Saako työkkäri tietää sivutoimisista opinnoista
Olen työttömänä, ja minulla olisi oikeus suorittaa yliopistoon erillisiä opintoja 20op. Olen siis jo valmistunut, ja tuo opinto-oikeus koskee vain tiettyä lyhyttä aihekokonaisuutta. Työkkärin kanssa olen yrittänyt asioida mutta sieltä ei saa mustaa valkoisella katsotaanko opiskelu varmasti sivutoimiseksi (mitä se toki olisi, ei johda tutkintoon ja on vaan pieni määrä opintoja).
Mietin että pääsisin kaikkein helpoimmalla kun en oikeasti kertoisi työkkärille mitään. Eli saako työkkäri edes tietää mistään opinnoistani? Kyselemällä kerran kuussa joka suomen oppilaitokselta onko työnhakija siellä töissä? Opinnoilla on oikeasti myös työllistymistäni edistävä vaikutus, mutta kaikki sen puljun kanssa asioineet varmaan tietävät millaista sieltä on saada mitään järkevää vastausta.
Kommentit (23)
Niin. En minä ENÄÄ pyri Valtsikkaan, en ole enää moneen vuoteen pyrkinyt. Eikä koskaan minun suunnitelmissa ole ollut työskennellä politiikassa, valtiolla, hallinnossa tai diplomatiassa, että sikäli ihan aivan väärä alavalinta minulle. Ja vittuakos minä sille voin jos joku tuntee jonkun pressan tai pressan salarakkaan, ei se minun vikani ole eikä minulla ole mitään tekemistä koko asian kanssa!!!
Olen käyttänyt internettiä n. 20 vuotta. Tänä päivänä olen vahvasti sitä mieltä että Suomalaisilla internetin on luetun ymmärtäminen on vaikeaa..
eli syyllistynkö petokseen jos jätän ilmoittamatta Opintoni? Nostelen tältä lyhyeltä ajalta ansiosidonnaisia?
Se on kumma kun kukaan ei ole kiinnostunut jo valmistuneista työttömistä maistereista tai tohtoreista, miksi? Siksikö kun ovat miehiä niin ketään ei kiinnosta? Vai siksikö, että ovat epäseksikkäitä ja epähaluttavia ja kaiken lisäksi miehiä?