Sopiva kansainvälinen tyttönimi (Suomessa, Ruotsissa ja espanjankielisissä maissa...)
Moi! Ekan vauvan ja tytön synnytys lähestyy ja nimi vielä epäselvä. Mieheni on latino ja itse olen suomenruotsalainen/kaksikielinen, melko kansainvälinen nimi pitäisi löytyä, joka ei kuitenkaan ole mikään turhan yleinen maissamme... Itse olen aina tykännyt Adriana nimestä, miehen kotimaassa se tosin on joka toisen tytön nimi, eli liian yleinen. Mies tykästyi nyt Ariadna nimeen, itsekin tykkään, mutta onko se liian outo/vaikea suomalaisen suuhun? Tuleeko siitä sitten Arska, Ariatna ja anteeksi mikä... Entä sellainen nimi kuin Audriana, Ariella tai Aria? Tykkään myös Aliciasta ja Amaliasta, mutta ovat ehkä turhan suosittuja sekä espanjankielisissä maissa, että ruotsissa. Löysin myös sellaiset versiot netistä kuin Aliciana tai Ameliana, mutta en ole ihan varma tykkäänkö... Tokaksi nimeksi olisi tarjolla mun mummon nimi, Elsbeth ja hänen mummonsa nimi Alba. Haluaisin laittaa kaikki 3, mutta eivät taida sopia kovin hyvin yhteen.... Lapselle tulisi minun suomalainen sukunimi, mieheni mielestä tämä olisi lapselle paras vaihtoehto. Onko ajatuksia?
Kommentit (10)
Adriana Elsbeth Alba Virtanen hohohoo :D
Ariadna on musta ruma, näyttää kirjoitusvirheeltä eikä ollenkaan toimi suomenkielisen sukunimen kanssa. Samaten Audriana.
Ariella ja Aria on nättejä, en tiedä tosin miten toimisi suominimen kanssa. Elsbeth sopisi noihin kivasti kolmanneksi nimeksi, mutta siihen sopisi minusta laittaa jotain väliin. Alba ei minusta oikein sopisi, kun se on niin erilainen kuin tuo Elsbeth.
Jos ei ole pakko olla mikään noista, niin Nina?
Tai sitten Julia, Anna/Anni, Emilia/Emily/Emma?
Mielestäni kaikki ehdottamasi nimet ovat suomenkielisille hankalia. Esim. Julia ja Anna olisivat paljon parempia.
Keskustelun aloittelija tässä... Kaikki nämä Ninat, Mariet, Mariat, Annat, Juliat ja muut ovat meidän mieleen liian tavallisia/tylsiä vaikka ne toimiikin kansainvälisesti. Aurelia ei ole mikään paha, on ollut omalla listallakin (ja miehen isoisä oli Aurelio...), mutta enpä tiedä. Oma iskäkin oli vähän sitä mieltä että Ariadna kuulostaa siltä, että olisi kirjoitusvirheitä ja, siksi vähän se huoli, että kaikki kummastelisivat Suomen puolella vaikka itsekin jo totuin siihen... Huh, että onkin vaikeaa :D
Jos sukunimesi on -nen loppuinen, niin ehkä ensimmäiseksi nimeksi voisi ajatella aika neutraalia vaihtoehtoa. Toisen ja kolmannen nimien järjestyksen kääntäisin. Omat suosikit olis nämä:
- Elena Alba Elsbeth
- Eva Alba Elsbeth
- Evita Alba Elsbeth
- Amelia Alba Elsbeth
Amber, Angel, Angela, Ally, Anna? :)