asuntolainasta yms! auttakee pliis!
eli, ostimme noin 1,5v sitten kerrostalokolmion. lainaa otimme silloin noin 60 000 euroa, asunnosta maksoimme 55 000. olemme kuitenkin koko ajan haaveilleet omakotikatoon muuttamisesta, ja nyt olisi myynnissä juuri haluamallamme aluella talo, hintaan 157 000. miehellä on tietty vakityö, tienaa noin 2000 euroa bruttona/kk. minä kotihoidontuella hoidan kotona lastamme 9kk. mulla ei työpaikkaa jonne palata.
kysymys: onko ihan turhaa haaveilla siitä että saisimme lisää lainaa tuon melkein 100 000 tässä elämäntilanteessa?
tämänhetkistä lainaa ollaan maksettu tosi löyhästi takaisin eli ei paljoakaan ole laina lyhentynyt vielä. syynä mun äippäloma ja nyt kotihoidon tuki. kyllä nyt toivon että oltais eletty tiukemmin ja maksettu lainaa enemmän pois...
mutta neuvokaa nyt koska en ymmärrä näistä mitään!
en halua tehdä itseäni naurunalaiseksi menemällä tutun pankinjohtajamme luokse tätä kysymään...
Voi olla, että lainan saatte, mutta saatatte tarvita takaajan. Ja omakotitalossa kannattaa muistaa tosiaan se, että kaikki rempat tulee itselle maksettavaksi eli jos tulee ikäviä ylläreitä ja joku hajoaa niin rahaa kuluu.
Jos suunnittelet palaavasi työelämään piakkoin niin voisin harkita, mutta korkojen nousu huolestuttaa jos teillä ei ole juurikaan varaa lisätä lyhennysten määrää.