Teille kysymys, joilla on Muumimamma-vedenkeitin
Kuinka paljon on minimimäärä vettä, jonka tuohon voi laittaa? Maksimi on litra ja siitä on merkintä selkeästi, mutta minimistä ei löydy mitään enkä googlettamalla löytänyt :(
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Ei vedenkeittimissä ole mitään minimimerkintöjä. Sinne voi laittaa vaikka vain tipan eikä se siitä miksikään mene muuta kun haihtuu. Ihme uusavuttomuutta kansalla taas.
Niissä on minimimäärä. Keittimessä olevien vastusten on hyvä olla veden alla kuumetessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Tuosta Kuningaskuluttajan testistä saa sellaisen kuvan, että keittimestä riippuen minimimäärä vaihtelee kupillisesta 0,5 litraan.
"Vettä kannattaa keittää aina vain tarvittava määrä. Krupsin keittimessä vettä oli keitettävä vähintään puoli litraa. Muilla pystyi keittämään yhden ison kupillisen kerrallaan."
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/11/05/testissa-vedenkeittimet-lampoti…
Että näin.
Tuo ei pidä paikkaansa! Minulla on kotona tuo Electroluxin malli ja sanon nyt viimeisen kerran: SIINÄ EI OLE MITÄÄN MINIMIMERKINTÖJÄ!
Menikö kaaliin?! Electroluxilla voit keittää vaikka vesipisaran lähestulkoon!"When Electrolux means life"
No joillekin se Electrolux on ELÄMÄNTYÖ ja silloin se tarkoittaa elämää! Turha tulla ilkkumaan minulle oman työn arvostuksesta! Electrolux on ainoa oikea kodinkonemerkki!
Kas kun ei ELÄMÄNTAPA. Varmaan vibraattorikin on sulla Electrolux.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vedenkeittimissä ole mitään minimimerkintöjä. Sinne voi laittaa vaikka vain tipan eikä se siitä miksikään mene muuta kun haihtuu. Ihme uusavuttomuutta kansalla taas.
Niissä on minimimäärä. Keittimessä olevien vastusten on hyvä olla veden alla kuumetessaan.
Ei ole Electroluxin keittimissä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei helvetti mikä paskamyrsky jostain vedenkeittimestä :D
Otan popcornit esiin..
Älä vaan mikroaaltouuniin niitä laita.
Mä ainakaan onnistunut tekeen mikrossa siten popcorneja, ettei alla oleva lautanen olis haljennut paikallisesta voimakkaasta kuumentumisesta johtuen, joka alue on vielä lautasen keskeltä poikittain. Siis kerta ja lautanen.
En pelkällä mikron lasilautasella oo arvannut koettaa tehdä kun jos se halkeaa, niin aika paljon kalliimpi, kuin tavallinen lautanen. Kerran laitoin laudanpätkän päälle, mutta sekin alkoi käryämään ja tuli sellaisen poltetun puun haju mikrosta. Ei lautanen kyl sillon halennut.
Mitenkähän tuo pitäs tehdä.
Onneksi nykyään esim sinun kaltaisia tyyppejä varten on keksitty valmiina myytävä popcorn. Sitä saa hyvinvarustelluista ruokakaupoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun vedenkeittimessä kyllä on minimimerkintä, 0,5 litraa.
No sitten sinulla on joku erittäin harvinainen halpiskeitin. Jos nyt edes puhut totta, mikä on erittäin epätodennäköistä.
Hyvä tietää, että Obh Nordica on halpismerkki. Sain nimittäin kyseisen keittimen lahjaksi muutettuani omilleni, enkä tiedä sen tarkkaa arvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Tuosta Kuningaskuluttajan testistä saa sellaisen kuvan, että keittimestä riippuen minimimäärä vaihtelee kupillisesta 0,5 litraan.
"Vettä kannattaa keittää aina vain tarvittava määrä. Krupsin keittimessä vettä oli keitettävä vähintään puoli litraa. Muilla pystyi keittämään yhden ison kupillisen kerrallaan."
Että näin.
Tuo ei pidä paikkaansa! Minulla on kotona tuo Electroluxin malli ja sanon nyt viimeisen kerran: SIINÄ EI OLE MITÄÄN MINIMIMERKINTÖJÄ!
Menikö kaaliin?! Electroluxilla voit keittää vaikka vesipisaran lähestulkoon!"When Electrolux means life"
No joillekin se Electrolux on ELÄMÄNTYÖ ja silloin se tarkoittaa elämää! Turha tulla ilkkumaan minulle oman työn arvostuksesta! Electrolux on ainoa oikea kodinkonemerkki!
.
Voihan se ehkä ollakin, mutta pölynimureissa riittää kyllä pelkkä Lux , jolla saa riittävän hyvän imurin.
Ikävä kyllä epäilen siitä huolimatta ettei nämä nykyiset kestä lähes viittäkymmentä vuotta (toimii edelleenja samoilla hiililläkin, vaikka kovassa käytössä ollut) korjailematta, kuten ennenvanhanen kotimyyntimalli electrolux 320.
Näkyny tulleen electronista säätöä ja näyttöä näihin uusiin. (intelligence)
Vierailija kirjoitti:
Huomautan nyt tähän väliin että olen erään erittäin tunnetun koninkodinvalmistajatehtaan Suomen toimitusjohtajan tytär. Että minulla saattaa olla nämä hommat hallussa paremmin kuin useimmilla täällä.
Yhdessäkään tehtaamme keittimistä ei ole minimimerkintää!
Mistä lähtien Electrolux on talleja rakentanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Että näin.
.
Voihan se ehkä ollakin, mutta pölynimureissa riittää kyllä pelkkä Lux , jolla saa riittävän hyvän imurin.
Ikävä kyllä epäilen siitä huolimatta ettei nämä nykyiset kestä lähes viittäkymmentä vuotta (toimii edelleenja samoilla hiililläkin, vaikka kovassa käytössä ollut) korjailematta, kuten ennenvanhanen kotimyyntimalli electrolux 320.
Näkyny tulleen electronista säätöä ja näyttöä näihin uusiin. (intelligence)
Osta Electroluxin tuote niin kyllä kestää ja vaikka 20 vuotta!
Lopeta jo Electrolux-hullu! Rupee tulee korvista ulos toi mainostus..
Vierailija kirjoitti:
Lopeta jo Electrolux-hullu! Rupee tulee korvista ulos toi mainostus..
Ja minähän en anna kenenkään tahria Electroluxin mainetta! Turha puhua paskaa!
Vierailija kirjoitti:
Electrolux-psykoosi :'D
Nyt meni liian pitkälle! Kai tajuat että rinnastat Electroluxin, eli ELÄMÄNTYÖNI mielenterveysongelmiin!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt meni liian pitkälle! Kai tajuat että rinnastat Electroluxin, eli ELÄMÄNTYÖNI mielenterveysongelmiin!?
Lähtikö tämä kaikki nyt siitä että luulet että electroluxeissa ei voi olla minimimerkintää? :D
Meidän vanhassa severin vedenkeittimessä on min merkki, johtuen siitä että siinä ei ole kiehumissuojaa. Tällöin jos vettä on liian vähän niin kiehauttaessa saataa haihtua liikaa jos ei ole minimimäärää vettä ja tästä johtuen keitin voi ylikuumentua.
Nykyään kun keittimet ovat kehittyneet niin harvemassa on min merkintä koska ei ole väliä keittimelle paljonkon siinä keittettään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtikö tämä kaikki nyt siitä että luulet että electroluxeissa ei voi olla minimimerkintää? :D
Nyt puhutaan minun ELÄMÄNTYÖSTÄNI. Ymmärrätkö? Sitä on turha tulla kenenkään haukkumaan tai halventamaan!
Vierailija kirjoitti:
Meidän vanhassa severin vedenkeittimessä on min merkki, johtuen siitä että siinä ei ole kiehumissuojaa. Tällöin jos vettä on liian vähän niin kiehauttaessa saataa haihtua liikaa jos ei ole minimimäärää vettä ja tästä johtuen keitin voi ylikuumentua.
Nykyään kun keittimet ovat kehittyneet niin harvemassa on min merkintä koska ei ole väliä keittimelle paljonkon siinä keittettään.
Tuo onkin joku HALPISMERKKI eikä mitenkään verrattavissa Electroluxiin!
Siis mikä pässien palsta tästä on tullut? Mulla on vedenkeittimessä minimimerkintä ja jos yritän vahingossa keittää alle sen tai ilman vettä, ei käynnisty ei. Ja joo, on halpis. Ja joo, olen ihan vitun kateellinen jos jollain on kallis keitin johon ei ole minimirajaa.
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä pässien palsta tästä on tullut? Mulla on vedenkeittimessä minimimerkintä ja jos yritän vahingossa keittää alle sen tai ilman vettä, ei käynnisty ei. Ja joo, on halpis. Ja joo, olen ihan vitun kateellinen jos jollain on kallis keitin johon ei ole minimirajaa.
Electroluxin keittimissä ei ole minimirajaa.
Onko se nyt niin vaikea ymmärtää että niissä Electroluxeissakin (ilmeisesti jumalten valmistama vekotin) voi olla minimimerkintä? Mun Electroluxin keittimessä on 0,5 l minimi.