tiesitkö että hpv-rokote voi olla vaarallinen?
Siihen on kuollut ihmisiä joissain maissa.
Tiesitkö että rokotteilla pyritään vähentämään väestön määrää maapallolla?
On ollut muutama henkilö jotka puhuivat rokotteiden vaaroista ja heidän kohtalonsa oli se että he kuolivat.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just saying kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse otin rokotteen 13-vuotiaana. Nyt olen 22 ja minulta on testattu löytyykö virusta verestä, (eikä löytynyt) ja papa näytteet otettu, eikä ole ollut muutoksia. (Tietenkin näin nuorena on ihan liian aikaista tietää, että tuleeko, mutta itsellänikin on ystävä jolta havaittiin kohdunkaulan syöpä 23-vuotiaana, eikä hän
ollut ottanut rokotetta)Joo, mä olen nyt 44, enkä ollut kuullutkaan moisesta rokotteesta ennenkuin tyttärelle sitä tarjottiin koulussa. En tunne ketään jolla olisi ollut kohdunkaulan syöpä, omat näytteet on aina olleet puhtaat, enkä usko että tuo rokote syöpää ehkäisee millään muotoa. Rintasyöpään sairastuneita tunnen kyllä muutamia, jännä ettei siihen ole rokotetta....
Koska rintasyöpään ei ole pystytty yhdistämään mitään tiettyä virustyyppiä, joka lisäisi sen todennäköisyyttä. Toisinkuin kohdunkaulan syövässä, missä suuri osa solumuutoksista on voitu yhdistää hp-virukseen.
Eihän se rokotekaan suojaa kuin murto-osalta niitä HPV-viruksilta. Aikamoista haku-ammuntaa.
Niiltä kahdelta vaarallisimmalta virustyypiltä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just saying kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse otin rokotteen 13-vuotiaana. Nyt olen 22 ja minulta on testattu löytyykö virusta verestä, (eikä löytynyt) ja papa näytteet otettu, eikä ole ollut muutoksia. (Tietenkin näin nuorena on ihan liian aikaista tietää, että tuleeko, mutta itsellänikin on ystävä jolta havaittiin kohdunkaulan syöpä 23-vuotiaana, eikä hän
ollut ottanut rokotetta)Joo, mä olen nyt 44, enkä ollut kuullutkaan moisesta rokotteesta ennenkuin tyttärelle sitä tarjottiin koulussa. En tunne ketään jolla olisi ollut kohdunkaulan syöpä, omat näytteet on aina olleet puhtaat, enkä usko että tuo rokote syöpää ehkäisee millään muotoa. Rintasyöpään sairastuneita tunnen kyllä muutamia, jännä ettei siihen ole rokotetta....
Siinä taas yksi järjen jättiläinen. Toivottavasti omatuntosi on puhdas, jos sun tyttäres saa kohunkaulan syövän
Kun ei muuta keksitä kun hermot menee, niin solvauksia kehiin. Kaikki eivät koskaan tule olemaan kanssasi samaa mieltä. Minun omatunto on puhdas jo nyt. Kaikki rokotukset on lapsille otettu, paitsi tämä ja se hätäisesti markkinoille tuotu sikainfluenssa -rokote. Molemmat ihan yhtä turhia.
Niin voihan se nyt ollakin pudas. Mutta mitä sitten jos lapsesi oikeasti sairastuu?
Hyvä kuitenkin että muut rokotteet olet ymmärtänyt ottaa
Vierailija kirjoitti:
Just saying kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä taas yksi järjen jättiläinen. Toivottavasti omatuntosi on puhdas, jos sun tyttäres saa kohunkaulan syövän
Ei se äidin vika ole jos neuvoista huolimatta tytär ei käytä kondomia.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just saying kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ei muuta keksitä kun hermot menee, niin solvauksia kehiin. Kaikki eivät koskaan tule olemaan kanssasi samaa mieltä. Minun omatunto on puhdas jo nyt. Kaikki rokotukset on lapsille otettu, paitsi tämä ja se hätäisesti markkinoille tuotu sikainfluenssa -rokote. Molemmat ihan yhtä turhia.
Ei tuo ole solvausta, vaan raaka totuus. Millä selität itsellesi, jos tulee tilanne, että lapsellasi on kohdunkaulansyöpä, jonka on aiheuttanut jokin niistä virustyypeistäm joihin rokote olisi purrut?
Vierailija kirjoitti:
Ja mä otin ton rokotteen, mutta sain kondylooman silti :( :(.
Ei voi olla noin tyhmä! Ei rokote suojaa kun HPV:n syöpää aiheuttavilta lajeilta, joita on vain kaksi kun kondyloomia on yhteensä yli 70 lajia!
Ne joihin rokote ei auta on nimenomaan niitä vaarattomia versioita eli eivät aiheuta syöpää.
Olen erittäin ihmeissäni siitä miten huonosti ihniset on kondyloomasta valistettu. Jotkut luulee, että kun papa on on niin ei ole kondyloomaa ja varsinkin jos ei näy näppyjäkään.
Kun suuri osa sairastuneista sairastaa kondylooman tietämättään ja papaan jää kiinni vain kohdunkaulan solumuutokset ei HPV.
Kondyloomaa ei voi testata testein, että kantaako virusta vai ei. Eikä gynen tarkastuskaan sitä kokonaan poissulje kun ei tosiaan yleensä aiheuta näppyjä. Penslaamalla voidaan sitten löytää se litteä näppyläinen versio eli pahanlaatuinen kondyloomalajike mikä on aina "näkymätön" silmälle eli voidaan löytää vain penslaamalla tai sitten papan antaessa epänormaalia luokitusta ja aletaan tutkimaan paremmin.
Eli jos löydät näppyjä niin se on vaaraton ja menee itselläänkin ohi. Hoitoa tarvitaan vain jos näpyt ovat haitaksi. Muuten elimistö hoitaa tartunnan yleensä parin vuoden sisällä ja tänäkin aikana voi sairastua toisen lajikkeen kondyloomaan. Tämän varsin moni unohtaa ja joillakin saattaa siksi olla useampikin lajike menossa päällekkäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just saying kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin voihan se nyt ollakin pudas. Mutta mitä sitten jos lapsesi oikeasti sairastuu?
Hyvä kuitenkin että muut rokotteet olet ymmärtänyt ottaa
Ai että ihan ymmärtänyt ottaa? Ei se, etten suostu ottamaan jokaista tarjottua rokotetta, josta tietoa on hyvin vähän ja sivuvaikutuksia (pahojakin sellaisia), tee minusta ymmärtämätöntä. Jos lapseni sairastuu, se voi sairastua kymmeniin muihinkin syöpiin, joita vastaan ei ole kehitetty mitään rokotetta. Kaikkea ei voi rokotuksella ehkäistä. Jo tavalliseen influenssaankin kuolee enemmän ihmisiä kuin sikainfluenssaan, eikä kovinkaan moni sitä rokotetta ota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just saying kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ole solvausta, vaan raaka totuus. Millä selität itsellesi, jos tulee tilanne, että lapsellasi on kohdunkaulansyöpä, jonka on aiheuttanut jokin niistä virustyypeistäm joihin rokote olisi purrut?
Minä en tiedä olisiko se rokote purrut niihin vai ei, siinä on se ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietipäs sinä hyödystä puhuja narkolepsiaan sairastuneita.
Kysypä heiltä.Kysy sinä niiltä sikainfluenssaan kuolleilta, jotka eivät ikinä ehtineet saada rokotetta
Et tiedä että vanhukset kuolevat muutoinkin,
esim. influenssaan ja nyt tarkoitetaan huonossa kunnossa olevia ihmisiä.
En minäkään ole kuollut- miksiköhän?
Ja lapseni säästyi narkolepsialta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just saying kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ohis
Tämä on vähän outo kommentti. Eikai kukaan koko elämänsä aikana harrasta seksiä vain kondomin kanssa. Esim jos on pitkässä parisuhteessa tai naimisissa. Sen hpv:n voi saada myös seurustelukumppanilta, ei se ole sidottu vain yhdenillan juttuihin .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just saying kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ohis
Tämä on vähän outo kommentti. Eikai kukaan koko elämänsä aikana harrasta seksiä vain kondomin kanssa. Esim jos on pitkässä parisuhteessa tai naimisissa. Sen hpv:n voi saada myös seurustelukumppanilta, ei se ole sidottu vain yhdenillan juttuihin .
Mutta irtosuhteita harrastavalla riskit on paljon suuremmat.
Vierailija kirjoitti:
On ollut muutama henkilö jotka puhuivat rokotteiden vaaroista ja heidän kohtalonsa oli se että he kuolivat.
Näppäimistössäni on varoitus, jonka mukaan minkä tahansa näppäimistön käyttö voi aiheuttaa vakavan vamman.
Joku puhui joskus jossain jotain näppäimistöstä ja nyt hän on kuollut.
->
Näppäimistöt ovat vaarallisia ja on olemassa näppäimistöjen valmistajien salaliitto. Ei vaan ole mitään vaihtoehtoja.
Pah! Rokote ehkäisee HPV-viruksen aiheuttamaa syöpää. Nykytiedon mukaan sitä suositellaan myös pojille. Ehkäisee myös syöpää nielurisoissa ja suussa, erityisesti homoseksuaalien ryhmässä.
Oma tyttäreni rokotettiin jo yli 10 v. sitten, tietysti.
Pari vuotta sitten kyllä puhuttiin, että jossakin afrikassa nämä rokotukset ovat aiheuttaneet lapsettomuutta. Olisiko joku juoni vähentää ihmisten lisääntymistä kehitysmaissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mä otin ton rokotteen, mutta sain kondylooman silti :( :(.
Ei voi olla noin tyhmä! Ei rokote suojaa kun HPV:n syöpää aiheuttavilta lajeilta, joita on vain kaksi kun kondyloomia on yhteensä yli 70 lajia!
Ne joihin rokote ei auta on nimenomaan niitä vaarattomia versioita eli eivät aiheuta syöpää.Olen erittäin ihmeissäni siitä miten huonosti ihniset on kondyloomasta valistettu. Jotkut luulee, että kun papa on on niin ei ole kondyloomaa ja varsinkin jos ei näy näppyjäkään.
Kun suuri osa sairastuneista sairastaa kondylooman tietämättään ja papaan jää kiinni vain kohdunkaulan solumuutokset ei HPV.
Kondyloomaa ei voi testata testein, että kantaako virusta vai ei. Eikä gynen tarkastuskaan sitä kokonaan poissulje kun ei tosiaan yleensä aiheuta näppyjä. Penslaamalla voidaan sitten löytää se litteä näppyläinen versio eli pahanlaatuinen kondyloomalajike mikä on aina "näkymätön" silmälle eli voidaan löytää vain penslaamalla tai sitten papan antaessa epänormaalia luokitusta ja aletaan tutkimaan paremmin.
Eli jos löydät näppyjä niin se on vaaraton ja menee itselläänkin ohi. Hoitoa tarvitaan vain jos näpyt ovat haitaksi. Muuten elimistö hoitaa tartunnan yleensä parin vuoden sisällä ja tänäkin aikana voi sairastua toisen lajikkeen kondyloomaan. Tämän varsin moni unohtaa ja joillakin saattaa siksi olla useampikin lajike menossa päällekkäin.
Turhaan siinä alapeukutatte, tämä on totuus ja nimenomaan huono tietous asiasta saa kondylooman leviämään. Sen leviäminen on räjähdysmäisesti kasvanut, joten on todellakin paikallaan valistaa ja paljon!
Niin moni luulee ettei kondyloomaa sairasta ja sairastaakin ja siten levittää tartuntaa muihin. Miehet yleensä täysin oireettomia ja siten jatkavat tartuttamista tietämättään.
Joillekin näppylöitä teettävä kondylooma ei aiheuta näppylöitä tai ainoastaan yhden eikä sitä huomaa. Pitää olla tarkkana ja pitää suojautua kondomilla AINA ellei kyseessä ole pitkäaikainen seurustelukumppani ja siten tietoa hänen tilanteesta. Toisekseen kondylooma VOI HELPOSTI tarttua myös kondomin kanssa sillä usein näppylä on ulkosynnyttimissä naisilla tai nivusissa, kuten miehillä. Pelkkä kosketus altistaa tartunnalle.
Kannattaa siis tuntea seksikumppaninsa hyvin ja enemmän sitä moraalia kehiin ja tietoa, tietoa ja tietoa.
Niin ja jos kumppanilla on kondylooma (vaaraton) niin sille ei pidä antaa mitään liian suurta arvoa. Jos toista rakastaa niin sen vuoksi ei todellakaan kannata pakittaa.
Pahempaa on herpes (huuliherpes ja alapää, jotka tänä päivänä menee ristiin rastiin) mikä huonolla vastustuskyvyllä voi johtaa sairaalakuntoon.
Näppylät on ja häviää itsellään. Jos joku häiritsevä näppylä niin siihen voi laittaa syylärasvaa/liuosta. Se on siis vaaraton ja todellisessa rakkaudessa ei jonkun näppylän takia kannata erota.
Kuitenkin asia on niin, että itselläsikin saattaa olla ja jopa se vaarallinen HPV tai harmiton. Ja toisella ehdokkaallakin voi olla eikä tiedä siitä.
Eli seurustelusuhteen suhteen annetaan kondyloomalle liian suuret mittakaavat, ottaen huomioon, että suurin osa sitä kantaa ja voi olla kantajana kymmenenkin vuotta tietämättään eikä voi koskaan tietää puskeeko se pintaan itsellä vai toisella.
Ihan sama kun hässötetään c-hepatiitista mikä ei todellakaan tartu normaalissa seksissä. Pitäisi kummallakin olla kunnon vuotava avohaava ja hinkata niitä yhteen. Yhtään seksitartuntaa ei ole kansanterveyslaitoksen tutkimuksen mukaan c-hepatiitti aiheuttanut eikä myöskään Yhdysvaltalaisen tutkimuksen mukaan mikä oli monta kertaa laajempi ja pariskuntia tutkittiin kolme vuotta.
Lääkärit useimmiten tämän tietää ja voi asiasta kertoa täysin saman kun minä. Omien lasten isällä C ja ihan seurustelun alkuvaiheessa kävimme lääkärissä ja saimme nämä ohjeet, kuten myös äitiysneuvolan lääkäriltä.
Nyt yli 10 vuodenkaan jälkeen ei ole tarttunut eikä ole mahdollisuuttakaan tarttua ellei nyt ruveta verta sekoittelemaan kun ei neuloja käytellä (emme siis käytä huumeita missään muodossa).
Eli joissain asioissa ammutaan yli epätietoisuuden vuoksi ja jonkun suhteen ollaan täysin tietämättömiä.
Vierailija kirjoitti:
Se ei myöskään suojaa kuin ihan muutamalta virustyypiltä, vaikka niitä on tosi monta.
Mitäs sitten, vaikka kantoja on sata? Saisihan niitä olla vaikka miljardi. Meitä kiinnostaa se, että moniko syöpätapaus rokotteella ehkäistään. Ja HPV-kannoissa on eroja, esiintyvyydessä sekä vaarallisuudessa.
HPV-16 ja HPV-18 -kannat ovat vastuussa 2/3 syöpätapauksista (kohdunkaulan), joten näitä kahta vastaan kannattaa rokottaakin. Gardasil-9 -rokote sisältäisi muutaman kannan lisää, jonka tapauksessa 4/5 syöpää aiheuttavasta HPV:sta pysyy loitolla.
Vierailija kirjoitti:
Pari vuotta sitten kyllä puhuttiin, että jossakin afrikassa nämä rokotukset ovat aiheuttaneet lapsettomuutta. Olisiko joku juoni vähentää ihmisten lisääntymistä kehitysmaissa?
Typerä juoni sellainen olisi. Ihmisten lisääntyminen vähenee kaikkein parhaiten tautikuormaa kasvattamalla, ei sitä poistamalla. Lisäksi tuollaisesta jäisi todella varmasti kiinni eikä monikaan hupiin halua vankilaan.
Vierailija kirjoitti:
Laitatko näillä väitteillesi luotettavan lähteen? Miksi edes kirjoitit tuon viestisi, kun ei sulla mitään lähdettä kuitenkaan edes ole?
Kysy sinä niiltä sikainfluenssaan kuolleilta, jotka eivät ikinä ehtineet saada rokotetta