Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Gilmoren tyttöjen lopetus!

Vierailija
25.11.2016 |

Eikö kukaan oo vielä kattonut gilmoren tyttöjä loppuun? Mä haluan keskustella siitä lopetuksesta, musta se oli niin täydellinen!!! Oon tunnin jo venannut josko joku tekisi aloituksen av:lle, tiedän kyllä että mulla ei ole elämää :D

Kommentit (224)

Vierailija
121/224 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä teidän mielestä oli hauskimpia kohtia uusissa jaksoissa?

Itse tykkäsin kujan salabaarista jossa piilouduttiin Taylorin kävellessä ohi. :D

Lorelain ja Roryn aurinkovarjoja pitelemään värvätyt pikkupojat olivat hupaisia ja se khaleesiksi kutsuminen. :)

Kirkin elokuva ja uuuubertouhut olivat myös ihan parhaita.

Vierailija
122/224 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei joku kyseli hyvänmielen sarjoja ja Jane the Virgin on sellainen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/224 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tykkäsin kujan salabaarista jossa piilouduttiin Taylorin kävellessä ohi. :D

Lorelain ja Roryn aurinkovarjoja pitelemään värvätyt pikkupojat olivat hupaisia ja se khaleesiksi kutsuminen. :)

Joo toi salabaari oli huippu!

Sen sijaan ne musikaalitouhut ja vaihtuvat hotellin kokit oli musta ihan turhia :( Ja vaikka moni olisi halunnut enemmänkin Sookieta, niin musta se kohtaus oli vaan outo. Koko Sookien olemus ja ääni.. tuli sellainen olo että Melissa McCarthya ei ois voinut vähempää kiinnostaa tulla takaisin.

Vierailija
124/224 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle tuli mieleen ettei tarkoitus ollut antaa vastauksia vaan lähinnä herättää nostalgisia tunteita. Siksi oli julkkisvieraita paljon. Oli kokit ja Parenthood ja Bunheads näyttelijät. Ja kaikki muut ylimääräiset hahmot joilla ei ollut tarkoitusta.

Kirk on aina ollut mukava sivuhahmo mutta se oli ehkä vähän liikaa esillä. April ei varmaan ollut Amy S-Pn idea ainakaan silleen kun se esitettiin joten otettiin mukaan vaan kun ei voida leikkiä ettei 7. Kausi ole olemassa. Vaikka paris, sookie ja doyle on sarjan menestyksekkäimmät näyttelijät niin kiva kun pääsi mukaan!

Emily oli mahtava. Se DAR kohtaus oli loistava. Oli kiva päästä pitkästä aikaa sarjan pariin. En tiedä tykkäsinkö lopetuksesta mutta se oli mulle ok. Laittoi lähinnä miettimään millainen 7. Kausi olisi oikeasti ollut.

Vierailija
125/224 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo oli kyllä hauskoja kaikki :) ja se kohtaus kun Luke "hieman" painottaa että Lorelai on lähdössä LUONTOON 😀.

Ja ne kommentit kun Luke ei oikein tajunnut keinohedelmöityksen ideaa, niitä oli useassa kohtauksessa 😁

Vierailija
126/224 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outlander-fanina minua ihmetytti se sarjaan (vai kirjoihin?) liittyvä quote, kun Lorelai sanoi Rorylle että 16-vuotiaana raskaaksi tuleminen on seksikästä ainoastaan Outlanderissa. En tajunnut, eihän siinä mitään teiniraskauksia ole...

Vierailija
127/224 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outlander-fanina minua ihmetytti se sarjaan (vai kirjoihin?) liittyvä quote, kun Lorelai sanoi Rorylle että 16-vuotiaana raskaaksi tuleminen on seksikästä ainoastaan Outlanderissa. En tajunnut, eihän siinä mitään teiniraskauksia ole...

Se lähinnä ehkä viittasi siihen aikakauteen johon Outlander sijoittuu :) Kun siis siihen aikaan mentiin nuorena naimisiin ja heti hääyönä paksuksi.

Vierailija
128/224 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle tuli mieleen ettei tarkoitus ollut antaa vastauksia vaan lähinnä herättää nostalgisia tunteita. Siksi oli julkkisvieraita paljon. Oli kokit ja Parenthood ja Bunheads näyttelijät. Ja kaikki muut ylimääräiset hahmot joilla ei ollut tarkoitusta.

Kirk on aina ollut mukava sivuhahmo mutta se oli ehkä vähän liikaa esillä. April ei varmaan ollut Amy S-Pn idea ainakaan silleen kun se esitettiin joten otettiin mukaan vaan kun ei voida leikkiä ettei 7. Kausi ole olemassa. Vaikka paris, sookie ja doyle on sarjan menestyksekkäimmät näyttelijät niin kiva kun pääsi mukaan!

Emily oli mahtava. Se DAR kohtaus oli loistava. Oli kiva päästä pitkästä aikaa sarjan pariin. En tiedä tykkäsinkö lopetuksesta mutta se oli mulle ok. Laittoi lähinnä miettimään millainen 7. Kausi olisi oikeasti ollut.

Mutta Aprilhan tuli kuvioihin kuudennen kauden yhdeksännessä jaksossa. Siksi ihmettelin tätä aikoinaan että MIKSI tällainen juonenkäänne. Täysin tarpeeton.

Vierailija
129/224 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se lähinnä ehkä viittasi siihen aikakauteen johon Outlander sijoittuu :) Kun siis siihen aikaan mentiin nuorena naimisiin ja heti hääyönä paksuksi.

No aika kaukaa haettu referenssi jos näin oli. :) OL ois ansainnut parempaa ;)

Vierailija
130/224 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkin lopetukselle kuin vesiputous. En etukäteen edes ymmärtänyt, miten tärkeä sarja minulle on ollut. Pari kuukautta sitten sain itsekin tietää olevani raskaana ja nyt fiktiivinen esikuvani päätti lempisarjani siihen, että kertoi olevansa raskaana. Olen aika tyytyväinen, vaikka en kyllä pitänyt uusista jaksoista kovinkaan paljon.

Vierailija
131/224 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kiva katsoa näitä uusia jaksoja, hyvin oli saatu aiempien jaksojen tunnelma näihinkin ja uskomatonta miten lähes kaikki vanhat näyttelijät olivat mukana. Hämmentävintä tosiaan se, että niin moni ei ollut vanhentunut lainkaan (esim. Rory), toisaalta taas joidenkin kohdalla täyteaineet ja botoxit näkyi liian selvästi (esim. Lauren Graham, jonka ilmeikkyydestä olen aina tykännyt, näytti aina välillä aika pelottavaltakin. Myös Michelin naama oli tosi turpea). Lukella näytti olevan nykyään jopa enemmän hiuksia kuin alkuperäisen sarjan aikana.

Viihdyin siis jaksojen parissa, mutta jälkikäteen jäi vähän pettynyt fiilis. Musikaali ja Berta-kohtaukset olivat liikaa, mutta eniten petyin juurikin Roryn hahmoon, koska tuntui että oli niin erilainen kuin alkuperäisessä sarjassa, eikä muutokselle annettu mitään syytä. Mitä hän oli tehnyt nämä yhdeksän vuotta? Miksi takertui vielä Loganiin, miksi roikotti Paulia mukana? Oli jotenkin niin erilainen kuin ennen, ja kun sitä kehityskulkua tähän ei näe eikä sitä myöskään selitetty, oli hyvin vaikea suhtautua hahmoon mitenkään. Vaikka ajat ovat epävakaat ja vaikeat, osa kaksi-kolmekymppisistä kuitenkin menestyy tälläkin hetkellä ja mielestäni Roryn taustansa ja kykyjensä perusteella pitäisi kuulua tähän joukkoon. Itse olisin kuvitellut niin, että kun lopettaa Obaman vaalikampanjasta raportoinnin, saa työpaikan jostain hyvästä, isosta sanomalehdestä New Yorkista, Washingtonista tai Lontoosta ja tekee uraa siellä. Etenee urallaan, kunnes sitten jossain vaiheessa kyllästyy (vaikka stressiin tai hektiseen elämään tai siihen että kunnon journalismin sijaan täytyykin etsiä vain skuuppeja ja tehdä klikkiotsikoita) ja alkaa viettää sapattivuotta etsien elämälleen suuntaa esim. palaamalla hetkeksi takaisin Stars Hollowiin. 

Tämä olisi minusta ollut hyvä lähtökohta Roryn hahmolle näissä uusissa jaksoissa, ei se, että yhdeksän vuoden aikana on saanut jonkun yhden artikkelin julkaistua New York Timesissa ja roikkuu edelleen college-poikaystävässään. Tuntui todella siltä, että nämä uusien jaksojen juonikuviot olisi sopinut paremmin 2-3 vuotta edellisten jaksojen jälkeen, ei 9-10 vuotta. 

Vierailija
132/224 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkäsin kun Carole King soittaa isoina hittiään ja Taylorin mielestä se ei ole kovin tarttuva. Samoin se trubaduurin sisko oli Carole kingin tytär joka laulaa alkumusiikissa.

Vierailija
133/224 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kolmekymppisestä Rorysta näkyi se muutos hyvin, mitä Yale, rikkaat kaverit ja isovanhemmat ja ylistys kaupungin asukkailta oli saanut aikaan. Rory koki olevansa liian hyvä moneen asiaan ja se on hänet tuohon työttömään, kodittomaan ja rahattomaan tilanteeseen ajanut.

Työtä ja rahaa ei ollut, kun koki olevansa liian hyvä kirjoittamaan sille sivustolle. Sitten pakotettuna "nöyrtyy" ja menee ilman mitään valmistautumista tai perehtymistä työhaastatteluun. Ei saa työtä. Ei myöskään ole jatkokouluttautunut, vaikka vakituisia töitä ei ilmeisesti ole ollut vuosikausiin. Miksei? Onko hän liian hyvä siihenkin, että tarvitsisi tehdä maisterin opinnot myös? Kokee kuitenkin olevansa aivan erilainen kuin "kolmekymppiset", vaikka tilanne on aivan sama: työtön ja asuu vanhemmillaan (Roryhan korostaa ettei niin tee). Miksi kolmekymppisistä oli muutenkin tehty niin lapsellisia?

Kodittomuuteen liittyy tuo Paul, jota kohtelee aivan kauheasti! Pettää Loganin kanssa eikä "muista" jättää Paulia. Odettekin on vain hänen tiellä, vaikka hänhän se Loganin kihlattu on. Kaikki suhteet eivät vain toimi, mutta on jopa ylimielistä roikottaa toista mukana, vaikka ei kiinnosta.

Ennen ärsytti eniten Lorelai, mutta kyllä nyt potin vei Rory.

Vierailija
134/224 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kodittomuuteen liittyy tuo Paul, jota kohtelee aivan kauheasti! Pettää Loganin kanssa eikä "muista" jättää Paulia. Odettekin on vain hänen tiellä, vaikka hänhän se Loganin kihlattu on. Kaikki suhteet eivät vain toimi, mutta on jopa ylimielistä roikottaa toista mukana, vaikka ei kiinnosta.

Olen sinänsä jokseenkin samaa mieltä sun muista pointeista. Mutta tässä Paul-asiassa mä ajattelen, että on kai sillä Paulillakin jotain vastuuta tässä "suhteessa". Eihän heillä ole suhdetta oikeasti, ilmeisesti hädin tuskin ovat tavanneet montaa kertaa koko suhteen aikana. Sitä paitsi USA:ssa on vähän eri asia tuo, että "I'm dating him" ja miten kutsutaan toista poikaystäväksi. Milloin ollaan exclusive ja jotain tällaista. Tarkat, mutta samalla epäselvät säännöt.

Luin myös jostain amerikkalaisesta julkaisusta (Vulture tms) analyysia siitä, että koko Paul-kuvio oli enemmän läppä siitä, miten uusien jaksojen suhteen on kohkattu niin paljon siitä, kenen kanssa Rory päätyy yhteen. Paul ja se, että Rory ei edes muista seurustelevansa, eikä kukaan muista edes tavanneensa tyyppiä, olisi kuvausta siitä, että uusissa jaksoissa ja koko sarjassa olennaista on muut asiat kuin se, kenen kanssa kukin on parisuhteessa. Tästä syystä oli myös aika varmaa, että uudet jaksot eivät ainakaan lopu siihen, miten Rory "valitsee" Loganin, Jessin tai Deanin.

Vierailija
135/224 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut näyttelijöistä olivat käsittämättömän hyvin säilyneitä vuosikymmenen jälkeenkin. Missä ihmeen formaldehydissä esim. Rorya, Logania, Christopheria ja Micheliä oli säilötty kun eivät olleet muuttuneet juuri ollenkaan? 😂

Alexis Bledel on mun mielestä aivan järjettömän kaunis! Vielä kauniimpi nyt, kun näyttää aikuiselta naiselta. Hän on myös kehittynyt näyttelijänä todella paljon. Loganissa eli Matt Czuchryssa voi olla se, jos häntä on nähnyt Good Wifessa. Onhan hän edelleen nuoren näköinen, mutta ainakin minä olen seurannut hänen (näkymätöntä) ikääntymistään toisen sarjan ansiosta. Christopherin salaisuutta en kyllä ymmärrä :D

Vierailija
136/224 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttelijöiltä jotain kommenttia Rory&Logan-suhteeseen: https://www.youtube.com/watch?v=6jGM1fh28CU

Sekä niistä 4 viimeisestä sanasta, tämä tosin ennen Netflix-jaksojen julkaisua:

Vierailija
137/224 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkkyä miten nykyaikana porukka ajattelee että on katastrofi tulla "yksin" raskaaksi 32-vuotiaana..! Kamoon... Feminismi, naisten oikeudet ja itsenäisyys? Tällainen kritiikki todistaa hyvin siitä kaksinaismoralismin ajasta joka ei näytä olevan kovin kaukana sittenkään. Lisäksi en katso että jos joku kärsii urbaanista työttömyydestä tai juurettomuudesta että se on jokin failure.

Mielestäni sarjassa oli hyvin tavoitettu se miten yhteiskunta on MUUTTUNUT näiden vuosien aikana ja niistä ajoista kun Lorelai tuli raskaaksi tai sai heti työpaikan hotellista ja pääsi jaloilleen. Tämä oli mielestäni koko 4 jakson pointti - se miten maailma on muuttunut (vai onko teillä?) suhteessa parisuhteisiin, avioliittoon ja lasten saantiin.

Vierailija
138/224 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä; mielestäni oli tosi hyvää yhteiskuntakritiikkiä kuinka huippuyliopiston papereillakaan ei takaa itselleen upeaa urakehitystä. Näittekö te ollenkaan samaa sarja? Uskomattoman poliittista!

T. 136

Vierailija
139/224 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkkyä miten nykyaikana porukka ajattelee että on katastrofi tulla "yksin" raskaaksi 32-vuotiaana..! Kamoon... Feminismi, naisten oikeudet ja itsenäisyys? Tällainen kritiikki todistaa hyvin siitä kaksinaismoralismin ajasta joka ei näytä olevan kovin kaukana sittenkään. Lisäksi en katso että jos joku kärsii urbaanista työttömyydestä tai juurettomuudesta että se on jokin failure.

Mielestäni sarjassa oli hyvin tavoitettu se miten yhteiskunta on MUUTTUNUT näiden vuosien aikana ja niistä ajoista kun Lorelai tuli raskaaksi tai sai heti työpaikan hotellista ja pääsi jaloilleen. Tämä oli mielestäni koko 4 jakson pointti - se miten maailma on muuttunut (vai onko teillä?) suhteessa parisuhteisiin, avioliittoon ja lasten saantiin.

Jos on katsonut koko sarjan, niin on aivan selvää, että Rory on aina kaivannut isäänsä elämäänsä ja on varsinkin ekoissa kausissa todella innoissaan aina kun Christopher tulee Stars Hollowiin. Tämä siitä huolimatta, että hänellä on ollut loistava äiti ja muuten hyvä lapsuus. Myös Lorelaille on ollut aina selvää, että Roryn isäsuhde on tärkeä. 

En usko, että maailma olisi "feminismin ja naisten oikeuksien" myötä muuttunut niin, ettei lapset enää kaipaisi isiään. Jos GG:lle jotain jatkoa ajattelisin, niin en todellakaan usko, että Rory sulkee Loganin lapsen elämästä pois, koska muistaa itsekin sen miten kaipasi isäänsä.

Vierailija
140/224 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sinänsä jokseenkin samaa mieltä sun muista pointeista. Mutta tässä Paul-asiassa mä ajattelen, että on kai sillä Paulillakin jotain vastuuta tässä "suhteessa". Eihän heillä ole suhdetta oikeasti, ilmeisesti hädin tuskin ovat tavanneet montaa kertaa koko suhteen aikana. Sitä paitsi USA:ssa on vähän eri asia tuo, että "I'm dating him" ja miten kutsutaan toista poikaystäväksi. Milloin ollaan exclusive ja jotain tällaista. Tarkat, mutta samalla epäselvät säännöt.

Luin myös jostain amerikkalaisesta julkaisusta (Vulture tms) analyysia siitä, että koko Paul-kuvio oli enemmän läppä siitä, miten uusien jaksojen suhteen on kohkattu niin paljon siitä, kenen kanssa Rory päätyy yhteen. Paul ja se, että Rory ei edes muista seurustelevansa, eikä kukaan muista edes tavanneensa tyyppiä, olisi kuvausta siitä, että uusissa jaksoissa ja koko sarjassa olennaista on muut asiat kuin se, kenen kanssa kukin on parisuhteessa. Tästä syystä oli myös aika varmaa, että uudet jaksot eivät ainakaan lopu siihen, miten Rory "valitsee" Loganin, Jessin tai Deanin.

Näin mäkin tän asian käsitin. Tää(kin) oli mun mielestä itsestäänselvyys, mutta näköjään ei ollutkaan kun näin moni on vetänyt herneen nenään tyypin kohtelusta. C'mon, koko Paul oli niiiiiin selkeästi vitsi että miten se on mennyt näin monelta ohi :D

Musta tää oli kiva juttu, koska mua ärsytti ihan hirveästi kaikki ne spekulaatiot että "no kenen kanssa se nyt päätyy yhteen, kenen kaa se menee naimisiin." Ilmeisesti Roryn elämässä ei ole mitään muuta mielenkiintoista jos kerran hänen poikaystävävalintansa on näin tärkeä asia.... Joten siksi musta oli ihanaa että katsojien naamaan lätkäistiin märkä rätti Paulin muodossa.