Naimisiin.infon Kosinnan odottelu: naurettavaa settiä
Oletteko lukeneet naimisiin.infon ketjua kosinnan odottelu? Onko typerämpää ketjua nähty :D En tykkää termistä prinsessaharhailija, mutta nämä tyypit... Odottelevat "kosintaa", eli miehen romanttista elettä ja sormuksen tarjoamista, vaikka naimisiinmenosta on jo sovittu tyyliin "olemme puhuneet häistä ensi vuodelle". Eihän tämä ole enää mikään kosinta, kun naimisiinmenosta ollaan sovittu? :D Onko nykyään edes sellaisia aitoja kosintoja, joissa pariskunnan toinen osapuoli reilusti kysyisi toista vaimokseen tai miehekseen ilman etukäteistä suunnittelua?
Kommentit (43)
No jaa-a, kyllä mun naimisissa olevia tuttuja miehet ovat kosineet jollain kivalla tavalla! Olen itse semisti kade, koska itseäni ei kosittu, vaan ehdotin miehelle, että mennäänkö naimisiin päivänä X ja mies vastasi "joo, vaikka".
Musta ainakin olisi kiva pystyä elättelemään sellaisia romanttisia prinsessaunelmia, tämä ikuinen arki -elämä jota itse elän, on vähän ankeaa. :D
Miksi aitoa kosintaa ei voisi suunnitella etukäteen?
Mitäs luet? Siellä ruudun oikeassa reunassa on edlleen se pieni rasti, josta sivun saa kiinni. Vtun turhanvalittajat
t. naimisissa jo monta vuotta, joten ei koske minua.
Mies kosi mua, mutta ei se mikään suuri ele ollut. Sanoi ihan arkipäivänä kun käveltiin kaupasta kotiin et mentäiskö naimisiin. Sanoin joo, eikä ole koskaan harmittanut ettei tähän liittynyt polvistumisia, ruusupuskia jne :)
Mun mielestä mitään kosintoja edes tarvita. Ihan voi kaksi aikuista ihmistä keskustella, mitä haluavat tulevaisuudelta ja sopia vaikka menevänsä naimisiin. Ihmekään jos tulee eroja, jos asioista ei voi keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Miksi aitoa kosintaa ei voisi suunnitella etukäteen?
Siis tottakai voi suunnitella YKSIN, mutta mielestäni se ei ole enää kosinta jos siitä on jo etukäteen sovittu! Mielestäni kosinta tapahtuu, kun naimisiinmenosta sovitaan. Se ei siis tarkoita välttämättä hetkeä, jolloin mies polvistuu eteen sormusta ojentaen.
Vierailija kirjoitti:
Mies kosi mua, mutta ei se mikään suuri ele ollut. Sanoi ihan arkipäivänä kun käveltiin kaupasta kotiin et mentäiskö naimisiin. Sanoin joo, eikä ole koskaan harmittanut ettei tähän liittynyt polvistumisia, ruusupuskia jne :)
No munkin mielestä tällainen kosinta olisi ihan ideaali, jos joskus olisin siinä vaiheessa että naimisiinmeno tuntuisi ajankohtaiselta. :) Ihanan arkinen ja aito kosinta. Ei siihen ruusupuskia ja opittua romantiikkaa tarvita.
T. Aloittaja
No on niiden miehetkin aika hönöjä, kuka ilmoittaa että joo, mä kosin tämän vuoden loppuun mennessä.
Tai näin: mä kosin maaliskuuhun mennessä.
What? Kosi tai ole kosimatta, mutta miksi selität jostain aikatauluista? Jos et ole varma haluatko, niin älä kosi ja kiusaa toista tuollaisella lässytyksellä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä mitään kosintoja edes tarvita. Ihan voi kaksi aikuista ihmistä keskustella, mitä haluavat tulevaisuudelta ja sopia vaikka menevänsä naimisiin. Ihmekään jos tulee eroja, jos asioista ei voi keskustella.
Niinpä. Ihme menoa tämä, että miehen täytyisi erikseen vielä kosiakin.
Siis tuollahan on niitäkin jotka ovat jo kosittuja ja kihloissa, mutta naimisiin pitää kosia uudestaan erikseen. Mitä helvettiä oikeasti?
Vierailija kirjoitti:
No jaa-a, kyllä mun naimisissa olevia tuttuja miehet ovat kosineet jollain kivalla tavalla! Olen itse semisti kade, koska itseäni ei kosittu, vaan ehdotin miehelle, että mennäänkö naimisiin päivänä X ja mies vastasi "joo, vaikka".
Musta ainakin olisi kiva pystyä elättelemään sellaisia romanttisia prinsessaunelmia, tämä ikuinen arki -elämä jota itse elän, on vähän ankeaa. :D
Noo, seuraavalla kerralla sitte.
Vierailija kirjoitti:
Siis tuollahan on niitäkin jotka ovat jo kosittuja ja kihloissa, mutta naimisiin pitää kosia uudestaan erikseen. Mitä helvettiä oikeasti?
Juurikin näin: Yksi kaverini selitti tohkeissaan kuinka ei malta odottaa kuinka mies sitten lopulta tulee kosimaan. Ko. Kaveri oli jo kihloissa tuolloin saman miehen kanssa jolta odotti kosintaa. Mitä vittua?
Ihmiset on niin erilaisia.
Mikäs siinä odottaa jos tykkää jostain tosi romanttisesta tai spesiaalista?
Itseäni tunnen sen verran hyvin että mä tuntisin oloni tosi kiusaantuneeksi, jos kosinta olisi joku iso spektaakkeli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin: Yksi kaverini selitti tohkeissaan kuinka ei malta odottaa kuinka mies sitten lopulta tulee kosimaan. Ko. Kaveri oli jo kihloissa tuolloin saman miehen kanssa jolta odotti kosintaa. Mitä vittua?
Ei helvetti :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan :D siinä on vakka kantensa löytänyt... Tuolla noi puhuvat siitä, että vaikka hääpäivästä on jo sovittu, niin mies haluaa vielä _virallisesti_ kosia... Argh :D
Vierailija kirjoitti:
Oletteko lukeneet naimisiin.infon ketjua kosinnan odottelu? Onko typerämpää ketjua nähty :D En tykkää termistä prinsessaharhailija, mutta nämä tyypit... Odottelevat "kosintaa", eli miehen romanttista elettä ja sormuksen tarjoamista, vaikka naimisiinmenosta on jo sovittu tyyliin "olemme puhuneet häistä ensi vuodelle". Eihän tämä ole enää mikään kosinta, kun naimisiinmenosta ollaan sovittu? :D Onko nykyään edes sellaisia aitoja kosintoja, joissa pariskunnan toinen osapuoli reilusti kysyisi toista vaimokseen tai miehekseen ilman etukäteistä suunnittelua?
Olen ollut jo niin kauan naimisissa, ettei ole ollut syytä tutustua kys. sivuun. Mutta ap:n kuvauksen perusteella olen hänen kanssaan samaa mieltä. Tuo kosinnan odottelu, polvistumiset ja sormusrasian kaivaminen taskusta on amerikkalaisten höpöelokuvien luomaa tapakulttuuria.
Kannattaa muistaa, että naisen asema on USAssa aina ollut ihan toinen kuin Suomessa. Toki ennen vanhaan, kun tyttäret asuivat vanhempien kotona hääpäivään asti, sulhanen kävi kysymässä isältä tytön kättä, ja jos isä suostui, sulho kysyi tytöltä itseltään. Ellei isä suostunut, tytöllä ei ollut siihen nokan koputtamista.
Nykyään eletään vuosikausia avoliitossa, tehdään lapsia avoliittoon (meilläkin esikoinen syntyi ennen kuin menimme naimisiin) ja sitten aletaan rakentaa neitsytmyyttiin ja miehen naiseen kohdistuvaan omistusoikeuteen perustuvaa häähärdelliä.
Haha ovatkohan nuo tajunneet, että ovat jo kihloissa, kun tyyliin hääpäivä tai ainakin kuukausi on monella päätettynä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan :D siinä on vakka kantensa löytänyt... Tuolla noi puhuvat siitä, että vaikka hääpäivästä on jo sovittu, niin mies haluaa vielä _virallisesti_ kosia... Argh :D
Taisikin olla sanasta sanaan se vastaus kun tuolta kaverilta asiaa kyselin että mites tuo kuvio nyt menee: mies kosii vielä virallisesti. Hassu juttu kun olivat vähän aikaisemmin järjestäneet kihlajaiset, niin se ei sit kuitenkaan ollut virallista.. Kun kysyin (vittuillakseni) että järjestävätkö sitten miehen kosinnan jälkeen UUDET kihlajaiset, mä olinkin yhtäkkiä vain kateellinen heidän onnelleen..
Me ei olla vielä sovittu mitään ja kosintaa odottelen :) vielä vuoden odotan ja jos ei tapahdu niin mies vaihtoon. Jos hän ei kerran halua naimisiin, ei sovita toisillemme.
http://www.naimisiin.info/yhteiso/topic/123174-kosinnan-odottelu-vol-ii… Tuossa vielä linkki keskusteluun.