Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

voi helvetin helvetti. sosku on sitä mieltä, ettei minun tarvitse asua neliössä

Vierailija
30.11.2016 |

että kolmion pitäisi riittää. mutta kun 11v poika ja 8v tyttö tarvitsevat omat huoneet ! en jaksa sitä ainaista tappelua tyyliin "äitii Viivi pisti seinälle jonkun tyhmän hevosjulisteen!" saatikka sitä sotaa, kun kaverit ovat yhtä aikaa kylässä ja kaikkien pitäisi päästä sinne lastenhuoneeseen...

ainoa vaihtoehto lienee, että nukun sohvalla :(

Kommentit (187)

Vierailija
21/187 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan koko perhe asui samassa huoneessa.

Vierailija
22/187 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä suomalaiset rahoittavat nigerialaisen sinkkumiehen asumista kolmiossa. Vaimo otti ja lähti lapsen kanssa väkivaltaisesta suhteesta. Mutta toki tämä on ok, koska kyse on maahanmuuttajasta. Mies on siis työtön ja naapurustossa hyvin tunnettu häirikkö.

Aloitus on tietysti provo, sossu ei puutu neliöihisi, itsehän ne maksat niistä tuista ja kenties palkastasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/187 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme makuuhuonetta, kummallakin lapsella omansa ja minulla omani.

Sosiaalitoimisto ei ota kantaa asumiseen, koska maksan itse puolet palkastani vuokranantajalle.

Vierailija
24/187 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apkö se itselleen vastailee? Vai menettekö te tosiaan näin helppoon? Ja alatte selittää asumisjärjestelyistä?

Ei minulla muuta, kiitos ja anteeksi.

Vierailija
25/187 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hankkiutua sossun asiakkuudesta eroon ja ryhtyä elämään kuten muutkin normaalit ihmiset. Ärsyttää tuollaiset kiviriipat, kaksi toimetonta aikuista kotona odottamassa käsi pitkällä rahaa ja lisääntyä pitää.

Vierailija
26/187 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko pakko hankkiutua eroon siitä toisesta aikuisesta?

no kuule oli!  koeta itse olla naimisissa henkisesti teinin kanssa..

Ap

Tietylaiset ihmiset vetävät puoleensa tietynlaisia ihmisiä. Selvennykseksi vielä, jos et tästä ymmärtänyt ettet itsekään kovin kypsältä vaikuta.

Vierailija
27/187 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu ei ole puuttunut mun asumiseen. Asun teinin kanssa kolmiossa. Ja turha käkättää mitään. Käyn töissä.

Vierailija
28/187 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asuttiin äidin kanssa kaksiossa, kun äiti maksoi kokonaan itse asumisemme. Semmosta se on. 

Vierailija
29/187 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja. Nuku sohvalla tai laita oma sänky olkkariin.

Miksi ihmeessä sossun pitäis kustantaa enemmän kuin välttämätön? Mene töihin ja muuta vaikka 8h+k, siihen asti nöyrry.

Näytätkö vielä sen työpaikan, jonne voi vain mennä, kun siltä tuntuu? Oliko tää työpaikka 80-luvulla ja mistä mä saan aikakoneen?

Vierailija
30/187 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko pakko hankkiutua eroon siitä toisesta aikuisesta?

no kuule oli!  koeta itse olla naimisissa henkisesti teinin kanssa..

Ap

No, pian sinulla on niitä kaksi lisää. Valitse ensi kerralla paremmin harkiten kumppanisi.

Vierailija
31/187 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihan tervettä opettaa lapsille elämän realiteetteja. Tulevat pärjäämään paremmin niiden avulla kuin sossun kanssa koskaan ja voivat ostaa itselleen kivan asunnon sitten aikuisina, kun oppivat järkevää rahankäyttöä ja hankintaa. 

Vierailija
32/187 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asuimme kaksiossa, kun olin lapsi. Sisareni ja minä jaoimme huoneen ja äiti nukkui olohuoneessa. Äidillä ei ollut eron jälkeen varaa ostaa isompaa asuntoa. Hyvin pärjäsimme

Vierailija
33/187 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapurissa asuu työtön sinkkumies Neliössä!

Sossu maksaa. Ja on varaa hänellä vielä juopotellakin päivittäin.

Itse asumme kolmiossa, toinen käy töissä ja toinen hoitaa pientä lasta kotona.

Vierailija
34/187 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat". Yllättävän moni ihminen taistelee sossun kanssa mitä erilaisimmista asioista sensijaan, että yrittäisivät päästä eroon koko sossusta. Sossun kanssa naimisissa ollessa ei edes nähdä vaihtoehtoa, että voisi elää ilman sossuakin. Useimmiten syynä on asunto, kun sossun kanssa joutuu asioimaan. Rahat menevät asumiseen.

Moni pienipalkkainen asuu vapaaehtoisesti ahtaammin, jotta ei edes joutuisi sossun asiakkaaksi. Toimeentulotukeen tottuneet ihmiset eivät osaa kuvitellakaan, miten vapauttavaa on, kun rahat riittävätkin niin asumiseen kuin elämiseenkin ilman toimeentulotukea. Ennenkuin itse kokeilevat. 

Vierailija
35/187 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu ei ole sanonut mitään, vaikka meitä on 2 ja huoneita 14. Johtuisiko siitä, että maksamme itse asumisemme?

Vierailija
36/187 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me asuimme kaksiossa, kun olin lapsi. Sisareni ja minä jaoimme huoneen ja äiti nukkui olohuoneessa. Äidillä ei ollut eron jälkeen varaa ostaa isompaa asuntoa. Hyvin pärjäsimme

No täällä sama, paitsi että olin ainut lapsi. Äidiltä jäi parinsadantuhannen perintö. Mielummin näin kuin kolmiossa sossuilemassa. 

Vierailija
37/187 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuntemani henkilöt (itseni mukaan lukien), jotka asuvat nyt hyvissä omistusasunnoissa (vapaasti valitsemallaan alueella ja haluamansa tyylisessä asunnossa, rauhallisessa naapurustossa), ovat kituneet alkutaipaleen pienissä vuokra-asunnoissa tai pienissä ensiasunnoissa. Pitkäjännitteisyys palkitaan. Tutkimuksissakin ne lapset, jotka osaavat odottaa palkintoa, tulevat menestymään elämässä. Näitä taitoja kannattaa opettaa lapselle.

Vierailija
38/187 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Me asuttiin kaksiossa kun olin lapsi. Minä, 6- vuotta minua vanhempi veljeni ja äitini. Minä ja veli samassa huoneessa, äiti olohuoneessa. Ja äitini siis kävi töissä.

Nyt mä ja mies kahdestaan 135 neliöisestä talossa. Ei siihen oo sossulla sanomista.

N28

Vierailija
39/187 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mää olen sitä mieltä, että sulle kuuluu korkeintaan parakkimajoitus somaleitten ja muiden sossupummien kanssa. Jos haluat elää ihmisten lailla niin hanki itte rahat asumisees, mää en sua elätä.

Vierailija
40/187 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihan hyvä rajata tätä asumiasiaa ennenkin, jos on kerran työtön, niin ei vain voi olla samoja etuja kuin niillä pienintä palkkaa saavilla työssäkäyvillä. Mielestäni on ihan oikein, että työttömän perheen elämä on joltain osin hieman karumpaa kuin työssäkäyvän, se nyt vain on luonnonlaki.

Samoin pitäisi rajoittaa pesukoneiden ostoja yms. (ei ainakaan mitään kuivausrumpuja, eikä tiskikonekkaan ole tarpeellinen, työttömällä on kyllä aikaa tiskata ja hoitaa kotia 9 tuntia päivässä enemmän kuin työssäkäyvällä).

Mielestäni Suomessa on se ihanaa, ettei kukaan kadulle joudu edes työttömänä, mutta muuten on mennyt aivan typeräksi se työttömien elintaso, ja nimenomaan pitkäaikaistyöttömien. Varsinkin niiden kohdalla jotka eivät ole koskaan tehnyt mitään työtä tai ovat 20 vuodessa tehneet vuoden töitä tms.