Miksi lihavat eivät laihduta?
Hoikempana ja terveellisenä on paljon pirteämpi ja mukavempi olla.
Kommentit (47)
Miksi kukaan toimii järjenvastaisesti?
Koska lopulta meitä ei ohjaa järki, vaan tunteet. Samaa koskee myös "järki-ihmisiä". Heillä vain ne tunteet eivät niin voimakkaasti ohjaa sinne väärään suuntaan. Heidän on ehkä ns. järjellään helpompi itseohjata niitä vähäisiä "huonoja" tunteita, mutta jos niitä tunteita on liikaa, menettää lopulta hallinnan. Sama tunnemyrsky vaikuttaa toki tyhmään ihmiseen enemmän kuin älykkääseen, mutta tyhmempi voi saada paremman elämän, jos hänen tunteensa eivät ole niin voimakkaita, ja älykkäämmän ihmisen elämä voi olla huonompaa, jos hänen tunteensa ovat liian hallitsevia.
Jos sinulla on hyvä elämä ja olet tehnyt hyviä päätöksiä, johtuuko se siitä, että tunteesi ovat olleet sinulle niin armeliaita, että on ollut helppo kulkea itsestään selvästi oikeita polkuja, vai siitä että olet tehnyt paremmalla älykkyydelläsi parempia ratkaisuja kuin muut? Jos sinulla on huono elämä, oletko vain niin tyhmä, että et tiedä miten pitäisi toimia, vai ovatko tunteesi vain painottaneet sellaisia toimintatapoja, jotka olet itsekin tiennyt vääriksi?
Vierailija kirjoitti:
Kiitos huolenpidosta, mutta mun pirteydessä ei ole mitään vikaa ja musta on paljon mukavampaa kun ei tarvitse vahtia jokaista suupalaa 😁
Eihän ne suupalat mitään vahtimista tarvitse.
Enemmän vaivaahan vaatii se, että niitä suupaloja lappaa naamaansa.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole hirveä läski, mutta kilot eivät kyllä lähde mitenkään helposti. Meni pitkään kunnes tajusin, että hiilarit lihottaa ja turvottaa. Nyt ole myös vähentänyt lisättyä sokeria.
Liikuntaa olen lisännyt (luulin että liikuin tarpeeksi, mutta näin ei ollut).Luulen, että muutama kilo on lähtenyt kk:n aikana.
Olen hirveällä stressillä liikkunut aiemmin ja laihdutus ei onnistunut.
Mietin just, että suvun naisissa on niitä hoikkia ja vain kaksi vähän isompaa. Siskoni ovat kuin kukkakeppejä...eli jotain on myös geeneissä kun toinen ei liho ja toinen lihoo, muttei laihdu...
Ruokavalio on painonhallinnassa paljon oleellisempi kuin liikunta. Jo yhden suklaalevyn kuluttaminen liikunnalla vaatii melkoista rehkimistä. Mitään fyysisiä lisäponnisteluja taas ei vaadi se, että jättää yksinkertaisesti sen suklaalevyn syömättä.
Hiilarit ei lihota sen enempää kuin mukaan, mutta tietysti hiilareissa, sokerissa erityisesti on suuri määrä energiaa pienessä määrässä. Eikä sokeri täytä tai vie nälkää, vaan vain tuottaa paljon lisäenergiaa, jonka kuluttaminen on työlästä. Siksi hyvä tapa saada paino hallintaan on minimoida sokerin määrä ravinnossa. Energian määrä vähenee merkittävästi mutta syötävä ruokamäärä ei välttämättä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni ylipaino 10-15 kg on kaunista naisella.
Sekin on diabetesriski vaikkei ulkonäössä haittaisikaan.
Elämä on diabetesriski.
Joo, elämä on myös kuolemanriski.
Sokeri puhtaana sokerina on tullut ihmisten ruokavalioon vasta keskiajalla, eikä ihmisen elimistö ole yksinkertaisesti sopeutunut ravintoon, jossa on suuria määriä sokeria. Luonnossa sokerin lähteenä ovat lähinnä kypsät hedelmät ja marjat, eikä niitä syömällä sokeria saa ylenmäärin. Lisättyä sokeria syömällä elimistö ylikuormittuu sokerista, ylimäärä energiasta kertyy rasvana elimistöön ja aineenvaihdunta häiriytyy. Se taas voi johtaa diabetekseen.
Me ylipainoiset ajattelemme vain Sinua, lihavista ahdistuvaa. Ainoa tarkoituksemme on, että Sinä, läskikammoinen, ahdistut päivä päivältä enemmän ja lopulta menetät järkesi ja Sinut suljetaan ikuisiksi ajoiksi (läskillä) pehmustettuun koppiin, jonka seinillä on Rubensin naismaalauksia ja huoneesi tv:ssa pyörii 24/7 "upea lihava elämäni".
Itse en ole hirveä läski, mutta kilot eivät kyllä lähde mitenkään helposti. Meni pitkään kunnes tajusin, että hiilarit lihottaa ja turvottaa. Nyt ole myös vähentänyt lisättyä sokeria.
Liikuntaa olen lisännyt (luulin että liikuin tarpeeksi, mutta näin ei ollut).
Luulen, että muutama kilo on lähtenyt kk:n aikana.
Olen hirveällä stressillä liikkunut aiemmin ja laihdutus ei onnistunut.
Mietin just, että suvun naisissa on niitä hoikkia ja vain kaksi vähän isompaa. Siskoni ovat kuin kukkakeppejä...eli jotain on myös geeneissä kun toinen ei liho ja toinen lihoo, muttei laihdu...