Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nipotanko turhasta (miehen raivostuttava tapa)

nnnnn
02.12.2016 |

Miehelläni on siis sellainen raivostuttava tapa, että hän ei laita tavaroita niiden oikeille paikoille vaan pudottaa ne käsistään lähimpänä olevaan tasoon. Tästä johtuen kotimme on aina kaaoksessa, kun kaikki tasot ovat peitettynä roinalla. Aina kun olen siivonnut ja laittanut tavarat sinne minne ne kuuluu, niin menee korkeintaan kaksi päivää kunnes kaikki paikat ovat taas ihan sekaisin. Esimerkiksi olkkarissa meillä on muutama seinähyllyä, jotka on tarkoitettu valokuville ja koristeille (olemme siis yhdessä sopineet että hyllyt ovat vain niitä valokuvia ja koristeita varten), mutta mies täyttää ne aina kaikella muulla roinalla. Myös vitriini, TV-taso, keittiönpöytä ja muut keittiötasot ovat aina kaaoksessa miehen takia, kuten myös kylppäri ja makuuhuone. Kaikkialla on työkaluja, ruuveja, paristoja, vaatteita, lehtiä, lippuja ja lappuja, kuppeja, laseja, kolikoita, purkkeja ynnä muuta, ynnä muuta. Varsinkin niitä ruuveja ja työkaluja on joka tasolla ja mä en ymmärrä mistä ne aina ilmestyy, koska ei tuo mies nyt jatkuvasti ole jotain korjailemassa ja ruuvaamassa!

Itse pidän mahdollisimman paljaista tasoista, en vain siksi että se näyttää siistiltä, vaan myös siksi että silloin on helpompi siivota ja pyyhkiä pölyjä. Nyt tuntuu että siivoan ihan turhaan, kun mies sotkee paikat heti. Meillä on myös pieni lapsi, joka tekee oman osuutensa kaaoksesta ja minulla on ihan tarpeeksi tekemistä siinä, että siivoan lapsen jälkiä.

Typerintä tässä on että myös mies pitää järjestyksestä ja kerran hän sanoi, että häntä masentaa kun meillä on aina niin sotkuista. Argh!

Olen lukuisia kertoja pyytänyt miestäni olla laittamasta tavaroita joka hyllylle ja tasolle ja mies vastaa aina "joo joo", mutta mitään ei tapahdu.

Niin että sanokaa nyt nipotanko minä turhaan vai onko mies välinpitämätön vai mitä?

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen tuskasi, koska mieheni on samanlainen. Viimeksi siivosin keittiöstä kolme kassillista miehen vaatteita. Kaapeissa olisi tilaa niille mutta aina ne jätetään levälleen keittiöön. Ja en viitsi edes aloittaa muista tavaroista, epätoivoisesti yritän siivota niitä omille paikoilleen ja siinä sivussa kehotan miestä viemään ne paikoilleen. Nykyään se taitaa olla enemmänkin nalkutusta.

Pahinta on se, että lapset ottavat mallia isästään tässä asiassa. Tämä kämppä näyttää aina tosi sekaiselta vaikka siivoan joka päivä. 

Vierailija
2/66 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä rompetta se sinne vitriiniin tallettaa? Vitriini meillä ainakin lasikaappi, jossa nätimmät kupit ja kipot.

Ja joo, muuten miehesi kuulostaa samalta kuin omani. Tämä tapaus vaan tallettaa kaiken 4cm mittaisista lattialistanpätkistä kelloradion johdonpätkiin. "Jos niitä joskus tarvii" meidän vaatehuoneeseen.

Tuloksena, meidän vaatekomero on täynnä rikkonaisia johdonpätkiä, tietokoneita, lukiokirjoja 25vuoden takaa, paristoja (uusia ja vanhoja) jne jne...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenne ovat luovia ja boheemeita persoonia selvästi, jos tavaroiden järjestys on mielikuvituksellinen, eikä siis jäykkä.

4/66 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on luova.

5/66 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on luova.

Tai sitten ei. 

6/66 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin tapaa noin luovaa miestä.

:)

Vierailija
7/66 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, oma mieheni on vain laiska :D

Ei minua muuten häiritsisi näin paljoa tuo tavaroiden levittely mutta siivoamiseen (imuroimiseen yms.) menee paljon enemmän aikaa kun joutuu ensin raivaamaan kaiken tavaran pois. Ja kyllähän kämppäkin näyttää aika ikävältä kun joka puolella on tavaraa hujan hajan.

Vaatehuone on toinen aika mielenkiintoinen kohde. Ei mies mikään hamstraaja ole mutta eiköhän nuo kaiuttimet, jotka ovat olleet jo kuusi vuotta käyttämättöminä, voisi vipata vaikka kaatikselle...?

8/66 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää tässä on se että miehesi on luova.

Osta muovailuvahaa joululahjaksi.

:)

9/66 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotkua täälläkin riittää, mutta olkaamme luovia.

Vierailija
10/66 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaus aloittajalle ja WraithToddille.

Kyllä mieheni jättää... etenkin sukkia keittiöön. Se tulee kotiin ja istuu lähimmälle tuolille, ottaa sukat pois ja laittaa ne viereiselle tuolille. Sitten se pesee kätensä.

Sukat jäävät keittiön tuolille (ennen jätti pöydälle! eikä ne muuten löyhkää) ja siihen ne kasaantuvat... kunnes tulee kysymään, että onko hänellä puhtaita sukkia.

Jaa, onko? Olisko kuivurissa tai kaapissas? No, ei kun ne edelleen nököttää siinä tuolilla. Niitä voi olla parikymmentäkin paria. Olen sanonut, että hoidan kaiken pyykin, kunhan ne tuodaan pyykkiin!

Eli mä en nalkuta/nipota (enää?). Hänellä on tapana jättää monta muutakin asiaa käsistään. Tuo sukka asia mua riepoo.

Likka on isänsä tyttö. Sillä jää tavarat joka paikkaan. Mä luulen, että meillä tää on luonnejuttu, eikä välttämättä apinoitu asia.

Mä en heille viitti nipottaa ja he ymmärtävät toisinaan skarpata. Eli just nyt. Mä olen jouluihminen ja mä en tarvii asetelmiini käytettyjä sukkia. Joulukuussa olen herkempi ärähtämään. ;)

Vierailija
11/66 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se miehen roina on? Jos pidät esim. kirjallisutta roinana ja mies laittaa kirjoja hyllyyn jossa on valokuvia ja koristeita (mitä ne ovat?) niin vaikea on miestä tuomita. 

Meillä (viisihenkinen perhe + kaksi kissaa) koti on järjestyksessä tunnin, pari siivouksen jälkeen. Sen jälkeen perheenjäsenien elämä alkaa vallata tiloja. Laopset jo teinejä, joten he myös vievät kamojaan omiin huoneisiinsa. Puhdasta ja viihtyisää on kuitenkin aina. Likaisia vaatteita ei kukaan meistä jätä pitkin lattioita, vaan ne päätyvät pyykkikoriin. Roskiakaan ei jätetä nurkkiin. 

Vierailija
12/66 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää oon tuollainen kuin aloittajan mies. En tiedä, mistä johtuu, pidän kuitenkin siisteydestä ja tämä tavarat levällään -tyyli rassaa itseänikin, mutta jostain syystä en mahda asialle mitään, lapsesta saakka olen samanlainen ollut ja muistan ne kiivaat keskustelut aikoinaan vanhempieni kanssa tästä ominaisuudesta. Olen yrittänyt muuttua, monesti ja tosissani, mutta ei onnistu.

Onneksi siisti ja pikkutarkka mieheni ei kuitenkaan asiasta nipota, alkuun sitä saattoi enemmän häiritä, mutta nykyään on jo tottunut vaatekasoihin keittiönnurkassa ja olohuoneen kirjahyllyyn, mikä täyttyy kaikella epäolennaisella otsalampusta alusvaatteisiin. Eihän se tykkää ( niinkuin en minäkään! ), mutta ymmärtää, että elämässä on tärkeämpiäkin asioita kuin sotkuisuus. Onhan meillä sentäs se koti, ei kaikilla ole.

Vierailija
13/66 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et nipota turhasta varsinkaan jos mieskin haluaisi kodin olevan siisti.

Et sinä voi sille muuta kuin yrittää opettaa. Kävelet perässä kaiken aikaa ja pakotat MIEHEN ITSE viemään rojunsa pois. Tätä kun teet pari viikkoa, niin sitten joko oppii tai sitten ei. Mikä sinä olet kantamaan hänen tavaroitaan?

Voi voi, onhan se niin ikävää olla ilkeä akka, etkä sinä halua riidellä ja pelkäät että mies suuttuu ... mutta entä sitten ?! Sinähän tässä olet se, jolla on syytä suuttua.

Vierailija
14/66 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munki mies sotkee. Eilen raivasin olkkarin sohvalta: päällystakin, farkut, 4 T-paitaa, n määrän kauluspaitoja ja kuulosuojaimet. En tajua, miksi ne pitää sohvalle heittää. AINA. Helpompi olis pitää koti siistinä, jos toinenkin laittais tavarat paikoilleen.

Vierailija
15/66 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

nipotat turhasta.

Vierailija
16/66 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika! Ansaitset parempaa. Luultavasti se myös nussii muita selkäsi takana.

Vierailija
17/66 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä se sika! Ansaitset parempaa. Luultavasti se myös nussii muita selkäsi takana.

Tämä. Jos ei kunnioita puolisoaan pienissä asioissa, niin ei kunnioita suurissakaan! Miehesi pettää sinua, ap.

Vierailija
18/66 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välinpitämätön tuntuu ukko olevan. Kuinka hän järjestelee vaatteensa? likaiset, mihin hän laittaa?

Mun ukkoni on pikkutarkka, nouseva neitsyt kun on. ei tarvii kovin järjestyksen perään huudella, ainut vika on että hänen jäljiltään ei löydä mitään. Paikat vaihtuu. TÄstä pitää motkotella.

Vierailija
19/66 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös. Melkeen teki mieli itkeä yks päivä kun tulin kotiin viikon reissusta. Lattialla oli karkkipapereita, pöydät täynnä noutoruuan paketteja, kaikki 20 kahvikuppia likaisina pöydillä, ei yhtään puhdasta lautasta, miehen vaatteet mun puolella sänkyä kasana, joka pöytä täynnä ties mitä jugurttipurkkia. Mies kaiken keskellä nolona, että en ehtiny siivota. Voi vittu oikeesti. Käännyin ovella ja menin mun vanhemmille yöksi. Aamulla tuli viesti mieheltä, että suutuinko mä ja kyllä me voitas yhdessä siivota. Vastasin että siivoaa ihan yksinään vaan ja mä tuun kotiin vasta kun mahdun sänkyyni ja on kuppi josta juoda kahvia.

Vierailija
20/66 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapio jajötesäkki auttaa. Lapioit säkkiin kaiken, mikä ei ole sille kuuluvalla paikalla ja kun mies kyselee tavaroidensa perään (kyseleekö edes?), voit pyytää katsomaan jätesäkistä. Ja ellei ole kysellyt tavaroidensa perään esim. puoleen vuoteen, kuskaat säkin kaatopaikalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän