Miehen kanssa ei ole hauskaa
Seurustelen miehen kanssa, joka on täydellinen muuten mutta yksi asia olemuksesta puuttuu; huumorintaju. Olemme seurustelleet 2 vuotta, mutta emme heitä läppää toisillemme, naura toistemme kanssa. Emme ole ikinä nauraneet vatsa kippurassa niin että vesi tulee silmistä.. kavereideni kanssa teen tätä vallan.
Mies hoitaa työnsä ja kodin mallikkaasti. Mutta olemme kovin vaitonaisia toistemme seurassa ja puhumme vaan arkipäiväisistä asioista. Jotenkin mies ei lähde mukaan minun juttuihini, vastaa vaan että Aijaa tai okei. Ei oikein ymmärrä minun huumoriani.
En silti haluaisi lempata muuten hyvää miestä tämän takia. En vaan kaipaa miehen seuraa, koska hänen seurassaan on niin tylsä olo kun emme naura tai ei ole mukavaa.
Onko muilla kokemusta? Kaipaan eksääni jonka kanssa naurettiin samoille asioille ja oli päivittäin hauskaa toistemme kanssa.
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen tehtävä nykyään kaiken muun ohessa on toimia vaimon viihdekeskuksena.
Ennen riitti, että kävi töissä, ei huorannut eikä ihan kaikkia rahoja ryypännyt.
No ennen riitti moni sellainen asia joka ei nykyään enää riitä ihmisille alkuunkaan.
Sama ei koske naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huumorintaju on kaveruudessakin tosi tärkeä asia. Minulla on pari tuttua jotka ovat nauravaisia tyyppejä mutta hekottavat asioille jotka ei mua naurata yhtään. Ja sitten on sellaiset jotka ei naura juuri millekään tai ovat tekopyhiä. Ei ole kauhean rentoa tai mukavaa heidän seurassaan. Kyllä huumori on tärkeää! Ja huumorintajuisia miehiä on helpompi löytää kuin syvällisiä.
Kaveri ja parisuhde haetaan eri perusteilla,muuten miehet olisivat vain miesten kanssa.
Kavereita jaksaa ne muutamat tunnit vaikka he olisivat lopulta aika erilaisia ihmisiä mutta puolisona jaksaa vain sitä jonka kanssa oikeasti viihtyy.
Tosikkous kertoo mielestäni jostakin vakavasta traumasta. Sellaiset ihmiset säälittää, he tarvitsisivat terapiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen riitti, että kävi töissä, ei huorannut eikä ihan kaikkia rahoja ryypännyt.
No ennen riitti moni sellainen asia joka ei nykyään enää riitä ihmisille alkuunkaan.
Jännä että miehille riittää edelleen samat asiat. Naisten vaatimuslistat kasvaneet vuosi vuodelta.
No minusta on jännää että osalla miehistä näköjään edelleen riittä naisessa se että siltä saa seksiä ja se laittaa ruokaa. Ehkä miestenkin kannattaisi vähän lisätä niitä kriteerejä niin moni liitto olisi paljon onnellisempi.
Vierailija kirjoitti:
Kovasti ihmettelen, miten olet rakastunut tuollaiseen mieheen, ja päättänyt perustaa vieläpä perheen sen kanssa.
Ninpä. On kyllä näännyttävää elää tosikon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Naisten kikatushuumori on jotain, johon miehen on mahdoton lähteä mukaan, Valitan.
Mikä ihmeen kikatushuumori? Naisten huumori on älykästå. Miesten 'huumori' on sitä hekohekoheko äijä laittoi äm män kylmäksi kyllä meillä pojilla oli hauskaa tai kiksautti väkisin kyllä on hekoheko hauskaa.
Yhteinen huumori voi kehittyä ajan kanssa. Ja ihmiset ilmaisee tunteita hyvin eri tavalla. Joku nauraa tosi helposti monta kertaa päivässä ja toinen vain hymähtää tai kevyesti naurahtaa, vaikka joku juttu olisi hänestä aidosti tosi hauska. Mulla ja mun miehellä oli vähän aluksi tuota samaa, mutta ollaan löydetty vuosien varrella juuri meidän yhteisiä hauskoja juttuja, joille nauretaan ja meille on kehittynyt ne omat hauskat läpät ja tavat vitsailla. Ja sen ei tarvitse olla sellaista jatkuvaa nauramista kaikelle. Esim itsekin nauran paljon enemmän esim. jonkun kaverini kanssa tai vaikkapa veljeni. Hänen kanssaan on välillä ihan mahdotonta nauramista ja läpän heittoa. Mutta sellaista en haluaisikaan mieheni kanssa, koska itselle siitä tulee nimenomaan niin kaveri- tai velifiilis jos ollaan vähän väliä nauramassa jollekin. Romanttiseen suhteeseen en kaipaa sellaista jatkuvaa pelleilyä, vaan huumoria ja hauskuutta sopivassa määrin ripauksena siellä täällä.
Eli vakiintumisvaihe alkoi ja aloit haluta jämerää asiat hoitavaa miestä?
Kuulostatte tavalliselta parilta. Tuollaisia +-30v eteenpäin riittää.
ps. miksi exäsi on exä?
Huumoria on myös ns. kuiva huumori, jossa ei naureta räkä poskella asioille.
Itse en ymmärrä miten ihmiset yleensäkin päätyy tällaisiin parisuhteisiin. Tässäkin tapauksessa on jo kaksi vuotta ihmetelty miten tylsää on yhdessä. Eikö yleensä noin erilaiset ihmiset hakeudu erilleen jo vaikkapa parin viikon tapailun jälkeen? Vai onko tässäkin ollut kyse siitä, että on ollut pakko vaan löytää joku.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n ongelma on kuluneiden vuosien aikana varmasti ratkennut tavalla tai toisella, mutta kommentoin Uuno-elokuvia:
Mikä niissä viehättää miehiä? Omakin puolisoni on akateemisesti koulutettu, laajasti sivistynyt, paljon lukeva, yhteiskunnallisia asioita seuraava fiksu ihminen. Ei katso räiskintäelokuvia, Temppareita, Salkkareita tai muuta roskaa - mutta katsoo Uunoja ja nauraa niille. Jokin niissä selvästi osuu monen miehen huumorintajuun. Itse taas en näe niissä yhtään mitään hauskaa. Ylinäyteltyä, ylimaskeerattua ja -puvustettua pelleilyä.
Ja ennen kuin joku vetää herneen nenäänsä niin huom: en millään tavalla puutu puolisoni tv:n katsomiseen, en edes niihin Uunoihin, minä vain ihmettelen, mihin "suoneen" Spede on osunut, kun ne niin uppoavat aikuisiin, fiksuihin miehiin.
Uuno-huumorin iskeminen kertoo yksinkertaisuudesta. Mustahampainen juoppo tyhjäntoimittaja joka väheksyy ja pilkkaa vaimoa jonka rahoilla elää eli suomeksi sutkimies.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole perhettä. Sanotaanko että suhteemme alkoi varmasti enemmän järki- kuin tunneperustein. Lopulta kuitenkin tunteetkin tuli ja sellainen kiintymys.
Mies nauraa esimerkiksi jotakin Uuno -leffoja katsellessa, minua ei taas naurata lainkaan sellaiset koska ovat niin tyhmiä.. Kaipaisin arkielämään jotakin iloa ja naurua, mutta mies tuntuu tosi jähmeältä ja vakavalta. Jos itse yritän heittää jotain leikkisää niin mies ei yhdy lainkaan asiaan mukaan vaan jättää sen siihen. En osaa oikein selittäää.
Miehesi on komea mutta äo taitaa olla hieman alhainen. Toisinkin voi valita.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kirjoitti:
Ja miehessä on kuitenkin hyviä puolia: hoitaa elämänsä kunnolla, on tukena ja turvana, auttaa minua jos tarve jne.. ei kai kukaan suhteeseen lähde ellei toisessa ole mitään hyvää.
Hän on siis hyvä lompakko.
MIelenkiintoista miten tuonkin voi esittää noin negatiivisesti. Amerikassa kuulee silloin tällöin sanottavan: "He's a (my husband is) a good provider" ja tämä sanotaan nimenomaan positiivisessa mielessä, eli siis on hyvä perheeisä, joka kantaa vastuunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten kikatushuumori on jotain, johon miehen on mahdoton lähteä mukaan, Valitan.
Mikä ihmeen kikatushuumori? Naisten huumori on älykästå. Miesten 'huumori' on sitä hekohekoheko äijä laittoi äm män kylmäksi kyllä meillä pojilla oli hauskaa tai kiksautti väkisin kyllä on hekoheko hauskaa.
Minkälaisten "miesten" seurassa oikein pyörit, kun ei kuulosta yhtään omalta kokemukseltani miehenä?
Naisten huumori on liian pliisua, sellaista "Helena oli aamulla laittanut pipon päähän väärin päin, voi kauhea, hehehehehehehe".
Kuinka ihmeessä olet ylipäätään pystynyt jatkamaan suhdetta tylsän miehen kanssa kaksi vuotta? Jos huomaisin, että miehellä ei ole samanlainen huumorintaju kuin minulla niin ei pääsisi edes ensitreffejä pidemmälle vaikka olisi muuten kaikin puolin kunnon tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kirjoitti:
Ja miehessä on kuitenkin hyviä puolia: hoitaa elämänsä kunnolla, on tukena ja turvana, auttaa minua jos tarve jne.. ei kai kukaan suhteeseen lähde ellei toisessa ole mitään hyvää.
Hän on siis hyvä lompakko.
MIelenkiintoista miten tuonkin voi esittää noin negatiivisesti. Amerikassa kuulee silloin tällöin sanottavan: "He's a (my husband is) a good provider" ja tämä sanotaan nimenomaan positiivisessa mielessä, eli siis on hyvä perheeisä, joka kantaa vastuunsa.
Suomessa yhteiskunta ei heitä ihmisiä kadulle kuten Amerikassa, joten mitään good provideria täällä ei tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä että miehille riittää edelleen samat asiat. Naisten vaatimuslistat kasvaneet vuosi vuodelta.
Sano yksikin hyvä syy miksi kannattaa tyytyä tylsään tai muutoin epäsopivaan kumppaniin kun paremmankin voi saada?
Vierailija kirjoitti:
Aloitusviestin perusteella tuli mieleen, että mies olisi feministi. Voisiko olla?
Perusteita mielenkiintoiselle väitteelle?