Kaikki tuet loppuu kohta
Kommentit (66)
Hankin työpaikan Terrafamelta tai alihankkijalta. Sinne tuntuu riittävän tukea aina 100 miljoonaa kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alan ryöstelemään ihmisiä, ja varastamaan tavaraa.
Hyvä tapa päästä vankilaan. Siellähän viihdyt.
Vankilassahan on ihan loisto-olot. Plussana päihteitä saa sielläkin, voi käydä salilla niin paljon kuin huvittaa, lukea ja puuhastella. Töllö omassa huoneessa ja muut pelit ja vehkeet, sais nukkua niin paljon kuin huvittaa ja täyshoito päälle. Ei ollenkaan paskempi diili. Vapautumisen pelossa voisi vähän tuikata jotain ärsyttävää heppua veitsellä kylkiluiden väliin ja lomailu senkuin jatkuisi :).
Niin mut nettiin ei pääsis? Se olis aika ahdistavaa :D
No ei olis. Ihan hyvä vaan, ei tämä av mitään älyllistä tai edes viihteellistä lisää tuo elämään. Eikä FB, eikä insta. Vankilassa olisi kirjasto, voisi lukea ihan oikeaa asiaa, tai vastaavasti rehellistä hömppää paskanjauhamisen sijaan :D.
Hahah, joudutte laiskat loiset ettiin töitä, onhan sitä mukava elää kädet kyynärpäitä myöden toisten taskussa, saa tämä homma loppuakin.
54 viestiä eikä kukaan ole maininnut puoluetukea, miksei? On vielä yritystukea, maataloustukea, tukea sanomalehdille, vientitukea ja mitä vielä. Työterveyshuoltoon yritykset saavat tukea ja yksityisellä lääkärillä käyville valtio korvaa osan kustannuksista. Tässäkin kaikki hyökkäsivät heti huono-osaisimpien kimppuun.
Mikseivät suomalaiset osta suomalaisia tuotteita?
En väitä, että tämä ratkaisee kaikki Suomen ongelmat, mutta iso positiivinen vaikutus sillä olisi työpaikkojen kasvuun, jos ihmiset alkaisivat ostamaan kotimaista.
Asuin useamman vuoden Ruotsissa, ja mieleeni on jäänyt eräs keskustelu, jonka kävin ystäväni kanssa. Söin Ruotsissa aina Fazerin suklaata, ostin Valion maitoa ja suomalaista leipää. Ystäväni taas söivät aina Maraboun suklaata. Jostain syystä aloimme keskustelemaan siitä mikä on parasta suklaata. Kaikki olimme siitä yhtä mieltä, että Fazerin suklaa maistuu parhaalle. Ihmettelin, että miksi he syövät Marabouta Fazerin sijaan, ja vastaukseksi sain sen, että koska se on ruotsalaista. He halusivat siis ostaa suklaata, joka ei ollut heidän mielestään parasta mahdollista, mutta se on ruotsalaista.
Monet ajattelevat vain itseään ja ostavat mielummin sentin/ kilo vähemmän maksavia puurohiutaleita, jotka on tuotettu muualla kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde oli taas ap:n omasta päästä ?
Kelan pääjohtaja ei halua maksaa enää olemisesta.
Onneksi näistä asioista päätetään eduskunnassa eikä Kelan johdossa.
Eipä kyllä päätä, vaan kolmenkopla. Puolueiden päätöksiä on pakko noudattaa, ei siellä ole mitään muuta valtaa, kuin että suullemulle toimikunnan palkkaa nostetaan että sekin nostaa edustajan palkkoja.
Jos tuet otetaan pois niin palkoista työssäkäyviltä ihmisiltä pitäisi myös vähemmän veroja ottaa!!!
No, koska asumistuki ja yritystuki poistetaan?
Ikinä en ole mitään tukia saanut mistään.
jos tuet otetaan pois,ne pitää ottaa sitten kaikilta,maataloudelta,tuulisähköltä,pakolaisilta ym.ym.
Vierailija kirjoitti:
Mikseivät suomalaiset osta suomalaisia tuotteita?
En väitä, että tämä ratkaisee kaikki Suomen ongelmat, mutta iso positiivinen vaikutus sillä olisi työpaikkojen kasvuun, jos ihmiset alkaisivat ostamaan kotimaista.
Asuin useamman vuoden Ruotsissa, ja mieleeni on jäänyt eräs keskustelu, jonka kävin ystäväni kanssa. Söin Ruotsissa aina Fazerin suklaata, ostin Valion maitoa ja suomalaista leipää. Ystäväni taas söivät aina Maraboun suklaata. Jostain syystä aloimme keskustelemaan siitä mikä on parasta suklaata. Kaikki olimme siitä yhtä mieltä, että Fazerin suklaa maistuu parhaalle. Ihmettelin, että miksi he syövät Marabouta Fazerin sijaan, ja vastaukseksi sain sen, että koska se on ruotsalaista. He halusivat siis ostaa suklaata, joka ei ollut heidän mielestään parasta mahdollista, mutta se on ruotsalaista.
Monet ajattelevat vain itseään ja ostavat mielummin sentin/ kilo vähemmän maksavia puurohiutaleita, jotka on tuotettu muualla kuin Suomessa.
Siksi varmaan, kun ei tehdä mitään sellaista mitä kannattaisi ostaa. Eikä ole parasta se suklaa, vaikka kuvittelet. On joskus ollut mutta nykyään taso tippunut alle arvostelun. Nokian renkaatkin tehdään nykyään venäjällä ja kumpparit ei kestä kahta viikkoa. Säilykkeet on valmista paskaa, ei tartte suoliston läpi mennä. Fa se leipäkin, ei malteta paistaa vaan on keskeltä pelkkää taikinaa. Miksi menee kaupaksi? no siksi kun naiset ostaa vaikka eise hyvää ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen tarvitsee tekemistä, että pää pysyy kasassa, eikä oikeasti kenellekään kuuluisi maksaa pelkästä oleilusta.
Sinun mielestä ihminen ei saa itse päättää, mitä tekee, vaan valtio kertoo, että mitä tämän pitää tehdä.
Kuka sinuakin elättäisi, jos minä saisin itse päättää mitä teen kaiket päivät? Ei me työssäkäyvätkään saada sitä itse päättää, niin miksi työttömien pitäisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten ryhdyn varastamaan.
Juuri näin, silloin tämä maa muuttuu vaaralliseksi ja epämukavaksi myös rikkaille ja normitulpisille. Mikä ihmeen pakkomielle tällä nykyhallituksella on tuhota tämä hyvinvointivaltio? Miksi tästä halutaan saada kehitysmaa?
Onko vaikka joku kolumbia turvallinen ja mukava paikka?
Sittenpähän jäätte tänne keskenänne varastelemaan ja me hyvätuloiset koulutetut ihmiset lähdemme muualle töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen tarvitsee tekemistä, että pää pysyy kasassa, eikä oikeasti kenellekään kuuluisi maksaa pelkästä oleilusta.
Sinun mielestä ihminen ei saa itse päättää, mitä tekee, vaan valtio kertoo, että mitä tämän pitää tehdä.
Kuka sinuakin elättäisi, jos minä saisin itse päättää mitä teen kaiket päivät? Ei me työssäkäyvätkään saada sitä itse päättää, niin miksi työttömien pitäisi?
Niiiinpä. Kyllä sitä itekin keksis kivempaa tekemistä joka aamu, kuin töihinmeno. Vaan joidenkin sinne töihin on raahauduttava, että saadaan niitä veroeuroja mistä tuet maksetaan!
Vierailija kirjoitti:
SK: Uusi Kela-pomo ei halua maksaa ihmisille oleskelusta - "15 miljardia sosiaaliturvaan on liikaa"
Elli Aaltonen puhuu Suomen Kuvalehden haastattelussa vastikkeettoman sosiaaliturvan lakkauttamisesta.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201611272200032756_uu.shtmlEi tuet lopu, mutta halutaan mennä yhä enemmän vastikkeelliseen sosiaaliturvaan, mikä on pelkästään hyvä asia. Esim. tukea saadakseen täysin työkykyinen nuori/keski-ikäinen työtön käy vaikkapa ulkoiluttamassa vanhuksia tai tekemässä puutarhatöitä kaupungin viheralueilla. Ihminen tarvitsee tekemistä, että pää pysyy kasassa, eikä oikeasti kenellekään kuuluisi maksaa pelkästä oleilusta.
Ajattelisit nyt ihan loppuun asti. Kaikki puutarhurit ja sairaanhoitajat vois vain potkia kortistoon ja ottaa sitten takaisin vastikkeellista sosiaaliturvaansa ansaitsemaan. Tai ihan missä tahansa työssä - myös sinun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen työssäkävijä on hakeutunut itse siihen työhön, kukaan ei ole käskenyt sitä tekemään. Tämä vastikkeellisuus tekisi työttömistä käytännössä holhouksenalaisia, he olisivat valtion omaisuutta, ei enää itsenäisiä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan saa itse päättää mitä teen päivisin, koska silloin olisin töissä enkä joutuisi hakemaan niitä.
työtön
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä kaikki tuet vois ottaa pois. Siis ihan kaikki. Sitten ei enää veroja kerättäs vaan kaikki maksais kaiken omalla rahalla. Olen jo sen ikäinen, et olen maksanu omaisuuden itelleni. Ei latiakaan velkaa. Töissäkään en ole, kun elän säästöillä. Lapsilisiäkään en enää Nauti.
Sitten vaan tultais toimeen mten tultais. Köyhät ja sairaat vaan kuol5is pois. Hyvin yksinkertaista. Eikö?
Ensimmäisenä lähtisi autosi ja pihasi irtaimisto. Sitten asuntosi irtaimisto ja lopulta lapsesi ja heidät myytäisiin ulkomaille tai kiristettäisiin sinulta rahaa.
Kannattaa ehkä vähän mihin se johtaa jos ihmisiltä viedän keino elää. Ei ihminen kuole vain hiljaa jossain nurkassa, vaan tekee kaikkensa selvitäkseen. Yhteiskuntajärjestyksen kannalta aika olennainen juttu, että tarjotaan inhimilliset olot työttömille.
Vierailija kirjoitti:
Menkää töihin, niin me teemme.
Toivon kovasti, että seuraavaksi kerrot minne voin vaan MENNÄ töihin, jos se on noin helppoa. Olet ilmeisesti itsekin vain MENNYT töihin kysymättä keneltäkään, ilman haastatteluita, verokortin jättämistä jne.
Palkkaahan sinä et kai tarvitse, menet vain töihin laa-laa la lallalaa, tulin hei töihin!
Nämä olisivat oikeasti hyviä säästökohteita.
En ymmärrä lapsilisien suuruutta, mielestäni lapsilisät voitasiin maksaa kahdesta ensimmäisestä lapsesta, juurikin niin, että ensimmäisestä eniten. Sitten jos haluaa hankkia enemmän lapsia niin voi ne omalla rahalla kustantaa. Isoja lapsilukuja perustellaan aina sillä, että tarvitaan veronmaksajia tulevaisuudessa, mutta tällä menolle ei tulevaisuudessakaan ole töitä mitä tehdä.
Opintolaina luottotiedottomille olisi hyvä idea. Tässä pelkona, että hei eivät maksa lainaa ajallaan, mutta näin vähenisi tahattomat luottotietojen menetykset. Uskokaa tai älkää, on surullista kuinka monet opiskelijat menettävät mielummin luottotietonsa tahallisesti kuin nostavat opintolainaa.
Moni kommentoi, että pitäisi asettaa lukukausimaksut ulkomaisille opiskelijoille. Oletteko perehtyneet asiaan yhtään tarkemmin? Korkeakoulut alkavat ottamaan lukukausimaksuja EU- ja ETA -alueiden ulkopuolelta tuleville oppilaille. http://yle.fi/uutiset/3-8633589