Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen vartalo ja ikääntyminen

Vierailija
25.11.2016 |

Miten se miehen vartalo muuttuu iän myötä? Kun aina on puhetta miten naisen vartalo muuttuu raskauksien, synnytysten ja iän myötä.
Mites miehet? Kai jotain iän mukana tulee?
Uteliaisuuttani kyselen.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihat vanhenevat ukot, jotka hiki päässä kuntoilevat, ovat kaikista rumimpia vanhemmiten. Ryppyisiä, luisevia ja kuivakoita. He, jotka ovat itselleen armollisempia, muutamine kiloineen, ovat yleensä mukavamman näköisiä ja luonteeltaakin rennompia. Terveyttä voi ylläpitää muutenkin, kuin pakonomaisella ja tiukkapipoisella asenteella. N 43

Toi on ihan totta. Eräs ex joka on itseäni muutaman vuoden nuorempi, 44, ja pitää itseään yhä tosi atleettisena, on kaulastakin ryppyinen kuin ysikymppinen ja kylkiluut paistaa. Tukkakin on jo harmaantunut ja hiusraja kohta päälaella. Erotuksena salitreenaajiin (käyn itsekin salilla joten lihasta näkee) hän halveksii salilla kävijöitä (lue: on kateellinen) ja vain hänen oma tapansa treenata ("voimistella") pelkällä oman kropan vastuksella on ainoa oikea. Neuroottisen tarkka myös ruokavaliosta ja vanhenee ihan silmissä. Mieluummin katselen miestä jossa on vähän enemmän elämää ja veri kiertää ja joka osaa vielä nauttiakin elämästä.

Vierailija
62/73 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteys ja jäntevyys häviää. Lihasmassan tilalle tulee läskiä tai jos lihasmassa ei häviä, niin läskiä tulee liikaa. Vatsanseutu muuttuu löysäksi. Lopulta tietysti se eltaantuminen, että kroppa alkaa haista vanhukselle, koska ei pysty käsittelemään enää aineita ja koska aineenvaihdunta hidastuu. Miehellä on tietysti mahdollisuus säilyä aika hyväkuntoisena jopa 65-vuotiaaksi, jos pitää itsestään huolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se lihaskunto tee nuorekasta vaikutelmaa enää neljäkympin kohdalla. Sisäkumi paistaa harvenevan tukan alta, hiusraja vetäytyy, silmänympärykset ovat rypyillä ja leukalinja veltostuu.

Eikä siinä ole mitään pahaa, normaalia ikääntymistä. Nykyinen ikuisen nuoruuden tavoittelu ja ihannointi on paitsi jotenkin surullista, myös mahdotonta.

Vierailija
64/73 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ihan just nelikymppinen ja pistäisin kaksikymppisen itseni pakettiin vaikka silmät ummessa. Lihasta ja voimaa on reippaasti enemmän kuin koskaan ja rasva% vakaasti 10:ssä. On tämän eteen kyllä töitäkin viimeiset 20 vuotta tehty.

Se täytyy kyllä tunnustaa, että silmäkulmista löytyy kuulemma nykyään naururypyt ja korvakarvat joudun nyppimään :D

Naamalleen ei tietty oikein voi mitään, mutta kroppa tulee olemaan samassa fyysisessä kunnossa vielä parinkymmenen vuoden päästä; Todennäköisesti kymmenen vuoden sisällä oma testosteronin tuotanto laskee siihen pisteeseen, että voin hakeutua testosteroni-korvaushoitoon, mikä pysäyttää treenaavan miehen fyysisen rappeutumisen melkolailla seinään.

Vierailija
65/73 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös miehen naamaan tulee syviä uurteita. Ja se pakaroiden kiinteys häviää. Näistä kommenteista paistaa osittain se, että osa miehistä oikeasti kuvittelevat, ettei ikä näy miehessä. Voi, voi.

Vierailija
66/73 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman tukevammat miehet ovat vanhempana paremman näköisiä kuin laihat luikut. Pahimman näköisiä ovat laihat, mutta kuitenkin on kaljamahaa ja jalat tikut.

Vierailija
67/73 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieman tukevammat miehet ovat vanhempana paremman näköisiä kuin laihat luikut. Pahimman näköisiä ovat laihat, mutta kuitenkin on kaljamahaa ja jalat tikut.

Tää on totta.

Vierailija
68/73 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ihan just nelikymppinen ja pistäisin kaksikymppisen itseni pakettiin vaikka silmät ummessa. Lihasta ja voimaa on reippaasti enemmän kuin koskaan ja rasva% vakaasti 10:ssä. On tämän eteen kyllä töitäkin viimeiset 20 vuotta tehty.

Se täytyy kyllä tunnustaa, että silmäkulmista löytyy kuulemma nykyään naururypyt ja korvakarvat joudun nyppimään :D

Naamalleen ei tietty oikein voi mitään, mutta kroppa tulee olemaan samassa fyysisessä kunnossa vielä parinkymmenen vuoden päästä; Todennäköisesti kymmenen vuoden sisällä oma testosteronin tuotanto laskee siihen pisteeseen, että voin hakeutua testosteroni-korvaushoitoon, mikä pysäyttää treenaavan miehen fyysisen rappeutumisen melkolailla seinään.

Kovat luulot sulla ainakin on.

Jos sinä parikymppisenä treenaisit yhtä paljon kuin nelikymppisenä ja kohtaisit itsesi niin se parikymppinen pistäisi sut maihin ennenkuin silmä kerkeisi räpähtää.

Ei nelikymppinen äijä pärjää parikymppiselle mitenkään. Se on ihan fysiikkaa vaan ja fakta.

Vierailija
69/73 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mieheni tavannut kun hän oli 27 ja minä olin 17. Edelleen ollaan yhdessä. Mies on 55 ja minä 45. Yhdessä ollaan vanhennuttu. :) Ja Rakkautta on ilmassa. Kun tässä nyt molemmat ollaan fyysisesti vanhennuttu, niin ei sitä niinkään huomaa. Isäntä suht samoissa mitoissa kuin silloin aikoinaankin. Meikäläinen kamppailee lihoamista vastaan. Siksi läpsyttelen maratoneja. Mies ei harrasta mitään liikuntaa ja silti ei liho yli 80 kiloa. Niin epäreilua. Tosin minä olen viisi lastakin matkan varrella pyöräyttänyt. On venytty ja vanuttu suuntaan jos toiseen.

Mul on harmaita hiuksia ja miehellä ei. Tosin mulla tummanruskeet hiukset ja miehellä vaaleat. Naamasta ollaan varmaan rupsahdettu kans, mut niin ruukaa käydä.

Maata kohti vajoamme....

Vierailija
70/73 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle 50 ei mitään muutoksia

Jos puhut itsestäsi, niin sinulla on siis ainakin kaihi? Tai sitten prinssiharha ei kasto ikää ;D

Vierailija
71/73 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovat luulot sulla ainakin on.

Jos sinä parikymppisenä treenaisit yhtä paljon kuin nelikymppisenä ja kohtaisit itsesi niin se parikymppinen pistäisi sut maihin ennenkuin silmä kerkeisi räpähtää.

Ei nelikymppinen äijä pärjää parikymppiselle mitenkään. Se on ihan fysiikkaa vaan ja fakta.

No niinhän minä treenasinkin! :D

Jos sulla olisi yhtään omakohtaista kokemusta, niin ymmärtäisit, että voiman ja lihasmassan kehitys on aloittelijatason jälkeen pirskuleen hidasta ja kovaa työtä.

Voimanostajat tyypillisesti peakkaavat 35 - 45v välissä. Jotkut muut ominaisuudet alkaa rapistua ennen tuota, mutta voima vasta noin myöhään. Tyypillisesti testaamattomissa voimanostoliitoissa kilpailevilla lähemmäs tuota loppupäätä, koska oman testo- tuotannon tippuminen ei ole ongelma ;)

Vierailija
72/73 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljän kympin jälkeen olen huomannut ettei kuntosalitreeni enää tartu kehoon entiseen malliin. Pelkästään kunnon ylläpitoon saa tehdä töitä. Kasvoihin on tullut ryppyjä ja lehtien tekstit ovat muuttuneet pienemmiksi. Kummallista.

Vierailija
73/73 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljän kympin jälkeen olen huomannut ettei kuntosalitreeni enää tartu kehoon entiseen malliin. Pelkästään kunnon ylläpitoon saa tehdä töitä. Kasvoihin on tullut ryppyjä ja lehtien tekstit ovat muuttuneet pienemmiksi. Kummallista.

On kyllä tosi kummallista. Oletko harkinnut prillejä siihen lukemiseen?