Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä pakkaan mukaan synnärin sairaalakassiin??

Vierailija
25.11.2016 |

Otsikossa kysymys! Mitä itse koit tärkeiksi? Mille taas ei ollut mitään käyttöä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vissyä ja suklaata

Vierailija
2/13 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain tekemistä, kirja, ristikko yms

Siellähän voi vierähtää vaikka pari vuorokautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteita, jotain tekemistä itsellesi, kännykän laturi, ei tuu muuta mielee.

Vierailija
4/13 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän päivän kohu jutun jälkeen voisin sanoa, että korviketta, liukuvoidetta ja jotakin seksihaluja herättävää. Pääset heti sitten sairaalasta kotiin tyydyttämään miestäsi.

Vierailija
5/13 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tärkeimmät oli:

1) kunnolliset, venyvät mutta tukevat imetysliivit! Tissit muuttuivat koviksi, jättimäisiksi meloneiksi maidon noustessa ja käveleminen oli kivuliasta, kun ei ollut aluksi niitä liivejä. Lähetin miehen synnäriltä kauppaan ostamaan niitä ja onneksi osaava myyjä valkkasi sopivat.

2) lakua. Synnytyksen jälkeen minulla oli aivan uskomaton ruokahalu, nälkä ihan koko ajan. Lisäksi repesin synnytyksessä pahasti episiotomiasta huolimatta ja ulostaminen oli siksi kamalaa. Lakritsin syöminen auttoi niin, ettei tarvinnut punnata ollenkaan.

Millään kirjoilla tai tekemisillä en olisi tehnyt mitään, koska ennen synnytystä olin kipeä ja synnytyksen jälkeen väsynyt ja vauvan hoitamisessa meni aikaa.

Vierailija
6/13 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykkä,omat sukat, kotiintulovaatteet, vaatteet vauvalle sairaalaankin, koska Jorvista ei saa esim enää vaatteita vauvalle. Tulee kylmä. Harsoliina ja hygieniatarvikkeet. Olin 24h sairaalassa kahdessa viimeisessä synnytyksessä.

Vierailija
7/13 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta mitään tekemistä ei sairaalan tarte koska vauva pitää yleesä huolen ettei tylsisty.

Mutta mukaan imetysliivit jos paritkin ja liivinsuojia.

Kunnon alushousut ja sukat on hyvät.

Luumua jossain muodossa pehmentämään mahhaa.

Ja ite koin hyväks sellasen oikein leveen tukivyön jotta pysty paremmin liikkumaan kun vatsalihakset on ties missä.

Vierailija
8/13 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pippurikaasua jos mies yrittää heti sairaalassa päälle.

Vierailija
9/13 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta mitään tekemistä ei sairaalan tarte koska vauva pitää yleesä huolen ettei tylsisty.

Mutta mukaan imetysliivit jos paritkin ja liivinsuojia.

Kunnon alushousut ja sukat on hyvät.

Luumua jossain muodossa pehmentämään mahhaa.

Ja ite koin hyväks sellasen oikein leveen tukivyön jotta pysty paremmin liikkumaan kun vatsalihakset on ties missä.

Synnytyssalissa kului 17h, onneksi oli ristikkolehtiä mukana! Ja sitten kun vauva syntyi, nukkui vastasyntyneen tapaan 20h vuorokaudessa. Että ei siinä hirveesti mitään hommaa ollut. ..

Vierailija
10/13 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fleshlight, jonka voi ojentaa synnytyksen aikana miehelle, mikäli hänen pallejansa alkaa pakottamaan. Voi olla, että hän voi joutua olla jopa vuorokauden ilman yhdyntää. Miesparka.

Vierailija
11/13 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kännykkä,omat sukat, kotiintulovaatteet, vaatteet vauvalle sairaalaankin, koska Jorvista ei saa esim enää vaatteita vauvalle. Tulee kylmä. Harsoliina ja hygieniatarvikkeet. Olin 24h sairaalassa kahdessa viimeisessä synnytyksessä.

Jorvissa synnytin tässä kuussa ja tosiaan ei vauvalle laitettu vaatteita mutta kapaloliinat, peitto yms pitävät vauvan lämpimänä silloin kun vauva ei ole ihokontaktissa. Vaatteita ei siis suositella koska ihokontakti on tärkeää. En kokenut tätä mitenkään huonona asiana. (En aiemmillakaan vauvoillani kauheasti vaatetta pitänyt sairaalassa vaan he olivat pääasiassa ihokontaktissa.)

Alun kysymykseen:

-kelakortti

-kännykkä/tabletti+laturi

-kotiutumisvaatteet

-hammasharja, hammastahna, kampa/harja ja shampoo (saippuaa toki sairaalassa on mutta ei ainakaan mun hiuksille sovi)

-jotain omaa herkkua jos haluaa (kurkkupastillit ovat olleet hyviä koska itsellä ainakin kurkkua kuivaa sairaalassa)

-kamera jos kännykässä/tabletissa ei ole kunnollista (ei toki pakollinen)

Muuta en ole tarvinnut mukaani sairaalaan.

Vierailija
12/13 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kosteusvoide ja naamanpuhdistusaine on ihan mukava olla, jos sairaalassa vierähtää useampi vuorokausi. 

Vierailija
13/13 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylässä ainakin jotain mehua, vissyä tms. Sairaalan vesi on tosi pahaa