Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

RIKKAITTEN LAPSILISÄT POIS!

Vierailija
27.11.2016 |

Se on nyt kertakaikkiaan niin ettei meillä ole enää varaa ruokkia lisää tuloja rikkaimmille! Tämä muutos mieluummin kuin köyhien sortaminen ilmaisilla pakkotöillä.

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2000 kk

Onhan tuo edes netto ja yhdeltä aikuiselta palkansaajalta? Onhan?

Vierailija
42/98 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkaiden menestyjien pitäisi hankkia enemmän lapsia ja köyhien epäonnistujien vähemmä. Eli ennemun lapsilisät pois pienituloisilta.

36 yläpeukkua. Eugeniikka kukoistaa natsipalstalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pin kirjoitti:

Rikas, eli ns alin rikkaan taso käteisvaroja noin miljoona tai yli? Vai onko sulla joku itse keksitty rikkaan määritelmä?

Laskitko ihan itse tämän säästösuunnitelman päässäsi vai päätitkö vain huudella käsi ojossa? Hyöty lienee aika olematon..

Vai verrataanko maailmanlaajuisesti, kaikki jolla on mahdollisuus perus elämään, kattoon pään päällä, koulutukseen, terveydenhuoltoon ja ruokaan, lapsilisä pois? ...Ei ku hetkinen, sittenhän..

Olisiko niitä lukuja antaa?

Jokainen, jolla on isommat tulot kuin minulla, on paha suurituloinen, jota on rangaistava, jotta minulle tulisi hyvä mieli.

Niin se taitaa mennä :b

Jos teillä olisi tunteita rikkaimmat niin olisitte huolissanne perustarpeitten PUUTTESSA OLEVISTA LAPSISTA, mutta koska ette edes ajattele noita lapsia niin siksi olette huolissanne vaan " kateudesta" ?

Vierailija
44/98 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pin kirjoitti:

Rikas, eli ns alin rikkaan taso käteisvaroja noin miljoona tai yli? Vai onko sulla joku itse keksitty rikkaan määritelmä?

Laskitko ihan itse tämän säästösuunnitelman päässäsi vai päätitkö vain huudella käsi ojossa? Hyöty lienee aika olematon..

Vai verrataanko maailmanlaajuisesti, kaikki jolla on mahdollisuus perus elämään, kattoon pään päällä, koulutukseen, terveydenhuoltoon ja ruokaan, lapsilisä pois? ...Ei ku hetkinen, sittenhän..

Jokainen, jolla on isommat tulot kuin minulla, on paha suurituloinen, jota on rangaistava, jotta minulle tulisi hyvä mieli.

Jos teillä olisi tunteita rikkaimmat niin olisitte huolissanne perustarpeitten PUUTTESSA OLEVISTA LAPSISTA, mutta koska ette edes ajattele noita lapsia niin siksi olette huolissanne vaan " kateudesta" ?

Tämä on nimenomaan oikeudenmukaisuuskysymys LAPSIA kohtaan älkääpä rikkaat aikuiset sotkeko omaa problematiikaanne tähän.

Se ei ole selkeästikään oikein että YHTEISKUNTA AUTTAA TEITÄ VARUSTAMALLA RAHALLA JOTA ON NÄIN VÄHÄN KASVATTAMAAN ETUMATKAA KÖYHIEN LAPSIIN NÄHDEN!

Tämä on se vääryys.

Vierailija
45/98 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pin kirjoitti:

Se on niiden köyhien lasten vanhempien tehtävä olla omasta jälkikasvustaan huolissaan. Ja hankkia lapsilleen ruokaa pöytään, vaatetta ylle ja huvituksia vapaa-ajalle.

Kannattaa miettiä paneeko kumilla vai ilman, kai köyhäkin sen verran tajuaa?

Vierailija
46/98 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KANNATETAAN! Myös kelakorvaukset pois rikkailta.

KANNATETAAN! Tällä logiikalla myös verotus pois rikkailta,eiks je?

Vierailija
47/98 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pin kirjoitti:

Mutta kun ei sen lapsen perustarpeet tule tyydytettyä silläkään että vanhemmilleen annetaan vastikkeetta aina vain lisää rahaa.... Jos perustarpeista ei ole jo nykyisellään huolehdittu edes jotenkin, niin taitaa kaikki perheen raha hävitä ihan muunlaisiin tarpeisiin.

Vierailija
48/98 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli keskustelu siitä että lapsilisien saantia tulisi muuttaa siten, että ensimmäisestä lapsesta maksettaisiin eniten ja siitä sitten porrastetusti summa pienenisi. Mielestäni se olisi erittäin hyvä järjestely, koska tosi asia on, että ensimmäinen lapsi maksaa eniten ja tuo järjestys kannustaisi perhesuunnitteluun.

Ehdottaisin myös, että sen sijaan että lapsilisä poistettaisiin rikkaimmilta, niin sen saamisesta voisi tehdä vapaaehtoisen.

Vierailija
49/98 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan Esim 9 lapsen lestaperhe .Nyt käy niin että YHTEISKUNTA AUTTAA ja käyttää varoja suhteessa paljon juuri heihin sillä heillä on suurimmat perheet, ja näin vaikka olisikin rikaskin lestaperhe. Ja niitä on 17 lapsisiakin ... ja varmaan 50 000 jotain?

Laskekaapa jo tuo populan säästö:)?

50/98 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pin kirjoitti:

Heh, melkoinen väite. :D

Vierailija
51/98 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä oli keskustelu siitä että lapsilisien saantia tulisi muuttaa siten, että ensimmäisestä lapsesta maksettaisiin eniten ja siitä sitten porrastetusti summa pienenisi. Mielestäni se olisi erittäin hyvä järjestely, koska tosi asia on, että ensimmäinen lapsi maksaa eniten ja tuo järjestys kannustaisi perhesuunnitteluun.

Ehdottaisin myös, että sen sijaan että lapsilisä poistettaisiin rikkaimmilta, niin sen saamisesta voisi tehdä vapaaehtoisen.

Miksi rikkaille lapsilisän poisto tulisi olla jokin vapaaehtoinen? Ei mitään järkeä. Lasta varten ja perustarpeisiin se raha on ei hyvän mielen palkkiota .

Vierailija
52/98 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsitehtailijoilta lapsilisät pois.

Vierailija
53/98 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pin kirjoitti:

Heh, melkoinen väite. :D

Niin lpasilisä on LAPSIA VARTEN ei aikamiespoikia ja tyttöjä varten. Kyllä sinulla pitäisi olla sydän lapsen perustarpeille kaikkialla en voi mitään ettei sinulla ehkä riitä sydäntä sinne saakka. Häpeäisit vedät vaan itsellesi ja aikuiselle lapsellesi noita tuli. Hyi olkoon mistä teitä sikiääkin? No kok vihreistä tietystippä?

Vierailija
54/98 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhän ei kyllä kannata kadehtia rikkaan lapsilisiä, eikä varsinkaan toivoa niitä poistettavaksi. Se on nimittäin niin, että rikkaan veronmaksuhalut vähenevät tehokkaasti sellaisen palvelun kohdalla, jota hän itse ei saa. Ja rikkailla on kuitenkin köyhiä paremmat yhteydet lainsäätäjiin...

Eli ensin poistettaisi rikkaiden lapsilisät, sitten köyhä saisi lapsilisää ensin vain kolmesta ensimmäisestä lapsesta, sitten kahdesta ensimmäisestä lapsesta vain 15-vuotiaaksi saakka, sitten vain ensimmäisestä lapsesta esim. 10-vuotiaaksi, kunnes lopulta todettaisiin että lapsilisien maksatus on kallis ja hankala systeemi, koko lisä joutaa pois. Kannattaa siis miettiä mitä toivoo.

Vierailija
55/98 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaanpa nyt tuo 9 henkisen rikkaan lestaperheen lasten mukaan heidän kuluttama summa aikuisikään saakka jokiaselta 9 lapselta? Otetaan esimerkki näin.

Vierailija
56/98 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhän ei kyllä kannata kadehtia rikkaan lapsilisiä, eikä varsinkaan toivoa niitä poistettavaksi. Se on nimittäin niin, että rikkaan veronmaksuhalut vähenevät tehokkaasti sellaisen palvelun kohdalla, jota hän itse ei saa. Ja rikkailla on kuitenkin köyhiä paremmat yhteydet lainsäätäjiin...

Eli ensin poistettaisi rikkaiden lapsilisät, sitten köyhä saisi lapsilisää ensin vain kolmesta ensimmäisestä lapsesta, sitten kahdesta ensimmäisestä lapsesta vain 15-vuotiaaksi saakka, sitten vain ensimmäisestä lapsesta esim. 10-vuotiaaksi, kunnes lopulta todettaisiin että lapsilisien maksatus on kallis ja hankala systeemi, koko lisä joutaa pois. Kannattaa siis miettiä mitä toivoo.

Ahaa sinä niinkuin alkaisit KIRISTÄÄ PERUSTARPEISIA LAPSIA NÄIN? Oletpa mielenkiintoinen ihminen. Että tämä kiristäminen vielä niinkuin pitää ottaa jopa huomioonkin?

Voi helevetti sentään? Älkää rikkaat tehkö sitten lapsia jos teette niitä tuon rahan takia!

Vierailija
57/98 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkaat maksaa kaikkien lapsilisät veroina.

Niin jokainen veroja maksava aina voi määritellä mihin ne omat veroeurot menee.. Ja jos nyt puhutaan oikeasti rikkaista ja niistä harvoista jotka heistä Suomeen veronsa maksavat, asia erikseen. Mutta yleensä tätä hokee keskituloiset, joita todellisuudessa eniten viilataan linssiin. He maksavat Talvivaarat ja johtajien lisät. Ne muutomat rikkaat maksavat lapsilisät. Ai vai eikö näitä voinutkaan erotella? Onneksi tätä huolta ei kohta ole, kun viimein päästään me työttömät lorvailemasta töihin. Tekemään muutomia päiviä kuussa, kun työttömyyskorvaus muuttuu palkaksi tehdystä työstä ja verotus sen mukaan sitten.. Ketäs sitten syytetään kurjuudesta kun työttömät tekevät töitä ja maksavat minimaalisen veron minimaalisesta palkasta? Olisiko jo aika katsella tuonne Arkadianmäelle?

Vierailija
58/98 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat jättäkööt tekemättä lapsia ellei siihen muu kannusta kuin lapsilisät:)!

Vierailija
59/98 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkiraja menee LAPSEN TURVASSA JA EDUSSA PELKÄSTÄÄN JA SIINÄ ETTÄ ÄITI JA ISÄ SAA TURVAISAN KODIN PERUSTETTUA KUN ON LAPSIA TULOSSA / ON LAPSIA.

Se on hyvin yksikertainen raja. Se on laskettavissa oikein helposti.

Tämä ei ole oikein että se lapsilisä siirtyy lapsen säästötilille kasvattamaan etumatkaa toisiin.

Tämän saa hyvin helposti selville perheeltä kun kysytään vain mihin käytätte lapsilisää? Jos niitä ei käytetä tarpeelliseeen eikun tuet poikki!

Voi nyt pyhä yksinkertaisuus. Pienituloisetkin säästää lapsilisästä lapsille, koska se nyt vaan on fiksua! Ja isotuloiset sitten - luuletko, että tuo lapsilisä vaikuttaa yhtään mitään siihen, paljonko lapselle säästetään? Lapselle säästetään sen verran, minkä verottomasti pystyy lahjoina antamaan. 111€/kk/vanhempi, yhteensä 222€/lapsi. Joku alle satasen lapsilisä on tuossa yhtä tyhjän kanssa. Lapselle säästettäisiin vaikkei lapsilisää edes maksettaisi. 

Ja miksi muiden tukien suhteen pitäisi olla eri säännöt köyhien ja parempituloisten lapsille? Eiköhän ne tuloerot oteta huomioon jo verotuksessa, hyvätuloiset maksavat raskaimman mukaan. Miksi heitä pitäisi rankaista vielä sillä, että heidän lapsensa ei olisi oikeutettu samoihin tukiin kuin muutkin? Nytkin jo opintotuesta nipistetään, jos vanhemmat on työssäkäyviä. Asumistuet ja opintotuki alkaa juosta vasta kun lapsi asuu itse omistamassaan asunnossa. Ei siinä auta kuin auttaa lasta ostamaan kämppä heti 18-vuotiaana, että pääsee samalle viivalle köyhempien kanssa.

Vierailija
60/98 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sipiläkö se siellä hihkuu? Poistetaan vain lapsilisät. Halusit kuitenkin oikeiston ihannemaan, eli varmaan pysyä EU:n talutusnuorassa? No sieltä sitten lisää noottia liian alhaisesta toimeentulotuesta. Siinähän se viimeinen elatus on katsottava ja ainakaan tällä hetkellä ei taida olla pelkästään tämän maan päättäjien sanelemana oikein. Köyhät saavat sitten sitä kautta lapsilisien verran lisää. Ehkä tämä olisikin oikeudenmukaisempaa kun nykyinen meno.