Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Entinen koulukiusaaja ilmoittautuu, kysyttävää?

Vierailija
03.12.2016 |

Kiusasin toisia enimmäkseen peruskoulun ajan, sitten vielä vähän ammattikoulussa ja intissä.

Kommentit (116)

Vierailija
81/116 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko onnellinen. Jotenkin tuntuu että sisimmässäsi et voi olla onnellinen.

Itse asiassa olen tällä hetkellä hyvin onnellinen. Työura on nousussa, perheen kanssa kaikki hyvin ja minulla on varaa harrastaa mitä haluan. Tästä onnellisemmaksi on vaikea tulla.

Ap.

Vierailija
82/116 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten reagoisit jos saisit kuulla, että kiusaamasi henkilö on vuosien masennuksen jälkeen tehnyt itsemurhan? Ja että viimeisessä kirjeessään kertoo kiusaamisen pilanneen hänen elämänsä?

Elämä on valintoja täynnä. Kaikki eivät ole tarpeeksi vahvoja tähän elämään. Ihmettelisin vain että minkähän takia henkilö ei päässyt jaloilleen peruskoulun aikaisten tapahtumien takia. Saattaisin tuntea jotain huonoa omatuntoa, mutta en ole siitäkään varma. Pitäisi kokea.

Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/116 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten reagoisit jos saisit kuulla, että kiusaamasi henkilö on vuosien masennuksen jälkeen tehnyt itsemurhan? Ja että viimeisessä kirjeessään kertoo kiusaamisen pilanneen hänen elämänsä?

Tähänkö kysymykseen et uskalla vastata?

Uskalsin kuten näet tuossa yläpuolella. Välillä kestää vastata kun en vietä niin paljoa aikaa tällä palstalla, pahoittelut.

Ap.

Vierailija
84/116 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi

Kerrotko mulle miksi mua kiusattiin:

-Olen yrittäjäperheen tytär. En rikkaasta perheestä, mutta parempaa keskutuloa

-Asuttiin isossa omakotitalossa

-Volvolla ajettiin

-Syyslomalla ja hiihtolomalla ja kesällä aina ulkomailla

-Ei mökkiä

-Olen ihan kivan näköinen, mutta liian laiha

-Olin arka, mutta en ujo. Hyvin sosiaalinen kuitenkin.

-Hyvä 6 tytön ystäväpiiri.

Mikä tässä mättää? Miksi juuri minut löydettiin ja kiusattiin koko yläaste :( Arvet se jätti :(

Nämä eivät kerro minulle vielä mitään. Mistä sinua kiusattiin ja miten?

Ap.

Vierailija
85/116 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vaimosi ajattelee siitä, että on naimisissa kiusaajan kanssa?

Kuten kerroin aikaisemmin, vaimo ei tästä tiedä. Eikä moni muukaan, ei näistä asioista kannata omalla nimellä kertoa.

Ap.

Vierailija
86/116 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun kaltaiset ihmiset ei ansaitse elämisen arvoista elämää, toivottavasti tuut kärsimään ihan helvetisti elämässäs. :)

Saatko jotain mielihyvää siitä kun toivot tuntemattomalle ihmiselle pahaa?

Ap.

Onko siinä suuri ero siihen kun sinä toivoit tutuille ihmisille pahaa?

En koskaan toivonut heille kärsimystä suoraan

Eri asia.

Ap.

Et niin. Aiheutit sitä suoraan toivomisen sijasta.

Niin, mutta en koskaan toivonut heille mitään pahaa. Eri asia.

Ap.

Vierailija
87/116 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit että kiusatuksi joutuminen on (osittain myös) uhrin vika... eli, jos Tämä käyttäytyy ärsyttävästi, niin kiusaaminen on ok?

No, itseäni kiusattiin luokilla 4-9, koska Olin epäviehättävän näköinen, ujo ja vähän sottainen tyttö, kotona en saanut minkäänlaista opastusta hygienian ja kauneuden hoitoon, kiusaajina oli luonnollisesti pojat. Koskaan en käyttäytynyt mitenkään ilkeästi ketään kohtaan; Olin todellinen lapatossu ja aina kaikille kohtelias.

Oliko minun kohdallani kiusaaminen siis mielestäsi väärin, vai onko sinusta ihan jees kiusata kivaakin ihmistä, jos hänellä ei vaan ole tarpeeksi ulkonäköä? Kun tiedät varmaan, ettei rumuus ole rumilusparan oma vika, vaan ihan pelkkää huonoa tuuria geenilotossa.

En mitenkään katkerana tätä kysy, haluaisin vain tietää, mitä teidän kiusaajien päässä oikein liikkuu,, joten toivottavasti palaat vielä linjoille.

Vierailija
88/116 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateus syynä.

Sanoisin, ettei missään minun kiusaamiseni takana ollut kateus. Yleensä omituinen, poikkeava käytös ja tietynlainen reagointi kiusaamiseen käynnistivät sen.

Ap.

Vierailija
89/116 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun kaltaiset ihmiset ei ansaitse elämisen arvoista elämää, toivottavasti tuut kärsimään ihan helvetisti elämässäs. :)

Saatko jotain mielihyvää siitä kun toivot tuntemattomalle ihmiselle pahaa?

Ap.

Minä olen kuullut yhden kiusaajan joutuneen pyörätuoliin ja toinen tappoi itsensä. Nämä uutiset aidosti piristivät päivääni ja lopullisesti paransivat elämääni hieman. Siksi toivon kaikille kiusaajille samanlaisia juttuja. Onneksi sinä olet niin tyhmä, että olet mennyt esim. lisääntymään. Mahdollisuudet, että esimerkiksi lapsillesi käy jotenkin kurjasti on kuitenkin aika suuret. 

Avoimesti kerrot iloitsevasi muiden kärsimyksestä? Ja minä olen hirviö?

Ap.

Vierailija
90/116 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoit että kiusatuksi joutuminen on (osittain myös) uhrin vika... eli, jos Tämä käyttäytyy ärsyttävästi, niin kiusaaminen on ok?

No, itseäni kiusattiin luokilla 4-9, koska Olin epäviehättävän näköinen, ujo ja vähän sottainen tyttö, kotona en saanut minkäänlaista opastusta hygienian ja kauneuden hoitoon, kiusaajina oli luonnollisesti pojat. Koskaan en käyttäytynyt mitenkään ilkeästi ketään kohtaan; Olin todellinen lapatossu ja aina kaikille kohtelias.

Oliko minun kohdallani kiusaaminen siis mielestäsi väärin, vai onko sinusta ihan jees kiusata kivaakin ihmistä, jos hänellä ei vaan ole tarpeeksi ulkonäköä? Kun tiedät varmaan, ettei rumuus ole rumilusparan oma vika, vaan ihan pelkkää huonoa tuuria geenilotossa.

En mitenkään katkerana tätä kysy, haluaisin vain tietää, mitä teidän kiusaajien päässä oikein liikkuu,, joten toivottavasti palaat vielä linjoille.

No tämä on ihan tyyppiesimerkki lapsesta jota aletaan koulussa kiusata. Miksi et ole vihainen vanhemmillesi jotka jättivät sinut heitteille? Vastuu on heidän. Kiusaamista on ja tulee aina olemaan. Usein syy kiusatuksi joutumiseen on kotioloissa. Lapsi on tottunut alistumaan, lasta on laiminlyöty kotona ja ei ole kasvatettu hyvään itsetuntoon. Ja kun kiusaaminen on alkanut, miksi lapsi ei ole kertonut kotona? Eikö uskalla kertoa vanhemmilleen? Ja jos on kertonut, miksi vanhemmat eivät ole puuttuneet asiaan leijonan lailla?

Vierailija
91/116 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateus syynä.

Sanoisin, ettei missään minun kiusaamiseni takana ollut kateus. Yleensä omituinen, poikkeava käytös ja tietynlainen reagointi kiusaamiseen käynnistivät sen.

Ap.

No juuri näin. Joku triggeri ja ympäristö mahdollistaa kiusaamisen. Tilanne on valmis. Mutta, lapset tosiaan vasta harjoittelevat ihmissuhdetaitoja. Jos aikuinen ei ole paikalla ohjaamassa alkaa valtataistelu jossa heikot häviävät. Syyllisiä ovat vanhemmat ja opettajat. Alakouluikäisellä ei yksinkertaisesti ole vielä kykyä nähdä toimintansa pitkäkestoisia seurauksia.

Vierailija
92/116 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilökohtaisesti en ole ketään aloittanut koskaan kiusannut rumuuden vuoksi. Huono hygienia tosin kuulostaa siltä mistä kiusaaminen voisi helposti alkaa, johon sitten muu ulkonäkö tulee myöhemmin mukaan.

Yhtä äänekästä möläyttelijää kiusattiin aluksi juuri möläyttelyn ja tökerön käytöksen takia, ja sitten myöhemmin siihen otettiin mukaan omituinen pukeutuminen ja epäsiisti kampaus.

Ap.

Vierailija
93/116 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko minun kohdallani kiusaaminen siis mielestäsi väärin, vai onko sinusta ihan jees kiusata kivaakin ihmistä, jos hänellä ei vaan

U

Kou

ole tarpeeksi ulkonäköä? Kun tiedät varmaan, ettei rumuus ole rumilusparan oma vika, vaan ihan pelkkää huonoa tuuria geenilotossa.

No tämä on ihan tyyppiesimerkki lapsesta jota aletaan koulussa kiusata. Miksi et ole vihainen vanhemmillesi jotka jättivät sinut heitteille? Vastuu on heidän. Kiusaamista on ja tulee aina olemaan. Usein syy kiusatuksi joutumiseen on kotioloissa. Lapsi on tottunut alistumaan, lasta on laiminlyöty kotona ja ei ole kasvatettu hyvään itsetuntoon. Ja kun kiusaaminen on alkanut, miksi lapsi ei ole kertonut kotona? Eikö uskalla kertoa vanhemmilleen? Ja jos on kertonut, miksi vanhemmat eivät ole puuttuneet asiaan leijonan lailla?

Koulu ei osaa usein puuttua kiusasmisern ja se vain pahenee jos kiusattu kertoo. Koulun viesti on, se kiusattu on vähän erilainen mutta on ok olla erilainen, jolloin huomio kiinnitty kiiusattuun negatiivisesti. Viestin pitäisi olla, että tässä koulussa ei siedetä kiusaamista.

Vierailija
94/116 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kantelin kiusaamisesta varmaan kolmesti ja sisko ja kaveritkin kantelivat puolestani. Kouluun kyllä aina soitettiin ja ope otti pojat puhutteluun ja seurauksena oli aina muutaman päivän tauko kiusaamisesta, jonka jälkeen meno vain paheni entisestään.

On totta, että aikuiset olisivat voineet puuttua kiusaamiseen paljon paremmin, pelkkä pieni puhuttelu välkällä ei riitä, mutta kyllä se on ihan kiusaajan oma valinta kiusatako vai jättääkö rauhaan, ei siinä mitään aikuisten jatkuvaa saarnailua tarvita.

Ketä syyttäisit, jos omaa lastasi alettaisiin kiusaamaan? Tai miten ylipäätään reagoisit? Alkaisitko ensimmäisenä etsiä lapsestasi niitä vikoja?

T. Edellinen

Vierailija
95/116 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kantelin kiusaamisesta varmaan kolmesti ja sisko ja kaveritkin kantelivat puolestani. Kouluun kyllä aina soitettiin ja ope otti pojat puhutteluun ja seurauksena oli aina muutaman päivän tauko kiusaamisesta, jonka jälkeen meno vain paheni entisestään.

On totta, että aikuiset olisivat voineet puuttua kiusaamiseen paljon paremmin, pelkkä pieni puhuttelu välkällä ei riitä, mutta kyllä se on ihan kiusaajan oma valinta kiusatako vai jättääkö rauhaan, ei siinä mitään aikuisten jatkuvaa saarnailua tarvita.

Ketä syyttäisit, jos omaa lastasi alettaisiin kiusaamaan? Tai miten ylipäätään reagoisit? Alkaisitko ensimmäisenä etsiä lapsestasi niitä vikoja?

T. Edellinen

No todella pelkkä puhuttelu ei riitä kiusaamistilanteissa. Seuranta, yhteys koteihin jne.

Ihanko vakavissasi vielä aikuisena syytät lapsia jotka ovat kiusanneet sinua? Minkä ikäinen olet? Aikuinen ymmärtää että aikuisen vastuu on vetää tiukkaan raja sille että kiusaaminen on kiellettyä.

Jos lastani alettaisiin kiusata, tekisin aivan kaikkeni että kiusaaminen loppuu. Tekisin koulun työntekijöiden ja kiusaajien vanhempien kanssa yhteistyötä enkä lopettaisi ennenkuin tilanne tasaantuu. Selvittäisin, mitkä piirteet lapsessani aiheuttavat kiusaamisen ja yrittäisin tukea ja auttaa häntä pääsemään eteenpäin näiden kanssa. Jos syynä olisi lapseni epäpuhtaus olisin todella häpeissäni, pesisin lapseni ja ostaisin niin muodikkaat vaatteet pysyvästi, kuin tilini antaa myöden.

Vierailija
96/116 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun kaltaisten ihmispaskojen takia veljeni 24v on toimintakyvytön ja ihmisvihaaja. Ei pysty opiskelemaan tai töihin vaikka älykäs onkin. Sosiaaliset taidot jäässä. Ei ystäviä, vihaa kaikkia.

Hieno joulu jälleen edessä veljen itsemurhayrityksiä peläten. Terapia ei auta, lääkkeet ei auta.

Aivan kauheeta katsoa vierestä. Koko ikänsä kiusattu koulujen vaihdosta huolimatta aina ammattikorkeaan asti kunnes lopetti kenellekään kertomatta.

Vietä sinä nyt kiva joulu perheesi kanssa. Toivottavasti kasvatat lapsesi paremmin ja pyydät anteeksi kiusaamiltasi.

Mietin aina että miltä tuntuu oikeasti tuhota systemaattisesti jonkun elämä.. tuntuuko missään? kaduttaako vai oliko "koviksena" olemisen arvoista?

Suututtaa aivan älyttömästi kirjoittaa tätä sinulle.

Voikun voisi kiusaajat haastaa vuosienkin jälkeen vielä oikeuteen

Valitettavasti tämä ei pidä paikkaansa. Et voi syyttää x-määrää koulukiusaajia (ja vieläpä monesta koulusta ja elämänvaiheista!) veljesi mielenterveysongelmista - veljesi on varmasti oikeasti joutunut kiusaamisen kohteeksi lapsena, ja se on jättänyt häneen jälkensä niin, että normaali kommunikointi ja kouluyhteisön jännitteet sekä satunnaiset kaikille inhottavat idiootit tuntuvat hänestä kiusaamiselta. Syyllinen on yksittäinen ulkopuolinen henkilö trauman tapauksessa, kuten seksuaalisessa hyväksikäytössä. Ei kuitenkaan vuosia jatkuneessa, epämääräisessä ja monitulkintaisessa kiusaamisessa

Itsemurhan yksinkertaistaminen ja glorifioiminen tyyliin "hän tappoi itsensä koska häntä kiusattiin" aiheuttaa vakavaa vaaraa niille, joiden mielenterveys ei ole hyvällä pohjalla (kuten veljellesi!). Sellainen altistaa heitä itsemurhille. Itsemurhaan ei ole yhtä "syytä" vaan kyseessä on vakavan masennuksen, shokin tai muun sairauden aiheuttama oire, itsetuhoisuus.

Vierailija
97/116 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun kaltaisten ihmispaskojen takia veljeni 24v on toimintakyvytön ja ihmisvihaaja. Ei pysty opiskelemaan tai töihin vaikka älykäs onkin. Sosiaaliset taidot jäässä. Ei ystäviä, vihaa kaikkia.

Hieno joulu jälleen edessä veljen itsemurhayrityksiä peläten. Terapia ei auta, lääkkeet ei auta.

Aivan kauheeta katsoa vierestä. Koko ikänsä kiusattu koulujen vaihdosta huolimatta aina ammattikorkeaan asti kunnes lopetti kenellekään kertomatta.

Vietä sinä nyt kiva joulu perheesi kanssa. Toivottavasti kasvatat lapsesi paremmin ja pyydät anteeksi kiusaamiltasi.

Mietin aina että miltä tuntuu oikeasti tuhota systemaattisesti jonkun elämä.. tuntuuko missään? kaduttaako vai oliko "koviksena" olemisen arvoista?

Suututtaa aivan älyttömästi kirjoittaa tätä sinulle.

Voikun voisi kiusaajat haastaa vuosienkin jälkeen vielä oikeuteen

Valitettavasti tämä ei pidä paikkaansa. Et voi syyttää x-määrää koulukiusaajia (ja vieläpä monesta koulusta ja elämänvaiheista!) veljesi mielenterveysongelmista - veljesi on varmasti oikeasti joutunut kiusaamisen kohteeksi lapsena, ja se on jättänyt häneen jälkensä niin, että normaali kommunikointi ja kouluyhteisön jännitteet sekä satunnaiset kaikille inhottavat idiootit tuntuvat hänestä kiusaamiselta. Syyllinen on yksittäinen ulkopuolinen henkilö trauman tapauksessa, kuten seksuaalisessa hyväksikäytössä. Ei kuitenkaan vuosia jatkuneessa, epämääräisessä ja monitulkintaisessa kiusaamisessa

Itsemurhan yksinkertaistaminen ja glorifioiminen tyyliin "hän tappoi itsensä koska häntä kiusattiin" aiheuttaa vakavaa vaaraa niille, joiden mielenterveys ei ole hyvällä pohjalla (kuten veljellesi!). Sellainen altistaa heitä itsemurhille. Itsemurhaan ei ole yhtä "syytä" vaan kyseessä on vakavan masennuksen, shokin tai muun sairauden aiheuttama oire, itsetuhoisuus.

No juuri näin. Syyllisten etsiminen on turhaa. Pitäisi keskittää energia paranemiseen tai ainakin riittävän hyvän elämänlaadun löytämiseen.

Vierailija
98/116 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moi

Kerrotko mulle miksi mua kiusattiin:

-Olen yrittäjäperheen tytär. En rikkaasta perheestä, mutta parempaa keskutuloa

-Asuttiin isossa omakotitalossa

-Volvolla ajettiin

-Syyslomalla ja hiihtolomalla ja kesällä aina ulkomailla

-Ei mökkiä

-Olen ihan kivan näköinen, mutta liian laiha

-Olin arka, mutta en ujo. Hyvin sosiaalinen kuitenkin.

-Hyvä 6 tytön ystäväpiiri.

Mikä tässä mättää? Miksi juuri minut löydettiin ja kiusattiin koko yläaste :( Arvet se jätti :(

Nämä eivät kerro minulle vielä mitään. Mistä sinua kiusattiin ja miten?

--- mun takkia, urheiluvälineitä mitä nyt mukana oli piiloteltiin pitkin koulua. Polkupyörää rikottiin jatkuvasti. Pilkattiin mun habitusta, vaikka ihan ok nätti ja urheilullinen olin. Vaatteita mitä ostin ulkomailta sotkettiin ja revittiin käyttökelvottomiksi. Kun kiusaajat kuulivat, että lähden yksin koko kesäksi Espanjaan niin siitähän riemu ratkesi. Voi sitä puolen vuoden piinaa. Koulu ei tehny mitään. Sulki vain silmänsä. Kiusaajani uhkaili kun "kun kävelet yksin pimeällä kujalla..." hän tiesi, että tulen urheiluharkoista 5 iltana viikosta kotiin illalla. Tuo 3 vuotta oli raskasta ja hirveää koko perheelle. Kiusaajaa en yläasteen jälkeen ole nähnyt, mutta olen kuullut että hän on alkoholisoitunut ja asuu satunnaisten miesten luona. Ja kyllä siitä olen surullinen.

Vierailija
99/116 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On suuri ero puhutaanko 7-vuotiaiden vai 15-16-vuotiaiden harjoittamasta kiusaamisesta. Yläkouluikäinen tietää mitä tekee ja on täysin vastuussa teoistaan.

Vierailija
100/116 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nimesi Taika? Tai Pilvi? :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme