Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävin fysioterapeutilla ja olenkin näköjään ylipainoinen! :(

Vierailija
26.11.2016 |

Miten tämä on mahdollista? Olin kaksi vuotta sitten vielä 60-kiloinen, ja tunsin itseni silloin lihavaksi joten aloitin säännöllisen liikunnan. Mielestäni liikun nykyisin aika paljon: käyn kerran viikossa voimajoogassa, tankotanssimassa ja pilateksessa (á 60 min) ja pyöräilen 8 kilometriä päivässä. Mielestäni olen nyt paljon timmimpi kuin pari vuotta sitten, mutta fysion vaaka sanoi painokseni 68 kiloa! Olo tuntuu nyt ihan ihraläskivalaalta, olen melkein 70-kiloinen ja pituuteni on 163 senttiä, hyi *****! Teininä painoin kaksikymmentä kiloa vähemmän, eikä noista vuosista ole vielä edes niin pitkä aika...

Miten voi olla että olen 10 kiloa läskimpi kuin pari vuotta sitten? Mahdun samoihin vaatteisiin kuin mitä käytin 52-kiloisena. Ei kai minun pituiseni nainen voi mahtua kokoon 36/38 vaikka paino vaihtelisi kaksikymmentä kiloa? Ei minulla ole edes hirveitä ihramakkaroita, entisistä jenkkakahvoista tuskin saa kiinni nykyään ja alavatsasta saan kiinni vain parin sentin paksuisen makkaran.

Olenko nyt virallisesti lihava kun BMI:ni on ylipainoisen BMI? Pitääkö tässä nyt ruveta laihduttamaan vaikka mielestäni olin parhaimmassa kunnossani ikinä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista painosi toisella vaa'alla. Ei ole oikein uskottavaa, että kokosi olisi sama kuin 16 kg kevyempänä.

Vierailija
2/7 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkista painosi toisella vaa'alla. Ei ole oikein uskottavaa, että kokosi olisi sama kuin 16 kg kevyempänä.

Olen käyttänyt painoni mittatikkuna venymättömästä kankaasta tehtyjä farkkuja koossa 36/38 - laihimmillani ne vain solahtivat jalkaan, ennen liikunnan aloittamista vyötärölle jäi inhottava makkara istuessa ja viime aikoina olen iloinnut että vihdoinkin ne pussittavat taas reisistä ja eivät purista vyötäröllä. Pitääkin korjata kotivaaka ja ottaa tarkistusmitat.

En olisi i-ki-nä ukonut että painoni voisi mennä lähemmäksi seitsemääkymmentä...

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mäkin olen lyhyt niin silti painon vaihtelu voi olla suurta ihan huomaamatta. Tavallaan kiva, että painavempana lihomista ei kukaan edes huomaa, mutta samalla masentavaa, kun laihtuu niin sekään ei näy missään. 20 kg suuntaan tai toiseen niin silti samat vaatteet mahtuu ja mittanauhakaan ei juurikaan eri lukemia näytä. Ehkä muutama sentti sinne tänne. Vaa'assa näkyy suurin muutos. Tosi outoa. Missä se paino oikein on?

Vierailija
4/7 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ny kiasus, LIHAS painaa enemmän kun läski. Eli ne lihakset sun painoa on nostanut, luulis että kaikki tän tietää.

Vierailija
5/7 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle taas fyssari sanoi ettei kannata pudottaa painoa,on kuulema hyvä näin.

Omastamielestä taas on liikaa, 80-82kg olisi sopiva ja nyt 85-87.

T.M181cm

Vierailija
6/7 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tavan nainen on edes lähellä painoindeksin mukaista ylipainon rajaa, on hän silloin jo silminnähden lihava.

Monet "miss" olympiatkaan, eivät ole off seasonilla normaaleissa 20-25% rasvoissa ylipainoisia.

Siitä voi sitten jokainen "lihas painaa enemmän" - nainen, päätellä ihan itse onko sitä vain läski ja 99,99999998% ajasta vastaus on kyllä.

Vierailija
7/7 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää ylipainojutut on hauskoja. Olen 170cm pitkä. Kun painoin 61kg, terveydenhoitaja ja työterveyshuollon fysioterapeutti sanoivat minun olevan ylipainoinen. Laihduta, sillä selkäkipu lähtee.

Nyt kun on tuosta aikaa ja läskiä on karttunut vuosien varrella niin, että painan 80kg, työterveystarkastuksessa työterveyshoitaja lässytti, että voi voi, ei tarvi välittää painoindeksistä, kun et oo lihavan näköinen. Ei sun tarvi laihduttaa.

Eli 19 kiloa hoikempana minun olisi pitänyt laihduttaa ja nyt 19kg lihavampana olen sopivan painoinen :)