Naimisiin.infon Kosinnan odottelu: naurettavaa settiä
Oletteko lukeneet naimisiin.infon ketjua kosinnan odottelu? Onko typerämpää ketjua nähty :D En tykkää termistä prinsessaharhailija, mutta nämä tyypit... Odottelevat "kosintaa", eli miehen romanttista elettä ja sormuksen tarjoamista, vaikka naimisiinmenosta on jo sovittu tyyliin "olemme puhuneet häistä ensi vuodelle". Eihän tämä ole enää mikään kosinta, kun naimisiinmenosta ollaan sovittu? :D Onko nykyään edes sellaisia aitoja kosintoja, joissa pariskunnan toinen osapuoli reilusti kysyisi toista vaimokseen tai miehekseen ilman etukäteistä suunnittelua?
Kommentit (43)
Kävin katsomassa tuota ketjua. Ketjun aloittajalla on tuolla Naimisiin.infossa yli 5000 viestiä. Kyllä jollekin naimisiin meno on tärkeä asia. Tulee itselle ihan huono omatunto kun itse menin naimisiin vain maistraatissa kahden todistajan läsnäollessa.
Vierailija kirjoitti:
Kävin katsomassa tuota ketjua. Ketjun aloittajalla on tuolla Naimisiin.infossa yli 5000 viestiä. Kyllä jollekin naimisiin meno on tärkeä asia. Tulee itselle ihan huono omatunto kun itse menin naimisiin vain maistraatissa kahden todistajan läsnäollessa.
Kannattiko mennä naimisiin?
"Eli ei muuta kun äijää riveleistä kii ja kysymään mikä ettei nyt kun kerta yhdessä aiotaan olla."
Mitä?
Ymmärrän halun mennä naimisiin ja jossain määrin jopa halun kosituksi tulemisesta, mutta tuo ketju kyllä herätti huvitusta ja myötähäpeää. Kirjoittajilla tuntuu olevan käsitys, että kosiminen ja naimisiinmeno jotenkin perusteellisesti muuttaisivat parisuhteen parempaan suuntaan, mutta sitä ei voi kuitenkaan tehdä itse.
Mielestäni elokuvassa Hymyilevä mies tapahtuu kaunis kosiminen. Päähenkilö pyytää tyttöystäväänsä muistaakseni auton ikkunasta vaimokseen, ja he menevät myöhemmin yhdessä ostamaan sormukset ja ottavat niihin kaiverrukset. Sama kelpaisi itsellekin.