Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähävaraisuudesta...

sairaanhoitaja-äiti
27.11.2016 |

Mietin, kun esim.FB:n avustuspalstoilla tai ihan tälläkin palstalla moni vähävarainen kauhistelee sitä, jos joutuvat maksamaan osan vuokrasta itse; esim.sossu maksaa 800e ja itse pitää maksaa vaikka 150e päälle. Tämä on päivittelyn aihe, ihan itse joutuu maksamaan niistä tuista, jotka saa asunnon lisäksi ilmaiseksi yhteiskunnalta. Tai työttömät päivittelevät sitä, että joutuisi tekemään ns.vastikkeellista työtä, jotta oikeus avustukseen säilyy.
Anteeksi, taas tulee paskaa niskaan, mutta en ymmärrä. Yhteiskunnan (me veronmaksajat) maksamme asumisenne ja ruokanne ja saamme kuulla valitusta siitä, että JOUTUU itse maksamaan jotain saamistaan TUKIRAHOISTA, jotka räpsähtävät tilille evääkään nostamatta. Ja jos joutuu johonkin työkokeiluun tai vastaavaan, niin ollaan huutamassa kurkku suorana, että TÄMÄ ON ORJATYÖTÄ! Eihän se ole orjatyötä, TE SAATTE TYÖTTÖMYYSKORVAUSTA/SAIRASELÄKETTÄ/TYÖMARKKINATUKEA/TSILJOONAA ERILAISTA TUKEA! Se on teidän palkkanne. SEN ETEEN täytyy TEHDÄ jotain. NIIN ME KAIKKI MUUTKIN TEEMME.
En vaan tajuu, yhteiskunta maksaa elämisenne, miten on pokkaa valittaa tämmöisistä asioista.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kirjoitin vastaukset 1 ja 3. En ole työtön. Minulla on luultavasti pidempi työura mitä aloittajalla on ikää.

Sosiaaliturva koskee jokaista, jolla tulot jäävät pieniksi, myös työssäkäyviä. Suomessa ei ole toimivia vuokra-asuntomarkkinoita. Täällä pitäisi olla paljon edullisia vuokra-asuntoja, jotta työn perässä olisi helpompi muuttaa. Minusta vuokrasääntely alkaisi olla ihan järkevää.

Nämä korvausten vastineeksi tehtävät työt saavat aikaan sen, että enää ketään ei palkata mihinkään, kun työt voi teettää ilmaiseksi. Sairaanhoitajillakin on tehtäviä, joita voi tehdä ihan kuka vaan lyhyen perehdyttämisen jälkeen. Puolet hoitajista pois, ehkä joku heistä voi hyvällä tuurilla päästä tekemään entistä hommaansa muutaman euron korvauksella.

Kyllä sillä 400e? Jo aika monta työtuntia tekisi minkä työttömät saa!

Mene itse tekemään tällä järjestelyllä töitä. Tai no voit pian joutua vaikket tahtoisikaan.

Vierailija
42/56 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei työtön voi tehdä työtä koska hänellä ei ole siihen varaa eikä työterveyshuoltoakaan.  Työssä käyminen edellyttää palkkaa, jolla ihminen sitten maksaa työmatkat, syömiset, vaatteet yms. Työttömyyskorvaus on niin pieni, että sillä nipin napin pysyy hengissä. Siitä ei liikene matkustamiseen, työpaikkaruokailuun eikä muuhun sellaiseen mitä työssäkäyvä voi palkallaan itselleen ostaa työn suorittamisen onnistumiseksi.

Miten et tätä tajua?

Nipin napin pysyy hengissä?! Tunnen kyllä helvetin monta työtöntä jotka ovat pysyneet hengissä työttömyyskorvauksilla.

Tiedätkö että opiskelijatkin pysyvät hengissä ja käyvät koulussa, ostavat kirjoja ja syövät

Joo ihme ruikutusta että pysyy just ja just hengissä, opintotuki+laina on pienempi kuin työttömyyskorvaus ja meidänkin pitää syödä ja matkustaa sinne kouluun, ja sen lisäksi vielä ostaa materiaalit koulua vasten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei työtön voi tehdä työtä koska hänellä ei ole siihen varaa eikä työterveyshuoltoakaan.  Työssä käyminen edellyttää palkkaa, jolla ihminen sitten maksaa työmatkat, syömiset, vaatteet yms. Työttömyyskorvaus on niin pieni, että sillä nipin napin pysyy hengissä. Siitä ei liikene matkustamiseen, työpaikkaruokailuun eikä muuhun sellaiseen mitä työssäkäyvä voi palkallaan itselleen ostaa työn suorittamisen onnistumiseksi.

Miten et tätä tajua?

Nipin napin pysyy hengissä?! Tunnen kyllä helvetin monta työtöntä jotka ovat pysyneet hengissä työttömyyskorvauksilla.

Tiedätkö että opiskelijatkin pysyvät hengissä ja käyvät koulussa, ostavat kirjoja ja syövät

Tiedätkö että suurelle osalle opiskelijoista vanhemmat maksavat lähes kaiken mihin ei tuki riitä/ he ottavat aina vain enemmän lainaa / tekevät töitä opintojen ohessa

Vierailija
44/56 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla edes mitään käsitystä pitkäaikaistyöttömyyden syistä? Vai lähdetkö siitä oletuksesta, että he ovat laiskoja ja saamattomia. Tutustu noin aluksi Raija Kerättären väitöstutkimuiseen. Siitä voisit aloittaa. Sitten vaikka empaattisella asenteella huono-osaisia potilaita kohtaamaan.

Vierailija
45/56 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kirjoitin vastaukset 1 ja 3. En ole työtön. Minulla on luultavasti pidempi työura mitä aloittajalla on ikää.

Sosiaaliturva koskee jokaista, jolla tulot jäävät pieniksi, myös työssäkäyviä. Suomessa ei ole toimivia vuokra-asuntomarkkinoita. Täällä pitäisi olla paljon edullisia vuokra-asuntoja, jotta työn perässä olisi helpompi muuttaa. Minusta vuokrasääntely alkaisi olla ihan järkevää.

Nämä korvausten vastineeksi tehtävät työt saavat aikaan sen, että enää ketään ei palkata mihinkään, kun työt voi teettää ilmaiseksi. Sairaanhoitajillakin on tehtäviä, joita voi tehdä ihan kuka vaan lyhyen perehdyttämisen jälkeen. Puolet hoitajista pois, ehkä joku heistä voi hyvällä tuurilla päästä tekemään entistä hommaansa muutaman euron korvauksella.

Kyllä sillä 400e? Jo aika monta työtuntia tekisi minkä työttömät saa!

Mene itse tekemään tällä järjestelyllä töitä. Tai no voit pian joutua vaikket tahtoisikaan.

Teen jo! Minulla on osa-aika työ pe-la ja saan kuukaudessa palkkaa vaihdellen 400-500e

Ja arvaa mitä, teen työtä ihan mielelläni, tykkään olla asiakkaiden parissa ja voin viikot olla lapseni kanssa.

Vierailija
46/56 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on hyvinvointiyhteiskunta. Köyhätkin on käynyt koulua sen verran että tietävät oikeutensa ja ettei heitä voida jättää heitteille.

Köyhien tietotoimisto sitten opettaa miten tuet käytetään ja miten niitä nostetaan maksimaalisesti. Tilille tulevat rahat pistetään haisemaan, huveihin. Kaikkeen yhteiskunnan mielestä välttämättömään on haettavissa tukia. Tavaraa voi aina myydä ja ostattaa sossulla uusia.

Vierailija
47/56 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten et tätä tajua?

Ei voi verrata. Opiskelu on vapaaehtoista ja tähtää parempaan tulevaisuuteen. Työttömyys harvemmin on oma valinta.

Vierailija
48/56 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten et tätä tajua?

Tiedätkö että suurelle osalle opiskelijoista vanhemmat maksavat lähes kaiken mihin ei tuki riitä/ he ottavat aina vain enemmän lainaa / tekevät töitä opintojen ohessa

No ei tosiaan maksa, minun luokallani kaikki kustantavat ihan itse elämisensä juuri tuella ja lainalla mikä on yhtä suuri kuin työttömyyskorvaus. Kun vähän suunnittelee rahankäyttöään niin pärjätään hienosti.

Vierailija
49/56 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten et tätä tajua?

Ei voi verrata. Opiskelu on vapaaehtoista ja tähtää parempaan tulevaisuuteen. Työttömyys harvemmin on oma valinta.

Todellakin voi verrata. Rahamäärä on molemmille sama ja sillä on tultava toimeen, ero on siinä että opiskelija voi käydä koulussa mutta työtön ei voi tehdä mitään rahan eteen kuin valittaa sen vähyydestä

Vierailija
50/56 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinusta reilua, että työntekijä saa 9 e korvausta per työpäivä? 6 e menee edestakaiseen työmatkaan ja loput 3 e voikin käyttää työpäivän lounaseväisiin ja välipalaan.

Käteen jää siis 0 e TYÖN tekemisestä.

Lisäksi et saa työterveyshuoltoa.

Kaiken lisäksi tämä "korvaus" maksetaan jälkikäteen, joten aloittamalla työkokeilun tms on hukassa talouden kanssa kun jostain pitäisi repiä ne rahat matkakustannuksiin ja päivän ruokiin ennen kuin ensimmäinen maksu tulee. Ja sitten kun se tulee, maksat sillä pois lainoja jotka piti ottaa bensaan tai bussikorttiin päästäksesi TÖIHIN. Ja sitten olet taas sen ongelman edessä että millä maksat tulevat kulut kun tämä nyt maksettu meni edelliskuun työnkäyntikuluihin.

Vierailija
51/56 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten et tätä tajua?

No ei tosiaan maksa, minun luokallani kaikki kustantavat ihan itse elämisensä juuri tuella ja lainalla mikä on yhtä suuri kuin työttömyyskorvaus. Kun vähän suunnittelee rahankäyttöään niin pärjätään hienosti.

Minä taas en tunne ketään jolle ei vanhemmat kustantaisi paljonkin oleellisia asioita. Ehkä riippuu alastakin, olen itse eräällä arvostetulla akateemisella allalla.

Vierailija
52/56 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten et tätä tajua?

Siinähän oli laina yhtenä vaihtoehtona. Kai tiesit että laina pitää maksaa takaisinkin.

Vierailija
53/56 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä aina nämä sairaanhoitajat sun muut haluaa leikata vähäosaisilta. Itse olen juristi ja minua ainakin huolestuttaa mihin tämä on johtamassa.

Vierailija
54/56 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n maailmankuva on hyvin samanlainen kuin monilla somaattisen puolen sairaanhoitajilla. Kokoomusta äänestetään merkkihuivit kaulassa heiluen. Vain todettu sairaus on riittävä peruste saada yhteiskunnan tukipalveluja. Se, että on syntynyt alkoholistiperheen esikoiseksi ja huolehtinut 7-vuotiaasta saakka pikkusisaruksistaan, jonka vuoksi esim mielenterveys on pettänyt murrosikäisenä on riittämätön syy saada apua ja taloudellista tukea yhteiskunnalta... Sehän on vain itsestä kiinni ou jeah!

Vierailija
55/56 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orjuuden kannattajat ovat pahoja ihmisiä jotka kuuluisi laittaa vankilaan.

Vierailija
56/56 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä aina nämä sairaanhoitajat sun muut haluaa leikata vähäosaisilta. Itse olen juristi ja minua ainakin huolestuttaa mihin tämä on johtamassa.

Jep. Ei ole kuulunut kitinöitä ahtaajien tai selluköpien suunnalta et pitäisi leikata katuojassa ryömivältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme