Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Gilmoren tyttöjen lopetus!

Vierailija
25.11.2016 |

Eikö kukaan oo vielä kattonut gilmoren tyttöjä loppuun? Mä haluan keskustella siitä lopetuksesta, musta se oli niin täydellinen!!! Oon tunnin jo venannut josko joku tekisi aloituksen av:lle, tiedän kyllä että mulla ei ole elämää :D

Kommentit (224)

Vierailija
161/224 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua jäi harmittamaan miten ohueksi Sookien rooli jäi noissa uusissa jaksoissa. Tiedän että Melissa McCarthy on todella kiireinen yms, mutta jotenkin se ei edes vaikuttanut Sookielta siinä kohtauksessa, ei oltu nyt yhtään tavoitettu alkuperäistä hahmoa. Äänikin oli aivan erilainen, miten Melissan ääni onkin muuttunut noin paljon vai onko vaan aiemmin feikannut sen korkean äänen? Myös se tökki, että Lorelain mennessä naimisiin oli vieressä Michel eikä Sookie joka siihen olis kuulunut.

Mikä ihme siinä äänessä tosiaan oli? Se oli ainakin täysin erilainen kuin Sookiella aiemmin. En ole oikein nähnyt Melissa McCarthya muussa kuin Bridesmaidsissa GG:n lisäksi. Siinä ainakin oli matala ääni 😃

Vierailija
162/224 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirk on aina ollut mukava sivuhahmo mutta se oli ehkä vähän liikaa esillä. April ei varmaan ollut Amy S-Pn idea ainakaan silleen kun se esitettiin joten otettiin mukaan vaan kun ei voida leikkiä ettei 7. Kausi ole olemassa. Vaikka paris, sookie ja doyle on sarjan menestyksekkäimmät näyttelijät niin kiva kun pääsi mukaan!

Amyn hahmo April on, kun kuudennella kaudella tuli mukaan. Ihan yhtälailla paska kausi se kuudeskin jo oli, tosin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/224 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rorysta on kyllä kasvanut aivan kammottava kusipää. Kyllähän se oli pilalle hemmoteltu, pettäjä ja hullu jo alkuperäisissä jaksoissa, mutta uusissa ne vain korostuivat. Hienosti myös kuvattu sitä paskojen ihmisten itsepetosta, Rorykin kuvittelee sarjassa olevansa hyvä ihminen.

Vierailija
164/224 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt aivan sekaisin, mitä olen mistäkin lukenut. On ehkä tässä ketjussa jo mainittu. "My mother strings more chords than Esa-Pekka Salonen" tuli eniten puun takaa. Suomalaiset suunnilleen kai tietää nimen, vaikka ei klassista musiikkia seuraisi yhtään. Aivan mahtavaa, torille siis.

Kukaan ei tainnut vielä mainita toista Suomi-juttua? Lorelain kertoessa painajaisestaan sanottiin jotenkin pissaa lainehtivasta lattiasta, että The Rockettesit liukastelivat siellä.

Vierailija
165/224 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt aivan sekaisin, mitä olen mistäkin lukenut. On ehkä tässä ketjussa jo mainittu. "My mother strings more chords than Esa-Pekka Salonen" tuli eniten puun takaa. Suomalaiset suunnilleen kai tietää nimen, vaikka ei klassista musiikkia seuraisi yhtään. Aivan mahtavaa, torille siis.

Kukaan ei tainnut vielä mainita toista Suomi-juttua? Lorelain kertoessa painajaisestaan sanottiin jotenkin pissaa lainehtivasta lattiasta, että The Rockettesit liukastelivat siellä.

Ja tää liittyy Suomeen miten?

Vierailija
166/224 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko kenenkään muun mielestä viimeisen jakson loppuosa jotenkin kiireisen ja sekavan oloinen? Mä odotin tosi innolla Lorelain ja Luken häitä, ja ajattelin, että niihin on täydellistä lopettaa sarjaa. Eli koko porukka vielä viimeisen kerran yhdessä, samaan tapaan kuin 7. kauden päätösjaksossa, kun jätettiin jäähyväiset Rorylle. Hääkohtaus olikin sitten suuri pettymys. Kaikki tapahtui nopeutettuna ja itse vihkimistä ei edes näytetty. Sen jälkeen Luke katosi jonnekin ja Lorelai jäi koko yöksi (?) portaille ryyppäämään tyttärensä kanssa, joka oli raskaana (joiko jopa mukana?). Luulisi, että Lorelailla olisi ollut parempaakin tekemistä siinä vaiheessa kuin istuskella ulkona aamuun asti. Ja mielestäni tuo yhtäkkinen vihkimisen suorittaminen ennen varsinaista hääjuhlaa on aika kulunut juonenkäänne, jota on käytetty useassa amerikkalaisessa tv-sarjassa (mm. How I met your mother:ssa on tuota käytetty). 

Mä yllätyksekseni pidin siitä, että häät toteutettiin tuollaisella unenomaisella tavalla, eikä perinteisellä. Sellainen perinteinen kokooontuminen ja kuvaustapa olisi ollut aika tylsä. Nyt tässä tuli sellaista Moulin Rouge -elokuvan (ja siis Baz Luhrmannin tapaista) tyyliä sekä häissä että esim. Life and Death Brigaden tempauksessa. Olikohan muitakin kohtauksia. Sookien olisi tietenkin pitänyt olla paikalla, mutta noissa kuvausaikatauluissa on voinut olla paljon muutakin järjestelemistä kuin vain Melissa McCarthyn saaminen paikalle.

Pidin muutenkin uusien jaksojen kauneudesta. Niissä oli hieman tuota unimaailmaa mukana tai miten sitä pitäisikään kuvata. Stars Hollow oli paljon kauniimpi, myös pukeutuminen oli vihdoin kunnossa ja hahmojen mukaista.

Vierailija
167/224 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsytti se, kun Luke ja Lorelai tuntuivat niin etäisiltä toisilleen. Hirmu harvoin heillä oli fyysistä läheisyyttä, se kohtaus, jossa päättivät naimisiinmenosta, oli harvoja poikkeuksia. Ehkä se johtuu sarjan seksikielteisyydestä. Vaikka kyllähän Lorelai nähtiin aiemmissa jaksoissa suutelemassa kiihkeästi ja tyytyväisenä seksin jälkeen muiden miesten kanssa. Eikö niillä muka ollut fyysistä vetovoimaa keskenään?

Kiinnitin kans samaan huomiota, ihan kuin niiden välillä ei olisi ollut sähköä ollenkaan! Ainoastaan siinä viimeisen jakson kohtauksessa, jossa Luke pelkää Lorelain jättävän hänet, tuli vähän kipinää kovan vääntämisen jälkeen, mutta ei mitään roihua. Kun jotenkin muistan että sitä kipinää nyt olisi aiemmin ollut..

Mua vaivasi tuo myös. Olikohan siinä jotenkin taustalla näyttää, että heillä menee tosi hyvin siinä tavallisessa arjessaan, vaikka ovat lopulta aika erilaisia. Tykkäävät tehdä ihan eri asioita, tätä ainakin korostettiin, mutta hyväksyvät tämän toisissaan ja ymmärtävät toisiaan. Nyt tosin oli alkanut olla niitä ongelmia, mutta lopulta, minkä takia? Richardin kuoleman aiheuttama muutos ja kriisi?

Pakko olla sitä mieltä, että tässä on pyritty saamaan liian lyhyeen aikaan liikaa tavaraa. Niin moni tärkeä asia jäi taustoittamatta. Aika sitä paitsi olisi saatu vaikka siitä musikaalista, mutta eihän Sutton Fosteria ja muita olisi otettu tähän vain parin minuutin takia. Siksi sitä täytyi venyttää. Ja vaikka Lorelain vaellusreissua olisi voitu hieman lyhentää. Mieluiten tietenkin olisi tehty ne "elokuvaa" enemmän!

Vierailija
168/224 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua jäi harmittamaan miten ohueksi Sookien rooli jäi noissa uusissa jaksoissa. Tiedän että Melissa McCarthy on todella kiireinen yms, mutta jotenkin se ei edes vaikuttanut Sookielta siinä kohtauksessa, ei oltu nyt yhtään tavoitettu alkuperäistä hahmoa. Äänikin oli aivan erilainen, miten Melissan ääni onkin muuttunut noin paljon vai onko vaan aiemmin feikannut sen korkean äänen? Myös se tökki, että Lorelain mennessä naimisiin oli vieressä Michel eikä Sookie joka siihen olis kuulunut.

Joo McCarthy ei siinä lyhyessä kohtauksessa päässyt ollenkaan roolihahmonsa sisään. Puuttui kaikki Sookien eleet, ilmeet, ääni ja se yleinen olemuskin oli vaan vääränlainen. 

Ymmärrän, että McCarthy on tietenkin tosi kiireinen, eikä ole ollut aikaa sukeltaa sisään vanhaan roolihahmoonsa samalla tavoin kuin muilla näyttelijöillä. Sääli silti.

Vierailija
169/224 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Rockettes

Kyseessä ei siis ole suomalainen muodostelmaluistelujoukkue :D

Vierailija
170/224 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ketään muuta häirinnyt Kevät-jaksossa(?) ollut uima-altaalla naureskelu ja kauhistelu läskeille? Jotenkin itse karsastin tuota kohtausta.. Ei anna älykästä kuvaa Lorelaista ja Rorysta. Totta kai hahmot eivät ole täydellisiä ja hyvä niin, suu vain loksahti auki

Vierailija
171/224 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ketään muuta häirinnyt Kevät-jaksossa(?) ollut uima-altaalla naureskelu ja kauhistelu läskeille? Jotenkin itse karsastin tuota kohtausta.. Ei anna älykästä kuvaa Lorelaista ja Rorysta. Totta kai hahmot eivät ole täydellisiä ja hyvä niin, suu vain loksahti auki

Ärsytti! Tosi mautonta huumoria, jotenkin ärsyttää että siinä kaksi langanlaihaa hahmoa jotka voi syödä loputtomia määriä roskaruokaa vailla mitään liikuntaa naureskelevat läskeille. Jotenkin oksettava kohtaus.

Vierailija
172/224 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pettymys... Hahmot tuntuivat teennäisemmältä kuin aiemmin. Rorystä oli tullut aikamoinen kusipää. Se life and death brigade kohtaus oli ihan turha, luulin ensin että se oli Roryn unta, mutta ilmeisesti ei ollutkaan. Joiko Rory alkoholia loppukohtauksessa?

Emilyn tarina oli kiva ja Emily olikin ehdottomasti sarjan paras hahmo. Myös Jess ja Dean olivat hyviä. Ja ihanaa että Taylor ja Kirk olivat ennallaan :)

Vierailija
173/224 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gilmore fani kirjoitti:

Apua se on nyt ohi ..... Suositelkaahan jotain vähän samantyylisä "hyvänmielen" sarjoja??

Hart of Dixie oli aivan ihana pikkukylään sijoittuva sarja, mutta harmi kun sekin loppui viime vuonna. Neljäs tuotantokausi jäi tyhmästi kesken.

Amy Sherman-Pallidinon kirjoittama Bunheads. Tätä tosin tehtiin vain puolikas kausi

Vierailija
174/224 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi mikä palautui mieleen kolmoskauden lopusta, on kun Rory valitaan Chiltonissa vale dictorianiksi. Pettynyt Paris kertoo tuolloin Rorylle, että useimmiten vale dictorianinit epäonnnistuvat tulevaisuudessaan kuin menestyisivät

Vierailija
175/224 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiemmissakin jaksoissa lihavuus on nähty kauheana asiana ja itseä haukutaan läskiksi, kun joku menee pieleen. Rory haukkui nytkin siinä hotellikohtauksessa yhdenyönjutun jälkeen. Aiemmin tämä särähti vielä pahasti korvaan, koska Sookie oli paljon esillä ja Lorelain paras ystävä ja isompi kuin Gilmoret itse.

Vierailija
176/224 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna sain jaksot katsottua mutta eilisen aikataulujen vuoksi vasta tänään oli aikaa katsoa oli aiheelle ketjua ja olihan sille useampikin! :D 

Jaksoja katsoessa lähes kaikki kelpasi (musikaalinumero oli ainoa jota katsoessa mietin että onko tää ihan pakollista) mutta kyllä näin jälkikäteen löytyy jaksoista paljon muutakin turhaa, tarpeetonta kuraa. Ikävä kyllä. Tottakai hyvin suuri osa siitä kurasta oli juuri sitä mikä teki GG:stä sen sarjan jota rakastin ja rakastan edelleen mutta se on eri asia katsoa sitä turhanpäivästä sekoilua kymmenen minuuttia 40 minuutin jaksosta kerran viikossa 20 viikkoo peräkkäin. 

Kymmenen vuotta oli liian pitkä aika jaksojen välille, olisivat edes esittäneet sarjassa että oli kulunut vaikka vain viisi vuotta. Miten epäuskottavaa on esim että Luke ja Lorelai ovat kymmenen vuotta eläneet avoliitossa puhumatta lapsista tai naimisiin menosta. Tai että Rory ei ole kymmenessä vuodessa saanut aikaan juuri mitään, joku merkityksetön vuokraluukku new yorkissa, kamat laatikoissa , ei uusia ystäviä eikä oikein yhteyttä niihin vanhoihinkaan. En mä osaa eritellä mitä se jotain on mitä olisin Roryyn kaivannut mutta jotain kuitenkin, enemmän taustaa että mitä se on nuo kymmenen vuotta tehny ja selitystä miksi juuri mikään ei oo poikinut mitään suurempaa. Kymmenen vuotta on pitkä aika kirjotella muutama lehtijuttu, olis nyt ollut edes joku pieni maininta jostain pysyvämmästä työpaikasta siltä ajalta! Tulee typerä olo kun jää sellainen tunne että hahmot on olleet kymmenen vuotta tyhjäkäynnillä odottamassa että katsojat taas tulee, niihin vuosiin olis pitäny kirjottaa elämää. Parisin ja Doylen kohdalla tuo oli suht hyvin toteutettu, sen kummempia selittelemättä kummankin urakehitys oli havaittavissa, oli lapset ja oli ero. Mutta Lorelain ja Roryn kohdalla taas melkoisen tyhjää :/ Lorelai ja Luke ei tainnut kertaakaan sanoa rakastavansa toisiaan? Odotin että viimestään häiden aikaan mutta ei, ei sillonkaan. Melko väljähtäny oli se suhde muutoinkin, lopussa vasta saatiin vähän kipinää siihen vaikka toisaalta, noinhan siinä usein kyllä kymmenessä vuodessa käy :D Ja toisaalta Luken puolelta esim se loputon ylpeys Rorystä oli kyllä yks parhaimpia rakkaudenosotuksia mitä Lorelai vois saada <3 Että kyllähän se rakkaus siellä oli aivan taatusti kaiken sen ajan. 

Facen uutisvirrassa oli aamulla joku juttu missä toivottiin sarjalle jatkoakin ja oli näyttelijöiden kommentteja joissa ei mitenkään täysin torjuttu ajatusta joten.. Oliskohan toivoa sittenkin vielä :D Nyt kun tuo re-union on tehty ja (lähes) kaikki nähty niin uusia jaksoja voisi tehdä ilman sitä painetta että kaikki vanhat hahmot pitää mahduttaa mukaan ja kurkistaa mitä kenellekin kuuluu (esim Sookie ja Dean voitaisiin unohtaa vaan) ja keskittyä ihan vaan siihen tarinaan joka halutaan kertoa. Ovat varmasti ainakin sen huomanneet että kiinnostus sarjaa kohtaan on edelleen valtava, tuntuu että jopa isompaa kun sillon alkuperäsen sarjan aikaan jopa! Toisaalta, tulevat huomaan myös sen että kritiikki on armotonta ja korostuu tossa niiden formaatissa (neljä ylipitkää jaksoa kerralla katsottavaksi), odotusten ja nostalgian vuoksi. Eli tuleeko olo ettei mikään kelpaa katsojille ja mihinkään ei tyydytä :D No, toivottavasti kuitenkin palaute on pääosin positiivista ja kyllä se sitä on minunkin osaltani vaikka valituksen aiheita löytyykin. 

Mutta mikäli netflix on edelleen halukas kumppanuutta jatkamaan niin sehän on loistava alusta monenlaiselle tarinankerronnalle.. Voivat tehdä lyhyen tuotantokauden normaalijaksoilla, samanlaisen neljän jakson vuosikatsauksen tai vaikka vaan yhden leffan. Mikä vaan kelpaa :D 

Vierailija
177/224 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistelen samoja juttuja kuin aiemmatkin. Valitettavasti en voi sanoa pitäneeni uusista jaksoista, vaikka rakastin aiempia kausia ja olen katsonut jo kahdesti kaikki aiemmat kaudet. Tässä syitä:

- Musikaalikohtaukset. Yhdessä vaiheessa kelasin 20 minuuttia musikaalikohtauksia, koska en vaan jaksanut katsoa niitä. Niissä ei edes esiintynyt kukaan tärkeä roolihahmo (kuten vaikka Kirk).

- Emilyn outoa kieltä puhuva taloudenhoitaja ja tämän perhe oli turha juonikuvio.

- Keinohedelmöityskuvio ja Paris tuossa yhteydessä ei ollut uskottavaa. Parisista pidin aiemmin kuitenkin roolihahmona, tässä en niinkään. Tuli sellainen fiilis, että ehkä Palladinon aiemmissa visioissa Luke ja Lorelai olisivat yrittäneet lasta, joten se piti ympätä sarjaan myös nyt, kun molemmat ovat miltei 50-vuotiaita.

- Aprilin totaalisesti muuttunut luonne.

- Roryn muuttunut luonne harmitti. Kyllähän myös menestyneille nuorille voi käydä sitä, että jää työelämän ulkopuolelle, mutta aiempi Rory olisi edes yrittänyt! Aiempi Rory olisi tehnyt suunnitelmia ja käynyt henkilökohtaisesti jokaisen sanomalehden toimitusjohtajan puheilla, että varmasti olisi vain löytänyt jonkun paikan. Minun mielestäni Stars Hollow Gazettenkin toimittajan tehtävä olisi ollut ok, mutta oli naurettavaa, että Rory tekisi sitä ilmaiseksi ja rahattomana. Kuitenkin epäonnistuminen työelämässä on vielä suhteellisen realistista näinä aikoina, muttei se, että aiemmin muut huomioonottava ja ystävällinen tyttö kohtelee surkeasti poikaystäväänsä ja on rakastaja vanhalle poikaystävälleen. Myös se oli epärealistista, että Logan olisi kohdellut rakastamaansa ja kosimaansa Rorya noin - Loganille kuitenkin kihloihin meneminen oli kynnyskysymys, eikä hän suostunut 7. kaudella edes jatkamaan Roryn kanssa seurustelua ilman vakavaa sitoutumista. Nyt heillä sen sijaan olisi täysin merkityksetön suhde?

- Tämä liittyy jo aiempaan siten, että minun mielestäni koko Paulin mukana olo ei vaan ollut uskottavaa, eikä huvittavaa. Paulin tarkoitushan oli "vitsikäs", kun kukaan ei muista häntä, mutta minua se ei naurattanut yhtään. Tuli todella paha mieli koko juonesta, koska Rory kohteli Paulia niin huonosti, vaikka Paul oli selkeästi todella mukava tyyppi, joka otti Lorelain ja Lukenkin huomioon ja teki heille palveluksia. Enkä ole kyllä koskaan kuullut seurustelukumppanista, jota vanhemmat ja isovanhemmat eivät millään vaan voisi useiden tapaamisten jälkeen muistaa. Vanhemmat kuitenkin lähtökohtaisesti ovat suojelevia lapsiaan kohtaan, joten kyllä se oman lapsen (tylsä ja tavallinenkin) seurustelukumppani mieleen jää. Onhan Gilmoren tytöt aiemminkin ollut epäuskottava ja yliampuva, muttei näin typerällä tavalla.

- En pitänyt myöskään Roryn raskaudesta eli sarjan lopetuksesta. Ymmärrän, että tässä pyrkimyksenä oli nimenomaan "ympyrän sulkeutuminen" jne., mutta minusta olisi vain todella surullista, että Rorya on yritetty koko elämänsä varjella äitinsä kohtalolta, hän menestyi nuorena todella hyvin ja Lorelai saattoi olla Rorysta todella ylpeä, mutta kaikista Roryn, Lorelain, Richardin ja Emilyn ponnisteluista huolimatta lopputulemana on äpärä?!

- Halusin myös Roryn ja Jessin palaavan yhteen (mikä onkin selkeästi visio sarjan jatkolle av:n katsojien mielestä), mutta minun mielestäni olisi myös Jessiä kohtaan epäreilua, että hän olisi rakastanut Rorua yli 10 vuotta, vaikka Rory torjui hänet aiemmin Deanin takia ja lopulta Jess joutuisi kasvattamaan toisen miehen lapsen? Siinä mielessä "ympyrän sulkeutuminen" ei ole samanlaista, että Roryn saadessaan Lorelai ei edes ollut tavannut Lukea. Lisäksi lapsen saaminen 32-vuotiaana vaan kuvastaisi sitä, miten paljon Rory olisi taantunut älyllisesti, kun ei osaa edes huolehtia ehkäisystä - ei ihan verrattavissa lapsensa teini-ikäisenä saaneeseen Lorelaihin.

Vierailija
178/224 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiemmissakin jaksoissa lihavuus on nähty kauheana asiana ja itseä haukutaan läskiksi, kun joku menee pieleen. Rory haukkui nytkin siinä hotellikohtauksessa yhdenyönjutun jälkeen. Aiemmin tämä särähti vielä pahasti korvaan, koska Sookie oli paljon esillä ja Lorelain paras ystävä ja isompi kuin Gilmoret itse.

Tämähän on todella typerää, mutta perinteistä Gilmore girlsiä. Myös Nytin toimittaja katsoi ensimmäistä kertaa kaikki Gilmore girlsin jaksot ja kommentoi tätä (http://www.hs.fi/nyt/art-2000004879500.html):

"Sarjassa on yllättävän paljon ”läskipuhetta”, toisten vartaloiden haukkumista ja kadehtimista. Esimerkiksi Lorelai, joka on itse pitkä ja tavattoman hoikka, kommentoi raskaaksi tulemista moneen otteeseen ”loistavana tilaisuutena naiselle olla läski”, mikä kuulostaa aika lannistavalta."

Vierailija
179/224 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo nyt, se on fiktiivinen tv-sarja eikä edes kovin hyvä.

Toistaa vanhanaikaisia stereotypioita siitä, että jos nainen on fiksu, niin se opiskelee kirjallisuutta tai lakia; kaikki haaveilevat salaa ihanista prinsessahäistä; kaikki haluavat lapsia; naiselle on ok olla kälättävä tyhjäpää.

Sitäpaitsi dialogi on ihan paskaa. Kukaan ei ole noin sujuva arkikielenkäytössä.

Vierailija
180/224 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin viimeyönä unta, jossa oli sekoittuneena cheek+logan. en ois halunnut herätä :D