olen köyhä ja vihaan joka hetkeä . tuntuu, että lastenkin lapsuus menee pilalle :(
lapset eivät ikinä pääse reissuun, eivätkä voi harrastaa mitään. rahan puutteen lisäksi tähän vaikuttaa se, ettei mulla ole autoa. kortti on, mutta auton ylläpitäminen oli ihan liian kallista :(
olen eronnut ja sosku avustaa mm. vuokrassa, mutta silti tässä ei juhlita. kolme 5-9v poikaa joille pitää ostaa ihan kaikkea koko ajan ! ja itse saa laahustaa siinä 5v vanhassa talvitakissa itse saksittu tukka pystyssä ja silmät kipeinä vanhaksi menneestä ripsarista.. kuvitelkaa kaupassa, että teidän on valittava vessanpaperi tai meikkivoide!
mun kroppa on ihan paskana. notkoselkä ja eri pituiset jalat, joku kuntosali varmaan tekis hyvää mutta milläs maksat? multa puuttui useita hampaita ja loput on vinksallaan, kärsin niiden vuoksi kivuista korvissa ja hammaslääkärin asenne on että no voi voi" uudet rillit sentään sain sosku avustuksella, en tosin juuri niitä haluamani kun olivat liian kalliit mutta onpahan nyt jotkut....
vituttaa ja itkettää, tunnen itseni täysin epäonnistuneeksi jä välillä mietin miks vitussa piti tehdä nuo lapset tänne kärsimään? :( poikien isästä ei ole apua, juoppo peliriippuvainen joka tajus toisen synnyttyä ettei hänestä ole "kotileikkiin" ja tuosta kolmannesta väittää ettei ole oma, vaikka siitä on mustaa valkoisella... joo ja mikään teinipariskunta ei tosiaan oltu, tavattiin kun olin 22 ja ex 26 ja siitä vuosi etenpäin olinkin raskaana!
mut exä sentään on käynyt töissä. nykyisin vissiin makaa sohvalla vetämässä kaljaa, mutta joskus kävi. mulle taas napsahti työkyvyttömyys-eläke kun olin just täyttänyt 21, moni ihmettelee miten sen oikein tein? no olemalla oma itseni, luulisin... mulla on siis lukihäiriö, laaja-alainen hahmottamiskyvyn häiriö ja aikusena todettu ahdh .
olisi ihanaa jos voisi lähteä poikien kanssa reissuun, vaikka New Yorkiin ! jos voisi käydä kampaajalla ja ostaa silmää räpäyttämällä uusia vaatteita... jos pääsi pois tästä kaksiosta, jonka seinän takana naapurin somalit (en ole rasisti mutta kuuluuko kulttuuriin okeasti olla noin kovaääninen?!) kailottaa aamusta iltaan, pyykkituvalta nyysitään pyykkejä ja hissin ovi on potkittu paskaksi.
Kommentit (407)
Vierailija kirjoitti:
Muut olisivat hieman voineet miettiä toimintaansa, kun 1,5 vuotta sitten kirjoitin tänne, että mitä teen, äitini on änkemässä meille, vaikka olen juuri katkaissut välini häneen.
Niin tuntematta minua ja tilannettani ja tarvettani ja syitäni katkaista välejä äitiin ketjuun tulleet ihmiset alkoivat syyttää minua välien katkaisusta ja sanoivat, että minun pitäisi siivota(!) äidilleni ja että olen kamala ihminen.
Sen jälkeen olen ottanut oikeudekseni sanoa tällaisille paskoille aivan mitä tahansa haluan. Heidän ymmärryksensä minua kohtaan oli nolla, miksi minä heitä pitäisin yhtään minään? Hekään eivät pitäneet minua sen vertan arvokkaana, että olisivat miettinet, miltä minusta tuntuu, (äidin kanssa välien katkaisu ja se, että tämä silti änkeää meille).
Olet ottanut oikeudeksesi olla ikävä ihminen. Olla vapaamatkustaja kodissasi, vihata lähimmäisiäsi. Haukkua kaikkia.
Mutta silti mielestäsi kaikki muut ovat väärässä.
Mikä se pers häiriön määritelmä olikaan....
Luin ketjusta puolet, sitten en enää pystynyt. Aloittajalle: halusit lapset koska olit rakastunut ja uskoit miehen olevan kunnollinen. Nyt itket köyhyyttä ja sitä kun et voi tarjota lapsille parempaa. Tiedätkö mitä? Minäkin olen rakastunut, haluan lisää lapsia (on 2), mieheni on oikeasti kunnollinen. Mutta. MINULLA/MEILLÄ EI OLE VARAA! Tämä pitäisi olla päivänselvää, laskea mihin se oma varallisuus riittää. Tiedän saavani alapeukkuja sillä joidenkin mielestä vain rakkaus riittää lasten hankinnassa. Ei riitä!! Että multa ei sympatiaa heru. Tilanteesi on ollut tiedossa jo ennen lasten hankintaa joten olet ihan itse kuoppasi kaivanut. Ehkä minunkin veroni olisi pienemmät ja saisin puuttuvan palasen perheeseeni, mutta ei kun elätän kaltaisiasi "mutkumähaluun"-tyyppejä.
Kouluihin pakolliseksi elämänhallinnan kurssit, joissa lasketaan tarkkaan minkälaisia varoja lasten kasvattaminen vaatii.
Vierailija kirjoitti:
Muut olisivat hieman voineet miettiä toimintaansa, kun 1,5 vuotta sitten kirjoitin tänne, että mitä teen, äitini on änkemässä meille, vaikka olen juuri katkaissut välini häneen.
Niin tuntematta minua ja tilannettani ja tarvettani ja syitäni katkaista välejä äitiin ketjuun tulleet ihmiset alkoivat syyttää minua välien katkaisusta ja sanoivat, että minun pitäisi siivota(!) äidilleni ja että olen kamala ihminen.
Sen jälkeen olen ottanut oikeudekseni sanoa tällaisille paskoille aivan mitä tahansa haluan. Heidän ymmärryksensä minua kohtaan oli nolla, miksi minä heitä pitäisin yhtään minään? Hekään eivät pitäneet minua sen vertan arvokkaana, että olisivat miettinet, miltä minusta tuntuu, (äidin kanssa välien katkaisu ja se, että tämä silti änkeää meille).
Siinä ketjussa olisi pitänyt miettiä, miltä minusta tuntuu, ja antaa tukea minulle. Mutta nämä vajaat ihmiset kokivat sen helpompana syytellä minua. Jos se tuen antaminen ei taasen onnistu, niin voi mennä muihin ketjuihin. Nytkään melkein kukaan vastaaja tässä ketjussa ei ole halunnut miettiä miten pahalta aloittajasta tuntuu, oli syyt tilanteelle sitten mitkä tahansa, niin ei ne ole meidän tuomittavissa. Ehkä hänellä on aikaisemmin ollut vauraampaa ja asiat tulleet helpommalla ja omat voimat ja elämäntilanne säädetty sen tilanteen mukaan. Ja siitä ilman omaa syytä tippuminen tuntuu pahalta, etenkin hänen omien lastensa puolesta. Tuo teidän lapsellinen neuvominen jossa on koko ajan syytös ja syyllistäminen takana ei millään tavalla auta siihen, että voimat ei riitä tai talous on kuralla. Mutta eihän teidän nyt tartte niin paljon ymmärtää. Helpompaa on vain huudella ja siinä sivussa tulla kiillottaneeksi omaa kilpeä itselleen tässä että miten voimat riittää kaikkeen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen jälkeen olen ottanut oikeudekseni sanoa tällaisille paskoille aivan mitä tahansa haluan. Heidän ymmärryksensä minua kohtaan oli nolla, miksi minä heitä pitäisin yhtään minään? Hekään eivät pitäneet minua sen vertan arvokkaana, että olisivat miettinet, miltä minusta tuntuu, (äidin kanssa välien katkaisu ja se, että tämä silti änkeää meille).Olet ottanut oikeudeksesi olla ikävä ihminen. Olla vapaamatkustaja kodissasi, vihata lähimmäisiäsi. Haukkua kaikkia.
Olehan sinäkin ottanut oikeudeksesi olla ikävä ihminen. Vai kuvitteletko, että tuo kirjoituksesi jotenkin on mukavan ihmisen kynästä?
285:kin luulee, että aloittaja hyötyy hänen sanoistaan jotain... Vai halusiko vain tulla hieman haukuskelmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myönsikö äitisi itsessäänkään virheitään? Mun ois helpompi olla jos äitini myöntäisi itsekin olevansa virheellinen ihminen, kuten minä, mutta ei. Hän on kuulemma minua parempi vieläkin. Että mä voisin tappaa sen idiootin.
Ei koskaan suoraan, eikä pyytänyt anteeksi. Harmitteli vain, kun minulla jäi opinnot TKK:lla kesken. Sitä hän tosin tolkutti, että köyhän pitää opiskella ja älysi sentään laittaa minut hyvään kouluun (SYK). Veljet ei olleet samalla tavalla lahjakkaita, kävivät amiksen mutta ovat pärjänneet elämässään paremmin.
Minäkin laskin joskus, että kuusi vuotta nuoruudesta meni masentuneena. Siihen ne opinnotkin tyssäsi, ja siihen, ettei uskaltanut lukea tentteihin kun pelkäsi ettei pääse läpi. Sellainen, joka on kotoa saanut paremmat eväät (sitä tukea ja kannustusta, terveen itseluottamuksen), ei pysty ymmärtämään miten vaikeaa voi aikuiselämä olla jatkuvan epäonnistumisen pelon varjossa. Nuorempana sitä pystyi kompensoimaan ylisuorittamisella, mutta jossain vaiheessa tulee raja vastaan ja silloin sitä vastaan suojautuu sillä, ettei edes yritä. Jotain terapiaahan tämä vaatisi, että näistä vammoista pääsisi yli. Masennuksen vuoksi olin kaksi vuotta terapiassa, mutta ei sekään auttanut.
Minä olen tietyllä tavalla joutunut tekemään surutyötä siitä, etten koskaan ollut äidilleni riittävän hyvä. Itkin ja surin ja lopulta pystyin antamaan anteeksi. Nyt hän on ollut kuollut jo pitkään enkä ole katkera tai vihainen. Mutta oman elämän alisuoriutuminen hävettää ja nolottaa, kun katsoo minkälaisiin asemiin ja tuloihin omat opiskelukaverit ovat nousseet. Jopa ne minua 20 vuotta nuoremmat, joiden kanssa opiskelin AMK:ssa, ovat päässeet hyvin mukaan työelämään ja etenemään siellä, jopa ne bimboimmat tapaukset. Minä valmistuin kurssini priimuksena enkä silti ole päässyt oman alan töihin. Enkä varmaan tule pääsemäänkään, koska ei ole sitä itseluottamusta ja kykyä ponnistella tavoitteellisesti. AMK:sta sentään valmistuin, koska siellä vaatimustaso oli niin naurettavan alhainen. Mutta se oli too little, too late.
Sun äiti sentään halusi sulle hyvän koulutuksen(?). Toki sekin voi olla oman kilven kiillotusta. Äitiäni varmaan ahdisti kun ei itse ollut pystynyt (vaikka opettajan lapsi on) korkeakoulutukseen, niin sitten ei se ollut mullekaan sellainen kannustettava asia. Pikemminkin äidin asenne oli sellainen, että koska hän ei itsekään ole saanut mitään helpolla niin kaikkea mun oloissa piti vaikeuttaa. Se kasvattaisi luontoa. Että "mene vaan sinne yliopistoon, mutta siellä pitää olla kyllä paljon parempi kuin sä olet", hehhehheee, mene nyt vaan ihmeessä. "Ja että oikeasti kuulut liukuhihnalle!!!! Minä tunnen sinut ja minä nän, että kuulut liukuhihnalle!!" Lapsihan uskoo pitkälti siihen, miten peili heijastaa. Vaikea siinä oli sitten uskoa, että tulisin pärjäämään, kun äiti uhkaili koko ajan miten minusta ei pidettäisi ja vaikka mitä.
Miks sä et nyt haistata paskoja sille äidilles ja hakeudu sille alalle mihin haluaisit? Paras kostohan se olisi todistaa että äiti oli väärässä, ja että susta on muuhunkin kuin liukuhihnalle. Katkaise välit äitiin kokonaan ja ala rakentaa itsetuntoa alusta asti harrastusten ja opintojen kautta. Luovu myös sellasesta vihaisesta ja muita halveksivasta asenteesta niin elämä helpottuu huomattavasti.
Mitä se paskanhaistatus auttaa, kun on jäänyt taitoja saamatta, joiden avulla eletään sitä 6000 kk tienaavan työelämää?
Tärkein niistä taidoista on valmius paiskia töitä, hakea opiskelemaan alaa jolta voi ponnistaa hyville palkoille, opiskella ahkerasti ja sitten pitäisi löytää vielä se työpaikkakin... Ja sen jälkeen alkaakin opintolainan maksu. Se 6000 eur/kk tienaavan työelämä vaatii töitä, myös siellä työelämässä, ja verotus on kova. Niillä rahoilla elätetään sekin kansanosa jonka mielestä duunarin homma ei ole tarpeeksi hyvä Hänen Korkeutensa arvolle.
Kaikki on maksettava omasta pussista ja jos haluaa sen työpaikan pitääkin, siellä ei kannata istuskella ja valittaa vaan tehtävä niitä töitä sen kuuden tonnin edestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen jälkeen olen ottanut oikeudekseni sanoa tällaisille paskoille aivan mitä tahansa haluan. Heidän ymmärryksensä minua kohtaan oli nolla, miksi minä heitä pitäisin yhtään minään? Hekään eivät pitäneet minua sen vertan arvokkaana, että olisivat miettinet, miltä minusta tuntuu, (äidin kanssa välien katkaisu ja se, että tämä silti änkeää meille).Olet ottanut oikeudeksesi olla ikävä ihminen. Olla vapaamatkustaja kodissasi, vihata lähimmäisiäsi. Haukkua kaikkia.
Sinullahan se vasta on syntymäoikeus olla ikävä ihminen. Vai mietitkö sinä koskaan, miltä sanomisesi muista ihmisistä tuntuvat, vai onko sinulla mielestäsi oikeus töräyttää ilmoille ihan mitä haluat? Kasvattiko sinun äitisi/isäsi sinua siihen, että et sano mielipidettäsi, VAIKKA JÄISITKIN muiden jyräämäksi, mikäli mielipiteesi voisi aiheuttaa jollekulle pahan mielen? Että sinä olet se, joka kääntää toisenkin posken. Kasvatettiinko sinua lapsena tähän? Vai saitko olla ikävä ihminen ja sanoa, että ei, se on MINUN leluni ja sinä joku muu et sitä vie?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myönsikö äitisi itsessäänkään virheitään? Mun ois helpompi olla jos äitini myöntäisi itsekin olevansa virheellinen ihminen, kuten minä, mutta ei. Hän on kuulemma minua parempi vieläkin. Että mä voisin tappaa sen idiootin.
Ei koskaan suoraan, eikä pyytänyt anteeksi. Harmitteli vain, kun minulla jäi opinnot TKK:lla kesken. Sitä hän tosin tolkutti, että köyhän pitää opiskella ja älysi sentään laittaa minut hyvään kouluun (SYK). Veljet ei olleet samalla tavalla lahjakkaita, kävivät amiksen mutta ovat pärjänneet elämässään paremmin.
Minäkin laskin joskus, että kuusi vuotta nuoruudesta meni masentuneena. Siihen ne opinnotkin tyssäsi, ja siihen, ettei uskaltanut lukea tentteihin kun pelkäsi ettei pääse läpi. Sellainen, joka on kotoa saanut paremmat eväät (sitä tukea ja kannustusta, terveen itseluottamuksen), ei pysty ymmärtämään miten vaikeaa voi aikuiselämä olla jatkuvan epäonnistumisen pelon varjossa. Nuorempana sitä pystyi kompensoimaan ylisuorittamisella, mutta jossain vaiheessa tulee raja vastaan ja silloin sitä vastaan suojautuu sillä, ettei edes yritä. Jotain terapiaahan tämä vaatisi, että näistä vammoista pääsisi yli. Masennuksen vuoksi olin kaksi vuotta terapiassa, mutta ei sekään auttanut.
Minä olen tietyllä tavalla joutunut tekemään surutyötä siitä, etten koskaan ollut äidilleni riittävän hyvä. Itkin ja surin ja lopulta pystyin antamaan anteeksi. Nyt hän on ollut kuollut jo pitkään enkä ole katkera tai vihainen. Mutta oman elämän alisuoriutuminen hävettää ja nolottaa, kun katsoo minkälaisiin asemiin ja tuloihin omat opiskelukaverit ovat nousseet. Jopa ne minua 20 vuotta nuoremmat, joiden kanssa opiskelin AMK:ssa, ovat päässeet hyvin mukaan työelämään ja etenemään siellä, jopa ne bimboimmat tapaukset. Minä valmistuin kurssini priimuksena enkä silti ole päässyt oman alan töihin. Enkä varmaan tule pääsemäänkään, koska ei ole sitä itseluottamusta ja kykyä ponnistella tavoitteellisesti. AMK:sta sentään valmistuin, koska siellä vaatimustaso oli niin naurettavan alhainen. Mutta se oli too little, too late.
Sun äiti sentään halusi sulle hyvän koulutuksen(?). Toki sekin voi olla oman kilven kiillotusta. Äitiäni varmaan ahdisti kun ei itse ollut pystynyt (vaikka opettajan lapsi on) korkeakoulutukseen, niin sitten ei se ollut mullekaan sellainen kannustettava asia. Pikemminkin äidin asenne oli sellainen, että koska hän ei itsekään ole saanut mitään helpolla niin kaikkea mun oloissa piti vaikeuttaa. Se kasvattaisi luontoa. Että "mene vaan sinne yliopistoon, mutta siellä pitää olla kyllä paljon parempi kuin sä olet", hehhehheee, mene nyt vaan ihmeessä. "Ja että oikeasti kuulut liukuhihnalle!!!! Minä tunnen sinut ja minä nän, että kuulut liukuhihnalle!!" Lapsihan uskoo pitkälti siihen, miten peili heijastaa. Vaikea siinä oli sitten uskoa, että tulisin pärjäämään, kun äiti uhkaili koko ajan miten minusta ei pidettäisi ja vaikka mitä.
Miks sä et nyt haistata paskoja sille äidilles ja hakeudu sille alalle mihin haluaisit? Paras kostohan se olisi todistaa että äiti oli väärässä, ja että susta on muuhunkin kuin liukuhihnalle. Katkaise välit äitiin kokonaan ja ala rakentaa itsetuntoa alusta asti harrastusten ja opintojen kautta. Luovu myös sellasesta vihaisesta ja muita halveksivasta asenteesta niin elämä helpottuu huomattavasti.
Mitä se paskanhaistatus auttaa, kun on jäänyt taitoja saamatta, joiden avulla eletään sitä 6000 kk tienaavan työelämää?
Tärkein niistä taidoista on valmius paiskia töitä, hakea opiskelemaan alaa jolta voi ponnistaa hyville palkoille, opiskella ahkerasti ja sitten pitäisi löytää vielä se työpaikkakin... Ja sen jälkeen alkaakin opintolainan maksu. Se 6000 eur/kk tienaavan työelämä vaatii töitä, myös siellä työelämässä, ja verotus on kova. Niillä rahoilla elätetään sekin kansanosa jonka mielestä duunarin homma ei ole tarpeeksi hyvä Hänen Korkeutensa arvolle.
Kaikki on maksettava omasta pussista ja jos haluaa sen työpaikan pitääkin, siellä ei kannata istuskella ja valittaa vaan tehtävä niitä töitä sen kuuden tonnin edestä.
Totta kai se olisi kovaa, mutta en ymmärrä, miksi mielenkiintoista työtä tekevä ihminen haluaisi jotenkin istuskella? Ja jos mua ois tuettu kuten kuuluu, niin opintolainaa mun ei ois tarvinnut maksaa itse pois tai onhan mulla nytkin ollut opintolainaa, jonka olen maksanut itse pois eikä se vittu nyt mikään ongelma ollut. Sehän on maailman pienintä lainaa.
Vierailija kirjoitti:
285:kin luulee, että aloittaja hyötyy hänen sanoistaan jotain... Vai halusiko vain tulla hieman haukuskelmaan.
Miksi luulet että keskustelupalstan tarkoitus on saada (sinut) hyötymään jostain? Samalla tavalla jokainen saa täällä kertoa mielipiteensä. Tarkoitus ei ole silitellä pers häiriöistä, joka kertoo ettei voi siivota koska äiti käski pienenä siivota. Tai joka kertoo vihaavansa lapsiaan (ja kaikkia)
Vierailija kirjoitti:
Niin, totuutta ei saa sanoa. Pitää silitellä päätä ja pyytää yhteiskunnalta vähän lomamatkoja kun on niin rankkaa. Ehkä ei aloittaja hyödy ilman aikakonetta, mutta ehkä joku 16v alkaa kelailla uudestaan kannattaako riittämättömillä spekseillä vääntää lapsia. Ihan tosi, elämä menee monessa asiassa niin kuin itse valitset, niin tässäkin. T. 285
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi luulet että keskustelupalstan tarkoitus on saada (sinut) hyötymään jostain? Samalla tavalla jokainen saa täällä kertoa mielipiteensä. Tarkoitus ei ole silitellä pers häiriöistä, joka kertoo ettei voi siivota koska äiti käski pienenä siivota. Tai joka kertoo vihaavansa lapsiaan (ja kaikkia)
No en mä sitä aloitusta muita palstalaisiakaan varten tehnyt. Vaan itseäni varten. Mulla oli asioita, joihin kaipasin tukea. Miksi ihmeessä pitäisi tehdä aloitus siksi, että muut saa tulla siihen potkimaan aloittajaa? Montako aloitusta sä teet sillä mielellä?
285 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, totuutta ei saa sanoa. Pitää silitellä päätä ja pyytää yhteiskunnalta vähän lomamatkoja kun on niin rankkaa. Ehkä ei aloittaja hyödy ilman aikakonetta, mutta ehkä joku 16v alkaa kelailla uudestaan kannattaako riittämättömillä spekseillä vääntää lapsia. Ihan tosi, elämä menee monessa asiassa niin kuin itse valitset, niin tässäkin. T. 285
Ai sun jalo tarkoitukses olikin ajatella ihan muita kuin aloittajaa. Mutta et sitten voi tehdä sille omaa ketjua, jos 16-vuotiaille haluat jakaa elämänviisauttasi? Pahoitat mieluummin ap:n mieltä vain vähän lisää. Ikävä ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en mä sitä aloitusta muita palstalaisiakaan varten tehnyt. Vaan itseäni varten. Mulla oli asioita, joihin kaipasin tukea. Miksi ihmeessä pitäisi tehdä aloitus siksi, että muut saa tulla siihen potkimaan aloittajaa? Montako aloitusta sä teet sillä mielellä?
Kerron salaisuuden: Kaikkien elämä ei pyöri sinun ympärilläsi
Olisit halunnut tukea. Sitä et saanut. Syy on sinussa ja siinä mitä kirjoitit. Mieti sitä. Jos aina on yksin kaikkia vastaan, se syy löytyy katsomalla peiliin. Tämä koskee koko sinun elämääsi
285 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, totuutta ei saa sanoa. Pitää silitellä päätä ja pyytää yhteiskunnalta vähän lomamatkoja kun on niin rankkaa. Ehkä ei aloittajaet hyödy ilman aikakonetta, mutta ehkä joku 16v alkaa kelailla uudestaan kannattaako riittämättömillä spekseillä vääntää lapsia. Ihan tosi, elämä menee monessa asiassa niin kuin itse valitset, niin tässäkin. T. 285
Ja aika ristiriitaiset puheet sulla. Myönnät itsekin, ettei ap voi korjata tilannettaan ilman aikakonetta, mutta silti elämässä voi valita miten se menee. Aivan kuin edes voisi. Ietenkin aloittaja voi yittää korjat tilanneta asennea muuttamalla, mutta se on vaikea prosessi, ja vaattii muilta (joilla se asenne jo on) tukea, eikä tällaista infantiilia lyttämistä ja oman kilven kiillotusta.
Vierailija kirjoitti:
285 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai sun jalo tarkoitukses olikin ajatella ihan muita kuin aloittajaa. Mutta et sitten voi tehdä sille omaa ketjua, jos 16-vuotiaille haluat jakaa elämänviisauttasi? Pahoitat mieluummin ap:n mieltä vain vähän lisää. Ikävä ihminen.
Niin, onhan se kurjaa jos tulee paha mieli. Näitä aloittajan kaltaisia tapauksia on tässä maassa ihan liikaa ja yksikin tälläisen estäminen on suorastaan lottovoitto. Jos tulee paha mieli niin se on vähän voivoi, otan mielelläni ikävän ihmisen maineen siitä. Se vaan että minä en sitä ikävyyttä ole ap:n elämään tehnyt vaan hän itse. Joskus on hyvä katsoa peiliin.
Aloittaja on hyvä ja tekee kaikkensa jotta lapsensa saa paremman elämän. Lakkaa haaveilemasta niistä ulkomaan lomista joita ei itsensä elättävätkään saa, vaan lataa paukkunsa siihen että lapsensa käyvät koulut, eivät ryhdy teinivanhemmiksi vaan kasvavat vastuuntuntoisiksi aikuisiksi jotka saavuttavat aikanaan elämässään jotain mitä hän ei ole voinut tarjota. Ole hyvä, ilmainen neuvo aloittajan hätään. Vai pitäisikö vaan tarjota että ole hyvä, kun sulla on kurja olo niin tässä sulle sisäfile ja lomamatka, ihan ilmaiseksi saat eikä mitään tarvitse itse tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit halunnut tukea. Sitä et saanut. Syy on sinussa ja siinä mitä kirjoitit. Mieti sitä. Jos aina on yksin kaikkia vastaan, se syy löytyy katsomalla peiliin. Tämä koskee koko sinun elämääsi
Ai syy siihen, ettei palstalaisilla ole kypsyyttä ja osaamista tukea vaikeassa tilanteessa olevaa ihmistä on minun?!
Ei todellakaan ole. Se, ettette osanneet tukea minua on aivan teidän vajavuudessanne. Silloin voi olla myös hiljaa, eikä satuttaa toista ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
285 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, onhan se kurjaa jos tulee paha mieli. Näitä aloittajan kaltaisia tapauksia on tässä maassa ihan liikaa ja yksikin tälläisen estäminen on suorastaan lottovoitto. Jos tulee paha mieli niin se on vähän voivoi, otan mielelläni ikävän ihmisen maineen siitä. Se vaan että minä en sitä ikävyyttä ole ap:n elämään tehnyt vaan hän itse. Joskus on hyvä katsoa peiliin.
Aloittaja on hyvä ja tekee kaikkensa jotta lapsensa saa paremman elämän. Lakkaa haaveilemasta niistä ulkomaan lomista joita ei itsensä elättävätkään saa, vaan lataa paukkunsa siihen että lapsensa käyvät koulut, eivät ryhdy teinivanhemmiksi vaan kasvavat vastuuntuntoisiksi aikuisiksi jotka saavuttavat aikanaan elämässään jotain mitä hän ei ole voinut tarjota. Ole hyvä, ilmainen neuvo aloittajan hätään. Vai pitäisikö vaan tarjota että ole hyvä, kun sulla on kurja olo niin tässä sulle sisäfile ja lomamatka, ihan ilmaiseksi saat eikä mitään tarvitse itse tehdä?
Tässä on vain se huono puoli, ettet sä onnistunut auttamaan aloittajaa yhtään. "Yhdenkin estäminen on lottovoitto". Toki on, mutta älä siinä kohtaa puhu siitä, mitä sinä teit. Sä et ole estänyt vielä yhtään mitään aloittajan elämässä. Sä vain pahensit sitä, tajuatko? Niin ei sit ihan toteudu se, mitä sä toivot aloittajan tekevän lapsilleen, koska vain pahoitit hänen mieltään. Ota itse se pää pois perseestäsi, ellt tällaista simppeliä asiaa ymmärrä, kuin oman toiminnan vaikutus muiden mieliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit halunnut tukea. Sitä et saanut. Syy on sinussa ja siinä mitä kirjoitit. Mieti sitä. Jos aina on yksin kaikkia vastaan, se syy löytyy katsomalla peiliin. Tämä koskee koko sinun elämääsiAi syy siihen, ettei palstalaisilla ole kypsyyttä ja osaamista tukea vaikeassa tilanteessa olevaa ihmistä on minun?!
Ei todellakaan ole. Se, ettette osanneet tukea minua on aivan teidän vajavuudessanne. Silloin voi olla myös hiljaa, eikä satuttaa toista ihmistä.
Palstan tarkoitus ei ole tukea ketään. Saat täällä peilin itsellesi. Useimmiten se näyttää rumaa kuvaa sinusta. Sen se näyttää sinulle, että ajaudut kaikkien kanssa riitoihin. Se osoittaa että olet täysin sokea oman toimintasi seurauksista
Vierailija kirjoitti:
285 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, totuutta ei saa sanoa. Pitää silitellä päätä ja pyytää yhteiskunnalta vähän lomamatkoja kun on niin rankkaa. Ehkä ei aloittajaet hyödy ilman aikakonetta, mutta ehkä joku 16v alkaa kelailla uudestaan kannattaako riittämättömillä spekseillä vääntää lapsia. Ihan tosi, elämä menee monessa asiassa niin kuin itse valitset, niin tässäkin. T. 285
Ja aika ristiriitaiset puheet sulla. Myönnät itsekin, ettei ap voi korjata tilannettaan ilman aikakonetta, mutta silti elämässä voi valita miten se menee. Aivan kuin edes voisi. Ietenkin aloittaja voi yittää korjat tilanneta asennea muuttamalla, mutta se on vaikea prosessi, ja vaattii muilta (joilla se asenne jo on) tukea, eikä tällaista infantiilia lyttämistä ja oman kilven kiillotusta.
Kerro vielä mitä se auttaa jos totuutta ei kohtaa? Sitä ei saa sanoa ääneen? Tarkoitukseni on herätellä ap täysin epärealistisesta maailmankuvasta, miten ihmeessä luulet että toiminta ei muutu jos ei itsekään ymmärrä missä meni vikaan? Pitäisikö vaan myötäillä ja tuntea sympatiaa elämäntilanteesta, joka ei muutu ellei ap itse ota itseään niskasta kiinni? Vai onko jonkun muun tehtävä pelastaa ap tästä kurjuudesta? Hemmetti sentään, loputtomasti ei voi myötäillä ja ymmärtää, kaikki lähtee ihan omasta itsestä. Ja puhun ap:n tilanteesta, en niistä kurjista kohtaloista joihin ei ole voinut vaikuttaa. Esim lapset saatu vakaaseen tilanteeseen ja sitten puoliso kuolee/vammautuu tai molemmat saa potkut yt:ssä tms. Kaikkea ei voi ennakoida, ap olisi voinut. Mutta kun oli rakastunut.
Siinä kyllä nähtiin ihmisten paskamaisuus ja minä en poikkea siitä millään lailla.