Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä olisi sopiva ehkäisy kun hormonit ei käy?

Vierailija
25.11.2016 |

Veritulpan ym takia nyt sitten kielletty kaikki hormonaalinen ehkäisy. En ole ollut koskaan raskaana ja kohtu on gynen mielestä liian pieni kierukalle. Vakisuhteessa kumit ei ole niin kivoja. Mikä olisi hyvä?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minipillerit käy, niissä on vaan keltarauhashormonia. Just tulin lääkäristä saman asian tiimoilta.

Vierailija
2/20 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minipillerit käy, niissä on vaan keltarauhashormonia. Just tulin lääkäristä saman asian tiimoilta.

Onko ne varmoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oo henk.kohtaista kokemusta mutta googlaa gyneflix kuparikierukka,sopii kuulemma tiukkaankin :) itse tuota olen alkanut harkita sitten kun tarvitsee ehkäisyä.

Vierailija
4/20 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Femcap, Persona, pessaarejakin saa ulkomailta. Itse ajattelin kokeilla Femcapia, kun en halua hormoneja, kuparikierukka ei sovi, lisäksi lateksille allerginen...

Vierailija
5/20 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole muita vaihtoehtoja kuin kondomi. Sterilisaatio tietysti sitten, kun ikä riittää (olemme 26-vuotiaita). Ikävää, mutta minkäs teet. Sterin ikäraja on Suomessa ihan liian korkea. Olen lapsesta asti tiennyt, etten halua lapsia, mutta pakko odottaa kolmekymppiseksi että saa lopullisesti piuhat poikki.

Vierailija
6/20 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisytietokone. Parilla tutulla ollut käytössä. Kondomia pitää tietenkin käyttää hedelmällisinä päivinä.

Vierailija
7/20 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ne varmoja?

On. :))

Cerazzette tms siinä on 12h aikaa ottaa pilleri, jos unohdat. Noita lääkäri suositteli, monet olleet tyytyväisiä. Kokeilemallahan se vaan selviää, kun jokaisen keho on uniikki.

Vierailija
8/20 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flexi-T 300, pienempi malli kuparikierukasta. Mun kohtu oli alle 3cm läpimitaltaan kun laitettiin ja ihan hyvin meni. Vähän muljui alkuun.

Minipillerit, e-kapseli, hormonikierukka - näissä on kaikissa keltarauhashormonia. Se ei todellakaan sovi kaikille, jos hormonaalinen ehkäisy ei käy.

Vierailija
9/20 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuota Femcapia pohdittiin ihan lääkärinkin kanssa, luultavasti on vähintään yhtä toimiva kuin kondomi, mutta ilman sivuvaikutuksia ;) On myös Leahs shield ja pari muuta vaihtoehtoa, niitä löytyy Googlella. Siis kuin pessaari, mutta kohdunsuulle, pysyy paikoillaan samalla periaatteella kuin kuukuppi. Lisäksi voi käyttää spermisidejä. Voi olla paikoillaan 48h mutta vähintään joku 6-8h yhdynnän jälkeen ennen pesua.

Vierailija
10/20 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Flexi-T 300, pienempi malli kuparikierukasta. Mun kohtu oli alle 3cm läpimitaltaan kun laitettiin ja ihan hyvin meni. Vähän muljui alkuun.

Minipillerit, e-kapseli, hormonikierukka - näissä on kaikissa keltarauhashormonia. Se ei todellakaan sovi kaikille, jos hormonaalinen ehkäisy ei käy.

Joo, mutta tässä oli kyse tulppariskistä, ainakin mulle sanottiin että minipillerit sopii.

Vierailija
11/20 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on gynefix kuparikierukka. Todella paljon varmempi, kuin Femcap, jossa raskauden riski on suuri.

Itse olen synnyttänyt, mutta gynefix sopii synnyttämättömillekin.

Vierailija
12/20 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on gynefix kuparikierukka. Todella paljon varmempi, kuin Femcap, jossa raskauden riski on suuri.

Itse olen synnyttänyt, mutta gynefix sopii synnyttämättömillekin.

Gynefixin saaminen on hankalaa, jos asuu muualla kuin pk-seudulla, juttelin asiasta maahantuojan kanssa :( Se vaatii lääkäriltä erillisen koulutuksen jotta osaa asentaa. Lisäksi esimerkiksi mulle sitäkään ei suositella verenvuototaipumuksen vuoksi = runsaat vuodot.

Vierailija
13/20 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis saan suunnilleen kaikki kuviteltavissa olevat ongelmat horm ehkäsystä. Aurallisen migreenin. Masennuksen. Jne. Pelkään että se progestroni on osasyynä.. Pitääkö pessaaria sovittaa? Saako spermisedejä nykyään? Vuosi sitten ne oli loppu kaikkialta. Ap

Vierailija
14/20 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuseksiä vaan 69 ei muuta tai käsipeliä ja toimii

Toisin ei ole yhtä kivaa

Vierailija
15/20 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi ehkäisytietokoneen puolestapuhuja. Itsellä ollut LadyComp käytössä sen jälkeen kun halusin e- pillereistä eroon. Oikein käytettynä ehkäisyteho muistaakseni 99,8% luokkaa. Oppii nopeasti oman kiertonsa ja nykyään osaan sanoa ilman konettakin päivälleen koska ovuloin. Kun päätettiin alkaa yrittää lasta, raskauduin heti ensimmäisestä kierrosta kun tiesi täsmälleen koska tulee harrastaa seksiä mikäli haluaa tulla raskaaksi. Vaatii tietysti hieman itsekuria että malttaa olla harrastamatta seksiä ovulaatiopäivänä ja sitä edeltävinä n. viitenä päivänä. Tai käyttää silloin jotain muuta ehkäisykeinoa.

Vierailija
16/20 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme käyttäneet varmojen päivien laskemista  ja lisäksi keskeytettyä yhdyntää. On toiminut meillä 2,5 vuotta. Minulla on säännölliset kuukautiset, joten pystyn laskemaan varmat päivät tarkasti. Tietenkin jos menkat ovat epäsäännölliset, sitä ei voi tehdä. Valitettavasti en ole keksinyt mitään järkevää ehkäisymuotoa. Pillereistä menee pää ja kroppa sekaisin, kumin kanssa homma ei onnistu ollenkaan. Kierukkaa en ole kokeillut. Femcapia tms. olen harkinnut.

Eipä tämä minun panokseni tähän keskusteluun kovin kummoinen ollut... Tulinpa vain kertomaan omista kokemuksistani. Tämä ehkäisykeino toimii meillä. Vahinkoa ei ole sattunut. Mutta toisaalta se ei myöskään olisi meille katastrofi, jos se vahinko sattuisi, joten siksi olemme uskaltaneet jättää ehkäisyn pelkän päivien laskemisen ja keskeytetyn yhdynnän varaan.

Vierailija
17/20 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi ehkäisytietokoneen puolestapuhuja. Itsellä ollut LadyComp käytössä sen jälkeen kun halusin e- pillereistä eroon. Oikein käytettynä ehkäisyteho muistaakseni 99,8% luokkaa. Oppii nopeasti oman kiertonsa ja nykyään osaan sanoa ilman konettakin päivälleen koska ovuloin. Kun päätettiin alkaa yrittää lasta, raskauduin heti ensimmäisestä kierrosta kun tiesi täsmälleen koska tulee harrastaa seksiä mikäli haluaa tulla raskaaksi. Vaatii tietysti hieman itsekuria että malttaa olla harrastamatta seksiä ovulaatiopäivänä ja sitä edeltävinä n. viitenä päivänä. Tai käyttää silloin jotain muuta ehkäisykeinoa.

Tämä kuulostikin ihan loistavalta, kunnes googlasin hinnan! 465€! Mitä ihmettä?

Vierailija
18/20 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskeytetty varmoina päivinä, kortsu käytössä ovulaation aikana.

Toki naisen täytyy tunnistaa kierron vaiheet todella tarkkaan ja miehen pitää hallita keskeytetty tekniikka. Eikä taida onnistua niillä uroksilla jotka erittävät touhutippoja..

Meillä toki ikääkin jo yli 40v, eli ei ehkä ihan hedelmällisimmässä iässä (onneksi ) enää olla.

Mut näillä on menty jo vuosia.

Vierailija
19/20 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se kertahankintana arvokas, sitä en kiellä, mutta itselleni perustelin sen sillä että pillerit tulee kolmessa vuodessa maksamaan yhtä paljon (13e×12kkx3v=468e) ja LadyCompin käyttöikä on n. 10 vuotta. Eli pitkällä tähtäimellä tulee halvemmaksi kuin pillerit ja kaiken lisäksi ilman mitään sivuvaikutuksia.

Vierailija
20/20 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, onneksi minulla on säännöllinen kierto ja ovis tuntuu niin selvästi että ei tarvi mitään konetta sitä kertomaan. ..