Pulssi 160???
Onko pulssi ja syke sama asia? Onko 160 pulssi jotenkin huolestuttava?
Kommentit (8)
On sama asia. Missä tilanteessa tuo syke mitattu?
Syke/pulssi mitattiin lääkärin vastaanotolla. Olin aivan normaalin rauhallinen kuten aina. En ollut juossut tai kiirehtinyt ollenkaan ennen lääkäriä. Nyt huolestuttaa..
Noin korkea syke ei taida olla edes mahdollinen.
Vierailija kirjoitti:
Kas kummaa kun on mitattu sykkeitä jotka hipovat 200. Silloin on kiire.
Vierailija kirjoitti:
Ihan helposti on mahdollinen, vaatii vaan vähän juoksemista tms. Leposykkeenä toki aivan liian korkea.
On todella korkea syke jos et ole tekemässä urheilusuoritusta. Vaikka olisit urheillut kovaakin, niin syke palautuu nopeasti suorituksen jälkeen tuota matalammaksi. Oikeastaan välittömästi kuin lopetat, niin se palaa johonkin 100-120 paikkeille. Jollekin 50-60 vuotiaalle tuo alkaa olemaan jo maksimisyke.
Itse olen 28-vuotias ja vedän vauhtikestävyyslenkkiä johonkin 160-170 väliin ja silloin mennään jo kovaa ja tuntuu pahalta.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä kuinka tarkka polarini on, mutta 16-vuotiaana juoksin juoksulenkillä täysiä karkuun vihaista saksanpaimenkoiraa ja kiipesin vajan katolle. Katolla katsoin sykemittaria ja se näytti noin 210.
Pulssit vaan nousee mitä pidemmälle päivä etenee. Mutta se 2.6 lyöntiä sekunnissa nyt varmaan jo tuntuisi vähän muinakin oireina.