Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sairaalaruoka hyvää?

Vierailija
28.11.2016 |

Kokemuksia sairaalaruoasta

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollut sairaalassa pisimmän ajan synnytyksen yhteydessä. Olin silloin imetyksen aloituksen takia niin nälkäinen, että söin lautaset tyhjiksi. Kun olin esikoisen kanssa muutaman päivän osastolla, ruoka maistui, muttei nyt ihan niin suurella innolla. Ihan syötävää se on aina ollut.

Vierailija
2/18 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sillä hengissä pysyy. Normaalia laitosruokaa, kokemusta toki vain seinäjoen keskussairaalasta. Ja kun se kuitenkin kustannetaan meidän verovaroilla, niin on mielstäni ihan riittävän hyvää. Ei varmaan ole euromäärä per ateria kovin isosti budjetoituna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/18 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse oon ollu vaan psykiatrisessa sairaalassa ja siellä oli pahaa ruokaa

Vierailija
4/18 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvää, muttei pahaakaan. Ihan syötävää. Oon ollut sen verran kuollut aina, että se on toisaalta ollut aivan se ja sama, mitä suustaan alas pistää.

Vierailija
5/18 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helkutin pahaa. Mulla on aina omat ruuat mukana (hedelmät, jogurtit, näkkileivät). Onneksi sairaalaan saa tilata pitsaa ja kiinalaista ym. kotiinkuljetusruokaa, ei kukaan kiellä. Monasti olen osallistunut hoitajien kimppatilaukseen, kun he ovat tilanneet itselleen.

Laitosruoka on järkyttävää. Kaikkein hirveintä on veteen tehty puuro.

Vierailija
6/18 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli viimeisimmässä synnytyksessä. Pääsin synnytyksen jälkeen Tayssin potilashotelliin vauvan kanssa. Ihan hotelliruoka siellä oli :) 

No juu, ei ollut sairaalaruokaa joka yleensä aika mautonta, täynnä pahoja vihanneksia/kasviksia  jotka toki varmasti ihan ajatuksella siihen lautaselle laitettu.

Vierailija
7/18 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehkä ottaa suola ja jotain mausteita mukaan, että saa ne pöperöt alas. Ja ehkä jotain maustettua ruokakermaa tai tuorejuustoa, jolla saat vähän lisäenergiaa niihin annoksiin. Ja käsveska täyteen jotain juustoja ja meetwursteja, joita voit nakertaa nälkääsi.

Vierailija
8/18 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vedettiin kaikki ruuat sosemyllyn läpi ja maun perusteella ei ikinä pystynyt päätteleen, mitä syö.

Vierailija
9/18 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahaa on, jos on hyvään ruokaan tottunut.

Vierailija
10/18 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne ihan syötäviä oli, mutta synnytyksen jälkeen niillä ei kyllä nälkä lähtenyt. Tietysti hiukka mauttomia kun pitää tehdä kaikille sopiviksi joten suolaa ja mustapippurimyllyä mukaan.

Vierailija
11/18 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Töölön sairaalassa yli viikon maaliskuussa 2011. Olin laiha ja toipumasta isosta leikkauksesta, mutta annokset olivat minullekin niin pieniä, että niillä ei todellakaan lähtenyt nälkä. Ruoka itsessään oli ihan ok. Pyysin lisää ruokaa, ei annettu, sanottiin että ei ole lisää ja voin varmaan pyytää omaisia tuomaan lisää ruokaa. Sellaista täällä hyvinvointivaltiossa. 

Vierailija
12/18 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
13/18 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo ainakin toinen aloitus sairaalaruasta! Ettei siellä nyt joku yrittäisi teettää kotitehtäviään muilla?

Vierailija
14/18 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin lapsena kuusi yötä Lastenklinikalla Helsingissä,  josta kolme yötä nenämahaletkussa teholla. Vuodeosastolla oli aivan kamalaa ruokaa. Kumiperunoita ja jauhelihakastiketta jonka hajusta tulee oksennus. Kuinka pikkulapsi voi toipua kolarista, kun joka päivä saa pelkkää ripulia. Onneksi sentään aamu- väli ja iltapalat maistuivat hyvältä.

Vierailija
15/18 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta kyllä sillä elää. 

- Hoitaja

Vierailija
16/18 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinkäällä ainoa vika oli, että annokset olivat isolle miehelle liian pieniä. Sanoin siitä puoliksi piruuttani ruuan jakajalle johon hän vastasi, että laitetaan sitten tupla-annokset. Ja laittoi, kyllä taas jaksoi huilata.

Vierailija
17/18 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilareita järkyttävä määrä. Aamupala puuroa ja leipää, juustosiivu ja leikkele. Samaan tyyliin muutkin. Määrällisesti mun makuun liian paljon ja liian usein. Mehua saa puol desiä, tämä kai muka kattaa C-vitamiinintarpeen sen lisäksi, että on joku sokerimarjakiisseli jälkkärinä lounaalla. Kyllä sitä syö, mutta turpoaa, eikä saa oikeata ravintoa.

Vierailija
18/18 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa sairaalassa ollut niin hyvää ruokaa, että on pitänyt makustella suussa, mitä kaikkea sisältää ja olen yrittänyt samaa kotona. Ihan hyvin onnistui. Perhe kehui ja kerran vieraat kehui.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan