Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsepalvelukassalla olisi helppo huijata?

Vierailija
29.11.2016 |

Esim vihannekset ja hedelmät laittaisi halvimman mukaan, samoin paistopisteen tuotteet.

Kommentit (278)

Vierailija
101/278 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka käyttää pikakassoja, kun voi nauttia jonossa kauniista naisista:)

Vierailija
102/278 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka käyttää pikakassoja, kun voi nauttia jonossa kauniista naisista:)

Harvoin niissä kauniita naisia on. Ethän muutenkaan näe yleensä kuin vain edessäsi olevan ja kassaneidin. Yksi kassaneiti niillä itsepalvelukassoillakin on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/278 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en koskaan käytä itsepalvelukassaa, koska niitä ei yksinkertaisesti ole meille isoille ihmisille. Tavarankäsittelytasot ovat noin polven korkeudella, en viitsi kyykkiä niin alhaalla 190 sm ylipainoisella varrellani. Kaiken lisäksi minulla ei ole huijaus- eikä huijausneuvontatarpeita.

Vierailija
104/278 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän joillakin on tarve varastaa tai huijata, vaikka ihan muutamista euroista kyse. Kummallista ja tyhmää.

Vierailija
105/278 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eikös se joku oltu bongattu heviosaston kameroista kun oli väärin tuotteen punninnut? joku vanha pappa ja sai sitten syytteet rikoksesta. on siellä siis joku joskus valppaana eli kannattaa miettiä hetki ennen kun sitä persettään raapii siellä tyhjillä käytävillä

Joo ja säästö siinä olisi ollut tyyliin n. 0,80 euroa. Sakkoja pappa sai sitten yli 1000 euroa!

Näin muistan tapauksen menneen.

OT:ksi menee, olen pahoillani mutta... En ole tapauksesta kuullut, mutta oliko teko tosiaan tahallinen? Itselle kävi aikoinaan niin, että tarkkaavainen kassa huomasi minun punninneen vesimelonin jonkun hunajamelonin tms. hinnalla, kävi sitten itse punnitsemassa uudelleen ja hinta putosikin alaspäin. Taisi olla hieman yllättynytkin kun tämän minulle ilmoitti, tietenkään en väitä että hän oletti minun punninneen jollain tarjoustuotteen hinnalla :)

Kusettajia varmasti löytyy (ehkä enemmistökin), mutta osa on kyllä ihan puhtaita vahinkojakin, joten en nyt lähtisi pappaa heti ilkkumaan.

Tähän liittyen: moni epäilee erottaako kassa tuotteita toisistaan niin kyllä erottaa. Olen 90 prosenttia ajasta nimittäin Hevi-osastolla ja erotan tasan joka omenalajikkeen toisistaan kuten myös kotimaisen tomaatin ulkolaisesta ja luomubanaanin chiquitasta(jälkimmäisissä on nimittäin ihan vissi ero eikä se johdu tarroista...) ja TASAN sanon asiakkaalle, kun hän tuo väärin punnitun tuotteen. En tietenkään sano, että kappas yritit kusettaa(vaikka välillä se on ilmeistä) vaan, että "nämä on näköjään vahingossa punnittu väärin." tms. Huomautan myös tietysti silloin, kun se on asiakkaan edunmukaista eli kaikissa tapauksissa. Jotkut ei tätä kestä(ja vittuilua tulee päin näköä, mutta milloin ei kassalle tulisi?), mutta itse en kestä niitä mätiä vihanneksi ja hedelmiä, joita seuraa vääristä myyyntisaldoista tai asiakaspalautteita viikkojen päästä, kun häntä on huijattu...

Vierailija
106/278 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se nyt niin, että varastetaan jos tulee tilaisuus? Luulin, että se liittyi vain yhteen elämäntapaan ja normaalit ihmiset käyttäytyy normaalisti aina.

No hei, kyllä ihminen tilaisuuden tullen ja sopivassa ympäristössä voi vaikka tappaa, mitäpä joku yhden omenan pölliminen siihen verrattuna. Tilaisuus tekee varkaan!

Eikä pelkkä tilaisuus, vaan se ettei jää mielestään kiinni. Itse pelkäisin aina jääväni kiinni ja vaikka riski olisi hyvin pieni, en silti varasta, koska tuo pienikin riski pelottaa minua. (Lapsuudessa saadut traumat varastamisesta kiinni jäämisessä tekivät minusta tällaisen.)

Varkaan mielestä kaikki muutkin ovat varkaita. On ihmisiä jotka eivät varasta edes tilaisuuden tullen.

No ei tietenkään varasta, jos on varaa maksaakin, tyhmähän se silloin olisi riskejä ottaa, ja se ei ole myöskään huonon omatunnon arvoista, jos on varaa ostaa ja siten maksaa myös sitä hyvästä omatunnosta. Kuulostat etuoikeutetulta Pyhimykseltä, joka pitää itseään (eikä esim. hyviä vanhempia tai muuten hyvää ympäristöä) ansiokkaana Hyvyyteensä. Täytyy tunnustaa, että otin tämän varkaaksi haukkumisen hieman henkilökohtaisesti ja yritän nyt iskeä takaisin.

Normaali henkilö asettaa elintasonsa tulojensa mukaan. Jos haluaa syödä joka päivä sisäfilettä, pitää ponnistella itselleen paremmat tulot.

Vierailija
107/278 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta todella lapsellista ottaa jotai kalliimpia omenoita tai jotai ja sitte punnita halvemman mukaan  tai ottaa punnituksen jälkee lisää, jonku parin euron tai parinkymmen sentin "säästön" takia, varkaus tuokin on. Tulee kalliit omenat jos paljastuu jollai tavalla, sama kun menisi vaikka metroon ilman lippua ja tulee tarkastajat, rapsahtaa heti 80 euron sakko, vähä kallis matka verrattuna että yksi kertalippu maksaa jonku 2, 50, et jos ei ole esim. kuukausi lippua.

Vierailija
108/278 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eikös se joku oltu bongattu heviosaston kameroista kun oli väärin tuotteen punninnut? joku vanha pappa ja sai sitten syytteet rikoksesta. on siellä siis joku joskus valppaana eli kannattaa miettiä hetki ennen kun sitä persettään raapii siellä tyhjillä käytävillä

Joo ja säästö siinä olisi ollut tyyliin n. 0,80 euroa. Sakkoja pappa sai sitten yli 1000 euroa!

Näin muistan tapauksen menneen.

OT:ksi menee, olen pahoillani mutta... En ole tapauksesta kuullut, mutta oliko teko tosiaan tahallinen? Itselle kävi aikoinaan niin, että tarkkaavainen kassa huomasi minun punninneen vesimelonin jonkun hunajamelonin tms. hinnalla, kävi sitten itse punnitsemassa uudelleen ja hinta putosikin alaspäin. Taisi olla hieman yllättynytkin kun tämän minulle ilmoitti, tietenkään en väitä että hän oletti minun punninneen jollain tarjoustuotteen hinnalla :)

Kusettajia varmasti löytyy (ehkä enemmistökin), mutta osa on kyllä ihan puhtaita vahinkojakin, joten en nyt lähtisi pappaa heti ilkkumaan.

Tähän liittyen: moni epäilee erottaako kassa tuotteita toisistaan niin kyllä erottaa. Olen 90 prosenttia ajasta nimittäin Hevi-osastolla ja erotan tasan joka omenalajikkeen toisistaan kuten myös kotimaisen tomaatin ulkolaisesta ja luomubanaanin chiquitasta(jälkimmäisissä on nimittäin ihan vissi ero eikä se johdu tarroista...) ja TASAN sanon asiakkaalle, kun hän tuo väärin punnitun tuotteen. En tietenkään sano, että kappas yritit kusettaa(vaikka välillä se on ilmeistä) vaan, että "nämä on näköjään vahingossa punnittu väärin." tms. Huomautan myös tietysti silloin, kun se on asiakkaan edunmukaista eli kaikissa tapauksissa. Jotkut ei tätä kestä(ja vittuilua tulee päin näköä, mutta milloin ei kassalle tulisi?), mutta itse en kestä niitä mätiä vihanneksi ja hedelmiä, joita seuraa vääristä myyyntisaldoista tai asiakaspalautteita viikkojen päästä, kun häntä on huijattu...

Myös minä erotan helposti esim. kotimaiset tomaatit ulkolaisista, samoin kurkut jne. enkä edes ole myyjä, kyllähän sen nyt tyhmempiki näkee, on niitten ulkonäössä eroa, sama jos ostaa paistopisteen tuotteita, kyllä myyjä tietää heti mitkä esim. karjalanpiirakat kyseessä, tuotteen ulkonäöstähän senki näkee, onhan niissä eroa.

Vierailija
109/278 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki alkaisivat niin pikkumaisiksi, että punnitsisivat kotimaiset tomaatit tai omenat ulkomaisten hinnalla, niin kauppiashan voi siitä päätellä, ettei kotimaisilla tuotteilla ole menekkiä ja jättää ne valikoimasta pois. Näin tuskin oikeasti tapahtuisi, mutta tuli vaan mieleen.

Vierailija
110/278 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten itsepalvelukassalla saa alennuksen -30/-50% tuotteista? Siis esim. Tuotteista mitkä on alennuksessa lähestyvän parasta ennen päiväyksen vuoksi. Normikassallahan ne joutuu sen jotenkin erikseen näpyttelemään.

Itsepalvelukassojen myötä punaisiin alelappuihin tuli myös viivakoodit ja se liimattu alkuperäisen viivakoodin päälle. Parasta tässä on nyt se että myöskään taviskassalla ei unohdu alennus, koska se ei olle kassahenkilön varassa vaan tulee suoraan piipatessa.

Vierailija
111/278 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnistaako ihmiskassa eri punaiset omenalajikkeet pussin läpi? Tai Pirkka-banaanin Chiquitasta jos ottaa tarrat irti? 

No ei varmaan, mutta noilla itsepalvelukassoilla voi toimia varmaan vielä räikeämminkin. Tyyliin ostaa mangoa lantun hinnalla.

itsepalvelukassoillahan on henkilö ja hän nekee omalta näytöltään koko ajan mitä milläkin kassalla piipataan ja varmaan seuranta on erityisesti noissa itse pakatuissa tuotteissa. Varmasti lisäksi vartija myös kyylää tapahtumia kameroilla ja näkee myös mitä tuottetta kilahti kassaan. Jos joku on alkanut herättää epäilyksiä niin seuranta voidaan aloittaa jo heviosatolta ja katsoa että kävikö käsi mago- vai lanttulaarissa.

Vierailija
112/278 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun olin itsepalvelukassalla, niin securitas tuli hakemaan edellä olleen asiakkaan itsepalvelukassan poistumisportilta. Ihan tavallisen näköinen noin 30 vuotias nainen alle kouluikäisen lapsen kanssa.

Vierailija
113/278 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten itsepalvelukassalla saa alennuksen -30/-50% tuotteista? Siis esim. Tuotteista mitkä on alennuksessa lähestyvän parasta ennen päiväyksen vuoksi. Normikassallahan ne joutuu sen jotenkin erikseen näpyttelemään.

Itsepalvelukassojen myötä punaisiin alelappuihin tuli myös viivakoodit ja se liimattu alkuperäisen viivakoodin päälle. Parasta tässä on nyt se että myöskään taviskassalla ei unohdu alennus, koska se ei olle kassahenkilön varassa vaan tulee suoraan piipatessa.

Tommoset olis tosi käteviä. Joskus se tuote missä on -50% lappu on just väärin päin ettei se lappu näy mulle jos en kääntele ja vääntele joka tuotetta ja sit se ale jää antamatta vahingossa. Ei todellakaan ole aikaa jokaista tuotetta käännellä. :/ Jos jokainen asiakas vaan laittais sen tuotteen niin että näen sen lapun heti.

Vierailija
114/278 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka käyttää itsepalvelukassoja?Haloo!Lisää vain irtisanomisia luvassa ja lisää työttömiä..Asiakas tekee kaiken työn ja maksaa täyden hinnan.Ei saa edes alennusta.Itse en missään nimessä tule ikinä käyttämään itsepalvelukassoja.

On parempi, että ostetaan kunnalle tuhansia lapioita että työttömät pääsevät nojailemaan lapioihin.

Vierailija
115/278 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä953 kirjoitti:

Olen joskus onnistunut ostamaan hedelmiä kampaviinereinä normaalikassalta, huomasin kun ihmettelin miten maksoi ostokset niin paljon.

Sama juttu, banaanit rypäleiden hinnalla, ihmettelin kun maksoi ihan helkutisti, kotona vasta huomasin

Itse olin joskus punninut banaanit carambolon hinnalla. Onneksi kassa huomasi ja korjasi hinnan. Säästin yli 10€.

Vierailija
116/278 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä itsepalvelukassalla, jolla minä käyn, pystyisi kyllä huijaamaan juuri noin. On siinä yksi työntekijä viittä kassaa kohden, mutta ei se ikinä ole tullut tutkimaan, ostinko juuri niitä omenoita joiden hintalappu pussissa on.

Entä onko kukaan kassa koskaan tarkistanut, että onko pussissa olevat kaikki 4 omenaa punnittu vai vaan kolme?

Itsepalvelukassa tarkistaa automaattisesti painon mukaan.

Miksi sitten lainasit tekstiäni?

Vierailija
117/278 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka käyttää itsepalvelukassoja?Haloo!Lisää vain irtisanomisia luvassa ja lisää työttömiä..Asiakas tekee kaiken työn ja maksaa täyden hinnan.Ei saa edes alennusta.Itse en missään nimessä tule ikinä käyttämään itsepalvelukassoja.

Minä käytän. Paljon helpompaa ja nopeampaa kuin tavallinen kassa. Eikä tarvitse tervehtiä ja kiittää moneen kertaan. Eikä ne itsepalvelukassat toimi ilman huoltoa ja päivittämistä ym. Siihenkin on palkattava ihmisiä.

Heh.. mun tietokone on toiminut viimeiset 8 vuotta ilman huoltoa ja päivittämistä ;)

Vierailija
118/278 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tommoset olis tosi käteviä. Joskus se tuote missä on -50% lappu on just väärin päin ettei se lappu näy mulle jos en kääntele ja vääntele joka tuotetta ja sit se ale jää antamatta vahingossa. Ei todellakaan ole aikaa jokaista tuotetta käännellä. :/ Jos jokainen asiakas vaan laittais sen tuotteen niin että näen sen lapun heti.

Tuskin on kuule vahinko. Kauppias on ohjeistanut laittamaan alelapun eri puolelle kuin viivakoodi, jolloin alennus jää kasalla vahingossa antamatta.

Vierailija
119/278 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä se! Kukaan ei voi enää kusettaa alennetuista tuotteista kun itse näkee hinnan päätteeltä! 

Lisää itsepalvelukassoja! Ja heti. Jos ei hinta täsmää, niin jättää ostamatta..

Vierailija
120/278 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata huijata edes tomaattien kanssa. Kotimaisen tomaatin numero vaa'alla on esim. 95, jolloin otettuasi niitä tomaatteja sormesi pitäisi mennä alatason numeroille ja taas ulkom. tomaatti on esim. 25, jolloin myyjä kyllä huomaa, jos painat väärinpäin nuo. Itse hevi-osastolla työskennellessäni huomasin, kun perheenäiti otti kotimaisia ja painoi ylätason numeroa, meinasin käräyttää, mutta en kehdannut.

Muistakaa myös käräyttää itsenne. Minulta on kassojen takia ylilaskutettu lukuisia kertoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi