Miehen vartalo ja ikääntyminen
Miten se miehen vartalo muuttuu iän myötä? Kun aina on puhetta miten naisen vartalo muuttuu raskauksien, synnytysten ja iän myötä.
Mites miehet? Kai jotain iän mukana tulee?
Uteliaisuuttani kyselen.
Kommentit (73)
Se on kyllä aika kammottavaa katseltavaa se luiseva, roikkuva persaus.
Jotenkin munakin on semmoinen harmahtava ja roikkuva, ei terhakka laisinkaan.
Karvoja pukkaa nenästä ja korvista sekä kulmakarvat rehottavat.
Ei tätä mukava ole vierestä seurata.
Onnea vaan myös kaikille kohtalo-sisarille, jotka ottivat huomattavasti vanhemman miehen. Nyt kun mies lähes 60.v niin voin kertoa, että ei naurata. Itse 42.v.
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä aika kammottavaa katseltavaa se luiseva, roikkuva persaus.
Jotenkin munakin on semmoinen harmahtava ja roikkuva, ei terhakka laisinkaan.
Karvoja pukkaa nenästä ja korvista sekä kulmakarvat rehottavat.
Ei tätä mukava ole vierestä seurata.
Onnea vaan myös kaikille kohtalo-sisarille, jotka ottivat huomattavasti vanhemman miehen. Nyt kun mies lähes 60.v niin voin kertoa, että ei naurata. Itse 42.v.
Apua.. mua nauratti tuo "munakin on semmoinen harmahtava ja roikkuva" :D
Tilanteesi ei tuosta enää parane, vaan pahenee. Noita vanhuksia ei voi oikein enää jättääkkään ja seuraavat 30 vuotta saatkin sitten toimia omaishoitajana ja tietenkin sitten elämäsi viimeiset 20 vuotta olla leski.
Omat vanhemmat vanhenee ja niistä tuossa ajanksossa kuuluisi huolehtia.
Olet itse parhaassa iässäsi. En ole ikinä ymmärtänyt miksi ihmiset tekevät tuon itselleen.
Onnekkaita ovat toki ne vanhukset, jotka joku hoitaa kotiin loppuun asti, mutta eikö siinä käy jo kiitollisuudentaakkakin raskaaksi, kun näkee nuoremman ihmisen haaskavan elämänsä sinun kääntelyysi ja paskavaippoihisi.. Reissunsa hän joutuu tehdä aina yksin ja tanssit ym. muu hauskanpito jää hältä välistä, kun kärttyisä vanha pappa huutelee käskyjä makuukammarista.
Tietenkin oma valinta, mutta ei rakkauden kyllä aivan noin pyyteetöntä kuulu olla.
Vähä meni ohi aiheen :D
Mulla on 52v mies ja en ole huomannut muita muutoksia hänessä kuin että tukka on vähän harmaantunut. Mies on urheilee yhä veteraanisarjoissa (suunnistus) ja on todella kovakuntoinen. Mikään ei vartalossa roiku.
Meillä mies on kuuskymppinen. Kyllähän se mieskin vanhenee, ei siitä mihinkään pääse. Naamaan tulee uurteita ja kaula-leukalinja löystyy. Mahakin pyrkii kasvamaan. Ja kävely- siinä se näkyy. Mies ei harrasta liikuntaa, mikä olisi välttämätöntä. Lonkat alkaa vetämään koukkuun ja kävelystä tulee jäykkää. Olkapäätä kolottaa jne. Kyllä se ikääntyminen näkyy miehenkin vartalossa ja outoa olisi jos ei näkyisi. Kyllä kaksikymppisen miehen vartalon erottaa nelikymppisen vartalosta.
Miksi muuten suurin osa miehistä alkaa muistuttamaan toinen toistaan, mielestäni miehet vanhenee ulkoisesti naisia nopeammin.
Muutama helmi on toki joukossa, mutta suurin piirtein kaikki kuuskymppiset ovat toistensa kopiota.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 52v mies ja en ole huomannut muita muutoksia hänessä kuin että tukka on vähän harmaantunut. Mies on urheilee yhä veteraanisarjoissa (suunnistus) ja on todella kovakuntoinen. Mikään ei vartalossa roiku.
Kun nyt menet ja kaivat sen valokuva albumin esiin ja vertaan miestäsi niihin 30 vuotta sitten otettuihin kuviin, huomaat kyllä eron. Viiskymppinen ei liikunnasta huolimatta käy kaksikymppisestä. Ei sillä, että se viisikymppinen olisi yhtään sen huonompi, kaikki me vanhetaan, mutta ei se miehenkään vartalu muutoksilta säily. Vaatteitten kanssa erot ei niin näy, mutta ilman vaatteita eron kyllä huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen 53v ja vielä ainakaan ei ole mitään muutosta,vatsaa ei ole ja juoksu kulkee yhä kevyesti ja lihakset on kunnossa ja tukka päässä.
Minä olen sinua pari vuotta vanhempi ja nainen. minullakin juoksu kulkee kevyesti, lihakset on paremmassa kunnossa kuin nuorena ja tukka on päässä enkä ole lihonut nuoruus vuosista, mutta en silti kuvittele käyväni parikymppisestä. Miehet ilmeisesti oikeasti luulee pysyvänsä aina nuorina. Ei se vaan niin mene. Ihminen vanhenee, niin mies kuin nainenkin. Itsekin olen tavallaan nyt paremmassa kunnossa kuin nuorena, mutta siltikin , "vanha" on vanha, eikä koskaan viisikymppinen ole vartaloltaan 20v . Silti en sano, etteikö vanhempanakin voisi olla kunnossa. Ja moni onkin. Monetkin alkaa jossain vaiheessa harrastaa liikkumista kun huomaa, että itsestään ei pysy kunnossa, mutta siltikään ei ihminen pysy ikuisesti nuorena. Nuorekkaana voi vanhakin pysyä, mutta ei nuorena.Se voi olla vaikea itsekunkin myöntää. Itseään sitä pitää helposti paremmin säilyneenä kuin ikätovereitaan, Muista huomaa, että ovat vanhentuneet, itsestä ei niinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 53v ja vielä ainakaan ei ole mitään muutosta,vatsaa ei ole ja juoksu kulkee yhä kevyesti ja lihakset on kunnossa ja tukka päässä.
Minä olen sinua pari vuotta vanhempi ja nainen. minullakin juoksu kulkee kevyesti, lihakset on paremmassa kunnossa kuin nuorena ja tukka on päässä enkä ole lihonut nuoruus vuosista, mutta en silti kuvittele käyväni parikymppisestä. Miehet ilmeisesti oikeasti luulee pysyvänsä aina nuorina. Ei se vaan niin mene. Ihminen vanhenee, niin mies kuin nainenkin. Itsekin olen tavallaan nyt paremmassa kunnossa kuin nuorena, mutta siltikin , "vanha" on vanha, eikä koskaan viisikymppinen ole vartaloltaan 20v . Silti en sano, etteikö vanhempanakin voisi olla kunnossa. Ja moni onkin. Monetkin alkaa jossain vaiheessa harrastaa liikkumista kun huomaa, että itsestään ei pysy kunnossa, mutta siltikään ei ihminen pysy ikuisesti nuorena. Nuorekkaana voi vanhakin pysyä, mutta ei nuorena.Se voi olla vaikea itsekunkin myöntää. Itseään sitä pitää helposti paremmin säilyneenä kuin ikätovereitaan, Muista huomaa, että ovat vanhentuneet, itsestä ei niinkään.
Näinhän se on. 50-vuotias voi olla hyvässä kunnossa ja näyttää hyvältä, mutta ei se sama ole kuin 20-vuotiaana. Jos vertaan mieskavereitani nyt ja 15 vuotta sitten niin kyllä jokaisessa ikä alkaa näkymään vaikka liikkuvat ja pitävät ainakin näennäisesti itsestään huolta. Jokaisella on jo ekat rypyt tulleet ja muutamalla hiusraja pakenee.
Vierailija kirjoitti:
Katsohan miehesi ihoa: siinä huomaat ihan varmasti muutoksen. Muilta osin kertomasi varmaan pitääkin paikkansa.
Mun miehellä alkoi parta kasvamaan kunnolla vasta kolmekymppisenä ja molemmat huomasimme että lihaksetkin kasvoivat silmissä, vaikka mies on urheillut läpi elämän niin kasvu oli huomattavaa paljon pienemmällä liikuntamäärällä?
Poikamaisuus katosi melkein hetkessä. Mies on nyt neljäkymmentä mutta toki näyttää edelleen 25 vuotiaalta. Ennen tuota muodonmuutosta häntä luultiin aina alle 18 vuotiaaksi. Siitä koitui paljon harmia työelämässä ja etenkin sosiaalisessa elämässä väärinkäsityksien takia. Itse pidän paljon enemmän nuoremmista miehistä mutta olen jo sisäistänyt ettei tässä itsekään pysy ikuisesti nuorena niin koen tavallaan mieheni muodonmuutoksen positiivisena vaihteluna. Aluksi oli vaikea innostua parrasta ja lihaksista, kun mies oli aijemmin sellainen suloinen anime keijukainen.
Rouva 47
Ei vanheneminen ole pelkästää huono asia. Mieheni on ainakin vaan komistunut vaikka onkin jo vähän ryppyjä silmäkulmissa.
Minäkin olen eri näköinen kuin parikymppisenä ja olen tyytyväinen. Itsevarmuus kaunistaa, 20-vuotiaana olin epävarma häpyhuulesta ja herranen aika nännin väristä ja vaikka mistä. Ehkä silloin olin kiinteämpi ja enemmän kauneusihanteita vastaava, mutta se epävarmuus itsestä ja omasta kehosta..
Jotkut ne tuntuisi pysyvän melkein ikuisesti nuorina.
Olen kateellinen mutta sekin on vain tunne.
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäistyvän miehen puolisona tässä joutuu katselemaan väistämätöntä rappeutumista. Maha kasvaa, hauis pienenee, pylly leviää, kaksoisleuka löpsöttää, kyynärtaipeen iho rypistyy, polvet roikkuu.
Olen saanut itseni kiinni silmien sulkemisesta. Haluan nähdä hänet sellaisena kuin hän oli 15 vuotta sitten, kuumana ja kiinteänä. On helpompaa kiihottua, kun ei näe kovin tarkasti.
...hän varmaan kokee samoin. Tätä elämä on.
? Miksi et vain ottaisi miestä, joka on ihana ja sen lisäksi fysiikaltaan hyvässä kunnossa? Kuulostaa, että olet tinkinyt siitä, mitä haluat.
Vierailija kirjoitti:
Ei vanheneminen ole pelkästää huono asia. Mieheni on ainakin vaan komistunut vaikka onkin jo vähän ryppyjä silmäkulmissa.
Minäkin olen eri näköinen kuin parikymppisenä ja olen tyytyväinen. Itsevarmuus kaunistaa, 20-vuotiaana olin epävarma häpyhuulesta ja herranen aika nännin väristä ja vaikka mistä. Ehkä silloin olin kiinteämpi ja enemmän kauneusihanteita vastaava, mutta se epävarmuus itsestä ja omasta kehosta..
Se on vähän mistä pitää. Jos tykkää nuoremmista niin vanha mies on vain ällötys. Ei sille oikein voi mitään. Pitää vain hyväksyä se toisen ikääntyminen ja oma, jos on pitkässä parisuhteessa.
Minä en oikein siedätä nelikymppisiä miehiä vaan haitari on 19-35 vuotiaat riippuen tietysti näyttääkö nuorelta. Joskus on sellaisia kamalia kaksikymppisiä jotka näyttävät ihan nelikymppisiltä kalju-ukkoilta :O
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on vähän mistä pitää. Jos tykkää nuoremmista niin vanha mies on vain ällötys. Ei sille oikein voi mitään. Pitää vain hyväksyä se toisen ikääntyminen ja oma, jos on pitkässä parisuhteessa.
Minä en oikein siedätä nelikymppisiä miehiä vaan haitari on 19-35 vuotiaat riippuen tietysti näyttääkö nuorelta. Joskus on sellaisia kamalia kaksikymppisiä jotka näyttävät ihan nelikymppisiltä kalju-ukkoilta :O
Miehen iästä ei voi varmasti tietää miltä hän näyttää fyysisesti. 36-vuotias mies voi olla joka suhteessa paremmassa kunnossa kuin 19-vuotias mies.
Vierailija kirjoitti:
Muuttuu miehekkäämmäksi ja karismaattisemmaksi. Kypsän miehen vartalo on kuin graaniittiveistos.
yhtä kirjava ja laikukas :=D
- yx kypsä mies minäkin
Mulla alkoi murrosikä vasta joskus 16 vuoden paikkeilla ja oon ollu tosi lapsen näköinen aina. Parta kasvoi vasta armeijassa ja pituuskasvu loppui vasta 20 paikkeilla. Se oli nuorena tosi kova paikka.
Nykyisin uskallan jo luottaa siihen että jos kehitys alkoi noin myöhään,niin voisin ehkä rupsahtaakkin myöhemmin? :D
Olen ymmärtänyt että muna pysyy kunnossa kun sitä käyttää..mutta olen myös kuullut että erektio tekisi myös hallaa verisuonille ja kudoksille? Eli onko jokaiselle miehelle annettu X-määrä "erektio-aikaa"? :D
Ikää 28 ja olen kanssa huomannut että terveys ei ole itsestään selvyys..liikuntaa on pakko olla. Hatunnosto vanhoille herroille,jotka ovat fressin näköisiä
Tälla palstalla kirjoitetaan lähes joka päivä, että yli 25-vuotias nainen on pilaantunutta lihaa yms. Ja kaikki suomalaiset naiset ovat rumia/läskejä/pienitissisiä.
Eihän ole kivoja tuollaiset yleistykset?