Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olen köyhä ja vihaan joka hetkeä . tuntuu, että lastenkin lapsuus menee pilalle :(

Vierailija
03.12.2016 |

lapset eivät ikinä pääse reissuun, eivätkä voi harrastaa mitään. rahan puutteen lisäksi tähän vaikuttaa se, ettei mulla ole autoa. kortti on, mutta auton ylläpitäminen oli ihan liian kallista :(

olen eronnut ja sosku avustaa mm. vuokrassa, mutta silti tässä ei juhlita. kolme 5-9v poikaa joille pitää ostaa ihan kaikkea koko ajan ! ja itse saa laahustaa siinä 5v vanhassa talvitakissa itse saksittu tukka pystyssä ja silmät kipeinä vanhaksi menneestä ripsarista.. kuvitelkaa kaupassa, että teidän on valittava vessanpaperi tai meikkivoide!

mun kroppa on ihan paskana. notkoselkä ja eri pituiset jalat, joku kuntosali varmaan tekis hyvää mutta milläs maksat? multa puuttui useita hampaita ja loput on vinksallaan, kärsin niiden vuoksi kivuista korvissa ja hammaslääkärin asenne on että no voi voi" uudet rillit sentään sain sosku avustuksella, en tosin juuri niitä haluamani kun olivat liian kalliit mutta onpahan nyt jotkut....

vituttaa ja itkettää, tunnen itseni täysin epäonnistuneeksi jä välillä mietin miks vitussa piti tehdä nuo lapset tänne kärsimään? :( poikien isästä ei ole apua, juoppo peliriippuvainen joka tajus toisen synnyttyä ettei hänestä ole "kotileikkiin" ja tuosta kolmannesta väittää ettei ole oma, vaikka siitä on mustaa valkoisella... joo ja mikään teinipariskunta ei tosiaan oltu, tavattiin kun olin 22 ja ex 26 ja siitä vuosi etenpäin olinkin raskaana!

mut exä sentään on käynyt töissä. nykyisin vissiin makaa sohvalla vetämässä kaljaa, mutta joskus kävi. mulle taas napsahti työkyvyttömyys-eläke kun olin just täyttänyt 21, moni ihmettelee miten sen oikein tein? no olemalla oma itseni, luulisin... mulla on siis lukihäiriö, laaja-alainen hahmottamiskyvyn häiriö ja aikusena todettu ahdh .

olisi ihanaa jos voisi lähteä poikien kanssa reissuun, vaikka New Yorkiin ! jos voisi käydä kampaajalla ja ostaa silmää räpäyttämällä uusia vaatteita... jos pääsi pois tästä kaksiosta, jonka seinän takana naapurin somalit (en ole rasisti mutta kuuluuko kulttuuriin okeasti olla noin kovaääninen?!) kailottaa aamusta iltaan, pyykkituvalta nyysitään pyykkejä ja hissin ovi on potkittu paskaksi.

Kommentit (407)

Vierailija
341/407 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivasti äitihullu kaappasi ap:n ketjun omaa itsekeskeistä ulinaansa varten. Valittaa pientä palkkaansa, vaikka kohta kun käntty-isä heittää veivinsä, siitä tulee omien puheidensa mukaan rikkaampi kuin kukaan muu av:lla. Sitten hän lähtee elämään arvoistansa jetset-elämää ja tyhmä ukko ja rasittavat kakarat jää kuin paska raiteille.

Vierailija
342/407 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä! Kyllä ne lapset ehtii matkustella sitten isona. Elleivät peri tuota köyhyyttä. Patista niitä lääkikseen ja kauppakorkeaan. Aloittakaa matemaattisten taitojen treenaus jo pienenä.  

Typerää köyhän haaveilua. Niillä lapsilla on matemaattisia taitoja ja se niitä kiinnostaa, tai sitten ei. Et sinä asiaan voi vaikuttaa. Ja aika ikävää olisikin, jos sinä päättäisit, mikä heitä kiinnostaa.

Voihan siihen vaikuttaa, paljonkin. Etenkin jos lapset on perineet äitinsä lukivaikeuksia ja mitä lie, on tuki ja apu paikallaan myös kotoa päin. Jo päiväkoti-ikäisten kanssa pitäisi treenata esimatemaattisia taitoja. 

Ja jos kerran ap on sitä mieltä että köyhyys on pilannut lasten lapsuuden, niin kannattaa sitten panostaa siihen että lastenlastenkin lapsuus ei ole pilalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/407 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi asia mistä voit pyrikiä huolehtimaan on se, että lapsesi opiskelevat hyvin ja kasvavat hyvin. Eli huolehdit, että lapsesi opiskelevat. Ja kasvatat heitä oikein. Rakkaudella, hyvällä itsetunnolla varutetuiksi ja ongelmanratkaisukykyisiksi. Jos vain suinkin mahdollista niin annat heidän asua kotona, kunnes opiskelut on suoritettu. He voivat vielä saada hyvän tulevaisuuden. Jos joutuvat äidin rahanpuutteen takia muuttamaan liian aikaisin pois, opiskelut saattavat jäädä ja heillä on samanlainen tulevaisuus.

Vierailija
344/407 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä! Kyllä ne lapset ehtii matkustella sitten isona. Elleivät peri tuota köyhyyttä. Patista niitä lääkikseen ja kauppakorkeaan. Aloittakaa matemaattisten taitojen treenaus jo pienenä.  

Typerää köyhän haaveilua. Niillä lapsilla on matemaattisia taitoja ja se niitä kiinnostaa, tai sitten ei. Et sinä asiaan voi vaikuttaa. Ja aika ikävää olisikin, jos sinä päättäisit, mikä heitä kiinnostaa.

Voihan siihen vaikuttaa, paljonkin. Etenkin jos lapset on perineet äitinsä lukivaikeuksia ja mitä lie, on tuki ja apu paikallaan myös kotoa päin. Jo päiväkoti-ikäisten kanssa pitäisi treenata esimatemaattisia taitoja. 

Ja jos kerran ap on sitä mieltä että köyhyys on pilannut lasten lapsuuden, niin kannattaa sitten panostaa siihen että lastenlastenkin lapsuus ei ole pilalla. 

Äidin lukihäiriön periytyvyys on 2 %:n luokkaa.

Vierailija
345/407 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä hankit ylipäätään lapsia köyhyyteen? Nyt olisi peiliinkatsomisen paikka.

Vierailija
346/407 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

285:kin luulee, että aloittaja hyötyy hänen sanoistaan jotain... Vai halusiko vain tulla hieman haukuskelmaan.

Miksi luulet että keskustelupalstan tarkoitus on saada (sinut) hyötymään jostain? Samalla tavalla jokainen saa täällä kertoa mielipiteensä. Tarkoitus ei ole silitellä pers häiriöistä, joka kertoo ettei voi siivota koska äiti käski pienenä siivota. Tai joka kertoo vihaavansa lapsiaan (ja kaikkia)

No en mä sitä aloitusta muita palstalaisiakaan varten tehnyt. Vaan itseäni varten. Mulla oli asioita, joihin kaipasin tukea. Miksi ihmeessä pitäisi tehdä aloitus siksi, että muut saa tulla siihen potkimaan aloittajaa? Montako aloitusta sä teet sillä mielellä?

Kerron salaisuuden: Kaikkien elämä ei pyöri sinun ympärilläsi

Olisit halunnut tukea. Sitä et saanut. Syy on sinussa ja siinä mitä kirjoitit. Mieti sitä. Jos aina on yksin kaikkia vastaan, se syy löytyy katsomalla peiliin. Tämä koskee koko sinun elämääsi

Ai syy siihen, ettei palstalaisilla ole kypsyyttä ja osaamista tukea vaikeassa tilanteessa olevaa ihmistä on minun?!

Ei todellakaan ole. Se, ettette osanneet tukea minua on aivan teidän vajavuudessanne. Silloin voi olla myös hiljaa, eikä satuttaa toista ihmistä.

Palstan tarkoitus ei ole tukea ketään. Saat täällä peilin itsellesi. Useimmiten se näyttää rumaa kuvaa sinusta. Sen se näyttää sinulle, että ajaudut kaikkien kanssa riitoihin. Se osoittaa että olet täysin sokea oman toimintasi seurauksista

Ai ihmisten ei ole sinusta tarkoitus tukea toisiaan? Sen kuvanhan palsta sitten mulle antaa. Ei sitä, että minä olisin ruma. Vaan te olette, koska sinusta teidän ei ole tarkoitus tukea ketään. Vaan, mitä? Haukkua ja lyödä? Katso kuule aivan itse vain sinne peiliin, minkälainen ihminen sä oikein olet.

Persoonallisuushäiriö saa ihmisen jatkuvasti ristiriitoihin ympäristön kanssa. Hän voi kokea että kaikki muut ovat väärässä....

Eli olet täysin sokea itsellesi. No, et poikkea äidistäni siinä kohtaa mitenkään. Heippa.

Hupaisaa, kun ottaa huomioon että sä olet itse täysin sokea itsellesi etkä poikkea palstalla kuvailemastasi äidistäsi juuri mitenkään. Ainoa epäselvä asia on, että onko äitisi ollut todella sellainen kuin kerrot (jolloin teitä narsisteja olisi kaksi) vai onko kyse vain narsistisesta projektiosta, sepitelmästä joka on olemassa vain sinun pääsi sisällä.

Äidistä ei ole tullut esille mitään sen ajan äideistä poikkeavaa. Nytkin äiti auttaa asioissa, hoitaa lapsia ym.

Ilmankin sitä selvittäisiin, mutta jos veisin lapsia muialle tai palkkaisin hoitajan niin sitten äiti ei näkisi lapsia ollenkaan. 3 kertaa vuodessa ehkä "auttaa". Ja kuopuskin meni sinne vain kun luvattiin hop-lop. Ei ois halunnut jäädä ilman vanhempia. Sentään 7v. Eli äitini on jotenkin kummallinen varmaan ollut. Lapsi ei saa olla oma itsensä, veikkaisin.

Menisitkö kivikissa omaan ketjuusi kitisemään sen sijaan että pilaat kaikkien muiden ketjkut ruikutuksellasi. Tämä ketju ei  ole sun valitusvirttäsi varten.

Vierailija
347/407 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

285:kin luulee, että aloittaja hyötyy hänen sanoistaan jotain... Vai halusiko vain tulla hieman haukuskelmaan.

Miksi luulet että keskustelupalstan tarkoitus on saada (sinut) hyötymään jostain? Samalla tavalla jokainen saa täällä kertoa mielipiteensä. Tarkoitus ei ole silitellä pers häiriöistä, joka kertoo ettei voi siivota koska äiti käski pienenä siivota. Tai joka kertoo vihaavansa lapsiaan (ja kaikkia)

No en mä sitä aloitusta muita palstalaisiakaan varten tehnyt. Vaan itseäni varten. Mulla oli asioita, joihin kaipasin tukea. Miksi ihmeessä pitäisi tehdä aloitus siksi, että muut saa tulla siihen potkimaan aloittajaa? Montako aloitusta sä teet sillä mielellä?

Kerron salaisuuden: Kaikkien elämä ei pyöri sinun ympärilläsi

Olisit halunnut tukea. Sitä et saanut. Syy on sinussa ja siinä mitä kirjoitit. Mieti sitä. Jos aina on yksin kaikkia vastaan, se syy löytyy katsomalla peiliin. Tämä koskee koko sinun elämääsi

Ai syy siihen, ettei palstalaisilla ole kypsyyttä ja osaamista tukea vaikeassa tilanteessa olevaa ihmistä on minun?!

Ei todellakaan ole. Se, ettette osanneet tukea minua on aivan teidän vajavuudessanne. Silloin voi olla myös hiljaa, eikä satuttaa toista ihmistä.

Palstan tarkoitus ei ole tukea ketään. Saat täällä peilin itsellesi. Useimmiten se näyttää rumaa kuvaa sinusta. Sen se näyttää sinulle, että ajaudut kaikkien kanssa riitoihin. Se osoittaa että olet täysin sokea oman toimintasi seurauksista

Ai ihmisten ei ole sinusta tarkoitus tukea toisiaan? Sen kuvanhan palsta sitten mulle antaa. Ei sitä, että minä olisin ruma. Vaan te olette, koska sinusta teidän ei ole tarkoitus tukea ketään. Vaan, mitä? Haukkua ja lyödä? Katso kuule aivan itse vain sinne peiliin, minkälainen ihminen sä oikein olet.

Persoonallisuushäiriö saa ihmisen jatkuvasti ristiriitoihin ympäristön kanssa. Hän voi kokea että kaikki muut ovat väärässä....

Eli olet täysin sokea itsellesi. No, et poikkea äidistäni siinä kohtaa mitenkään. Heippa.

Hupaisaa, kun ottaa huomioon että sä olet itse täysin sokea itsellesi etkä poikkea palstalla kuvailemastasi äidistäsi juuri mitenkään. Ainoa epäselvä asia on, että onko äitisi ollut todella sellainen kuin kerrot (jolloin teitä narsisteja olisi kaksi) vai onko kyse vain narsistisesta projektiosta, sepitelmästä joka on olemassa vain sinun pääsi sisällä.

Äidistä ei ole tullut esille mitään sen ajan äideistä poikkeavaa. Nytkin äiti auttaa asioissa, hoitaa lapsia ym.

Ilmankin sitä selvittäisiin, mutta jos veisin lapsia muialle tai palkkaisin hoitajan niin sitten äiti ei näkisi lapsia ollenkaan. 3 kertaa vuodessa ehkä "auttaa". Ja kuopuskin meni sinne vain kun luvattiin hop-lop. Ei ois halunnut jäädä ilman vanhempia. Sentään 7v. Eli äitini on jotenkin kummallinen varmaan ollut. Lapsi ei saa olla oma itsensä, veikkaisin.

Menisitkö kivikissa omaan ketjuusi kitisemään sen sijaan että pilaat kaikkien muiden ketjkut ruikutuksellasi. Tämä ketju ei  ole sun valitusvirttäsi varten.

Jos mulle kommentoidaan niin vastaan. Ja tää ketju sopi mulle hyvin, kosoa mua ei kiinnostanut ap:n tuomitseminen, vaan hänen tuntemasa mielipaha, jollaista itsellänikin on. Olisin voinut jutella siitä ap:n kanssa enemmänkin, jos hän olisi jatkanut ketjussa. Mutta ehkä aika harva viitsii avautua mielipahan tunteistaan ja niiden käsittelystä täällä, kun on kivittäjät valmiina.

Vierailija
348/407 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minusta mielipahan käsitteleminen on mielenkiintoinn aihe. Ihan vammaista olettaa, ettei sellaista olisi maailmassa lainkaan, että kaikki olisi aina vain ongelman ratkaisemista, koska monestikaan itse tilannetta ei voi enää muuttaa mieleisekseen, jos kerran "virheet" ovat tapahtuneet menneisyydessä.

Mutta milipaha käsittelemällä saattaa voida hyväksyä tilanteen jolloin vapautuu ihan omia ideioita siitä, mikä auttaa itseä, eikä teidän tyhmiksien besserwissereiden apu ole tarpeellinen siinä.

Vierailija
349/407 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huolta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Pitikö päästä pätemään knoppitiedolla :D

Vierailija
350/407 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivikissa(äiti) kirjoitti:

Koska minusta mielipahan käsitteleminen on mielenkiintoinn aihe. Ihan vammaista olettaa, ettei sellaista olisi maailmassa lainkaan, että kaikki olisi aina vain ongelman ratkaisemista, koska monestikaan itse tilannetta ei voi enää muuttaa mieleisekseen, jos kerran "virheet" ovat tapahtuneet menneisyydessä.

Mutta milipaha käsittelemällä saattaa voida hyväksyä tilanteen jolloin vapautuu ihan omia ideioita siitä, mikä auttaa itseä, eikä teidän tyhmiksien besserwissereiden apu ole tarpeellinen siinä.

Sulle on kyllä kaikki mahdollinen apu tarpeen, jo perheesikin takia. Harmi, että persoonallisuushäiriösi estää sinua näkemästä sitä itse.

Vierailija
351/407 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huolta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on varmaan joku lähde tälle? Yleisestihän lukihäiriön on arvioitu olevan yli 50% perinnöllistä ja vastikään joku suomalaistutkija löysi sille altistavan geeninkin, mikä noteerattiin ihan kansainvälisestikin.

Vierailija
352/407 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella kurjaa, mutta sellaista elämä on. Toivon sulle lottovoittoa tai vähintään arpaonnea.

Vierailija
353/407 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukihäiriöinen ei kirjoita noin hyvää suomea, vaikka pisteitä ja isoja alkukirjaimia ei ole...

Vierailija
354/407 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni tienaa tuon noin 6000-8000 kuukaudessa. Hänen työpaikallaan ei tuollaisia rutisijoita/vinkujoita kauaa katseltaisi.

Päin vastoin hyväpalkkaisissa työpaikoissa yleensä vaaditaan työntekijöiltä äärimmäistä joustamista, pitkiä työpäiviä, päivyatämistä jopa kellon ympäri, pitkiä ja useita työreissuja, äärimmäistä stressinsietokykyä ja ennen kaikkea hyvää asennetta.

Ei raha tuo välttämättä onnea. Tänään tein kirppiskierroksen ja ilahduin suunnattomasti kun löysin pentikin lampun 8 eurolla vaikka voisinkin saman tien mennä ostamaan samanlaisen uutena. Eilen innostuin kun lelukaupassa oli 30 % alennuksella juuri se lelu, jota kummilapseni oli toivonut joululahjaksi. Taloustarvikkeet ostan tokmannilta ja harrastamme miehen kanssa ilmaista hyötyliikuntaa silloin kun miehellä joskus harvoin on vapaa-aikaa muutenkin kuin nukkumiseen.

Tuhlaamme ravintoloihin ja matkusteluun, mutta siihenkin harvoin koska vapaa-aika on todella vähissä. Ravintolassa tai etelän lomalla rannalla maatessa en koe kyllä yhtään huonoa omaatuntoa kun tiedän että ne rahat on raatamalla töistä ansaittuja. Nytkin vietän pyhiä yksin kun mies tekee pitkää päivää töissä.

ps.itsekin olen töissä, mutta pienellä palkalla kunnalla

Vierailija
355/407 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennemmin se lasten lapsuus menee pilalle jos äiti on jatkuvasti vihainen ja katkera. Eipä kaikilla työssäkäyvilläkään ole varaa käydä New Yorkissa, ostaa aina uusia vaatteita tai juuri niitä silmälaseja mitä haluaa.

Selvitä mitä ilmaista tekemistä kaupungissasi on ja käytä niitä hyödyksi. Käy lasten kanssa retkillä vaikka metsässä, rannalla jne. Monesti lapset kaipaavat enemmän juuri sitä yhteistä aikaa vanhempien kanssa. Uuden ripsarin saat 4 €:lla toknannilta. Poikien vaatteita ja varusteita pystytte varmasti kierrättämään ja ostamaan käytettyinä.

Ilmaista tekemistä...vittu. Jos tämä ap vaikkapa vihaa sellaista tekemistä? Ja nauttisi nimenomaan matkasta New yorkiin? Meitä sellaisiakin ihmisiä on, joille ihana elämä ei todellakaan ole tuollaista köyhäilijöiden ankeuselämää.

No sit se on vaan pakko lakata valittamasta, etsiä lukihäiriöstä ja adhd:sta huolimatta töitä ja ostaa itselleen matkat sinne New Yorkiin. Ei sitä kukaan estä, eikä myöskään maksa kenenkään puolesta.

Onko sulla vähän vaikeaa ymmärtää elämän realiteetteja? Mitä sellaista hyvinpalkattua työtä voi tehdä, jolla pääsee Nykkiin, jos nimenomaan hyvinpalkattua työtä ei voi tehdä, KOSKA on lukihäiriö ja add? Että kyllä sen vaan jokin estää, mutta sun on ilmeisen vaikea tajuta helppoja asioita. Ei ihme, ettet sä oikeasti edes haaveile Nykin matkasta.

Kyllä mä oon saanut matkoihin säästettyä pienestäkin palkasta. Se vaan vaatii enemmän aikaa ja kärsivällisyyttä. Heti mulle kaikki nyt -ihmisillä ei vaan riitä ymmärrystä tän asian tajuamiseen. Kun rahaa saa se käytetään. Mitään vaiva ei nähdä että saataisiin halvemmalla. Kesällä voi poimia vaikka marjoja ja syksyllä sieniä, niistä jo saa ylimäärästä rahaa edes pikkusen.

No osa on ehkä tottunut saamaan asioita vähän helpommin kuin joku saatanan vitun köyhä. Siitä tulis vain paha mieli ainakin mulle, ellei se matka ois sit aivan vitun onnistuneen täydellinen jos oisin perse ruvella saatana raatanut jossain marjametsässä kaikn vapaa-aikani, enkä ois saanut siitäkään nauttia.

Tulee varmaan yllätyksenä sulle että ihmiset tekee aika paljon työtä palkkojensa eteen. Kyllä ne harvoin on niitä työssäkäyviä jotka on tottuneet saamaan kaiken helpolla. Ehkä sunkin kannattais ymmärtää se, että saadaksesi haluamasi joudut oikeesti nostamaan perseen ylös ja tekemään jotain se asian eteen. Muussa tapauksessa lakkaa valittamasta ja tyydy elämääsi.

En ole ap ja mitä vittua sä oikein selität? Mä olen saanut paljon ja helpolla, lapsena, kuvitteletko sä, että se sallii mun olla käymättä töissä? Että vain ne, joille ei ole mikään tullut helpolla, joutuu Suomessa töihin?

On lukuisia syitä, miksi ihminen ei saa työtä, josta saisi 5-6000e/kk palkkaa, joka on summa, jolla mäkään en varmaan valittaisi. Kun en saa niin paljon, vaikka mulle kuuluisi, valitan.

Pakko kysyä että miks sulle kuuluisi 5000-6000 € palkka? Jos vaatimus on toi niin ei ihme ettet löydä töitä.

Erin Brockovichin sanoin oln fiksu, kova tekemään töitä ja valmis tekemään mitä tahansa. Ainoa mikä tuli esteeksi oli niin surkea itsetunto, ettei sillä voinut pyrkiä vastaavaan, kotona nuijittu siis.

Lisäksi olisin sen tason ihmisten parissa kuin kotonani, sen sijaan suorittavan alan työntekijöiden seurassa olen vaivaantunut, en jaa heidän maailmaansa ollenkaan. Mutta on mulla töitä, palkka vaan on noin 2000e/kk.

Ilmeisesti sulle kuitenkin on lapsena kotona tullut kaikki kovin helpolla, ja koet että nytkin tulisi niin olla? Harvassa ammatissa palkat ovat tuota luokkaa, ja yleensä ne vaativat pitkän koulutuksen ja sen päälle ammattitaitoa ja osaamista. Sinulla ei näitä selvästi ole ja siksi onkin omituista että kuvittelet silti ansaitsevasi noin kovan palkan. Itsetuntosi ja minäkuvasi tuntuu olevan melkoisen vääristynyt.

Voi jumalauta etkö sä nyt tajua mitään. Eipä oikein kannattanut pyrkiä opiskelemaan pitkän koulutuksen alaa, vaikka äly olisikin riittänyt, henkisten vaurioiden takia. Ensin olisi saattanut opiskelu aiheuttaa burn outin ja miten olisin päässyt ikinä työelämään? En olisi ollut ainoa työkyvytön maisteritason opiskelija. Mulla vain oireet alkoivat niin aikaisin, ettei tullut edes päästyä sisään.

Mulle ois siis kuulunut se koulutus ja sen tasoinen elämä, mutta mahdotontahan se oli, koska narsistivanhempi pilannut itsetunnon ja aiheuttanut masennuksen.

Väärin, sulle ei kuulu mitään tiettyä koulutusta eikä minkään tietyn tasoista elämää. Sinä suoritat sen koulutuksen minkä pystyt suorittamaan, ja elät sen tasoista elämää mihin koulutuksesi avulla saamasi työn palkkarahat riittävät. Kukaan ei ole sinulle mitään velkaa, hommaa se leveä elämä itsellesi itse.

Vierailija
356/407 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarinasi on tosi haluan auttaa sinua ja perhettäsi. Voin lahjoittaa esim. lahjakortin johonkin vaateliikkeeseen.

Vierailija
357/407 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarinasi on tosi haluan auttaa sinua ja perhettäsi. Voin lahjoittaa esim. lahjakortin johonkin vaateliikkeeseen.

Vierailija
358/407 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli tämä on. Tuo jalkojen erimittaisuus ja se miten olisi kiva päästä Nykiin paljastivat (että saataisiin työssäkäyvät ärsyyntymään). Ei kai kukaan ole niin tyhmä että sutii sitkeesti vanhaa maskaraa ripsiin, vaikka saa siitä silmätulehduksen.

Vierailija
359/407 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin vaikea tätä on laittaa meidän muiden suomalaisen tai suomalsisen yhteiskunnan syyksi, kyllä sitä nyt omasta elämästä vastuu on myös ihmisellä itsellään.

Saanko kysyä  missä sitten meni SINUSTA väärin ja mitä SINÄ ITSE tekisit nyt sitten oikein.

Ei meistä kukaan muukaan saa ilmaiseksi mitään, ensin pitää kouluttautua, ja sitten pitää töissä raataa.

Eli missä meni pieleen ?

Toivottavasti kuitenkin jatkossa sujuu helpommin 

Hyvää Joulua !

Vierailija
360/407 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennemmin se lasten lapsuus menee pilalle jos äiti on jatkuvasti vihainen ja katkera. Eipä kaikilla työssäkäyvilläkään ole varaa käydä New Yorkissa, ostaa aina uusia vaatteita tai juuri niitä silmälaseja mitä haluaa.

Selvitä mitä ilmaista tekemistä kaupungissasi on ja käytä niitä hyödyksi. Käy lasten kanssa retkillä vaikka metsässä, rannalla jne. Monesti lapset kaipaavat enemmän juuri sitä yhteistä aikaa vanhempien kanssa. Uuden ripsarin saat 4 €:lla toknannilta. Poikien vaatteita ja varusteita pystytte varmasti kierrättämään ja ostamaan käytettyinä.

Ilmaista tekemistä...vittu. Jos tämä ap vaikkapa vihaa sellaista tekemistä? Ja nauttisi nimenomaan matkasta New yorkiin? Meitä sellaisiakin ihmisiä on, joille ihana elämä ei todellakaan ole tuollaista köyhäilijöiden ankeuselämää.

No sit se on vaan pakko lakata valittamasta, etsiä lukihäiriöstä ja adhd:sta huolimatta töitä ja ostaa itselleen matkat sinne New Yorkiin. Ei sitä kukaan estä, eikä myöskään maksa kenenkään puolesta.

Onko sulla vähän vaikeaa ymmärtää elämän realiteetteja? Mitä sellaista hyvinpalkattua työtä voi tehdä, jolla pääsee Nykkiin, jos nimenomaan hyvinpalkattua työtä ei voi tehdä, KOSKA on lukihäiriö ja add? Että kyllä sen vaan jokin estää, mutta sun on ilmeisen vaikea tajuta helppoja asioita. Ei ihme, ettet sä oikeasti edes haaveile Nykin matkasta.

Saahan sitä haaveilla. Se on ilmaista.   Matkan toteutus onkin sitten eri juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme