Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaikki tuet loppuu kohta

Vierailija
27.11.2016 |

Mitä sitten teette?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SK: Uusi Kela-pomo ei halua maksaa ihmisille oleskelusta - "15 miljardia sosiaaliturvaan on liikaa"

Elli Aaltonen puhuu Suomen Kuvalehden haastattelussa vastikkeettoman sosiaaliturvan lakkauttamisesta.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/201611272200032756_uu.shtml

Ei tuet lopu, mutta halutaan mennä yhä enemmän vastikkeelliseen sosiaaliturvaan, mikä on pelkästään hyvä asia. Esim. tukea saadakseen täysin työkykyinen nuori/keski-ikäinen työtön käy vaikkapa ulkoiluttamassa vanhuksia tai tekemässä puutarhatöitä kaupungin viheralueilla. Ihminen tarvitsee tekemistä, että pää pysyy kasassa, eikä oikeasti kenellekään kuuluisi maksaa pelkästä oleilusta.

Ajattelisit nyt ihan loppuun asti. Kaikki puutarhurit ja sairaanhoitajat vois vain potkia kortistoon ja ottaa sitten takaisin vastikkeellista sosiaaliturvaansa ansaitsemaan. Tai ihan missä tahansa työssä - myös sinun.

Se, että hoitajat eivät ehdi ulkoiluttamaan vanhuksia, on ihan oikea ongelma. Ulkoiluttajat eivät korvaisi hoitajia, mutta lisäisivät vanhusten elämänlaatua huonattavasti. Ja oma työni on vaativaa asiantuntijatyötä, jota ei kyllä kukaan tuosta vasn hoitelisi. :D

Vierailija
62/66 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen tarvitsee tekemistä, että pää pysyy kasassa, eikä oikeasti kenellekään kuuluisi maksaa pelkästä oleilusta.

Sinun mielestä ihminen ei saa itse päättää, mitä tekee, vaan valtio kertoo, että mitä tämän pitää tehdä.

Kuka sinuakin elättäisi, jos minä saisin itse päättää mitä teen kaiket päivät? Ei me työssäkäyvätkään saada sitä itse päättää, niin miksi työttömien pitäisi?

Jokainen työssäkävijä on hakeutunut itse siihen työhön, kukaan ei ole käskenyt sitä tekemään. Tämä vastikkeellisuus tekisi työttömistä käytännössä holhouksenalaisia, he olisivat valtion omaisuutta, ei enää itsenäisiä ihmisiä.

Kyllä minäkin voisin maata kotona kaiket päivät, mutta kun omatunto ei sitä salli! Ja lisäksi minulla on järkeä sen verran, että ymmärrän miten tämä yhteiskunta pyörii. Jonkun vaan on tehtävä niitä töitä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen tarvitsee tekemistä, että pää pysyy kasassa, eikä oikeasti kenellekään kuuluisi maksaa pelkästä oleilusta.

Sinun mielestä ihminen ei saa itse päättää, mitä tekee, vaan valtio kertoo, että mitä tämän pitää tehdä.

Kuka sinuakin elättäisi, jos minä saisin itse päättää mitä teen kaiket päivät? Ei me työssäkäyvätkään saada sitä itse päättää, niin miksi työttömien pitäisi?

En minä ainakaan saa itse päättää mitä teen päivisin, koska silloin olisin töissä enkä joutuisi hakemaan niitä.

työtön

Hienoa, onnea sinulle työnhakuun! Nyt olikin puhe heistä, jotka eivät haluakaan sinne töihin, vaan nimenomaan haluavat laiskotella toisten kustannuksella.

Vierailija
64/66 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä kaikki tuet vois ottaa pois. Siis ihan kaikki. Sitten ei enää veroja kerättäs vaan kaikki maksais kaiken omalla rahalla. Olen jo sen ikäinen, et olen maksanu omaisuuden itelleni. Ei latiakaan velkaa. Töissäkään en ole, kun elän säästöillä. Lapsilisiäkään en enää Nauti. 

Sitten vaan tultais toimeen mten tultais. Köyhät ja sairaat vaan kuol5is pois. Hyvin yksinkertaista. Eikö?

Ensimmäisenä lähtisi autosi ja pihasi irtaimisto. Sitten asuntosi irtaimisto ja lopulta lapsesi ja heidät myytäisiin ulkomaille tai kiristettäisiin sinulta rahaa.

Kannattaa ehkä vähän mihin se johtaa jos ihmisiltä viedän keino elää. Ei ihminen kuole vain hiljaa jossain nurkassa, vaan tekee kaikkensa selvitäkseen. Yhteiskuntajärjestyksen kannalta aika olennainen juttu, että tarjotaan inhimilliset olot työttömille.

Edelleen, tukia EI olla viemässä pois. Pointti on se, että sen ETEEN pitäisi tehdä jotain. VASTIKKEETON sosiaaliturva pois!

Vierailija
65/66 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana<3

Vierailija
66/66 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekana<3

Sori.... väärä ketju:D