Miksi naiset eivät lähde Tinder treffeille vaikka aloittaa keskustelun?
Olen mies ollut tinderissä jonkun aikaa. Saan matcheja aivan murto-osan siitä mitä itse pyyhin oikealle mikä ei sinänsä ole uutta miehelle.
Mutta jos saan matchin ja nainen on aloittanut ja olen vastannut takaisin. Muutaman viestin jälkeen pyydän häntä treffeille koska en koe järkeväksi viestitellä kovin pitkään ja haluan tavata oikeasti. Nainen on tästä innostunu ja vastannut joo hymiöiden kanssa. Tämän jälkeen kun aletaa sopivaan aika ja paikkaa eli pitäisi oikeasti tavata naisen innostus yhtäkkiä loppuu jo homma kuivuu kasaan. Miksi?
Onko kyse siitä että halutaan vähän leikkiä ja hakea huomiota? Esittää vaikeasti tavoiteltavaa? Miksi vastaat/pyyhit vasemmalle alunperin jos et halua kuitenkaan tavata? Olen hyväkäytöksinen ja asiallinen enkä painosta ja pelottele millään tavalla. Mistä johtuu?
Kommentit (434)
Vierailija kirjoitti:
Tuohon en osaa vastata, miksi naiset feidaavat treffeiltä. Itse en tee sellaista koskaan. Yhdet treffit peruin hyvissä ajoin (ennen kuin oli edes sovittu aikaa/paikkaa vielä), koska olin silloin vasta aloittanut Tinderin käyttämisen ja en osannut varautua siihen, kuinka paljon matcheja tulee. Suoraan sanoen siis sen jälkeen kun olin ehtinyt puhua treffeistä tuon miehen kanssa, oli tullut niin paljon kiinnostavampia matcheja, että en nähnyt enää järkeväksi lähteä juuri häntä tapaamaan.
Suostun vain harvoihin niistä treffipyynnöistä, joita saan. Jos sinulla ap on matcheissa vähän sellaisia kiltimpiä tai ujompia naisia, voihan olla että he eivät kehtaa kieltäytyä treffipyynnöistä vaan suostuvat kaikkiin, ja sitten kun niitä treffejä on tullut sovittua liian monet, jättävät menemättä osaan? Tosi kurjaa käytöstä tietysti tuollainen. Naisena vain on vähän vaikeaa joskus, varsinkin jos ei ole harjoitellut sitä ei:n sanomista. Osalle se tuntuu ylivoimaiselta. Osalle kuulemma käy myös niin, että miehet alkavat käyttäytyä rumasti jos nainen kieltäytyy treffipyynnöstä. Itselleni näin ei ole käynyt, ainakaan vielä, mutta se on kuulemma yleistä. Ehkä jos naisella on paljon tällaisia kokemuksia takana, hänestä tuntuu helpommalta vain suostua ja jättää menemättä, vaikka se ikävää onkin.
Keskustelut jäävät minullakin tosi usein kesken, ja osalle jää jopa vastaamatta ensimmäiseen yhteydenottoon. Tämä johtuu ihan siitä, että niitä keskusteluja on niin paljon käynnissä samaan aikaan, enkä kuitenkaan voi tehdä tinderöinnistä uutta työtä itselleni. Aikaa on käytettävissä rajallisesti. Totta kai silloin vastailen ensimmäisenä niihin viesteihin, jotka kiinnostavat eniten. Jos keskustelu tyrehtyy, kannattaa aloittaa se uudestaan ja nähdä vähän vaivaa sen viestin eteen. Pahimpia kysymyksiä ovat sellaiset älyllisesti laiskat "Kerro jotain?" tai "Haluaisitko jatkaa juttua?" -tyyliset. Minulla on käytännössä aina vastausta odottamassa myös paljon mielenkiintoisempia juttuja, joten tuollaiset jäävät helposti jonon hännille tai jopa unohtuvat kokonaan. Masentavinta on se, kun mies keskustelee tuohon tyyliin koko ajan, vaikka profiilitekstissäni olisi vaikka mitä asioita mistä voisi aloittaa keskustelua - erityisesti jos miehellä itsellään ei ole omassa profiilissaan mitään.
Jaa, että naisella on vaikeaa? No ei kyllä kuulosta yhtään vaikealta, että pitää vaan passiivisesti jotain kommenttia heittää ja treffikutsuja ja viestejä tulee enemmän kuin ehtii vastata.
Paljon vaikeampaa se on miehenä, kun pitää koittaa miettiä niitä hyviä kommentteja joita heittää ja sitten keskustelu kuitenkin lopulta kuihtuu, kun nainen löytää jonkun kiinnostavamman tai jotain muuta vastaavaa. Todella turhauttavaa ja nöyryyttävää tuollainen. Kai ymmärrät, että tuollaisella toiminnalla pelaat jatkuvasti ison määrän miehiä ulos? Jos joku on aloittanut kanssasi keskustelun, etkä ole vastannut hänelle, niin et suurella todennäköisyydellä saa häntä enää itsestäsi kiinnostumaan. Tästä syystä itse naisena en ottaisi matcheiksi kuin ne oikeasti kiinnostavat ja sitten kävisin nuo läpi ja jos ei tule mitään, niin sitten ottaisin lisää matcheja. Vaikka seurustelusuhteisiin sinulla omalla tavallasi riittäisi ehdokkaita loukatuista huolimatta, niin ihan arjessa voi olla aika ikävä tavata tuollaisia henkilöitä, joille olet tylysti jättänyt vastaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tinder on vain peli, enkä hae sieltä mitään oikeaa. Lähinnä tsekkailen minkä tasoisiin miehiin minulla on mahdollisuuksia. Ei kiinnosta tavata tindermiehiä tai edes jutella niille.
Tinderillä et sitä selvitä millaisiin miehiin sinulla on mahdollisuuksia, koska niin moni painelee sydäntä kaikille. Omistakin matcheistani on varmaan puolet sellaisia, joista en ole oikeastaan edes kiinnostunut ja minä olen poikkeuksellisen nirso likettäjä verrattuna moneen muuhun. Tykkäilen joskus naisista ihan vain heidän harrastustensa takia, koska olisi kiva saada seuraa eri juttuihin tai jos ihminen näyttää muuten mukavalta, niin ihan yleisesti kaveriksi.
Haluttavuuttasi seksiin testaat paljon paremmin baarissa. Tosin pieni osa noistakaan ottaisi sinua sänkyynsä toista kertaa tai varsinkaan parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oman kokemukseni mukaan pitkä keskustelu ei todellakaan kannata, koska nainen kyllästyy oikeastaan aina keskustelemaan jossain vaiheessa. Aluksi lentää ihan ok juttua molemmilta ja sen jälkeen pelkästään minä olen äänessä ja nainen vastailee lyhyillä viesteillä ja kun lopetan viestittelyn, niin nainenkin lopettaa.Kannattaa siis pyrkiä sopimaan se tapaaminen nopeasti ja jos nainen ei siitä lämpene, niin kannattaa jättää asia sikseen. Jos nainen haluaa oikeasti keskustella lisää ennen tapaamista, niin saa sitten itse olla se aktiivisempi osapuoli. Ei ole järkeä jatkaa naisen viihdyttämistä, koska ei tilanne miksikään muutu.Olen pari kuukautta Tinderiä käyttänyt ja käynyt alle 20 keskustelua. En ole treffejä ehdottanut kuin yhdelle ja hän olikin paikkakunnallani vain käymässä ja lähtemässä jo pois. Aina nuo keskustelut tuntuvat kuihtuvan hyvin nopeasti. Viisi keskustelua on ollut sellaisia, että ovat olleet alusta alkaen molemminpuolisia ja loput ovat olleet pääosin yksipuolisia tai ovat loppuneet jo alkuunsa. Pariin aloitukseeni ei ole vastattu ollenkaan.Olen oikeastaan jo kyllästynyt tuon kokemuksen perusteella koko sovellukseen, vaikka on jotain 70 matchia, jolle en ole mitään kirjoittanut. Sen verran stressaavaa ja nöyryyttävää touhua, että ei oikein jaksa. Helppohan tuolla on keskustelu aloittaa, mutta mahdollinen tapaaminenkin tuo aika paljon extrajännitystä verrattuna siihen, että menee ihan vain baarissa juttelemaan jollekin.
Et ole saanut naisia treffeille kanssasi, mutta silti tässä kerrot, että sinun tyylisi pyytää heti treffeille on kannattava?Jos haluat kuulla naisen näkökulman asiaan, niin voin kertoa omasta kokemuksestani, että kaikki ne, joiden kanssa olen päätynyt treffeille, ovat aloittaneet keskustelun uudelleen, vaikka se on jo kerran tai parikin hiipunut. Se osoittaa mielestäni sitä, että olen jäänyt tyypin mieleen, eikä kiinnostus lopahtanut heti, kun tuli hiljaista.
Aika ylimielistä toimintaa. Kyllä minä miehenä odotan että keskustelu on molemminpuolisesti aktiivista. En minä ala anelemaan että nainen lähtisi treffeille, en koskaan laita kahta viestiä putkeen.
Se nyt vain sattuu herättämään ainakin minussa kiinnostuksen, jos huomaan, että joku oikeasti kiinnostui minusta siinä määrin, että aloittaa keskustelun uudelleen.
Kokeilkaa tasa-arvon nimissä tehdä joskus samoin miehelle, että lähetätte toisen viestin putkeen tauon jälkeen ja kysytte vaikka milloin mies pääsisi treffeille, näin kävi mulle vähän aika sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oman kokemukseni mukaan pitkä keskustelu ei todellakaan kannata, koska nainen kyllästyy oikeastaan aina keskustelemaan jossain vaiheessa. Aluksi lentää ihan ok juttua molemmilta ja sen jälkeen pelkästään minä olen äänessä ja nainen vastailee lyhyillä viesteillä ja kun lopetan viestittelyn, niin nainenkin lopettaa.
Kannattaa siis pyrkiä sopimaan se tapaaminen nopeasti ja jos nainen ei siitä lämpene, niin kannattaa jättää asia sikseen. Jos nainen haluaa oikeasti keskustella lisää ennen tapaamista, niin saa sitten itse olla se aktiivisempi osapuoli. Ei ole järkeä jatkaa naisen viihdyttämistä, koska ei tilanne miksikään muutu.
Olen pari kuukautta Tinderiä käyttänyt ja käynyt alle 20 keskustelua. En ole treffejä ehdottanut kuin yhdelle ja hän olikin paikkakunnallani vain käymässä ja lähtemässä jo pois. Aina nuo keskustelut tuntuvat kuihtuvan hyvin nopeasti. Viisi keskustelua on ollut sellaisia, että ovat olleet alusta alkaen molemminpuolisia ja loput ovat olleet pääosin yksipuolisia tai ovat loppuneet jo alkuunsa. Pariin aloitukseeni ei ole vastattu ollenkaan.
Olen oikeastaan jo kyllästynyt tuon kokemuksen perusteella koko sovellukseen, vaikka on jotain 70 matchia, jolle en ole mitään kirjoittanut. Sen verran stressaavaa ja nöyryyttävää touhua, että ei oikein jaksa. Helppohan tuolla on keskustelu aloittaa, mutta mahdollinen tapaaminenkin tuo aika paljon extrajännitystä verrattuna siihen, että menee ihan vain baarissa juttelemaan jollekin.Et ole saanut naisia treffeille kanssasi, mutta silti tässä kerrot, että sinun tyylisi pyytää heti treffeille on kannattava?
Jos haluat kuulla naisen näkökulman asiaan, niin voin kertoa omasta kokemuksestani, että kaikki ne, joiden kanssa olen päätynyt treffeille, ovat aloittaneet keskustelun uudelleen, vaikka se on jo kerran tai parikin hiipunut. Se osoittaa mielestäni sitä, että olen jäänyt tyypin mieleen, eikä kiinnostus lopahtanut heti, kun tuli hiljaista.Aika ylimielistä toimintaa. Kyllä minä miehenä odotan että keskustelu on molemminpuolisesti aktiivista. En minä ala anelemaan että nainen lähtisi treffeille, en koskaan laita kahta viestiä putkeen.
Toimiiko tämä sinulla hyvinkin?
(Minulle on jokainen kiinnostavalta vaikuttava mies laittanut välillä pari viestiä putkeen jos en heti vastaa. Samoin teen joskus itse miehille, jos tulee mieleen joku juttu josta haluan jutella, vaikka toinen ei olisikaan vielä vastannut edelliseen.)
t. 14
Riippuu siitä mitä tarkoittaa tuolla että toimiiko hyvin. Olenko päässyt monille treffeille, en. Olenko säilyttänyt itsekunnioitukseni, kyllä.
Jaa?
Mun itsekunnioitus ei ole kiinni siitä, laitanko yhden vai kaksi perättäistä viestiä miehelle. Toivottavasti ei myöskään deittailemieni miesten itsekunnioitus ole aivan noin hauraalla pohjalla.
Sitä "haurasta itsekunnioitusta", kutsutaan myös toisella nimellä.
Ajan ja vaivan säästäminen.
Yksipuolisesti keskustelun veturina toiminta, on suht yleistä ja kertoo jo kaiken oleellisen.
Eikä siihen täysin passiiviseen naiseen, kannata tuhlata aikaa tai vaivaa yhtään enempään.
Laitelkoon sitten itse viestiä jos sattuu oikeasti kiinnostamaan.
Siihen tangon tanssimiseen tarvitaan kaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oman kokemukseni mukaan pitkä keskustelu ei todellakaan kannata, koska nainen kyllästyy oikeastaan aina keskustelemaan jossain vaiheessa. Aluksi lentää ihan ok juttua molemmilta ja sen jälkeen pelkästään minä olen äänessä ja nainen vastailee lyhyillä viesteillä ja kun lopetan viestittelyn, niin nainenkin lopettaa.Kannattaa siis pyrkiä sopimaan se tapaaminen nopeasti ja jos nainen ei siitä lämpene, niin kannattaa jättää asia sikseen. Jos nainen haluaa oikeasti keskustella lisää ennen tapaamista, niin saa sitten itse olla se aktiivisempi osapuoli. Ei ole järkeä jatkaa naisen viihdyttämistä, koska ei tilanne miksikään muutu.Olen pari kuukautta Tinderiä käyttänyt ja käynyt alle 20 keskustelua. En ole treffejä ehdottanut kuin yhdelle ja hän olikin paikkakunnallani vain käymässä ja lähtemässä jo pois. Aina nuo keskustelut tuntuvat kuihtuvan hyvin nopeasti. Viisi keskustelua on ollut sellaisia, että ovat olleet alusta alkaen molemminpuolisia ja loput ovat olleet pääosin yksipuolisia tai ovat loppuneet jo alkuunsa. Pariin aloitukseeni ei ole vastattu ollenkaan.Olen oikeastaan jo kyllästynyt tuon kokemuksen perusteella koko sovellukseen, vaikka on jotain 70 matchia, jolle en ole mitään kirjoittanut. Sen verran stressaavaa ja nöyryyttävää touhua, että ei oikein jaksa. Helppohan tuolla on keskustelu aloittaa, mutta mahdollinen tapaaminenkin tuo aika paljon extrajännitystä verrattuna siihen, että menee ihan vain baarissa juttelemaan jollekin.
Et ole saanut naisia treffeille kanssasi, mutta silti tässä kerrot, että sinun tyylisi pyytää heti treffeille on kannattava?Jos haluat kuulla naisen näkökulman asiaan, niin voin kertoa omasta kokemuksestani, että kaikki ne, joiden kanssa olen päätynyt treffeille, ovat aloittaneet keskustelun uudelleen, vaikka se on jo kerran tai parikin hiipunut. Se osoittaa mielestäni sitä, että olen jäänyt tyypin mieleen, eikä kiinnostus lopahtanut heti, kun tuli hiljaista.
Aika ylimielistä toimintaa. Kyllä minä miehenä odotan että keskustelu on molemminpuolisesti aktiivista. En minä ala anelemaan että nainen lähtisi treffeille, en koskaan laita kahta viestiä putkeen.
No sitten ei varmaankaan kannata ihmetellä, jos ei niitä treffejä saa sovittua? Se oli vain ehdotus.
Eikä tuo minusta ole erityisen ylimielistä toimintaa. En minä tahallani noin tee. Se nyt vain sattuu herättämään ainakin minussa kiinnostuksen, jos huomaan, että joku oikeasti kiinnostui minusta siinä määrin, että aloittaa keskustelun uudelleen.
Mistä tiedät, että hän ei tee niin kaikille? Minä heitän joskus kaikkiin kuolleisiin keskusteluihin saman viestin ja katson ketkä vastaavat ja poistan ne, jotka eivät vastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika ylimielistä toimintaa. Kyllä minä miehenä odotan että keskustelu on molemminpuolisesti aktiivista. En minä ala anelemaan että nainen lähtisi treffeille, en koskaan laita kahta viestiä putkeen.No sitten ei varmaankaan kannata ihmetellä, jos ei niitä treffejä saa sovittua? Se oli vain ehdotus.
Eikä tuo minusta ole erityisen ylimielistä toimintaa. En minä tahallani noin tee. Se nyt vain sattuu herättämään ainakin minussa kiinnostuksen, jos huomaan, että joku oikeasti kiinnostui minusta siinä määrin, että aloittaa keskustelun uudelleen.
Ja tähän vielä täsmentäisin, että itsekin aloitan keskusteluja uudestaan tyyppien kanssa, jotka olen kokenut mukaviksi. Enkä koe, että olisin menettänyt itsekunnioitustani. Ne ovat vain ihmisiä, joihin on mahdollisuus tutustua, eikä mikään pisteidenlaskukilpailu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika ylimielistä toimintaa. Kyllä minä miehenä odotan että keskustelu on molemminpuolisesti aktiivista. En minä ala anelemaan että nainen lähtisi treffeille, en koskaan laita kahta viestiä putkeen.No sitten ei varmaankaan kannata ihmetellä, jos ei niitä treffejä saa sovittua? Se oli vain ehdotus.
Eikä tuo minusta ole erityisen ylimielistä toimintaa. En minä tahallani noin tee. Se nyt vain sattuu herättämään ainakin minussa kiinnostuksen, jos huomaan, että joku oikeasti kiinnostui minusta siinä määrin, että aloittaa keskustelun uudelleen.Mistä tiedät, että hän ei tee niin kaikille? Minä heitän joskus kaikkiin kuolleisiin keskusteluihin saman viestin ja katson ketkä vastaavat ja poistan ne, jotka eivät vastaa.
Miksi minun pitäisi se tietääkään? En minä kyllä kuvittele, että kanssani viestittelevät miehet eivät olisi koskaan lähettäneet viestiä kenellekään muulle kuin minulle. Mutta kyllä luulisi, että miehetkin toimivat siten, että jos joku keskustelukumppani osoittautuu täydeksi katastrofiksi, ei hänelle enää viestitetä uudelleen. Eli jonkinlainen karsinta olisi jo tuossa vaiheessa läpäisty. Esim ne, jotka eivät halua naista, jolla on lapsia ja korkea koulutus, niin tuskin ottavat enää yhteyttä. Ihan simppeliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika ylimielistä toimintaa. Kyllä minä miehenä odotan että keskustelu on molemminpuolisesti aktiivista. En minä ala anelemaan että nainen lähtisi treffeille, en koskaan laita kahta viestiä putkeen.Se nyt vain sattuu herättämään ainakin minussa kiinnostuksen, jos huomaan, että joku oikeasti kiinnostui minusta siinä määrin, että aloittaa keskustelun uudelleen.
Kokeilkaa tasa-arvon nimissä tehdä joskus samoin miehelle, että lähetätte toisen viestin putkeen tauon jälkeen ja kysytte vaikka milloin mies pääsisi treffeille, näin kävi mulle vähän aika sitten.
Olen tehnytkin. Ei siinä mitään tasa-arvoja tarvitse miettiä.
En ole ollut Tinderissä mutta Suomi24Treffeissä miehet tekevät tuollaista, ehkä naisetkin. Lähtekää hyvät ihmiset ulos etsimään ihmisiä oikeasta elämästä, niin minäkin tein ja hyvin menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten ei varmaankaan kannata ihmetellä, jos ei niitä treffejä saa sovittua? Se oli vain ehdotus.Eikä tuo minusta ole erityisen ylimielistä toimintaa. En minä tahallani noin tee. Se nyt vain sattuu herättämään ainakin minussa kiinnostuksen, jos huomaan, että joku oikeasti kiinnostui minusta siinä määrin, että aloittaa keskustelun uudelleen.
Mistä tiedät, että hän ei tee niin kaikille? Minä heitän joskus kaikkiin kuolleisiin keskusteluihin saman viestin ja katson ketkä vastaavat ja poistan ne, jotka eivät vastaa.
Miksi minun pitäisi se tietääkään? En minä kyllä kuvittele, että kanssani viestittelevät miehet eivät olisi koskaan lähettäneet viestiä kenellekään muulle kuin minulle. Mutta kyllä luulisi, että miehetkin toimivat siten, että jos joku keskustelukumppani osoittautuu täydeksi katastrofiksi, ei hänelle enää viestitetä uudelleen. Eli jonkinlainen karsinta olisi jo tuossa vaiheessa läpäisty. Esim ne, jotka eivät halua naista, jolla on lapsia ja korkea koulutus, niin tuskin ottavat enää yhteyttä. Ihan simppeliä.
Onhan se outoa jos koet itsesi erityiseksi jos sait saman kohtelun kuin kaikki muutkin. Itse ainakaan mitään täysiä katastrofeja roikota mukana, vaan poistan pienen hiljaisuuden jälkeen, kun en ole enää pinkan päälimmäisenä hänen sovelluksessaan.
Etkö mainitse lapsistasi jo profiilissasi?
Ai, voiko Tinderistä löytää miehiä jotka jaksavat jutella ennen tapaamista! Kyllästyin siihen kun kaikki matchit halusivat heti tavata, ja minäkään en halua "ostaa sikaa säkissä", joten en sitten enää jaksanut käyttää koko Tinderiä. Kyllä juurikin yhteinen sävel täytyy löytyä ensin kirjoiteltaessa. Itse kyllä suoraan kieltäydyin kutsusta tavata heti ja kerroin haluavani ensin viestitellä, mutta sitten joiltakin tuli kommenttia: "No täytyy tavata heti, vai haluatko elää jossain virtuaalimaailmassa?" Ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten ei varmaankaan kannata ihmetellä, jos ei niitä treffejä saa sovittua? Se oli vain ehdotus.Eikä tuo minusta ole erityisen ylimielistä toimintaa. En minä tahallani noin tee. Se nyt vain sattuu herättämään ainakin minussa kiinnostuksen, jos huomaan, että joku oikeasti kiinnostui minusta siinä määrin, että aloittaa keskustelun uudelleen.
Mistä tiedät, että hän ei tee niin kaikille? Minä heitän joskus kaikkiin kuolleisiin keskusteluihin saman viestin ja katson ketkä vastaavat ja poistan ne, jotka eivät vastaa.Miksi minun pitäisi se tietääkään? En minä kyllä kuvittele, että kanssani viestittelevät miehet eivät olisi koskaan lähettäneet viestiä kenellekään muulle kuin minulle. Mutta kyllä luulisi, että miehetkin toimivat siten, että jos joku keskustelukumppani osoittautuu täydeksi katastrofiksi, ei hänelle enää viestitetä uudelleen. Eli jonkinlainen karsinta olisi jo tuossa vaiheessa läpäisty. Esim ne, jotka eivät halua naista, jolla on lapsia ja korkea koulutus, niin tuskin ottavat enää yhteyttä. Ihan simppeliä.
Onhan se outoa jos koet itsesi erityiseksi jos sait saman kohtelun kuin kaikki muutkin. Itse ainakaan mitään täysiä katastrofeja roikota mukana, vaan poistan pienen hiljaisuuden jälkeen, kun en ole enää pinkan päälimmäisenä hänen sovelluksessaan.
Etkö mainitse lapsistasi jo profiilissasi?
Minulla ei lue profiilissa mitään.
Etkö lukenut äskeistä viestiäni? Puhuin tuossa, että jonkinlaista karsintaa olisi tuossa vaiheessa jo käyty. Miksi tuossa tilanteessa olisi jotenkin huono asia, että saa samanlaista kohtelua kuin muut, mutta ensimmäisten viestien kohdalla sillä ei ole väliä? Ei ne ensimmäisetkään viestit ole todennäköisesti pelkästään minulle lähetetty, joten miksi siihen uuteen viestiin sisältyisi yhtään sen kummempia odotuksia? Alkuperäinen pointtini oli se, että mies on valmis aloittamaan keskustelun uudelleen kanssani, eikä ole esim poistanut matseistaan tai muuten vain metsästä jatkuvasti uusia matseja. Niin, toki tiedän, että niitä uusiakin todennäköisesti metsästetään, mutta luulen, että nämä, jotka jatkavat niitä vanhojakin keskusteluja eivät ehdi tai heidän ei tarvitse jatkuvasti etsiä uusia matseja. Ei ainakaan minun tarvitse, vaan saatan olla viikkoja selaamatta yhtään kuvaa, kun käyn niitä olemassa olevia matseja läpi.
Vierailija kirjoitti:
Ai, voiko Tinderistä löytää miehiä jotka jaksavat jutella ennen tapaamista! Kyllästyin siihen kun kaikki matchit halusivat heti tavata, ja minäkään en halua "ostaa sikaa säkissä", joten en sitten enää jaksanut käyttää koko Tinderiä. Kyllä juurikin yhteinen sävel täytyy löytyä ensin kirjoiteltaessa. Itse kyllä suoraan kieltäydyin kutsusta tavata heti ja kerroin haluavani ensin viestitellä, mutta sitten joiltakin tuli kommenttia: "No täytyy tavata heti, vai haluatko elää jossain virtuaalimaailmassa?" Ei jatkoon.
Vähenevät jatkuvasti, kun ne pitkät keskustelut eivät johda mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohon en osaa vastata, miksi naiset feidaavat treffeiltä. Itse en tee sellaista koskaan. Yhdet treffit peruin hyvissä ajoin (ennen kuin oli edes sovittu aikaa/paikkaa vielä), koska olin silloin vasta aloittanut Tinderin käyttämisen ja en osannut varautua siihen, kuinka paljon matcheja tulee. Suoraan sanoen siis sen jälkeen kun olin ehtinyt puhua treffeistä tuon miehen kanssa, oli tullut niin paljon kiinnostavampia matcheja, että en nähnyt enää järkeväksi lähteä juuri häntä tapaamaan.
Suostun vain harvoihin niistä treffipyynnöistä, joita saan. Jos sinulla ap on matcheissa vähän sellaisia kiltimpiä tai ujompia naisia, voihan olla että he eivät kehtaa kieltäytyä treffipyynnöistä vaan suostuvat kaikkiin, ja sitten kun niitä treffejä on tullut sovittua liian monet, jättävät menemättä osaan? Tosi kurjaa käytöstä tietysti tuollainen. Naisena vain on vähän vaikeaa joskus, varsinkin jos ei ole harjoitellut sitä ei:n sanomista. Osalle se tuntuu ylivoimaiselta. Osalle kuulemma käy myös niin, että miehet alkavat käyttäytyä rumasti jos nainen kieltäytyy treffipyynnöstä. Itselleni näin ei ole käynyt, ainakaan vielä, mutta se on kuulemma yleistä. Ehkä jos naisella on paljon tällaisia kokemuksia takana, hänestä tuntuu helpommalta vain suostua ja jättää menemättä, vaikka se ikävää onkin.
Keskustelut jäävät minullakin tosi usein kesken, ja osalle jää jopa vastaamatta ensimmäiseen yhteydenottoon. Tämä johtuu ihan siitä, että niitä keskusteluja on niin paljon käynnissä samaan aikaan, enkä kuitenkaan voi tehdä tinderöinnistä uutta työtä itselleni. Aikaa on käytettävissä rajallisesti. Totta kai silloin vastailen ensimmäisenä niihin viesteihin, jotka kiinnostavat eniten. Jos keskustelu tyrehtyy, kannattaa aloittaa se uudestaan ja nähdä vähän vaivaa sen viestin eteen. Pahimpia kysymyksiä ovat sellaiset älyllisesti laiskat "Kerro jotain?" tai "Haluaisitko jatkaa juttua?" -tyyliset. Minulla on käytännössä aina vastausta odottamassa myös paljon mielenkiintoisempia juttuja, joten tuollaiset jäävät helposti jonon hännille tai jopa unohtuvat kokonaan. Masentavinta on se, kun mies keskustelee tuohon tyyliin koko ajan, vaikka profiilitekstissäni olisi vaikka mitä asioita mistä voisi aloittaa keskustelua - erityisesti jos miehellä itsellään ei ole omassa profiilissaan mitään.
Jaa, että naisella on vaikeaa? No ei kyllä kuulosta yhtään vaikealta, että pitää vaan passiivisesti jotain kommenttia heittää ja treffikutsuja ja viestejä tulee enemmän kuin ehtii vastata.
Paljon vaikeampaa se on miehenä, kun pitää koittaa miettiä niitä hyviä kommentteja joita heittää ja sitten keskustelu kuitenkin lopulta kuihtuu, kun nainen löytää jonkun kiinnostavamman tai jotain muuta vastaavaa. Todella turhauttavaa ja nöyryyttävää tuollainen. Kai ymmärrät, että tuollaisella toiminnalla pelaat jatkuvasti ison määrän miehiä ulos? Jos joku on aloittanut kanssasi keskustelun, etkä ole vastannut hänelle, niin et suurella todennäköisyydellä saa häntä enää itsestäsi kiinnostumaan. Tästä syystä itse naisena en ottaisi matcheiksi kuin ne oikeasti kiinnostavat ja sitten kävisin nuo läpi ja jos ei tule mitään, niin sitten ottaisin lisää matcheja. Vaikka seurustelusuhteisiin sinulla omalla tavallasi riittäisi ehdokkaita loukatuista huolimatta, niin ihan arjessa voi olla aika ikävä tavata tuollaisia henkilöitä, joille olet tylysti jättänyt vastaamatta.
Ai ymmärränkö että pelaan jatkuvasti ison määrän miehiä ulos? Toki ymmärrän. Voin seurustella ainoastaan yhden miehen kanssa ja tapaamaankin voin lähteä vain rajallisen määrän kanssa. Niitä treffeille pyytäjiä on siis pakko karsia tavalla tai toisella.
Minä jaan matcheja todella kriittisesti, ihan suorastaan naurettavan tiukoilla kriteereillä. Silti niitä tulee paljon enemmän kuin voin lähteä tapaamaan. Pitäisikö minun mielestäsi olla vielä valikoivampi? En tunne näistä miehistä vielä ketään, ja on todella vaikeaa sanoa pelkän profiilin perusteella, kuka on "oikeasti kiinnostava" ja kuka taas ei. Parhaani teen kyllä. Ne miehet, jotka juttelevat tavalla joka ei herätä kiinnostustani, vaikuttavat tietenkin vähemmän kiinnostavilta tässä vaiheessa ja siksi heille tulee vastailtua laiskemmin. Muutenhan "pelaisin ulos" niitä eniten kiinnostavia miehiä.
Jatkossa tosiaan aionkin tehdä niin, että annan vain muutaman sydämen ensin ja lopetan selaamisen, kunnes kaikkien kanssa on keskusteltu ja joko tavattu tai päätetty olla tapaamatta. En vain tiennyt aloittaessani, että melkein kaikista oikealle pyyhkimistäni miehistä tulee match, joten en osannut olla riittävän varovainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö mainitse lapsistasi jo profiilissasi?Minulla ei lue profiilissa mitään.
Etkö lukenut äskeistä viestiäni? Puhuin tuossa, että jonkinlaista karsintaa olisi tuossa vaiheessa jo käyty. Miksi tuossa tilanteessa olisi jotenkin huono asia, että saa samanlaista kohtelua kuin muut, mutta ensimmäisten viestien kohdalla sillä ei ole väliä? Ei ne ensimmäisetkään viestit ole todennäköisesti pelkästään minulle lähetetty, joten miksi siihen uuteen viestiin sisältyisi yhtään sen kummempia odotuksia? Alkuperäinen pointtini oli se, että mies on valmis aloittamaan keskustelun uudelleen kanssani, eikä ole esim poistanut matseistaan tai muuten vain metsästä jatkuvasti uusia matseja. Niin, toki tiedän, että niitä uusiakin todennäköisesti metsästetään, mutta luulen, että nämä, jotka jatkavat niitä vanhojakin keskusteluja eivät ehdi tai heidän ei tarvitse jatkuvasti etsiä uusia matseja. Ei ainakaan minun tarvitse, vaan saatan olla viikkoja selaamatta yhtään kuvaa, kun käyn niitä olemassa olevia matseja läpi.
Erikoista naisen logiikkaa.. Syy siihen miksi en itse uudelleen aloita keskustelua on se että olen vain vakuuttunut siitä että nainen ei ole kiinnostunut minusta.
Olen ollut välillä todella kiinnostunut jostain naisesta mutta jos hän ei vastaa treffikutsuuni niin en minä ala toista kertaa hänelle laittamaan viestiä vaikka olisin miten kiinnostunut, jos nainen ei ole kiinnostunut minusta niin en minä voi asialle mitään..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Yleensä pyydän todella nopeasti treffeille mutta olen myös alkanut pitkään keskusteluun ja ei naiset lähde edes pitkien keskustelujen jälkeen treffeille niin en ala enää pitkiin.
turhautunut kirjoitti:
Olen hyväkäytöksinen ja asiallinen enkä painosta ja pelottele millään tavalla. Mistä johtuu?
Tästä. Ei naiset mitään vätystä halua.
Kyllä minäkin haluan viestitellä ja vähän tutustua ennen kuin lähden treffeille. Ei minulle ainakaan todellakaan kehity tunteita ihmistä kohtaan jota en ole edes tavannut, joten ei ole pelkoa että pettyisi treffeillä. :D
Tinderissä miehiltä voi tulla treffikutsuja keskimäärin 3-4 päivässä, enhän minä ehtisi mitään muuta tehdäkään jos heti suostuisin treffeille. Viestittely chatissa auttaa löytämään kiinnostavimmat miehet. Jos juttu luistaa viestittelyssä, niin sitten on kivempi mennä treffeille.
Olen jutellut nyt muutaman kuukauden kivan oloisen miehen kanssa. Meillä on ollut välilllä tosi mielenkiintoisiakin keskusteluja, välillä muutamien päivienkin taukoja kiireitten keskellä. Eilen kysyin haluaisiko hän tavata, treffit sovittu. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Yleensä pyydän todella nopeasti treffeille mutta olen myös alkanut pitkään keskusteluun ja ei naiset lähde edes pitkien keskustelujen jälkeen treffeille niin en ala enää pitkiin.
Mikä on sinusta pitkä keskustelu? Minusta pitkät keskustelut ovat hyviä koska:
1. Karsii jättäen vain mielenkiintoiset matchit jäljelle
2. Yhteinen sävel kirjoittelussa takaa todennäköisesti edes vähän kemiaa tavatessakin
3. Minusta keskustelut eivät edes etene pitkälle jos sitä yhteistä säveltä ei löydy
Minulle tinder on vain peli, enkä hae sieltä mitään oikeaa. Lähinnä tsekkailen minkä tasoisiin miehiin minulla on mahdollisuuksia. Ei kiinnosta tavata tindermiehiä tai edes jutella niille.