Todella ristiriitaiset fiilikset Saara Aallosta. Hämmentävää!
Toisaalta tykkään hänestä ja hänen laulunsa saa mut liikuttuneeseen tilaan, mutta toisaalta taas hänen laulamisensa kuulostaa kylmältä ja huutamiselta. Joissakin kohdissa hänen lauluissaan on se tunne, mutta toisissa taas ei.
Eli toisaalta tykkään, toisaalta en. Outoa.
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saaran Abba oli minusta kamala, anteeksi. Chandlier toimi kuin häkä, mutta tämä ei, minulle. Ehkä johtuen et biisi minulle tärkeä, enkä voi eläytyä kun ihminen julkisesti aktiivi homo. Suututti esitys. Älkää ampuko, mutta lavasteet & asukaaos lisäksi, niin ei ei ei. Oli tuskaisa joo, mutta biisi minusta ei ole noin täydellisen tuskaisa, vaan viesti lähinnä kohdassa, rules must obey jne, jotenkin se realismi että teet mitä vaan, elämä on. Se jäi pois, ja esitys minusta kökkö.
Anteeksi vaan, mutta huonoin perustelu ikinä millekään on "no kun se on homo". Tajuatko edes itse miten ääliöltä kuulostat?
Sanotaan nyt näin vaikka, että olen nainen, jonka viimeisin seurustelukumppani oli bi-mies. Ja diggaan Queenia hurjasti, juuri sen yltiöpäisen homoiluskenen takia osittain.
Tarinan kerronta tulkinnassaan nyt vain ei miellyttänyt ja tarinankertojan taustan tunteminen häiritsi.
T. Ääliö ;)
Ihan sama mitä diggaat tai et diggaile, mutta esitit asian siten, että kuulostit aito avioliitto-liikkeen fanaattiselta airuelta.
Huh. En taida Saara-keskusteluihin tämän koommin osallistua. Olen siis kaikkea muuta, mitä oletit ja edelleen täynnä vihaa. Oletko teini? Heippa ja sori pulssin nostamisesta, vaikka se oli ilmeisen itsetuotettua.
Ihan vaan vinkkinä (erityisesti kun lähipiiriisi ilmeisesti kuuluu LGBT-ihmisiä):
Et voi kirjoittaa
"enkä voi eläytyä kun ihminen julkisesti aktiivi homo. Suututti esitys."
ilman että sua pidetään ihan idioottina.Pitäisikö olla salaisesti epäaktiivinen homo?
Tiedoksi sinulle, he ovat aikuisia eivätkä kaikki edes henk.koht.lähipiiriäni. En usko, että kokemukseni tietäen arvomaailmani ( minulle tulee ensin ihmisyys ja sitten vasta määritelmät sukupuolisuudesta, eli päinvastoin kuin koen esiintyjän), usko että kukaan olisi loukkaantunut.
En tietääkseni osallistunut nyt anti-pride kulkueeseen, enkä osallistu myöskään aitoon.
Ilmiö kyllä toteutti nyt tässä itseään Saaran fanin toimesta. Ks. Yllä.
Tulkitsinko viestiketjua oikein, eli jonkun (sinun) mielestä homoseksuaalin eläytyminen suhteen päättymiseen on epäuskottavaa, koska heillä ei ole parisuhteita ja jos onkin, niin ne ovat aina onnellisia, vai mitähän ihmettä.
Anteeksi epäselvyyteni, iski kiire!
Tulkitsit oikein. Minä en pidä siitä, että taiteen kuluttajana ( maksaja huom!), en voi eläytyä, kun taiteen tuottaja vie liikaa tilaa. Tässä yhteydessä seksuaalinen suuntaus. Syy olisi voinut olla mikä muukin hyvänsä. Mutta, tulkintansakaan ei kohdannut minusta teoksen syvintä ideaa.
Valitettavasti nämä ovat kokemuksiani, jotka eivät muutu kenenkään kauhistelusta tms. Ja minkään kaltaista rasistia tai suvakkia en edusta. Ymmärsit ehkä nyt.
Jos siis oikeasti väität olevasi sitä mieltä, että tulkitsin oikein, olet ilmiselvä trolli. Ei kai kukaan aikuinen ihminen voi ajatella, että homoseksuaaleilla ei ole parisuhteita tai varsinkaan sydänsuruja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelin Saaran ABBA-kappaleen ja sen jälkeen alkuperäisen version. Vaikka toivon Saaralle kisassa menestystä, niin silti olen sitä mieltä, että korkeat kohdat kappaleessa menee usein huutamisen puolelle. Niin, olen klassisen musiikin suurkuluttaja. Jos sillä nyt on mitään merkitystä
Samaa mieltä. Let is go oli pahin, piti ihan naama irvessä kyykistää. Oi miten ihana Leona Lewis oli ja on edelleen. Se pääs hyvin korkealle ja pienellä äänellä. Tyylikäs laulaja.
Toivoisin että te jotka kritisoitte Saaran osaamista tai " korkeelle pääsyä " ja muuta niin kuuntelisitte nyt tämän menee muuten jayhot suuhun! Saara on liian hyväkin x factoriin:)!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelin Saaran ABBA-kappaleen ja sen jälkeen alkuperäisen version. Vaikka toivon Saaralle kisassa menestystä, niin silti olen sitä mieltä, että korkeat kohdat kappaleessa menee usein huutamisen puolelle. Niin, olen klassisen musiikin suurkuluttaja. Jos sillä nyt on mitään merkitystä
Samaa mieltä. Let is go oli pahin, piti ihan naama irvessä kyykistää. Oi miten ihana Leona Lewis oli ja on edelleen. Se pääs hyvin korkealle ja pienellä äänellä. Tyylikäs laulaja.
Toivoisin että te jotka kritisoitte Saaran osaamista tai " korkeelle pääsyä " ja muuta niin kuuntelisitte nyt tämän menee muuten jayhot suuhun! Saara on liian hyväkin x factoriin:)!
Tää oli silloin kun Saara oli vireessä. Se oli kauan sitten.
So last season...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää oli silloin kun Saara oli vireessä. Se oli kauan sitten.
So last season...
Hahah et sitten ymmärrä laulamisesta mitään:)! Hän on kerrassaan loistava yhä. Mutta tyyli on tässä kisassa eri. Hänellä on äänialaa vaikka kuinkakin korkeelle kyllä- ja huutamistahan se ei ole nähnytkään.
Saara on ruma ja sen naamanvääntely on todella vastenmielistä, eikä se edes laula hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua askarruttaa se, ettei Saara oikein hallitse ns mediakuvaansa.
Ennen UMK:ta Saara mainosti uutta seksuaalisuuttaan ympäri Suomea, toivoi että seksuaalinen tasa-arvo toteutuisi myös UMK:ssa. Lesbokin saa osallistua kisaan :)UMK:ssa esitetty tylsä biisi ei tuonut voittoa. Saara haukkui että UMK ja sen tuomarit tuntuivat lähinnä "koulukiusaamiselta".
Nyt tapetilla on ollut "Suomessa ei ole mitään" -toteamus. Jonka korjaaminen meni aikas pepulleen,
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/452561-saara-aalto-avaa-suomel…
Ei ihmekään että tuntui koulukiusaamiselta, Saarahan sai 0 pistettä huolimatta siitä, että oli yleisön suosikki ja siihen päälle yksi tuomareista haukkui sen nimettömänä julkisella kirjoituksella netissä.
No sehän oli ihan s*tanan huono. Ei sitä muuten voi kuvata.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta tykkään hänestä ja hänen laulunsa saa mut liikuttuneeseen tilaan, mutta toisaalta taas hänen laulamisensa kuulostaa kylmältä ja huutamiselta. Joissakin kohdissa hänen lauluissaan on se tunne, mutta toisissa taas ei.
Eli toisaalta tykkään, toisaalta en. Outoa.
Ristiriitaiset fiilikset on täälläkin!
Ei kylläkään samasta syystä.
Minua raastaa, kunka oman maan "tuomarit" voi olla niin väärässä. etteivät erota huippulahjakasta laulajaa vaan päästävät hänet isommille areenoille näyttämään taitonsa!
Kuten olen sanonut aikaisemminkin:
Saaran kyvyillä tie on auki suurimmille näyttämöille !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saaran Abba oli minusta kamala, anteeksi. Chandlier toimi kuin häkä, mutta tämä ei, minulle. Ehkä johtuen et biisi minulle tärkeä, enkä voi eläytyä kun ihminen julkisesti aktiivi homo. Suututti esitys. Älkää ampuko, mutta lavasteet & asukaaos lisäksi, niin ei ei ei. Oli tuskaisa joo, mutta biisi minusta ei ole noin täydellisen tuskaisa, vaan viesti lähinnä kohdassa, rules must obey jne, jotenkin se realismi että teet mitä vaan, elämä on. Se jäi pois, ja esitys minusta kökkö.
Anteeksi vaan, mutta huonoin perustelu ikinä millekään on "no kun se on homo". Tajuatko edes itse miten ääliöltä kuulostat?
Sanotaan nyt näin vaikka, että olen nainen, jonka viimeisin seurustelukumppani oli bi-mies. Ja diggaan Queenia hurjasti, juuri sen yltiöpäisen homoiluskenen takia osittain.
Tarinan kerronta tulkinnassaan nyt vain ei miellyttänyt ja tarinankertojan taustan tunteminen häiritsi.
T. Ääliö ;)
Ihan sama mitä diggaat tai et diggaile, mutta esitit asian siten, että kuulostit aito avioliitto-liikkeen fanaattiselta airuelta.
Huh. En taida Saara-keskusteluihin tämän koommin osallistua. Olen siis kaikkea muuta, mitä oletit ja edelleen täynnä vihaa. Oletko teini? Heippa ja sori pulssin nostamisesta, vaikka se oli ilmeisen itsetuotettua.
Ihan vaan vinkkinä (erityisesti kun lähipiiriisi ilmeisesti kuuluu LGBT-ihmisiä):
Et voi kirjoittaa
ilman että sua pidetään ihan idioottina.Pitäisikö olla salaisesti epäaktiivinen homo?
Tiedoksi sinulle, he ovat aikuisia eivätkä kaikki edes henk.koht.lähipiiriäni. En usko, että kokemukseni tietäen arvomaailmani ( minulle tulee ensin ihmisyys ja sitten vasta määritelmät sukupuolisuudesta, eli päinvastoin kuin koen esiintyjän), usko että kukaan olisi loukkaantunut.
En tietääkseni osallistunut nyt anti-pride kulkueeseen, enkä osallistu myöskään aitoon.
Tulkitsinko viestiketjua oikein, eli jonkun (sinun) mielestä homoseksuaalin eläytyminen suhteen päättymiseen on epäuskottavaa, koska heillä ei ole parisuhteita ja jos onkin, niin ne ovat aina onnellisia, vai mitähän ihmettä.
Tulkitsit oikein. Minä en pidä siitä, että taiteen kuluttajana ( maksaja huom!), en voi eläytyä, kun taiteen tuottaja vie liikaa tilaa. Tässä yhteydessä seksuaalinen suuntaus. Syy olisi voinut olla mikä muukin hyvänsä. Mutta, tulkintansakaan ei kohdannut minusta teoksen syvintä ideaa.
Valitettavasti nämä ovat kokemuksiani, jotka eivät muutu kenenkään kauhistelusta tms. Ja minkään kaltaista rasistia tai suvakkia en edusta. Ymmärsit ehkä nyt.
Jos siis oikeasti väität olevasi sitä mieltä, että tulkitsin oikein, olet ilmiselvä trolli. Ei kai kukaan aikuinen ihminen voi ajatella, että homoseksuaaleilla ei ole parisuhteita tai varsinkaan sydänsuruja.
No, en ole trolli! Olen hetero, joka haluaa aidosti taiteen herättävän tunteita ja mielikuvia. Annan esimerkin, Antti Tuisku, en mikään fani mitenkään, no way, mutta musiikkinsa jokin säe saattaa jotain joskus liikauttaa, koska homoseksuaalisuutensa ei ole päällekäyvää. Musiikki on mielikuvia, ja anteeksi että Merin naama singahtaa kasvoilleni mielikuvissa.. Se ei haittaa Queenia kuunnellesa, koska F.M on vienyt koko käsitteen vrt aikansa uudelle tasolle ja on musiikillinen poppisnero. Luulen että joku muu on nyt minua nuorempi, ja hyvin hyvin naiivi.
Jokainen laulamisesta jotain tietävä sanoo, että Saaran ala- ja keskiäänet ovat heikkoja. Jos haluaa "uudeksi Celine Dioniksi" koko skaalan pitäisi olla paketissa.
Itse en pidä hänen "tunteiden näyttelystä", jostain syystä kaikista maneereista ja eleistä tulee mieleen teennäisyys, ei aito laulun tulkinta.
Vierailija kirjoitti:
Ootteko huomannu, että Saaralla on Instagramissa PALJON vähemmän seuraajia kuin muilla jäljellä olevilla kilpailijoilla. Voisin kuvitella, että suurin osa Saaran seuraajista on suomalaisia
Saara - 67,2K
Matt - 250K
Emily - 187K
5am - 109K
Saaralla on yli puolet vähemmän ku Emilyllä.
Tämä kertoo siitä, että ok Saara laulaa hyvin, mutta hän ei kiinnosta persoonana, henkilönä. Kun taas vähemmän lahjakkaasti laulava voi olla todella mielenkiintoinen hahmo, joka vetoaa tunteisiin, säväyttää tai on esim. niin hyvännäköinen, että häntä aidosti fanitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo Abbabiisi oli eka, jossa oli kunnolla huutamista. Työkaveri, joka on seurannut Saaraa kanssa oli samaa mieltä. Kova ja falski esitys. Mutta pääasia, että meni taas läpi.
Kiva, että joku muukin kuuli Abban hienon biisin huutona. Minusta pilasi koko laulun, ja videolla oli suorastaan pelottavaa katsoa sitä naaman vääntelyä. Voittaa Loirinkin, jota pidän vääntelylaulamisen huippuna. Ne, jotka eivät osaa äänellään ilmentää laulun sanomaa, yrittävät tehdä sen irvistelemällä. Ja pahalta näyttää ja kuulostaa.
Onneksi sinun mielipidettäsi ei kukaan kysy, vaan asiantuntijat eli tuomarit kehuivat Saaran esitystä yhdeksi koko X Factor historian parhaaksi.
Ja jos Saara olisi naama peruslukemilla eikä ilmehtisi yhtään, sanoisit, että on kylmä ja etäinen, jotenkin sieluton.
Niin tai näin, aina väärin päin.
Nimenomaan kysyy, minä olen asiakas, jolla on raha. Tämän kilpailun voi voittaa tai hävitä. Vain se merkitsee, tuleeko rahaa laulamalla. Jos minä en maksa Saaran musiikista, ei auta vaikka voittais mitä.
Ihan vinkkinä: sun ostamisesi on merkityksetöntä. Sillä on merkitystä jos suuri joukko ostaa. Sitä ei vielä tiedetä, eikä sinun yksittäinen mielipiteesi vielä ilmaise asiasta mitään.
Olitko sinä täällä eilen huutamassa, kuinka meidän maan matosten mielipiteillä ei ole mitään merkitystä ;D
Vierailija kirjoitti:
Saara on joka tapauksessa kisan paras laulaja. Toivon hänen voittavan.
Onko kisassa mielestäsi hyvä taso? Luuletko, ettei Brittein saarilta ja maailmasta löydy ketään muita vastakisaajia, jotka osaisivat laulaa? Kuuletko myös ääniä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ääliö ;)
Et voi kirjoittaa
No, en ole trolli! Olen hetero, joka haluaa aidosti taiteen herättävän tunteita ja mielikuvia. Annan esimerkin, Antti Tuisku, en mikään fani mitenkään, no way, mutta musiikkinsa jokin säe saattaa jotain joskus liikauttaa, koska homoseksuaalisuutensa ei ole päällekäyvää. Musiikki on mielikuvia, ja anteeksi että Merin naama singahtaa kasvoilleni mielikuvissa.. Se ei haittaa Queenia kuunnellesa, koska F.M on vienyt koko käsitteen vrt aikansa uudelle tasolle ja on musiikillinen poppisnero. Luulen että joku muu on nyt minua nuorempi, ja hyvin hyvin naiivi.
Mutta miksi artistin seksuaalisuus on sulle noin tärkeä juttu? En usko että kukaan artisti itse määrittelee itseään homoutensa tai heteroutensa mukaan tyyliin "mä oon tällainen homolaulaja".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ääliö ;)
Et voi kirjoittaa
Mutta miksi artistin seksuaalisuus on sulle noin tärkeä juttu? En usko että kukaan artisti itse määrittelee itseään homoutensa tai heteroutensa mukaan tyyliin "mä oon tällainen homolaulaja".
Dead End. Määritelmää ei tehnyt kuulija ( minä ), vaan artisti. Sanoin jo, että taide on oltava mielikuville vapaa, olen seurustellut vakavasti bi-miehen kanssa, asia ei ole minulle ongelma, muttei meriittikään, ellei liikuta Queen -tasolla.
Minusta tuntuu, että Saaran huutamisesta kommentoineet eivät tienneet, että Saara on laulanut aika paljon klassista.
Minun mielestäni Saaran aliarvostetuin veto kisassa on sing offissa esitetty Run. Siinä minun mielestäni välittyi tunne ja Saara ei vaikuttanut teennäiseltä.
Mä edelleen jaksan väittää, että Saaralla on as-piirteitä ellei jopa diagnosoitu asperger. Saaraa ei pysty normi ihminen ymmärtämään, eikä Saara ymmärrä koskaan muita ihmisiä ja heidän tunteita ja tarpeitaan. Saaran sosiaalinen käytös on teennäistä ja selvästi opittua, kuin päälle liimattua.
Hän möläyttelee, nauraa ja kikattaa väärissä kohdissa, puhuu kovaäänisesti ja mekaanisesti. Mikään edellä mainittu eikä ne mitkä jätin mainitsematta poista hänen synnynnäistä lahjakkuuttaan musiikkiin. Hänen kilpailuviettinsä on kova, työmoraali assimaisen korkea eikä hän lepää varmasti koskaan ennen kuin kaikki on hänen mielestään täydellistä. Ei sillä ole väliä opetteleeko assi biisiä vai junien aikatauluja.
Freddie Mercurylla on myös huhuttu olleen asperger joten en tosiaankaan ilkeyttäni puhu näin. Freddy on kuningas.
Ehkä vähän liikaa vibraa äänessään
Vierailija kirjoitti:
Jep. Itsellä sama. Disco-viikko ja chandellier ja nyt varsinkin abban kappale ihan huikeita vetoja, joita kuuntelen uudelleen ja uudelleen YouTubesta. Mutta ne muut kappaleet hirveitä myötähäpeä epävireyksiä, joissa muutama hyvä kohta. Sitten Saaran persoona on myös aika cringe. Esim. nyt viimeksi se paras kaveri jonka on tavannut kymmenen vuotta sitten ja viettänyt joka yö sleep overeita. Eli pikkusen kun ynnäilee niin Saara on tehnyt sitä kaksikymppisenä mitä itse kymmenen vuotiaana. Lapsellinen prinsessa öyhöttäjä feikillä liioittelevalla persoonalla.
Kun oli parikymppinen kaljalla ja kapakoissa käytiin useampi kerta viikossa ja kapakasta mentiin vielä jatkoille ja koko kööri herättiin jonkun kotoa.. Sinulla on sitten ollut hieman erilainen nuoruus.
Vierailija kirjoitti:
Mä edelleen jaksan väittää, että Saaralla on as-piirteitä ellei jopa diagnosoitu asperger. Saaraa ei pysty normi ihminen ymmärtämään, eikä Saara ymmärrä koskaan muita ihmisiä ja heidän tunteita ja tarpeitaan. Saaran sosiaalinen käytös on teennäistä ja selvästi opittua, kuin päälle liimattua.
Hän möläyttelee, nauraa ja kikattaa väärissä kohdissa, puhuu kovaäänisesti ja mekaanisesti. Mikään edellä mainittu eikä ne mitkä jätin mainitsematta poista hänen synnynnäistä lahjakkuuttaan musiikkiin. Hänen kilpailuviettinsä on kova, työmoraali assimaisen korkea eikä hän lepää varmasti koskaan ennen kuin kaikki on hänen mielestään täydellistä. Ei sillä ole väliä opetteleeko assi biisiä vai junien aikatauluja.
Freddie Mercurylla on myös huhuttu olleen asperger joten en tosiaankaan ilkeyttäni puhu näin. Freddy on kuningas.
Kuinka sinä kehtaat heitellä tuollaisia arvailuja?
Ei kysy, koska suollat pelkkää sontaa. Ja kuten joku jo sanoi, yhden tai kahden fanaattisen vihaajan ostaminen tai ostamatta jättäminen on merkityksetöntä. "Jos minä en maksa Saaran musiikista, ei auta vaikka voittais mitä" - tällä kommentilla annat ymmärtää, että olisit musiikkibisneksen suuri vaikuttajahahmo, jota et ole. Sinun ostamatta jättämiselläsi ei ole vaikutusta, jos artisti muuten menestyy. Höpönassu.