Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luottotietojen kysely työnhaussa

Vierailija
29.11.2016 |

Missä vaiheessa teiltä on kysytty tiedot? Ennen haastattelua, ennen sopimuksen allekirjoitusta?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteen ainoaan duunipaikkaan ne on kysytty. Oli luototusfirma. Muualle ei. Ei ole relevanttia tietoa...

Vierailija
2/28 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Miksi? Mihin? Ei ole ikinä ollut edes puhetta aiheesta. Mitä se työnantajalle kuuluu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun alalla voidaan kysyä. Mutta Mietin vain missä vaiheessa. Velat on maksettu ja 5kk päästä puhdistaa tiedot. Työpaikan vaihto edessä ja mietityttää vaikuttaako Tämä kuinka paljon...

Vierailija
4/28 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan, valtiolla ja kunnalla olen ollut töissä.

Vierailija
5/28 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteen ainoaan duunipaikkaan ne on kysytty. Oli luototusfirma. Muualle ei. Ei ole relevanttia tietoa...

Ennen haastattelua vai sen jälkeen. ?

Vierailija
6/28 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

RAY ainakin vaatii puhtaat luottotiedot, jos sinne hakee töihin.

Vierailija
7/28 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta missä vaiheessa se kysely tehdään :D sitä Tässä Mietin

Vierailija
8/28 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin pankki/vakuutusala.

Vierailija
9/28 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kysytty ja tarkistettu. Ammattina kirjanpitäjä.

Vierailija
10/28 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kukaan osaa vastata oikein kysymykseen ? Missä vaiheessa se kysely tehdään.........

Tiedän kyllä mun aloilla kun olen itse rahoituspuolella....

Vierailija
11/28 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ole koskaan kysytty luottotietoja. Ei myöskään rikosrekisteriä. Ajokorttia on joskus kysytty, mutta sitäkään ei ole tarvinnut näyttää.

Vierailija
12/28 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ilmoitettiin työsopimuksen allekirjoituksen yhteydessä, että luottotiedot tarkastetaan. En tiedä millä aikataululla tarkastivat ja mitä olisi seurannut jos tiedoissa olisi merkintä.

Vierailija
13/28 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassalla työskennellessä kysytty.

Ihan ymmärrettävää kun käsittelee kuitenkin yrityksen rahoja.

Niin ja kysyttiin työhaastattelussa.

Vierailija
14/28 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kukaan osaa vastata oikein kysymykseen ? Missä vaiheessa se kysely tehdään.........

Tiedän kyllä mun aloilla kun olen itse rahoituspuolella....

Vierailija
15/28 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanoi myös joku pikkupomo kekkeruusi haastattelun lopussa, jossa puhuttiin hieman "vapaammin", että mites nuo luottotiedot, heh heh.

Kysyin, hymyillen kyllä, mutta hieman tiukasti että mitäs se sulle kuuluu. Ukkeli sitten siinä jotain mumisi.

Nauroin ja sanoin sille, että eksä nähnyt minkähintaisella autolla mä ajoin paikalle, siinä pitäisi olla tarpeeksi luottotietoa kaikille... Auto on maksanut yli 60 000 ja on ihan uusi. Tiesin kyllä että se oli nähnyt sen.

Jos alkaa jotain toimiston pikkukikkeleitä nöyristelemään jo alussa niin huomaa ihan heti että onkin nokittavana ihan alimpana ja keittelemäsä pojille kahvia kun ne puhuu tärkeistä asioista. Ei toimi mun kohdalla.

Vierailija
16/28 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kysytään haastattelussa onko hakijalle ok, että hänen luottotiedot tarkistetaan.

Aina vastaus ollut ok ja yleensä kertovat jo siinä vaiheessa jos niissä häiriöitä.

Tarkastus tehdään ennen valintaa.

Siinä jos ok niin soitetaan, että tervetuloa allekirjoittamaan työsoppari, jos merkintöjä, ilmoitetaan että valintamme ei kohdistunut sinuun. Meillä ei voi työskennellä jos merkintöjä luottotiedoissa.

Vierailija
17/28 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Eli jos saan paikan eikä ole kysytty tietoja, ei niitä varmaan sopimuksen teko hetkellä kysytä. hyvä tietää.

Vierailija
18/28 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutusedustaja: haastattelussa kysyttiin lupa tietojen tarkistamiseen.

Työpaikkailmoituksissa tätä ei aina mainita, voi tulla yllätyksenä vasta alalle tuleville, kuten monelle luottotietonsa menettäneelle vakuutusasiakkallekin.

Vierailija
19/28 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kassalla työskennellessä kysytty.

Ihan ymmärrettävää kun käsittelee kuitenkin yrityksen rahoja.

Niin ja kysyttiin työhaastattelussa.

Miten ymmärrettävää? Luottotiedot voi mennä, ilman että on surkea rahankäsittelijä. Ja jos kyse jostain kassalla työskentelystä, niin lähinnähän tuo vaikuttaisi siltä, että luottotiedotonta pidettäisiin epärehellisenä rahankäytön suhteen, eli käytännössä mahdollisena varkaana ja potentiaalisena rikollisena.

Vierailija
20/28 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo luottotietojen kysely on musta vähän epäreilua myös, kun esim itselleni kyse ei ole ollut siitä että olisin holtiton rahankäyttäjä tai itse tyrinyt asiani.... Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme