Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teille kysymys, joilla on Muumimamma-vedenkeitin

Vierailija
01.12.2016 |

Kuinka paljon on minimimäärä vettä, jonka tuohon voi laittaa? Maksimi on litra ja siitä on merkintä selkeästi, mutta minimistä ei löydy mitään enkä googlettamalla löytänyt :(

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo maksimimerkintä ole siksi, ettei sillä määrällä vettä varmasti roisku yli? Maksimia voi itse testailla. Omassa "maksimi" 1 litra, mutta 1,2 on vielä sellainen määrä, että kaikki pysyy sisällä.

Vierailija
2/68 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuo maksimimerkintä ole siksi, ettei sillä määrällä vettä varmasti roisku yli? Maksimia voi itse testailla. Omassa "maksimi" 1 litra, mutta 1,2 on vielä sellainen määrä, että kaikki pysyy sisällä.

Tästä olikin aivan hurjan paljon apua, kun aapee kysyi minimiä... Miten kummassa edes kuvittelit vastaavasi kysymykseen tuolla selvitykselläsi?

Minimiä ei tyypillisesti vedenkeittimissä ole. Teoriassa minimi voisi olla sellainen vesimäärä, joka haihtuu kokonaan pois niiden muutaman keittämiseen kuluvan minuutin aikana, mutta harvemminpa kukaan ihan paria tippaa vedenkeittimeen laittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä olikin aivan hurjan paljon apua, kun aapee kysyi minimiä... Miten kummassa edes kuvittelit vastaavasi kysymykseen tuolla selvitykselläsi?

Minimiä ei tyypillisesti vedenkeittimissä ole. Teoriassa minimi voisi olla sellainen vesimäärä, joka haihtuu kokonaan pois niiden muutaman keittämiseen kuluvan minuutin aikana, mutta harvemminpa kukaan ihan paria tippaa vedenkeittimeen laittaa.

Itse rupesit perseilemään ihan samalla tavalla kuin 1. Vedenkeittimissä on aina minimimerkinnät. AP, lue manuaali.

Vierailija
4/68 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://aijaa.com/kJGKXL

Tuossa on kuva siitä miltä se maksimimerkintä näyttää (tuo uloke tuossa), minimiä yritin katsoa joka kohdasta, mutta sen voisi olettaa olevan tuossa samalla alueella kuin tuo maksimikin. Manuaalissa ei sanota mitään sen tarkemmin.

Vierailija
5/68 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen oli siis ap.

Vierailija
6/68 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vedenkeittimissä ole mitään minimimerkintöjä. Sinne voi laittaa vaikka vain tipan eikä se siitä miksikään mene muuta kun haihtuu. Ihme uusavuttomuutta kansalla taas.

Vierailija
7/68 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukisit ap ohjeet niin ei tarttis täällä kysellä ja tuhlata meidän muiden arvokasta aikaa.

Vierailija
8/68 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole mikään maksimimerkintä vaan vedenkeittimen penis

Vierailija
9/68 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukisit ap ohjeet niin ei tarttis täällä kysellä ja tuhlata meidän muiden arvokasta aikaa.

Mitäs vietät sitä kullanarvoista aikaasi aaveella

Vierailija
10/68 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo muumi-vedenkeitin taas joku wt-porukan keräilykohde? Miksi kyselet täällä mini- ja maksimimerkintöjä kun vedenkeitin tulee viettämään suurimman osan elinkaarestaan olohuoneenne lasivitriinissä?

Vierailija
11/68 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vedenkeittimissä ole mitään minimimerkintöjä. Sinne voi laittaa vaikka vain tipan eikä se siitä miksikään mene muuta kun haihtuu. Ihme uusavuttomuutta kansalla taas.

No kyllä joissain on. Turha tulla pätemään kun et mistään mitään tiedä.

Vierailija
12/68 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lue ne ohjeet siihen hemmetin keittimeen!

Vierailija
13/68 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vedenkeittimessä kyllä on minimimerkintä, 0,5 litraa.

Vierailija
14/68 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä joissain on. Turha tulla pätemään kun et mistään mitään tiedä.

Minulla on todennäköisesti ollut elämäni aikana paljon enemmän vedenkeittimiä kuin sinulla. Yhdessäkään ei ole ollut mitään minimimerkintää.

Vierailija
15/68 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vedenkeittimessä kyllä on minimimerkintä, 0,5 litraa.

No sitten sinulla on joku erittäin harvinainen halpiskeitin. Jos nyt edes puhut totta, mikä on erittäin epätodennäköistä.

Vierailija
16/68 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av:hen voi aina luottaa :) Tämä tiedoksi:

- vedenkeittimen "peniksessä", kuten joku ilmaisi, lukee "max 1 litra" (kuvassa se ei näy juurikaan)

- keitin ostettiin käyttöä varten enkä omista lasivitriiniä

- luin käyttöohjeet ja sieltä ei löytynyt vastausta kysymykseeni

On toki ilo huomata, että on asiallisia vastauksia myös.

Vierailija
17/68 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomautan nyt tähän väliin että olen erään erittäin tunnetun koninkodinvalmistajatehtaan Suomen toimitusjohtajan tytär. Että minulla saattaa olla nämä hommat hallussa paremmin kuin useimmilla täällä.

Yhdessäkään tehtaamme keittimistä ei ole minimimerkintää!

Vierailija
18/68 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomautan nyt tähän väliin että olen erään erittäin tunnetun koninkodinvalmistajatehtaan Suomen toimitusjohtajan tytär. Että minulla saattaa olla nämä hommat hallussa paremmin kuin useimmilla täällä.

Yhdessäkään tehtaamme keittimistä ei ole minimimerkintää!

Siis joku tallinpykäysfirma? Saako tiedustella nimeä?

19/68 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa vedenkeittimessä on kuivana kiehumisen esto, eli kyllä siellä keittimessä vettä pitää olla enemmän kuin pari tippaa.

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/melissa-muumimamma-keraaminen-v…

Jos pitää olla joku tietty (pieni) määrä kuumaa vettä johonkin tarkoitukseen, melkeinpä keittäisin puoli kannua ja mittaisin sen tarvitseman tilkan kiehauttamisen jälkeen ml- tai dl-mitalla.

Vierailija
20/68 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Av:hen voi aina luottaa :) Tämä tiedoksi:

- vedenkeittimen "peniksessä", kuten joku ilmaisi, lukee "max 1 litra" (kuvassa se ei näy juurikaan)

- keitin ostettiin käyttöä varten enkä omista lasivitriiniä

- luin käyttöohjeet ja sieltä ei löytynyt vastausta kysymykseeni

On toki ilo huomata, että on asiallisia vastauksia myös.

No soita valmistajalle ja kysy jos et ammatti-ihmistä usko!