LA elokuu 2017
Noniin aloitetaan meille juuri plussanneille ketju elovauvojen odotusta varten <3
Kommentit (112)
Jee! Täällä myös, vaikka edelleen epätodellinen olo 😍
Onks teillä jotain "oireita"? Mul on aivan tajuton väsy ja selkäsärky 🙈 Toivottavast toi kipu ainakin hellittäis.. Ja tietty vatsan nipistelyt mut niitä saa ollakin 😊
Mulla ei oo mitään oireita, ja sitä mä pelkäänkin! Edellinen raskaus meni kesken vkolla 7, ja ihan oireetonta oli koko oleminen. Pelkään samaa nytkin, sillä oon ymmärtäny et raskausoireet ois merkki siitä et kaikki on hyvin D:
Varasin ajan varhaisultraan vkolle 7, ja neuvola on joulukuun 29 päivä. Jännittää! Mietin tässä että jokos sitä kertoisi omalle äidille, kun olisi kiva että olisi tukiverkkoa, jos taas kävisi huonosti :(
Kävin tänään myös lääkärissä, kun paha atooppinen iho on. Kysyin mitä lääkerasvaa saisin käyttää kun olen raskaana, ja tuossa mitä minulla on aikaisemmin käytössä ollut, on kielto ettei raskauden aikana saa käyttää. Noo sain lääkkeet, mutta lääkäri sitten heitti minulle että "Keskenmenot on ihan normaaleja että siihen kannattaa sitten alkaa varautumaan". Tuli sellainen olo että tämäkin raskaus on sitten tuomittu jo heti alkuunsa :( En ole uskaltanut oikeastaan edes iloita tästä miehellenikään, kun tuntuu että tämä kaikki saattaa huuhtoutua vessanpöntöstä alas ihan hetkenä minä hyvänsä :( Toivon että varhaisultrassa näkyisi jotain, että saisin levollisen mielen edes hetkeksi!
Mites teillä, osaatteko olla onnellisia ja rauhallisia odottajia?
No en menis takuuseen tosta et oireeton raskaus meinais heti keskenmenoa.. Mulla oli viimeks selkä- ja vatsakipuja ja silti meni kesken.. Varasitko varhaisultraan ajan yksityiseltä? Munkin vähän tekis mieli varata varhaisultra-aika.. Sais mielenrauhan että kaikki ois ok. :)
Tosi tylyn olosella lääkärillä olit.. Yrität nyt vaan rentoutua ja iloita alkuraskaudesta, onhan tää elämän parasta aikaa (mut samalla aivan helvetillisen stressaavaa 😀)
Mul on nyt jotenkin mieli rauhottunu, ku teki testin.. Mä siis tunsin vatsan nippailut jo viikkoo ennen plussaa, ja ne nippailut tuntus vaan toisella puolella vatsaa. Nyt on nippailut siirtyny koko vatsan alueelle (mut edelleen painottuu enempi vasemmalle). Pääosin täs aika rauhallisin mielin ollaan, mut jotenki alitajunnassa pyörii et mitäs jos joku meneekin mönkään.. Ettei jotenki uskalla iloita samalla tavalla ku viime raskaudessa.
Moi! Mukana! Epätodellinen olo! Mulla on ollut menkkamaisia kipuja alkaen viikko ovulaatiosta, olin ihan varma, että kuukautiset ne sieltä tulee. Nyt kivut helpottaneet eilen ja huolestuttaa - tuntuis, et kärsimys ois tae siitä, että kaikki hyvin. 😅
Tissit on kipeät, parina iltana on ollut krapulainen olo, mutta siinäpä se.
Inkivaari81: Tervetuloa porukkaan <3
Hapa: Joo Mehiläiseen varattiin aika :) Julkisella puolella eivät kuulemma ota yhden keskenmenon jälkeen vielä, että omakustanteisesti pitää mennä. Mut ei ollu paha, hinta on kuulemma n 98€, että sen pystyy kyllä sijoittamaan. Pelottaa vaan et jos niitä sydänääniä ei löydykään ja sitten stressilevelit nousee entisestään! Mul on kyl sama, pelottaa kokoajan et joku menee pieleen. Ekassa raskaudessa olin ihan onneni kukkuloilla heti plussasta alkaen.
Mites te ootte aatellut kertoa ihmisille? Mä vasta kerroin omalle äidille, en halua oikeastaan kertoo muille etten "manaisi pahaa". Ja sit, mietin et mites joku facebookchatti ja vastaavan jos perustais jossain vaihees? :) Ni ois sit tuki ja tsemppi lähellä kaikissa tilanteissa <3 Ymmärrän kyl ettei täällä haluu helposti omaa henkilöllisyyttänsä paljastaa...
Miulla oli jo reilu viikko ennen plussaa sellanen menkkakipuinen olo ja sama jatkuu edelleen, tosin kipu on kyllä tarkemmim ajateltuna vähän erilaista. Sellasta ihan hirveetä vihlontaa, että meinaa itku tulla. Pelottaa tosi paljon, että tää ei oo normaalia. Kipu tulee ns. Kohtauksina, tyyliin puolen tunnin ajan vihloo aivan jäätävästi ja yhtäkkiä se vaan lievenee ihan kun olis ottanu särkylääkkeen joka rupee vaikuttamaan. Koko ajan on kuitenkin sellanen paineen tunne alavatsassa ja kun yskäsee tuntuu nipistys. Tänä aamuna ennen testin tekoa oli tosi huono olo, mutta se voi ihan hyvin johtua myös kolmen tunnin unista ennen sitä 😄 Rinnat on kipeät ja aivan sairas jano koko ajan ja herään öisin vessaan mitä en tee tavallisesti koko ajan.
Kerroin plussasta parhaalle ystävälle, mutta muille ei ole tarkotus kertoa ennen kun vatsa alkaa näkyä. Tai noh, todennäkösesti parhaan ystävän äidille tulee epätoivoisena soiteltua, mutta ihan siksi, että hän on kätilö.
Koko päivän on pyöriny ihmeelliset ajatukset päässä.. en tiedä edelleenkään miten vältyn jouluna "paljastumasta", uskaltasko sitä graavilohta pari palaa syödä, jotta appiukko ei arvaa..? Mietityttää kuinka teen opiskeluiden kanssa ensi syksynä. Olenko puoli vuotta poissaolevana vai saanko tehtyä opintoja kotoa käsin. Käykö liian raskaaksi vauvan kanssa jos yrittää opparia ja muutamaa kurssia suorittaa etänä? Toisaalta äitiyspäiväraha siirtää työttömyyskorvausta jonka turvin opiskelen, että sinällään olis "varaa" vaikka ollakin puoli vuotta pois koulusta.. isoja asioita pohdittavana.. mutta se nyt on selvää, että saa ainakin olla kesälomalla 😄 Ei ole ehkä järkeä hakea kesätöitä kun mahdollinen äitiysloma alkaisi heinäkuun alussa..
Ja se piti vielä kirjottaa, että mie olisin kyllä valmis johonkin faceryhmään tms. 😊 mitä oon välillä lukenu noita aikasempien kuukausien la ryhmiä niin niissä on perustettu jollain pienellä, max 20-30hlö, porukalla salattuja faceryhmiä joissa on saanu rauhassa keskustella. Miusta sellanen olis kyllä kiva, kun sieltä facesta tulee ilmotukset kun jotain kirjottelette 😊
Scarlet, mullakin kova jano, varsinkin iltaisin. Ja juuri, kun tänne kirjoitin, että on ollut oireetonta, niin tuli n. puolen tunnin kipukohtaus.
Me ollaan kerrottu vanhemmille, sillä itsenäisyyspäivänä on illalliset, jossa kaikki paikalla, ja se ois paljastunut kumminkin sillä sekunnilla, kun olisin kieltäytynyt viinistä. 😝 Ja nää ihmiset meitä tukisi kuitenkin, jos menisi kesken, joten ei haittaa.
Onks teillä sit ollut keskenmenoja, näin päättelin? Tämä raskaus on ensimmäiseni, ei siis mitään kokemusta edes keskenmenosta.
Heippa vaan! Ekana meinasin liittyy heinäkuun odottajiin mut neuvolaa soittaessa la siirtykin 1.8. Edelleenkin epätodellinen olo vaikka eka neuvola onki varattu ja huomenna soittelen aikaa varhaisultraan vaikkei mitään "oikeeta" syytä ookkaan, tahon vaan tarkistaa että tuolla oikeesti on jotakin elämää :) esikoita siis oottelen joten kaikki on uutta ja jännää :)
Täällä oltais myös kiinnostuneita fb ryhmästä. 👌
Inkivaari81, mulla siis kun juhannuksena jätin pillerit pois, ni tulin raskaaksi muistaakseni kolmannesta kierrosta, joka päätty keskenmenoon. Nyt keskenmenon jälkeen välissä oli yks kunnollinen kierto.
Scarlet ei ne sit olis ihan vaan kiinnittymiskipuja? Ei sulla vuotoja oo?
Scarlet: Hmmm vaikea sanoa tosta kivusta mitään. Kun mulla tuli keskenmeno, se alkoi muutamaa päivää aikaisemmin kuukautiskipumaisina kipuina, ja kun soitin kättärille, siellä sanottiin että kuukautiskivut ovat merkki siitä että kohtu yrittää tyhjentyä. Mut sit taas, oon kuullu et monella on ollu menkkakipuja raskauden aikana ja silti vauva tuhisee vieressä että, ei voi tietää. Raskaus on aika ihmeellistä ja tuskastuttavaa :'D
Mulla sama, opinnäytetyötä tekemässä ja viel ois syksyllä koulua, mut ollaan puhuttu et saisin koulun repäistyä tyyliin kesällä, jolloin nostaisin opintotukia kesäkuukausilta, ettei ihan tyhjänpäälle tartteis jäädä. Oon töissä tosi fyysisissä hommissa, niin loppuraskaudesta on ihan mahdotontakin olla siellä. Mut eiks äitiyspäiväraha ole ihan säälittävän pieni? Itte tosiaan opintotuilla nyt, ja laskin et saisin äitiyspäivärahaa hurjat 200€/kk. D:
Mutru: Ihana saada sut tänne <3
Pieninyuu kirjoitti:
Scarlet: Hmmm vaikea sanoa tosta kivusta mitään. Kun mulla tuli keskenmeno, se alkoi muutamaa päivää aikaisemmin kuukautiskipumaisina kipuina, ja kun soitin kättärille, siellä sanottiin että kuukautiskivut ovat merkki siitä että kohtu yrittää tyhjentyä. Mut sit taas, oon kuullu et monella on ollu menkkakipuja raskauden aikana ja silti vauva tuhisee vieressä että, ei voi tietää. Raskaus on aika ihmeellistä ja tuskastuttavaa :'D
Mulla sama, opinnäytetyötä tekemässä ja viel ois syksyllä koulua, mut ollaan puhuttu et saisin koulun repäistyä tyyliin kesällä, jolloin nostaisin opintotukia kesäkuukausilta, ettei ihan tyhjänpäälle tartteis jäädä. Oon töissä tosi fyysisissä hommissa, niin loppuraskaudesta on ihan mahdotontakin olla siellä. Mut eiks äitiyspäiväraha ole ihan säälittävän pieni? Itte tosiaan opintotuilla nyt, ja laskin et saisin äitiyspäivärahaa hurjat 200€/kk. D:
Mutru: Ihana saada sut tänne <3
Ei ole LA elokuussa, mutta piti tulla kommentoimaan että itsellä ainakin opintotuen mukaan maksettava äitiysraha, (eli se perus pienin määrä mitä voi maksaa) oli reilu 600€/kk! :) Niin ja siitä -20% verot tietty.
Se on jännittävää ku samalla tää olotila on nio hekumallisen ihanaa mut samalla aivan sairaan pelottavaa. :D Mua stressaa edelleen nää toispuoleiset vatsakivut..
Ja se fiilis ku haluais jo kertoa KAIKILLE 🙈 varasin kans ajan varhaisultraan, 16.12 vasta 🙈 Jos siellä kaikki ok, ni vois jo harkita et jos jollekkin kertois 😀
Niin ja tervetuloa Mutru joukkoomme pieneen ❤😊
Miulla kanssa ensimmäinen ja ei oo keskenmenoja tai mitään alla. Kesäkuussa jätin pillerit pois ja olin valmistautunut odottamaan aika pitkään, että tärppää kun kuitenkin sen reilu 10 vuotta pillereitä syöny. Ikää siis miulla 29.
Ei oo siis mitään vuotoo ja itekin uskon olevan ihan normaaleja kipuja. Mitä lueskelin, että alkuraskaudessa kipua aiheuttaa kohdun laajeneminen ja verisuonten kasvaminen tai jotain vastaavaa.. ainakin toivon kaiken olevan ok. Oottelen just neuvolan takasin soittoo, että saan ajan varattua.
Vierailijax1234: Hei kiitos täsmennyksestä! Toi kuulostaa jo paaaljon paremmalta kuin se 200€ jonka laskurista sain :D
hapa: Saiks julkiselle vai yksityiselle varhaisultran? Mulla tosiaan 14.12. et voidaan sit käsi kädessä jännittää löytyyks niitä sydänääniä! Mä oon kyl yllättävän hyvin saanut pidettyä mölyt mahassa, ja ei oo ollu fiilistä edes kertoo. Tuntuu jotenkin et uusi keskenmeno kolkuttaa oven takana, ja ettei ees sinne varhaisultraan asti tässä selvitä :(
Scarlet: Joo, alkuraskauteen kuuluu kaikkee ihmeellistä :) Jos maha ei oo turvoksissa ja kivut ei oo voimakkaita/ei oo vuotoo, niin eiköhän oo ihan normaalia ja asiaan kuuluvaa :) Mä ainakin pidän peukkuja <3 Ja toivotaan et neuvolasta soitetaan sulle pian!
Pieninyuu: Mä otin yksityiseltä! Pari viikkoa pitää jänskättää vielä :)
Joo neuvolasta soittivat ja eka käynti vasta 5.1. Miten voin oottaa sinne asti? Kysyin terkalta kivuista ja oli sitä mieltä, että ne on ihan normaaleja ja niin kauan kun ei oo vuotoo, niin ei oo hätää. Taidan kuitenkin soittaa vielä parhaan kaverin äidille joka on kätilö.. ahistaa kyllä niin paljon! Sanoin sille terkkarillekin, että kyllä ne kivut on suht voimakkaita, mutta se oli sitä mieltä kun on muitakin raskausoireita niin ei hätää..
Jee tätä on odoteltu :)