Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomionhakuinen persoonallisuushäiriö

Vierailija
01.12.2016 |

Olen melko varma, että minulla on huomionhakuinen persoonallisuushäiriö.

Käännän kaikki keskustelut itseeni, haen aivan liikaa huomiota varsinkin vastakkaisella sukupuolelta, kaipaan ihan älyttömästi kehuja ja kannustusta jotta jaksan tehdä mitään.

Kokemusta kenelläkään itsestä tai esim. puolisosta jolla tämä on? Miten siitä pääsisi eroon?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu todella pahalta.

Tämän takia olen pilannut koko elämäni hakemalla huomiota ja hyväksyntää väärillä ihmisiltä ja pettänyt rakkaimpani täysin. Vain koska en kokenut hänen rakastavan minua yhtä paljon kun minä häntä rakastan.

Yleensä persoonallisuushäiriöinen ei näe vikaa itsessään. Tietysti sinussa saattaa olla huomionhakuisen persoonallisuuden piirteitä. On tietysti ikävää, että sinusta tuntuu pahalta, mutta toisaalta se on hyvä merkki, että tunnet jotain. Sinulla on mahdollisuus muuttua. Olet jo ottanut ison askeleen tekemällä huomioita itsestäsi.

Kannattaa iha oikeesti tutustua aiheesee enempi. Persoonallisuushäiriöitä on monenlaisia ja joissaki on pääpiirteenä et näkee itsensä aina viallisena

Vierailija
22/24 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tällainen huomionhakuinen persoona tyypillisesti reagoi kun hänen käytökseensä puututaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-kaverillani saattaa olla huomionhakuisia persoonallishäiriön ominaisuuksia. Hänen kanssaan oli hauskoja hetkiä ja arvostan hänen mielikuvitusta. Mutta hän oli myös raskasta seuraa, jonka seurassa joskus sai hävetä, meni voimat ja imi energiaa musta.

Jatkuva tarve kertoa mitä tekee, mitä on ostanut, mitä syö, mitä on leiponut. Joukossa voi olla peräti 7 eri kuvaa niistä. Hän odottaa arvostelua ja kehua niistä, jos niitä ei hänelle anneta hän suuttuu. Hän suuttuu myös jos en halunnut kertoa kaikista asioistani. Hän sitten vetoaa siihen, että "sitä varten ystävät on" 

Hän on impulsiivinen, herkkä loukkaantumaan, etsii jännitystä josta voi koitua harmia itselleen tai toiselle. Uskoo siihen, että kaverin kotona saa käyttää hänen hygieniatarvikkeita ilman lupaa. Sama pätee ruokaan. Jos pyysi multa rahaa enkä antanut, hän suuttui ja kysyi "mikä kaveri sinäkin olet?"

Puhuu muiden ihmisten yksityisasioita, kopioi joitakin tekoja ja suuttuu jos joku kopioi häntä. Ei osaa hallita taloudellista tasapainoa ja välillä keksii tarinoita jotka on voinut tapahtua jollekin toiselle. 

Vierailija
24/24 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota itseäsi niskasta ja tee jotain omatoimisesti. Sillä alat parantua.

Tutkijatkin voivat olla huomionhakuisia. Odottavat saavansa ihailua sillä että tietävät jotain joidenkin toisten työpaikasta. Ihan tosissaan.

Siksi älykkäitä laitetaan perehtymään johonkin aiheeseen ylemmän ohjaajan käskyläisenä. Voivat aina välillä hakea huomiota osaamisellaan mutta tekevät samalla jotain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän