Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

voi helvetin helvetti. sosku on sitä mieltä, ettei minun tarvitse asua neliössä

Vierailija
30.11.2016 |

että kolmion pitäisi riittää. mutta kun 11v poika ja 8v tyttö tarvitsevat omat huoneet ! en jaksa sitä ainaista tappelua tyyliin "äitii Viivi pisti seinälle jonkun tyhmän hevosjulisteen!" saatikka sitä sotaa, kun kaverit ovat yhtä aikaa kylässä ja kaikkien pitäisi päästä sinne lastenhuoneeseen...

ainoa vaihtoehto lienee, että nukun sohvalla :(

Kommentit (187)

Vierailija
41/187 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan käy töissä, jos saman elintason (tai jopa paremman) saavuttaa sossun rahoilla?

Vierailija
42/187 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Meillä oli jossain vaiheessa kolme lasta samassa huoneessa. Ei ollut tuolloin varaa hankkia isompaa asuntoa ennen kuin saatiin lainoja maksettua enemmän pois.

Ahdasta toki oli, mutta pärjättiin.

Mutta teillä oli kuitenkin varaa maksaa omaa asuntoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/187 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme sivua mokomasa provosta. 0/5. NIIN väsynyt aihe ja mistä nää pöljät löytyy tuota kommentoimaan.

Vierailija
44/187 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tässä mun yksinhuoltajakavereiden asumisratkaisuja.

Toinen asuu kahden teinin kanssa kolmiossa. Lapsilla omat huoneet ja äidillä vuodesohva tyttären huoneessa. Vain nukkuu siellä. Henkkoht tavarat sitten muualla huoneistossa.

Toinen asuu kolmen lapsensa kanssa 5h omakotitalossa. Kaikilla omat huoneet.

Kumpikaan ei saa kummosia tukia, vaan itse työllänsä maksavat asumisensa. On ne niin upeita. Toinen valtion virkamies ja toinen yrittäjä.

Vierailija
45/187 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Meillä oli jossain vaiheessa kolme lasta samassa huoneessa. Ei ollut tuolloin varaa hankkia isompaa asuntoa ennen kuin saatiin lainoja maksettua enemmän pois.

Ahdasta toki oli, mutta pärjättiin.

Mutta teillä oli kuitenkin varaa maksaa omaa asuntoa?

Monesti oman makselemaan on edullisempaa kuin olla vuokralla. Esim meillä asumismenot kolmiosta noin 1000/kk. Sisältää lainanlyhennyksen, yhtiövastikkeen, veden jä sähkön. Uudehko rivitalo hyvällä alueella lähellä keskustaa Jyväskylässä. Monet kaverit jotka vuokralla maksaa 600-800 pelkkää vuokraa ruppaisista vuokrakolmioistaan.

Vierailija
46/187 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kanssa kaksiossa, lapsella oma huone ja minä nukun olohuoneessa tulevat 10 vuotta, ellei tule lottovoittoa. Tällä palkalla ei ole varaa maksaa itselle makuuhuonetta, vaikka se montaa asiaa helpottaisikin. Kyllähän sitä varmaan systeemin varaan jäämällä saisi sen kolmion muiden maksamana, mutta mielummin maksan pientä omaa.

Vierailija
47/187 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämä! Mihin tarvitset sossua? Eikö tavallista perhe -elämää eletä itsenäisesti ja itse omista asioista päättäen? Ymmärrän sen entisenä yksinhuoltajana (lapsi nyt aikuinen), että takuuvuokraan monikin tarvitse sosiaalitoimiston takausta, mutta en sitä, että elämää eletään sosiaalitoimiston talutusnuorassa eteenkin päin. Itsekin nukuin olohuoneen nurkassa 15 vuotta, hyvin uni maistui. Annan neuvon: tee nuukailusta taidetta. Se, jos mikä on palkitsevaa.

Vierailija
48/187 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en jaksa uskoa että joku tosissaan kirjoittaa näin. Että jonkun muun pitäisi maksaa hänen perheensä väljempi asuminen. Itselläni 3h jossa kasvattanut 2 lasta. Ja itse maksettu koti. Ja sitten samaan aikaan samalla palstalla itketään että pitää maksaa verojakin.

Vierailija
49/187 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuollaisessa lukaalissa ole monenkaan työssäkäyvän varaa asua.  Niinhän sitä sanotaan joistakin alueistaskin että ei ole muiden varaa asua kuin rikkaiden tai niiden kenen vuokran sossu maksaa.

Vierailija
50/187 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa se ylimääräinen vuokra toimeentulotuen perusosastasi. Sossua kiinnostaa vain se, että vuokrasi ei ylitä normia, ei se varsinainen asumismuoto.

Tai sitten oma sänky olohuoneeseen ja sermit ympärille.

Vierailija
51/187 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteellisuus kirjoitti:

Meidän naapurissa asuu työtön sinkkumies Neliössä!

Sossu maksaa. Ja on varaa hänellä vielä juopotellakin päivittäin.

Itse asumme kolmiossa, toinen käy töissä ja toinen hoitaa pientä lasta kotona.

Nyt en usko että sossu maksaa kokonaan vuokraa.  Se on niin vastoin sääntöjä, että ei voi maksaa.  Jos asunto on ko. miehen oma?  Nyt kun tulee maakuntahallinto ja sote -uudistus niin kaikki nämä tulevat esille kun kuntien sossujen hommat tulevat esille.  Koko Suomeen tulee samat säännöt ja tilastot millaisiin asuntoihin ja miten paljon maksetaan esim. asumistukia.  Alkakaa valmistautua muuttamaan jotka  asutte liian leveästi, se nimittäin loppuu kun tilastot tulevat julki.  Onneksi meille maksajille.  On olemassa joitakin kohtuuttomuuksia, että on maksettu tolkuttomia asuntoja esim.  Kaikki sen tietävät mutta minkäs voit.

Vierailija
52/187 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööh. Maksat itse neliösi. Kolmio on oikein hyvä kolmelle ihmiselle. En itseasiassa tunne yhtään tukia saavaa, joka asuisi kahden lapsensa kanssa neliössä. Useimmat itsekin vuokransa maksavat joutuvat tyytymään kolmioon. Kaverini, työssäkäyvä, hyväpalkkainen, asuu kaksiossa kaksin lapsensa kanssa. Ja kysymys on sentään ihmisestä, jolla on yli 5000 Euron bruttotulot.

Huomaa bruttotulot nimenomaan; hän maksaa siitä tämän kirjoittajan asuntoon 2000 € kk:ssa, niin miten hänelle riittäisi omaan enää.  Näin sitä tulot tasataan.  Kyllä se katkeroittaa jos sitä ajattelee.  Toinen tässä valittaa että voi voi kun ei enää voisi asua kolmen hengen kanssa neliössä.  Toisten piikkiin.

Vierailija
53/187 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä suomalaiset rahoittavat nigerialaisen sinkkumiehen asumista kolmiossa. Vaimo otti ja lähti lapsen kanssa väkivaltaisesta suhteesta. Mutta toki tämä on ok, koska kyse on maahanmuuttajasta. Mies on siis työtön ja naapurustossa hyvin tunnettu häirikkö.

Aloitus on tietysti provo, sossu ei puutu neliöihisi, itsehän ne maksat niistä tuista ja kenties palkastasi.

Ja tämähän ei ollut provo :D

Vierailija
54/187 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä olet kysynyt soskun mielipidettä asiaan? Me ei kysytty ja ihan rauhassa on saanut asua neliössä vaikka lapsia on vaan yksi.

Vierailija
55/187 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä asuu viisi henkilöä neliössä, ja sosiaalityöntekijän mielestä asunto on turhan suuri meille. Joten todellakin kolme mahtuu hyvin kolmioon!

Vierailija
56/187 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin kolmiossa asuminen kahden lapsen kanssa olisi sietämätöntä. Ellei siis pikkulapsista, alle kouluikäisistä, olisi kyse. Mutta en odota, että yhteiskunta minulle sellaista maksaa. Pitää olla kiitollinen, että elämme turvallisessa yhteiskunnassa, jossa jokainen saa edes katon päänsä päälle, sekään ei ole itsestäänselvyys. 

Vierailija
57/187 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä 5 henkilöä kolmiossa. Teineillä omat huoneet ja minä ja pienemmät nukutaan olkkarissa. Ei rahat riitä isompaan.

Vierailija
58/187 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hulttioveljeni asuu yksin sossun maksamassa kolmiossa. Se on alueella, jonne ei hirveesti ole lapsiperhe tunkua, joten parempi täyttää kämpät näin, ettei tyhjillään tarvii pitää.

Vierailija
59/187 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIkä perusoikeus lapselle on, että pitäisi olla oma huone?

Itse varakkaasta 6 jäsenisestä perheestä ja elettiin "viisiössä" 15 vuotta, 4 lapsen käytössä 3 huonetta, vanhemmilla oma makkari ja sitten olohuone erikseen. Mitään ongelmaa ei koskaan ollut, eikä kukaan edes kyseenalaistanut kyseistä järjestelyä.

Että sossuntuella elävien pitäisi saada enemmän kuin varakkaan perheen? Hohhoijjaa, toivottavasti aloitus oli provo.

Vierailija
60/187 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sosiaaliviraston kuulu maksaa elämistäsi. Mene töihin!