Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

LA elokuu 2017

27.11.2016 |

Noniin aloitetaan meille juuri plussanneille ketju elovauvojen odotusta varten <3

Kommentit (112)

Vierailija
21/112 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Scarlet: VOi eii! No joo siis itteki ekan raskauden kohalla mietin, et miten hemmetissä sitä pärjääkään tuonne asti, kun itelle laitettii eka neuvola raskausvkolle 11. Tsemppiä, kyl sä pärjäät <3 Ja jos mahdollista on ja liikaa jännittää, niin yksityiselle pääsee vaikka heti :) Ja tsemppiä kipuihin, jospa ne hellittää! Valekuukautiset voi hyvinkin olla ja niin kauan kun verta ei vuoda niin pitäisi asioiden olla varmoilla vesillä.

22/112 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, varasin Mehiläisestä varhaisultran, antoivat sen vasta 21.12, jotta jotain varmasti näkyy, samalla viikolla 23.12 neuvola.

Ärsyttää, et joutuu tonne asti odottelemaan.

Kävin eilen ostamassa raskausajan vitamiineja ja omegapurkin. Apteekkari kysyi, et mitä mulla on nyt käytössä, ettei tuu päällekkäisyyksiä. Kerroin, et foolihappo ja oon ties kuinka kauan syönyt Multivita Plussaa. Se sai sätkyn ja kysyi, että et kai syö plussaa, siinä on A-vitamiinia, joka voi aiheuttaa epämuodostumia/keskenmenon? Käski jättää sen pois heti.

Great! Mun saldo tähän mennessä on viikko sitten pikkujoulujen alkoholit, A-vitamiinin syönti (mistä mä olisin ton voinut tajuta?), vakuumipakatun savulohen syönti sekä kirsikkana kakun päällä salamia ja homejuustoa. Jepjep. Onneks ne oli pizzassa, niin kävivät uunissa. Lohtakin lämmitin varuilta uunissa, toiv. tarpeeksi kauan. Oli ainakin kuivaa. 👍 Eli oon mokannut viikon sisään about kaiken mahdollisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/112 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inkivaari81, lohdutuksen sanan noin aikasessa vaiheessa ei pitäs olla vielä hätää 😊 Ainakin miun kaverille sanottiin, että ennen viikkoa 7-8 äidin ja lapsen verenkierto ei ole yhteinen joten ei se alkoholi ainakaan pääse vielä vahingoittamaan. Ja luulis, että muutenkin ei vielä mitään vahinkoa ole sattunut.

24/112 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten mua huolestuttaa noista se A-vitamiini. Neuvolan terkkari kyllä tänään totes, että A-vitamiinin syönnistä "ei todennäköisesti" ole koitunut vahinkoa ja että monet syövät monivitamiineja sillä hetkellä kun tärppää. Nyt lopetin sen ja jätinpä tänään subwayssa juuston ottamatta. 😂 Varman päälle tästä eteenpäin. 👍

Vierailija
25/112 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inkivaari81: Älä sitä alkoa huoli :) Mä oon kyl käsittänyt että viikolla viisi rupeaisi vaikuttamaan otettu alkoholi, ja lääkäri taas sanoi että niin kauan kun testissä ei näy plussaa, ei viinakset tee haittaa. Ja edellisessä raskaudessa tuli itse tehtyä vaikka mitä mitä ei saisi; Kävin poreammeessa, join tonic-vettä (sisältää kiniiniä), söin juustoja... Ok, no oma raskaus meni kesken, mutta siihen syynä oli varmasti jokin muu kuin syödyt juustot ja tonicit kun ultratessa minkäänlaista elämää/entistä elämää ei löytynyt vaikka viikkoja oli sen seitsemän. Jos jotain kurjaa käykin, se ei todellakaan ole ollut susta riippuvaista <3

26/112 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks ei saa käydä poreammeessa? 😳😱 Miks mie en tiedä mitään tällasia 😂 Käärin itseni kuplamuoviin ja en uskalla syödä kohta mitään 🙊

No joo, mutta soittelinpa tuossa äsken sille ystäväni äidille ja hän sanoi, että kuulostaa kaikki vielä ihan normaalilta ja sanoi myös, että jos on kotimaista kalaa niin voin huoletta syödä joulupöydässä pari palaa graavilohta, jotta vältyn paljastumasta 😄

27/112 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie sain 2viikon päähän varhaisultran ja 3viikon pääst ois neuvola 🙈

28/112 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ollu kans kuullu mitään tosta, et poreamme olis kiellettyy raskausaikana 😂😂 Toi kuplamuovi kuulostaa tosiaan hyvältä 👌👌

29/112 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mie oon syöny huoletta juustoja lämmitettyinä ja aion syödä jatkossakin pastöroituja ihan raakanakin :)

Vierailija
30/112 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poreammeessa olo nostaa ruumiinlämpöä paljon -> aiheuttaa keskenmenoja. Tosin, mä googlasin tän, ja googlen mukaan mm. kaikki on raskausaikana kielletty :'D Et tosiaan, eiköhän naiset istuta vaan neljän seinän sisällä juomassa vettä ja makaamassa, niin ei varmasti mitään pahaa tapahdu! :'D 

Mutru: Hei mahtavaa! millä viikolla oot nyt siis, jos varhaisultra on jo parin vkon päästä? :) 

31/112 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kysyin, et saako lähteä kylpylään, niin saa. Jotkut lääkärit kieltävät loppuraskaudesta, osa on sitä mieltä, että silloinkin OK.

Onnea Mutru! 💪 Mäkin olisin toivonut parin viikon päähän. Mua ihmetyttää onko tuolla elämää. Tekis mieli tehdä uusi raskaustesti. Paitsi että jos se näyttäisi liian vähiä viikkoja, niin sit alkaisin stressaamaan sitä. 😬

Milloinkohan muuten on realistista odottaa pahoinvointeja?

Vierailija
32/112 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok uudestaan googlaamalla löytyi et urbaanilegendaa :D Mutta pitkiä aikoja poreammeessa lillumista tulisi välttää muutenkin. Tiedä nyt sitten mitkä kiellot on asiallisia ja mitkä ei >_< Ei sitä turhia riskejä viittis kuitenkaan ottaa :(

33/112 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman laskun mukaa nyt ois 5+1 :) oon seuraavat 2vk niin tulisil hiilil 🙈

Vierailija
34/112 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inkivaari81: Hirveen aikaisin ei sinne varhaisultraan kannata mennä, ittelle suositeltiin vasta viikolle 7, niin varmasti näkyy jotain. Viikolla 6 kun kaikilla ei sydänääniä löydetä ja se aiheuttaa turhaa stressiä, kun välttämättä kyse mistään vakavammasta. Mut ittellä kans ois mieli tosi malttamaton jo! 

Kai toi pahoivointikin on aika yksilöllistä, viikolla 7 kai keskimäärin alkaa. Ittellä oli just äsken ihan karsee kuvotus ja paha olo, mut selvis pienellä lepäilyllä sängyllä. Saatto siis johtua ihan vaan liiasta tietokoneella istumisesta :'D

35/112 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieninyuu kuulostaa hyvälle 🙈🙈

Muutes koska leidit teijän (arvioitu) LA on?

36/112 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

3.8 ois mun.

37/112 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

👍

Täällä olis 6.8

Vierailija
38/112 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 2.8. :) Nyt toivokaamme ettei tuu kauheen kuuma kesä :D 

39/112 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei tarvis mitään hellekesää kiitos tulla :D

40/112 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.8 ainaki ny yhen laskurin mukaa :) joo ei mitää jäåtävii helteit mut lämmin saa silti olla. Oon vaa niin fiilistelly et saa olla koko ens kesän lomalla 😍