Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On se jännä miten täällä AV:lla on lähes kaikki hyvätuloisia ydinperheitä, vaikka tilastot kertovat aivan muuta Suomalaisista.

Vierailija
01.12.2016 |

Tämä päätelmä useamman aloituksiin vastanneiden vastausten perusteella.
Taitaa totuus olla vaan monen villi päiväuni ja todellisuuden aiheuttama katkeruus kumotaan virtuaalisesti ja anonyyminä toisten niskaan.

Ai, ai. Mitä nannaa luettavaa kuinka on omakotitalo, rahapussi pullollaan, unelma mies, lapset täydellisesti hoidettu, samoin se omakotitalo. Rahaa riittää matkusteluun ja luksukseen, mutta niin kamalan katkeraksi tekee jos joku saa yhteiskunnan tukia vähänkään.
Miten niin onnelliset ihmiset näkevät sellaista vaivaa kyseisestä asiasta vai onko niin, että siinä elämän pyöriessä oman navan ympärillä on yleistieto ja kyky ajatella asioita laajemmin kadonnut? Rahalla kun sellaista ei saa. Olette unohtaneet, että ihminen ei ole kaikkivoipa ja elämä ei aina näytä parastaan. Kun sitä helposti paksulla kukkarolla erehtyy kuvittelemaan pystyvänsä kaikkeen. Siltä vaikuttaa.

Tosin, totuus taitaa olla ennemmin se runsas mielikuvitus kun rahamäärä.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja sitten niillä 3000-5000 tienaavilla mammoilla on vielä aikaa kaiket päivät notkua av:lla työajalla ja palkka juoksee. Miten se edes eroaa siitä että olisi työttömänä. Silti vaan työttömiä haukutaan.

Vierailija
2/40 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa löytyy paksu lompsa ja ydinperheessä eletään, vuokralla tosin veljen omistamassa talossa ollaan ja lapsetkin joskus epätäydellisiä. 

Onko ongelma tää elo mun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen korostaa vastauksissaan sitä, mitä itse itsessään arvostaa.

Jotkut tuloja, jotkut omaisuutta...

Mutta kyllä täällä on silmiinpistävän paljon omahyväisiä äitejä, maailman parhaimpia kasvattajia. Suomen masennustilastot kertovat ihan toista kuin täydellisistä vanhemmista...

Uskon paljon enemmän, että av:lla on suurituloisia kuin täydellisiä äitejä.

Vierailija
4/40 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista! Entäpä mitä tilastot kertovat Virtasista tai Korhosista?

Vierailija
5/40 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja sitten niillä 3000-5000 tienaavilla mammoilla on vielä aikaa kaiket päivät notkua av:lla työajalla ja palkka juoksee. Miten se edes eroaa siitä että olisi työttömänä. Silti vaan työttömiä haukutaan.

Ne on töissä miehelleen. Saavat palkan edustusrouvana olemisesta ja siitä? Sen vuoksi ovat niin katkeria kun eivät voi kotona olla koskaan poikkiteloin ettei menetä paikkaansa.

Ja onhan ne yh:t kamala uhka, sentäs! Niin ja tuloihin on lipsahtanut yksi nolla liikaa. :)

Onhan se nyt koreampaa sillä tavalla olla tilastokukkanen, mutta epäilempä, että nostavat sen työkkärin itsekin ihan vaan rahan ahneuksissaan ja sitä paitsi, lain mukaan jokaisella pitää olla jokin tulo ja tuloiksi lasketaan työkkäri nosti sen tai ei ja eihän nyt kukaan sellaista hyväntekeväisyyttä tee etteikö nostaisi!

Eli kuka niitä tukia käyttää väärin?

Vierailija
6/40 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset voivat olla mitä vaan. Me Putkoset ollaan hyvätuloisia ydinperheitä.

Vierailija
7/40 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisessa kulttuurissa ollaan tekovaatimattomia ja varotaan olemasta parempi kuin kukaan muu. Anonyymi keskustelufoorumi on harvoja paikkoja päästää itsekehu valloilleen.

Vierailija
8/40 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa löytyy paksu lompsa ja ydinperheessä eletään, vuokralla tosin veljen omistamassa talossa ollaan ja lapsetkin joskus epätäydellisiä. 

Onko ongelma tää elo mun?

Ei toi ole täydellistä vielä lähelläkään. ;)

Katsotaan minkälaisia vastauksia alkaa tulemaan, sillä epäilen, että tähän ketjuun kaikki ilmoittavat raatavansa kahta työtä ja hoitavansa lapsensa sekä kamalalla lainalla ostettua pientä osaketta maksavansa kituutuspalkalla mikä hädin tuskin on toimeentulotuen verran. Eivät muista tehneensä valinnan itse ja maksavansa itselleen, mutta urheita ovat! Urheampia kuin kukaan toinen.

Vierailija
9/40 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista! Entäpä mitä tilastot kertovat Virtasista tai Korhosista?

Otahan selvää! :)

Vierailija
10/40 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvätuloinen pariskunta, ei lapsia eli poikkeus tilastoon.

Kaikki tätä  palstaa lukevat eivät tänne vastaa joten täällä vois käydä ihan millaista jengiä tahansa.

Vierailija
11/40 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin työtön köyhä, en täällä juuri huutelisi vaan etsisin töitä. Mieti sitä.

Vierailija
12/40 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse ainakin olen tuosta määritelmästä poikkeava koska olen eronnut, mutta omakotitalossa asuva ja hyvätuloinen. Eikä minusta noissa yhteiskunnallisissa ketjuissa koko sosiaaliturvaa ole haluttu romuttaa, jenkeissä asuneena tiedän sen kolikon toisen puolen hyvätuloisille. Eniten varmastikin ärsyttää palstan kaksijakoisuus: joko kaikkea annetaan liian vähän, lisää pitäisi saada eikä yhteiskunta huolehdi - tai toinen linja jossa sosiaaliturva nähdään täysin tarpeettomana. Hassuinta on kun kehnompiosainen joskus saa vähän enemmän rahaa - ja siitä pitää maksaa veroa, yök! Aika kuvaava kahtiajaon osoittaja myös työttömien piirissä oli ketju jossa aloittaja selitti kuinka aktiivisesti oli päivän aikaan töitä tehnyt työnsaannin eteen. Jatkossa muutama kertoi yhtä aktiivisista päivistä, monet muut käyttivät päivänsä kaikkeen muuhun (olut, lapsenhoito, nukkuminen) eikä kokenut työn etsimisen olevan mitenkään mielekästä. Tuo jälkimmäinen väki on yhteiskunnassa kasvava osio: kehnosti koulutetut, huonon työidentiteetin omaava väki jonka tulevaisuus on täysin tukien varassa. Sukulan kasvateissa eilen osa syrjäytymisvaarassa olevista pystyttiin voimakkaalla tuella saamaan aktivisiksi, osa ei tuota halunnut, oli jo pössytellyt kaiken yrittämisenhalun ja tulevaisuuden pohtimisen itsestään.  Katkeroituminen ja paikalleen jumahtaminen ei varmastikaan ole  kenellekään hyvästä, siksi ainakin itse pidän kaikkia tapoja joilla aktivoidaan ihmiset käyttämään omaa osaamistaan ja löytämään mielekästä tekemistä joko varsinaisen työn tai jonkun vapaaehtois/koulutus ym avulla.

Vierailija
13/40 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein vieläkään ymmärrä että miten täällä pääsee johonkin 5000 palkkaan? Tilastojen mukaan pitäisi olla tosi harvinaista.

Vierailija
14/40 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristiriitaisuuksien palsta. Kaikki ovat tosi hyvätuloisia ja kun aletaan puhua ruokakauppamenoista, niin hyvä jos parisataa kuussa saa menemään ruokaan. Silti asutaan pääsääntöisesti vuokralla ja saadaan asumistukea. Mihinköhän ne rahat menee?

Vierailija
15/40 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ne on. On mullakin oikein perinteinen ydinperhe ja siedettävät tulot.

Vierailija
16/40 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan ole. :D Suurin osa on vapaaehtoisesti lapsettomia opiskelijoita ja työttömiä iältään 20-30. Ei perheellisillä ole aikaa somettamiseen samalla tavalla, koska sosiaaliset suhteet vievät aikaa. Myös ikääntyminen monilla laskee intoa sometukseen, eli vaikka lapset olisivatkin isoja jo, niin muut asiat kiinnostavat kuin netissä roikkuminen. Kaikkien isojen nettiyhteisöjen käyttäjäkunta on pääosin aika nuorta ja yksinäistä. 

Vierailija
17/40 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin työtön köyhä, en täällä juuri huutelisi vaan etsisin töitä. Mieti sitä.

Sen sijaan olet töissä ja huutelet täällä. Työnhaku siis varaa kaiken aikasi, mutta töihin päästyäsi luovutat ja lähdet nettiin.

Uskon tämän.

Vierailija
18/40 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Mä olen sitten ehkä se poikkeus koska olen ihan rehellisesti ollut koko ajan uusperheellinen pienituloinen. Omakotitalo on kyllä mutta pankkihan sen lähes kokonaan omistaa...

Vierailija
19/40 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha. =D

Pikkuisenko katkera olet.

Ei, en ole työtön jos sitä vihjailet. :)

Tosin, en myöskään halua mollata heitä ketkä ovat. Osaan onneksi ajatella elämän monimuotoisuutta ja siten kokea empatiaa etenkin heitä kohtaan, ketkä ovat ystävällisiä toisille. Se on sellaista tosielämän rikkautta, mitä ei kaikille jaeta eikä se riipu ulkoisista tekijöistä.

Vierailija
20/40 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tehdään AP:n omatkin tilastot realistisemmiksi, kaikki mukaan!

Olen avoliitossa asuva opiskelija, ei lapsia. Kesäkuukaudet ollut yleensä duunissa sellaisessa paikassa, jossa tienaan vähän päälle tonnin kuussa. Haaveena on toki joskus saavuttaa tuollainen (suht) hyvätuloisen ydinperhe-elämä, mutta ikinä ei tiiä mitä elämässä tapahtuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi