Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olen köyhä ja vihaan joka hetkeä . tuntuu, että lastenkin lapsuus menee pilalle :(

Vierailija
03.12.2016 |

lapset eivät ikinä pääse reissuun, eivätkä voi harrastaa mitään. rahan puutteen lisäksi tähän vaikuttaa se, ettei mulla ole autoa. kortti on, mutta auton ylläpitäminen oli ihan liian kallista :(

olen eronnut ja sosku avustaa mm. vuokrassa, mutta silti tässä ei juhlita. kolme 5-9v poikaa joille pitää ostaa ihan kaikkea koko ajan ! ja itse saa laahustaa siinä 5v vanhassa talvitakissa itse saksittu tukka pystyssä ja silmät kipeinä vanhaksi menneestä ripsarista.. kuvitelkaa kaupassa, että teidän on valittava vessanpaperi tai meikkivoide!

mun kroppa on ihan paskana. notkoselkä ja eri pituiset jalat, joku kuntosali varmaan tekis hyvää mutta milläs maksat? multa puuttui useita hampaita ja loput on vinksallaan, kärsin niiden vuoksi kivuista korvissa ja hammaslääkärin asenne on että no voi voi" uudet rillit sentään sain sosku avustuksella, en tosin juuri niitä haluamani kun olivat liian kalliit mutta onpahan nyt jotkut....

vituttaa ja itkettää, tunnen itseni täysin epäonnistuneeksi jä välillä mietin miks vitussa piti tehdä nuo lapset tänne kärsimään? :( poikien isästä ei ole apua, juoppo peliriippuvainen joka tajus toisen synnyttyä ettei hänestä ole "kotileikkiin" ja tuosta kolmannesta väittää ettei ole oma, vaikka siitä on mustaa valkoisella... joo ja mikään teinipariskunta ei tosiaan oltu, tavattiin kun olin 22 ja ex 26 ja siitä vuosi etenpäin olinkin raskaana!

mut exä sentään on käynyt töissä. nykyisin vissiin makaa sohvalla vetämässä kaljaa, mutta joskus kävi. mulle taas napsahti työkyvyttömyys-eläke kun olin just täyttänyt 21, moni ihmettelee miten sen oikein tein? no olemalla oma itseni, luulisin... mulla on siis lukihäiriö, laaja-alainen hahmottamiskyvyn häiriö ja aikusena todettu ahdh .

olisi ihanaa jos voisi lähteä poikien kanssa reissuun, vaikka New Yorkiin ! jos voisi käydä kampaajalla ja ostaa silmää räpäyttämällä uusia vaatteita... jos pääsi pois tästä kaksiosta, jonka seinän takana naapurin somalit (en ole rasisti mutta kuuluuko kulttuuriin okeasti olla noin kovaääninen?!) kailottaa aamusta iltaan, pyykkituvalta nyysitään pyykkejä ja hissin ovi on potkittu paskaksi.

Kommentit (407)

Vierailija
261/407 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö oikeasti voisi muka opiskella edes lähihoitajaksi? Siihen nyt ei paljoa hahmottamiskykyä vaadita. En tarkoita olla ilkeä, mutta kerro, miksi olet tehnyt noin tyhmiä valintoja? 

Vierailija
262/407 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö oikeasti voisi muka opiskella edes lähihoitajaksi? Siihen nyt ei paljoa hahmottamiskykyä vaadita. En tarkoita olla ilkeä, mutta kerro, miksi olet tehnyt noin tyhmiä valintoja? 

En ole ap mutta ei kaikki pääse edes lähihoitajaksi. Minä olen tällainen joka ei päässyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/407 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipa ikävä vastaus, en ymmärrä mistä näitä vihamielisiä, katkeria, kateellisia ihmisiä sikiää... voimia sulle ja tottakai on oikeus unelmoida asioista.

Vierailija
264/407 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri ennen rasistista osuutta ajattelin laittavani sulle s-postiosoitteeni jonne voit laittaa tilitietosi ja olin siirtämässä sinulle hyvän mielen toivossa vähän rahaa, edes parikymppiä, mutta olisit voinut mainita vain äänekkäistä naapureista mainitsematta etnistä taustaa. Tuo todellakin on rasistista, sillä metelöiviä naapureita löytyy todella paljon myös suomalaisista. 

Hyvää jatkoa kuitenkin!

Vierailija
265/407 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi

koita kestää, kyllä toi sun elo kuulostaa pahalta,

en mitenkään yritä neuvoa, mutta sinä itse parhaiten

voit parantaa elämän tilannettasi, 21ja  eläkeellä? Huh.

Yritä jotain töitä, mitä vaan, ja siitä eteenpäin,

on tässä itsekin koettu vaikka mitä, ja kaikesta on selvitty.

Hei otappa itseäsi niskasta kiinni, ja rupea tekemään

jotakin elämän tilanteesi parantamiseksi., pystyt kyllä

siihen, jos vain itse tahdot.

Vierailija
266/407 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haaveilen koko ajan jostakin, vaikka tiedän että tuskin ne haaveet toteutuu. Elämä olis hemmetin ankeaa jos ei olisi edes unelmia.

Mä haaveilen vain matkustamisesta. Siihen ei ole koskaan varaa. Haluaisin käydä mm. Skotlannissa, Shetlandin saarella, Islannissa, Brightonissa, New Yorkissa ja risteillä Norjan vuonoilla. 

Miksi te morkkaatte ap NYC haavetta? Tosi ikävää teiltä, jotka tulette tänne rehentelemään "olisi varaa mutten halua".  Lohduttaa ap:tä varmaan tosi paljon. Tuo on sellaista ähäkutti-koulukiusaamismeininkiä.

Vierailija
267/407 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap luulen että kaipaisit tukea ja ystäviä. Onko sinulla ystäviä? Seurustelukumppania? Sukulaisia jotka tukevat kun tulee paha olo? Eikö hahmotus- ja lukihäiriöinen adhd-piirteillä voi saada tukea elämänhallintaan ja työssä pärjäämiseen? Aikamoinen setti sinulla, mutta minusta on vastuutonta jos sinut lykätään yhteisön reunamille "olemaan itseksesi". Meitä on kaikenlaisia, ja kaikkia meitä tarvitaan. Ja kaikki  me tarvitaan toisiamme.

Vierailija
268/407 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käyn töissä eikä mullakaan oo varaa ostaa silmälaseja eikä käydä Nykissä....

En usko.  Silmälaseja saa osamaksulla ja mitä siel Nykissä käymään. Ehkä sinnekin pääsis osamaksulla.

Vierailija
269/407 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti, tämä on provo. Ei sen takia että tällaista ei olisi mutta tuo kuvaus ap:stä johon on vedetty vinksahtavat hampaat ja eripituiset jalat yms. sori vaan mutta tuntuu että nyt on yritetty laittaa kaikki kuulostamaan kamalalta. Ja lapsethan ei välttämättä kärsi niin hirveästi köyhyydestä koska he eivät välttämättä niitä ulkomaanmatkoja niin kamalasta kaipaa. Harrastukset saa kyllä tarpeeksi köyhä sossusta joten miksi et ole hakenut apua. Niinkuin joku jo sanoi että jos silmälasit sait niin saisit kyllä harrastuksetkin lapsille. Oman kokemuksen mukaan toimeentulotuella elävän perheen elämä eroaa ehkä eniten asuumisen tasossa ja sitten siinä että sitä löysää rahaa ei ole niin paljon että voisi hirveästi matkustella mutta jos ne pienet rahatkin järkevästi käyttää ei voi ostaa myös vessapaperia sekä meikkivoiteen....

Vierailija
270/407 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lapset eivät ikinä pääse reissuun, eivätkä voi harrastaa mitään. rahan puutteen lisäksi tähän vaikuttaa se, ettei mulla ole autoa. kortti on, mutta auton ylläpitäminen oli ihan liian kallista :(

olen eronnut ja sosku avustaa mm. vuokrassa, mutta silti tässä ei juhlita. kolme 5-9v poikaa joille pitää ostaa ihan kaikkea koko ajan ! ja itse saa laahustaa siinä 5v vanhassa talvitakissa itse saksittu tukka pystyssä ja silmät kipeinä vanhaksi menneestä ripsarista.. kuvitelkaa kaupassa, että teidän on valittava vessanpaperi tai meikkivoide!

mun kroppa on ihan paskana. notkoselkä ja eri pituiset jalat, joku kuntosali varmaan tekis hyvää mutta milläs maksat? multa puuttui useita hampaita ja loput on vinksallaan, kärsin niiden vuoksi kivuista korvissa ja hammaslääkärin asenne on että no voi voi" uudet rillit sentään sain sosku avustuksella, en tosin juuri niitä haluamani kun olivat liian kalliit mutta onpahan nyt jotkut....

vituttaa ja itkettää, tunnen itseni täysin epäonnistuneeksi jä välillä mietin miks vitussa piti tehdä nuo lapset tänne kärsimään? :( poikien isästä ei ole apua, juoppo peliriippuvainen joka tajus toisen synnyttyä ettei hänestä ole "kotileikkiin" ja tuosta kolmannesta väittää ettei ole oma, vaikka siitä on mustaa valkoisella... joo ja mikään teinipariskunta ei tosiaan oltu, tavattiin kun olin 22 ja ex 26 ja siitä vuosi etenpäin olinkin raskaana!

mut exä sentään on käynyt töissä. nykyisin vissiin makaa sohvalla vetämässä kaljaa, mutta joskus kävi. mulle taas napsahti työkyvyttömyys-eläke kun olin just täyttänyt 21, moni ihmettelee miten sen oikein tein? no olemalla oma itseni, luulisin... mulla on siis lukihäiriö, laaja-alainen hahmottamiskyvyn häiriö ja aikusena todettu ahdh .

olisi ihanaa jos voisi lähteä poikien kanssa reissuun, vaikka New Yorkiin ! jos voisi käydä kampaajalla ja ostaa silmää räpäyttämällä uusia vaatteita... jos pääsi pois tästä kaksiosta, jonka seinän takana naapurin somalit (en ole rasisti mutta kuuluuko kulttuuriin okeasti olla noin kovaääninen?!) kailottaa aamusta iltaan, pyykkituvalta nyysitään pyykkejä ja hissin ovi on potkittu paskaksi.

Seurakunnista ja yhdistyksiltä voisit kysyä apua lasten harrastuksiin, olisivat kuitenkin tosi tärkeitä! Pystyisivätkö kulkemaan bussilla?

Muuten en osaa oikein auttaa Sinua. Kirjoitat muuten hyvin.

Vierailija
271/407 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaista wc paperia tarjolla tilaamastasi Helsinginsanomista!

Vierailija
272/407 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennemmin se lasten lapsuus menee pilalle jos äiti on jatkuvasti vihainen ja katkera. Eipä kaikilla työssäkäyvilläkään ole varaa käydä New Yorkissa, ostaa aina uusia vaatteita tai juuri niitä silmälaseja mitä haluaa.

Selvitä mitä ilmaista tekemistä kaupungissasi on ja käytä niitä hyödyksi. Käy lasten kanssa retkillä vaikka metsässä, rannalla jne. Monesti lapset kaipaavat enemmän juuri sitä yhteistä aikaa vanhempien kanssa. Uuden ripsarin saat 4 €:lla toknannilta. Poikien vaatteita ja varusteita pystytte varmasti kierrättämään ja ostamaan käytettyinä.

Ilmaista tekemistä...vittu. Jos tämä ap vaikkapa vihaa sellaista tekemistä? Ja nauttisi nimenomaan matkasta New yorkiin? Meitä sellaisiakin ihmisiä on, joille ihana elämä ei todellakaan ole tuollaista köyhäilijöiden ankeuselämää.

No sit se on vaan pakko lakata valittamasta, etsiä lukihäiriöstä ja adhd:sta huolimatta töitä ja ostaa itselleen matkat sinne New Yorkiin. Ei sitä kukaan estä, eikä myöskään maksa kenenkään puolesta.

Onko sulla vähän vaikeaa ymmärtää elämän realiteetteja? Mitä sellaista hyvinpalkattua työtä voi tehdä, jolla pääsee Nykkiin, jos nimenomaan hyvinpalkattua työtä ei voi tehdä, KOSKA on lukihäiriö ja add? Että kyllä sen vaan jokin estää, mutta sun on ilmeisen vaikea tajuta helppoja asioita. Ei ihme, ettet sä oikeasti edes haaveile Nykin matkasta.

Kyllä mä oon saanut matkoihin säästettyä pienestäkin palkasta. Se vaan vaatii enemmän aikaa ja kärsivällisyyttä. Heti mulle kaikki nyt -ihmisillä ei vaan riitä ymmärrystä tän asian tajuamiseen. Kun rahaa saa se käytetään. Mitään vaiva ei nähdä että saataisiin halvemmalla. Kesällä voi poimia vaikka marjoja ja syksyllä sieniä, niistä jo saa ylimäärästä rahaa edes pikkusen.

No osa on ehkä tottunut saamaan asioita vähän helpommin kuin joku saatanan vitun köyhä. Siitä tulis vain paha mieli ainakin mulle, ellei se matka ois sit aivan vitun onnistuneen täydellinen jos oisin perse ruvella saatana raatanut jossain marjametsässä kaikn vapaa-aikani, enkä ois saanut siitäkään nauttia.

Jaa että vähemmän harmittaisi matkan epätäydellisyys, jos joku toinen olisi maksanut sen? Niin, mitäpä sitä muiden rahoista, vaivannäöstä tai menetystä vapaa-ajasta...

Vierailija
273/407 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Kyllä ne lapset ehtii matkustella sitten isona. Elleivät peri tuota köyhyyttä. Patista niitä lääkikseen ja kauppakorkeaan. Aloittakaa matemaattisten taitojen treenaus jo pienenä.  

Vierailija
274/407 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä! Kyllä ne lapset ehtii matkustella sitten isona. Elleivät peri tuota köyhyyttä. Patista niitä lääkikseen ja kauppakorkeaan. Aloittakaa matemaattisten taitojen treenaus jo pienenä.  

Ai niin ja musiikin harrastaminen tukee matematiikan oppimista. Ja kannusta lukemaan paljon.

275/407 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinulle tule jo pelkistä lapsilisistä rahaa 300 euroa kuukaudessa? Miten sillä summalla ei muka saa lapsille harrastuksia maksettua? Vuokrahan teille maksetaan Kelan ja sossun kautta, jos kerran toimeentulotukea saat. Lisäksi saat rahaa varmaan ainakin 700€ kuukaudessa + lapsilisät. Sinulla on paljon enemmän rahaa kuin monella työssä käyvällä. Päivähoitomaksujahan et joudu myöskään maksaa.

Kuvittelepa meneväsi töihin, josta saat palkkaa 1700€. Maksat verot, vuokran, päivähoitomaksut ja puhelinlaskun ja sinulle jää pari sataa euroa ruokaan ja vaatteisiin.

Vierailija
276/407 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitihullu on vallannut ketjun ja saanut taas jankata tavanomaisia asioitaan. Rumaa!

Onko sinulle Äitihullu tullut mieleen miettiä miksi niin usein olet yksin kaikkia vastaan?

Syynä ei ole se että muut ei ymmärrä, muut ovat väärässä tms. Jos jatkuvasti on riidoissa maailman kanssa, on syytä miettiä omaa käytöstä. Muuttaa omaa toimintaa. Tosin persoonallisuushäiriön kriteerinä yleisesti on juuri tämä. Toistuvasti joutuu selkkauksiin muiden ihmisten kanssa.

Vierailija
277/407 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennemmin se lasten lapsuus menee pilalle jos äiti on jatkuvasti vihainen ja katkera. Eipä kaikilla työssäkäyvilläkään ole varaa käydä New Yorkissa, ostaa aina uusia vaatteita tai juuri niitä silmälaseja mitä haluaa.

Selvitä mitä ilmaista tekemistä kaupungissasi on ja käytä niitä hyödyksi. Käy lasten kanssa retkillä vaikka metsässä, rannalla jne. Monesti lapset kaipaavat enemmän juuri sitä yhteistä aikaa vanhempien kanssa. Uuden ripsarin saat 4 €:lla toknannilta. Poikien vaatteita ja varusteita pystytte varmasti kierrättämään ja ostamaan käytettyinä.

Ilmaista tekemistä...vittu. Jos tämä ap vaikkapa vihaa sellaista tekemistä? Ja nauttisi nimenomaan matkasta New yorkiin? Meitä sellaisiakin ihmisiä on, joille ihana elämä ei todellakaan ole tuollaista köyhäilijöiden ankeuselämää.

No sit se on vaan pakko lakata valittamasta, etsiä lukihäiriöstä ja adhd:sta huolimatta töitä ja ostaa itselleen matkat sinne New Yorkiin. Ei sitä kukaan estä, eikä myöskään maksa kenenkään puolesta.

Onko sulla vähän vaikeaa ymmärtää elämän realiteetteja? Mitä sellaista hyvinpalkattua työtä voi tehdä, jolla pääsee Nykkiin, jos nimenomaan hyvinpalkattua työtä ei voi tehdä, KOSKA on lukihäiriö ja add? Että kyllä sen vaan jokin estää, mutta sun on ilmeisen vaikea tajuta helppoja asioita. Ei ihme, ettet sä oikeasti edes haaveile Nykin matkasta.

Kyllä mä oon saanut matkoihin säästettyä pienestäkin palkasta. Se vaan vaatii enemmän aikaa ja kärsivällisyyttä. Heti mulle kaikki nyt -ihmisillä ei vaan riitä ymmärrystä tän asian tajuamiseen. Kun rahaa saa se käytetään. Mitään vaiva ei nähdä että saataisiin halvemmalla. Kesällä voi poimia vaikka marjoja ja syksyllä sieniä, niistä jo saa ylimäärästä rahaa edes pikkusen.

No osa on ehkä tottunut saamaan asioita vähän helpommin kuin joku saatanan vitun köyhä. Siitä tulis vain paha mieli ainakin mulle, ellei se matka ois sit aivan vitun onnistuneen täydellinen jos oisin perse ruvella saatana raatanut jossain marjametsässä kaikn vapaa-aikani, enkä ois saanut siitäkään nauttia.

Jaa että vähemmän harmittaisi matkan epätäydellisyys, jos joku toinen olisi maksanut sen? Niin, mitäpä sitä muiden rahoista, vaivannäöstä tai menetystä vapaa-ajasta...

Voi kuule (köyhä ja katkera), siellä mistä mä tulen, niin kaikkein varakkain ei ole tehnyt palkallista työtä päivääkään...

Vierailija
278/407 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerää köyhän haaveilua. Niillä lapsilla on matemaattisia taitoja ja se niitä kiinnostaa, tai sitten ei. Et sinä asiaan voi vaikuttaa. Ja aika ikävää olisikin, jos sinä päättäisit, mikä heitä kiinnostaa.

Vierailija
279/407 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitihullu on vallannut ketjun ja saanut taas jankata tavanomaisia asioitaan. Rumaa!

Onko sinulle Äitihullu tullut mieleen miettiä miksi niin usein olet yksin kaikkia vastaan?

Syynä ei ole se että muut ei ymmärrä, muut ovat väärässä tms. Jos jatkuvasti on riidoissa maailman kanssa, on syytä miettiä omaa käytöstä. Muuttaa omaa toimintaa. Tosin persoonallisuushäiriön kriteerinä yleisesti on juuri tämä. Toistuvasti joutuu selkkauksiin muiden ihmisten kanssa.

No ei mun tartte selkata sellaisten ihmisten kanssa, jotka ymmärtää mua. Anonyyminä netissä en ala sensuroida mielipiteitäni muille mieluisiksi. Minä en joudu selkkauksiin muiden kanssa, jos en halua. Muiden olisi joskus syytä miettiä omaa toimintaansa, ja muuttaa sitä. Loukkaannutko siitä ajatuksesta? Että joku suuttuisikin sinulle?

Vierailija
280/407 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut olisivat hieman voineet miettiä toimintaansa, kun 1,5 vuotta sitten kirjoitin tänne, että mitä teen, äitini on änkemässä meille, vaikka olen juuri katkaissut välini häneen.

Niin tuntematta minua ja tilannettani ja tarvettani ja syitäni katkaista välejä äitiin ketjuun tulleet ihmiset alkoivat syyttää minua välien katkaisusta ja sanoivat, että minun pitäisi siivota(!) äidilleni ja että olen kamala ihminen.

Sen jälkeen olen ottanut oikeudekseni sanoa tällaisille paskoille aivan mitä tahansa haluan. Heidän ymmärryksensä minua kohtaan oli nolla, miksi minä heitä pitäisin yhtään minään? Hekään eivät pitäneet minua sen vertan arvokkaana, että olisivat miettinet, miltä minusta tuntuu, (äidin kanssa välien katkaisu ja se, että tämä silti änkeää meille).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan