Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhenemisen merkit ahdistavat

Vierailija
02.12.2016 |

Olen nelikymppinen, pienten lasten äiti. Valvomisen ja iän tuomat muutokset, rypyt, tummat silmänaluset, kehon kimmoisuuden menetys ja kehon hiljainen rapistuminen ahdistavat. Peilistä katsoo aamuisin niin väsyneet kasvot, että itkettää. Koen rehellisesti sanottuna surua ja joskus turhautumistakin, kun katson parikymppisiä, rypyttömiä tyttöjä, joilla on elämä edessä. Ymmärrän, että nämä ovat luonnollisia muutoksia ikääntymisen myötä, mutta silti niitä on vaikea hyväksyä. Löytyykö täältä kohtalotovereita? Miten muut olette hyväksyneet/selättäneet nämä tunteet?

Ap

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs annoit itses rupsahtaa ja hankit lapsia, kyllä moni nelikymppinen on vielä timmissä kunnossa.M46

Vierailija
2/61 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yks kohtalontoveri, Ap! Eihän tätä ees sais sanoa ääneen, kun "sehän on ihan normaalia et ikääntyy ja vähän väsyttää, kun elää ruuhkavuosia". Kyllä se silti harmittaa, kun huomaa ettei oo enää missään hehkeessä kunnossa. Mies onneks jaksaa kehua ja kannustaa, pääasia et hän tykkää. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on sentään mies ja lapset. Kuvittelepa hetki miten inhottavaa on rypistyä ja rapistua ja tietää että samalla menettää viimeisenkin mahdollisuuden omaan perheeseen ja onneen.

Vierailija
4/61 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jo näin 30 veenä alan taistella pistoksilla iän merkkejä vastaan

Vierailija
5/61 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feel you! Mun mies lähti parikymppisen tytön matkaan, joten loppuelämä menee varmaan itsekseen rypistyessä. :(

Vierailija
6/61 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ap:n kuvailemat "oireet" on merkki huonosta ravinnosta, ei iästä.

Vierailija
7/61 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni nainen omasta mielestäni vain kaunistuu iän myötä. Esim. Kate Winslet Jennifer Lopez jne

Vierailija
8/61 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohduttaudu sillä et ne parikymppiset rypistyy sit 20 vuoden päästä ja kadehtii silloisia parikymppisiä. :D

Vierailija
9/61 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen 40 v. Eniten naamassa jurppii tummat ja kuopalla olevat silmänaluset. Ihan yhtäkkiä tulleet. Rasva kadonnu silmien alta. Näytän aivan kamalalle. Uskaltaisko mennä ottaa täyteainetta silmien alle? Tuntuu, etten enää kehtaa edes kulkea missään, kun silmänaluset on niin rumat.

Vierailija
10/61 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä täysin idioottimaista tai provo.

Pistokset vain kiihdyttää rypistymistä.

Vierailija
11/61 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä ravintoa ja elämäntapoja suosittelet? Miten saa tummat silmänaluset ja kuopat silmien alta pois?

Vierailija
12/61 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla lapset oli pieniä sua 10 v nuorempana, niin ei se valvominen vielä niin näkynyt. Nyt oon kohta 50-v, eikä vielä pahempia rupsahduksen merkkejä. Mua raskaudet vaan kaunisti, tulin vihdoin naisen malliseksi, eli rinnat kasvoi monta kuppikokoa pysyvästi ja lantio leveni, vaikka painoa jäi vaan muutama kilo. Inhosin vartaloani nuorena, nykyään rakastan. Nelikymppisenä vihdoin innostuin myös liikunnasta ja se näkyy ja tuntuu hyvänä olona. Nyt lapset on jo kohta aikuisia ja elämä ihanaa. Että jos yhtään lohduttaa, niin jo muutaman vuoden kuluttua sullakin helpottaa. Ja toisekseen jos se lohduttaa, niin miehet ne vasta 40:n jälkeen rupsahtaakin. Sulla on parhaat vuodet vasta edessä :).

Vierailija
13/61 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä täysin idioottimaista tai provo.

Pistokset vain kiihdyttää rypistymistä.

No ei provo ainakaan. Perustele väitteesi. Itse olen ollut erittäin tyytyväinen.

Vierailija
14/61 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo 47-vuotta. Erosta pian seitsemän vuotta. Alkaa tulla jo melko kalliiksikin. Tarvitsen jo moniteholasit ja kaikenlaista kremppaa ja vaivaa ilmenee. Ramppaan lääkärissä tämän tästä. Huoh. Mutta alan pikkuhiljaa hyväksyä tähän, katse on siirtynyt omasta navasta pois ja ihailen omia lapsiani ja heidän ystäviään. Iloitsen heidän onnistumisistaan. Tavallaan tämä on kuitenkin kiva.

Vierailija
15/61 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, kun oisin tajunnu nauttia nuoruudesta enemmän. Vietin parhaat vuoteni nenä kiinni kirjassa enkä kilpaillu miesten huomiosta. Nykyisin ei tarvi ees kilpailla, kun mun ikäiset ettii vaan nuorempia.

N45

Vierailija
16/61 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä ravintoa ja elämäntapoja suosittelet? Miten saa tummat silmänaluset ja kuopat silmien alta pois?

En ala suosittelemaan. Kun syö ravintorikasta oikeaa ruokaa ja välttää keinoruokaa pärjää aika hyvin. Eikä vältä aitoa rasvaa.

Vierailija
17/61 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita loihtia edes jonkinlainen hymyn tapainen norsunvittunaamallesi, se auttaa-ainakin vähän.

Vierailija
18/61 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Feel you! Mun mies lähti parikymppisen tytön matkaan, joten loppuelämä menee varmaan itsekseen rypistyessä. :(

Suurin osa tuommosista suhteista päättyy eroon, nainen vaihtaa nuorempaan kun ei jaksa pappaantuvaa miestä, eikä se mieskään lopulta aina jaksa paljon nuorempaa naista. Miehellä todennäköisesti edessä yksinäinen vanhuus. Tai jos pysyvät yhdessä, nainen haluaa kohta lapsia ja siinä on mies kiinni pikkulapsiarjessa taas seuraavat 10 v. Ala hyvä ihminen nauttia elämästä, ole iloinen, että pääsit moisesta ukonkutaleesta eroon! Elämä on ihanaa ja löydät vielä uuden miehen, oikean miehen ja rakkauden. Ja jos nuoremman kanssa haluat pitää hauskaa, heitä riittää jonoksi asti, jos olet suht ok-näköinen, jos et ole, tee jotain asian eteen.

Vierailija
19/61 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa ap. Itse vaan huomaan olevani tosi kateellinen nuoremmille naisille esim. työpaikalla. Ne tulee nättinä ja virkeinä töihin, vaikka ne kertoo kuinka "oltiin eilen pilkkuun asti". Mä näyttäisin haudasta nousseelle noilla yöunilla. Ikinä en tätä kuitenkaan ääneen viitsis sanoa. :(

Vierailija
20/61 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, kun oisin tajunnu nauttia nuoruudesta enemmän. Vietin parhaat vuoteni nenä kiinni kirjassa enkä kilpaillu miesten huomiosta. Nykyisin ei tarvi ees kilpailla, kun mun ikäiset ettii vaan nuorempia.

N45

Suurin osa ei etsi nuorempia. Tuttavapiirissä  moni mies on mennyt toisen kerran naimisiin ja yhtä lukuunottamatta kaikilla on omaa ikäluokkaa tämä uusikin vaimo. Harva mies haluaa nuoren vaimon ja elää uudestaan vauva-arjen, talon rakentamisen jne. Miksi kukaan järkevä mies haluaisi olla pienten lasten isä enää yli 50-vuotiaana? Suurin osa nuorista naisista haluaa edelleen perheen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi