Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita naisia jotka kärsii hiustenlähdöstä/kaljuuntumisesta?

Vierailija
25.11.2016 |

Olen 21v nainen ja kärsinyt kaljuuntumisesta 3v ajan. Sitä aiemmin on myös ollut hiustenlähtöä mutta kasvanut aina uutta tilalle. Tää kaljuuntuminen ei oo sellasta minkälaiseks naistyyppinen kaljuuntuminen normaalisti ajatellaan, että hiusjakaus lähtis levenemään ja keskeltä päätä harvenis hiukset pelkästään. Multa lähtee tukkaa tasaisesti joka puolelta päätä, ohimot noussu korkeelle ja täysin kaljut (ohimoista huomasin ensimmäiseks kaljuuntumisen), päänahassa kutinaa, sitten aina harjatessa jää iso tuppo hiuksia harjaan, mutta kohta ei oo enää mitään mitä lähteä..... ;/

Lääkärissä mulle ei oo mitään tutkimuksia tehty ja lääkärit suhtautuu hyvin välinpitämättömästi tähän ongelmaan! Sitten hakeuduin hiusakatemian hiusjuuritutkimukseen ja siellä mulla todettiin esimerkiksi hormonaalinen häiriö.

No mikä hormonaalinen häiriö aiheuttaa sitten hiustenlähdön ja miten se hoidetaan pois???

Mä luulen että laukaiseva tekijä oli voimakas stressi/ahdistus, sitä mun elämässä on nimittäin ollut aivan liikaa.. nyt vaikka elämäntilanne on tasoittunut huomattavasti jo aika päiviä sitten nii kaljuuntuminen jatkuu silti samanlaisena. Ei kai mun ikäisen naisen kuuluis vielä normaalisti kaljuuntua, mun äidiltä ja mummoltakin ruvennut tukka lähtemään päästä vasta 45v+ ja mun mummo sairastaa myös kilpirauhasen vajaatoimintaa. En oo värjänny vuosiin enää hiuksia tai käyttäny muotoilutuotteita. Pelottaa että en pian tunnista ees omaa peilikuvaa!

Haluaisin saada vaan tämän kaljuuntumisen loppumaan ja saada ees puolet kasvamaan menetetyistä hiuksista takas, eihän ne kaikki hiustupet oo voinu kuolla heti... ? tää vaiva pyörii mielessä joka päivä, ajaa mielialaa alas, aiheuttaa masennusta, jokainen suihkussa käynti ja hiusten harjaaminen pelottaa, pelottaa tuulisella säällä että muut huomaa mun kaljuuntumisen ja muutenkin (aiheuttaa h*lvetisti häpeää....!)

Miten ootte saanu hoidettua kaljuuntumisenne? nyt todellakin apua tarvitaan! :(

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloin menettää hiuksia yliopisto-opintojen loppuvaiheessa alle 40-vuotiaana (opinnot kestivät kolme vuotta, eivät ikuisuuksia). Ohimot hilseilivät ja hiukset harvenivat. Hilseily loppui jossain vaiheessa hilseshampoiden avulla, mutta hiukset eivät enää kasvaneet entiselleen. Alun perinkin ohut tukka oli vielä surkeampi näky kuin ennen.

Nyt, kun olen 53-vuotias ja haivenet harmaantuneet erityisesti ohimoilta, näyttää siltä, kuin minulla olisi sellainen miesten sivukalju + ponnari -kampaus. Otsatukkaan ei edes riittäisi tukkaa, ellei sitä kampaisi eteen takaraivolta. En halua enää värjätä hiuksia, vaikka se tekisi hiuksista edes hieman paksumman tuntuiset. Olen vastikään laihduttanut parikymmentä kiloa ja hiukset tippuvat päästä. Joka suihkureissulla saa pyydystää pitkiä hiussoiroja lattiakaivosta. Vaihdevuodet eivät ole vielä alkaneet.

Huomenna aion mennä eläinkauppaan ostamaan elukoille tarkoitettua, mutta myös ihmisille sopivaa ja ennen kaikkea huomattavasti apteekkihintoja edullisempaa biotiinivalmistetta.

Vierailija
22/36 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävälläni alkoi hiukset lähteä stressin ja vakavan sairastelun takia (kova virustauti). "Tavislääkärit" eivät osanneet sanoa mitään mutta ymmärsivät ohjata ihotautilääkärille (ap, oletko köynyt?) ihotautilääkäri tarkasti päänahan kunnon ja hiustupet eli oliko muuhos peruuttomaton vai oliko päässä vielä "eloa". Sitten ihotautilääkäri ohjasi hänet jollekin "hairologille" (ei ollut hiusakatemia) ja sieltä sai hoito-ohjeet ja aineet. Vähän aikaa käytti peruukkia, joka ei ollenkaan ollut epämukava! Ja oli niin luonnollisen näköinen ettei töissä muut edes huomanneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Sjögrenin syndrooma suljettu pois?

Vierailija
24/36 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihokeliakia. Hiusten lähtö pysähtyi ja hiukset tuuheni itsestään kun siirryin gluteenittomaan ruokavalioon.

Vierailija
25/36 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa myös diagnooseja jos ootte saanu jonkun syyn hiustenlähtöön, jos se on jokin muu kuin kilpirauhasen vajaatoiminta!

Raudanpuute.

Eli syötkö vähän lihaa, onko runsaat menkat?

Vierailija
26/36 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan. Hiuksia on korkeintaan kolmasosa siitä kuin nuorena, ja olin jo sillon ohuttukkainen.

Päänahassa on jotain psoriasistakin vissiin, vielä ei ole psoriasiskoetta otettu, mutta isälläni oli myös sitä ja suvussa muutenkin.

Mutta vaikea tietää mistä kaljuuntuminen johtuu, stressistä ja iästä varmaan, naisetkin voivat ikääntyessä kaljuuntua ihan kuin miehetkin, siitä ei vaan puhuta.

46v

Vierailija
27/36 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä voimia sekä jaksamista Sinulle Ap. - Jos miesten, kuten minun oma kaljuuntumiseni ei aina ole tuntunut ja vaikuttanut mukavalta ja ilahduttavalta, kiitos monen enemmän ja vähemmän hämmentävät ennakkoluulot ja asenteet, niin luullakseni ainakin ns. tolkun ihmiset ymmärtävät, ettei kaljuuntuminen ole aina oma valintaa; kun ei tiettävästi ole mitään pysyvää ja ehdottoman varmaa konstia, jolla kaljuuntumisen saattaisi poistaa tai estää. - Ellei sitten peruukkia lasketa. Ja tetysti niitä AV:n suuremmoisia tietäjiä ja kaiken osaavia, joilla on hallussaan kaljuuntumisen estävä ja/ ati sen poistava reepti. Mutta mitä sanoa naisten kaljuuntumisesta? Sehän on tabu aihe ja vielä tabumpi on kertoa, että asiaa on tutkittu ja selvitetty monin tavoin, mutta syytä ei ole löytynyt; kun aina on oletus, että koululääketiede kyllä löytää syyn ja osaa tehdä aina erehtymättömän ja oikean diagnosin jolla kaljuuntuminen estyy ja hiukset alkavat kasvaa entistä vahvempina takaisin.      

Vierailija
28/36 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestyyppiseen hiustenlähtöön auttaa antiandrogeeninen nesteenpoistolääke Spironolactone.

Vierailija
29/36 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miestyyppiseen hiustenlähtöön auttaa antiandrogeeninen nesteenpoistolääke Spironolactone.

Hmm. Spironolaktoni on heikko antiandrogeeni, joka kliinisen kokemuksen mukaan auttaa 80–90%:lla potilaista. - Joten toisin sanoen 10-20% ei saa siitä tarvitsemaansa apua...

Vierailija
30/36 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ollut hiustenlähtöä yli vuoden verran. Nyt vaikuttaa siltä, että päälaelta hiukset ovat harventuneet huomattavasti. Otan itsestäni kännykällä kuvia ja tarkkailen pakkomielteisesti, paistaako päänahka vai ei. Hiukseni eivät olleet paksut alun perinkään, joten en ole ihan varma, kuvittelenko koko jutun. 

Syiksi epäilen stressiä, hormoneja ja raudanpuutetta. 

Vierailija
31/36 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pariin kertaa lähtenyt tukkaa stressin takia, ja molemmilla kerroilla spironolactone-kuuri lopetti sulkasadon. Mutta kaikilla ei tietenkään toimi, kannattaisi kuitenkin kokeilla?

Vierailija
32/36 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
33/36 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha, mutta vastaan silti.

Kaytan 2% minoxidilia paivittain. Hiusten lahto on loppunut, mutta jos lopetan tuon kayton, se jatkuu. Ei voi mitaan. Viisikymppinen olen, ja tama alkoi jo ainakin 10 vuotta sitten. Ensin auttoi rauta ja sinkki, myohemmin enaa ei, joten jouduin siirtymaan tuohon reseptilaakkeeseen. 

Nimim. nuorena paksut hiukset, nykyaan ohuet. 

Vierailija
34/36 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiusakatemiaan ja vaihtoehtohoitoihin oon alkanu rahojani käyttää sen takia, koska lääkärit on jättäny mut tän vaivan ja monen muunkin vaivan takia oman onnen nojaan..

Kannattako rahansa antaa huijareille vai kunnollisille ykdityislääkäreille?

hiusakatemia on pelkkää huuhasta, ne "näytteet", mitä hiusjuurista löytyy, löytyvät kaikilta aikuisilta, oli vaivoja tai ei. Vain pikkulasten hiusjuurista ei löydy mitään, tämän puhui ohi suunsa 12 vuotta sitten eräs hiusjuuritutkija, jonka luona kävin ja maksoin kalliin hinnan siitä ja kaikenmaailman hapanjuurihoidoista.

Kannattaa alkaa valmistautua henkisesti siihen, etteivät hiuksesi palaudu enää koskaan ennalleen vaikka saisit esim. lääkkeet kilpirauhasen vajaatoimintaan.

Vierailija
35/36 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena kilpparin vajaatoiminta aiheutti hiusten lähtöä, sittemmin vaikeat ja raskaat ajat elämässä(pitkään jatkueet) oireina hiusten lähtö.

Ruokahaluttomuus ja yksipuolinen ruoka, univaikeudet….. kaikki lisää hiusten ja ihon oirehdintaa.

Ei kait mitään lääkettä, joka tehoais, muuten kuin lompakon kevenemisenä.

Vierailija
36/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on pariin kertaa lähtenyt tukkaa stressin takia, ja molemmilla kerroilla spironolactone-kuuri lopetti sulkasadon. Mutta kaikilla ei tietenkään toimi, kannattaisi kuitenkin kokeilla?

Vanha ketju, mutta toivottavasti joku kokemusasiantuntija sattuisi lukemaan vielä tätä.

Kävin yleislääkärillä, joka oli kirjannut käynnistä, että tarvittaessa spirolactonea gynekologin määräämänä. Kuitenkin googlaamalla tuli esim. Yle Akuutin juttu, jossa lääkäri kertoi hiustenlähdöstä kärsivälle naiselle, että yleislääkäri voi tuota lääkettä määrätä. Oletteko saaneet spirolactone-reseptin hiustenlähtöön yleislääkäriltä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän