Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oma koti ahdistaa (haju)

Vierailija
25.11.2016 |

Muutin poikaystävän kanssa opiskelujen perässä vieraalle paikkakunnalle, vanhaan omakotitaloon. Kun kävimme taloa katsomassa, ihastuimme siihen heti. Halukkaita taloon vuokralle oli useampia, mutta me pääsimme sinne asumaan.
Alun innostus on nyt muuttunut: olohuoneen seinässä on valumajälki, vaatteet haisee tunkkaiselle/maakellarille, alakerta haisee maakellarille.. Tuntuu, että itsekin ahdistuu kun ihmiset huomauttavat tyyliin "Kylläpä sun vaatteet haisee tunkkaselle" tai ovesta sisään astuessaan "kylläpä täällä haisee home". Ei enään haluta edes kutsua vieraita kun kaikilla on sama reaktio.
Itse en kotona ollessa edes haista vaatteiden tunkkaisuutta, mutta nyt reissussa ollessa sen haistaa niin selvästi ja se häiritsee..
Mitä tässä voi oikeasti tehdä? Vanhemmat maksaa vuokran, senkään takia en uskalla edes muuttoa ehdottaa.. Vuokranantajatkin hakivat pitkiä vuokralaisia, mutta paperilla ei lue määräaikaa.
Mitä te tekisitte? Lähtisittekö vai jäisittekö?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin selvä homeongelma niin todellakin lähtisin!

Vierailija
2/21 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pois vaan. Turhaan häpeättä, se on vuokranantaja jonka pitäisi hävetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole teidän vika että talossa on hometta. Vanhemmat haluavat varmasti teidän parastanne, joka tässä tilanteessa on siis poismuutto terveyssyistä. Ei tuonne kannata jäädä asumaan.

Vierailija
4/21 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä pois ennen kuin sairastutte!

Vierailija
5/21 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, jos ihmiset noin suoraan ääneen kertovat tunkkaisista vaatteista tai homeen hajusta. Toisaalta ihan hyväkin, mutta olen luullut, ettei hometta noin helposti oteta puheeksi. Vai johtuuko siitä, ettei ole omistusasunto?

Vierailija
6/21 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja täällä.

Itselle on tullut jonkun verran silmäoireita ja iho-oireita ja yskä on ollut koko asumisen ajan. Kannattaako meillä tilata joku tarkastamaan tämä talo? Että homejuttu varmistuisi ja saataisiin helposti "lupa" lähteä.. Jotenkin ei vaan kykene vanhemmille sanomaan, että talossa on ongelmia. Jos tästä muutetaan, niin kaikki pitäisi ostaa uutena, niin kovasti on haju tarttunut..

Vierailija
7/21 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja täällä.

Itselle on tullut jonkun verran silmäoireita ja iho-oireita ja yskä on ollut koko asumisen ajan. Kannattaako meillä tilata joku tarkastamaan tämä talo? Että homejuttu varmistuisi ja saataisiin helposti "lupa" lähteä.. Jotenkin ei vaan kykene vanhemmille sanomaan, että talossa on ongelmia. Jos tästä muutetaan, niin kaikki pitäisi ostaa uutena, niin kovasti on haju tarttunut..

Nyt pitäisi toimia nopeasti! Voittehan ottaa kuntokartoittajan, mutta silti muuttaa pitäisi nyt heti.

Vierailija
8/21 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutteko poikaystävän vanhempien omistamassa talossa? Vai miksi muutto muualle tuntuu vaikealle?

Vierailija
9/21 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa pois, ei voi olla terveellistä tuo. Kannattaa myös varoa vaatteiden ja esim. kirjojen kanssa, niihin helposti tulee sitkeä homeen haju joka ei lähde ikinä pois vaikka pesisi ja tuulettaisi.

Vierailija
10/21 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko talossa kellari? Ei välttämättä hometta ole vaan se kellarin haju nousee taloon. Kävin yhessä -50 luvulla rakennetussa talossa siivoamassa. En huomannu mitään hajua kun siellä olin. Oli ihan siisti ja hyvin pidetty talo. Mutta kotona ollessa huomasin, et vaatteet haisee kellarille. Ihan järkyttävä haju. Ja vaikka pesin ne vaatteet, niin haju ei lähteny.

Kummisetäni asui -60 luvulla rakennetussa talossa. Siellä oli kans paljon remontoitu ja talo pidetty päällisin puolin hyvässä kunnossa. Olin siellä viikonlopun ja kotia tullessa huomasin vaatteiden haiskahtavan vanhalle talolle. Kaikki mun ja lasten vaatteet pyykkiin. Olin pitäny laukun auki, niin kaikki puhtaatkin vaatteet joutui koneeseen. Mutta en usko tuollakaan mitään homeongelmaa olleen.

Vierailija
11/21 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei asuta. Asutaan ihan tuntemattoman vanhan miehen vuokraamassa talossa. Poismuutosta puhuminen on vaikeaa siksi, koska vanhemmat rahoittaa asumisen.. Niin monesti olen kuullut vanhemmilta siitä, kuinka heillä on tiukkaa vaikka onkin edullinen vuokra jaettuna kahdelle.

Vierailija
12/21 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se haju vaatteita on kyllä kamala. Muistan erään aikuisopiskelin, joka haisi niin, että pahaa teki. Kävin kerran hänen asunnossaan, joka oli vanhassa puurivitalossa ja siellä se haju oli käytävän puurapuista lähtien.

Vierailija
13/21 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko talossa kellari? Ei välttämättä hometta ole vaan se kellarin haju nousee taloon. Kävin yhessä -50 luvulla rakennetussa talossa siivoamassa. En huomannu mitään hajua kun siellä olin. Oli ihan siisti ja hyvin pidetty talo. Mutta kotona ollessa huomasin, et vaatteet haisee kellarille. Ihan järkyttävä haju. Ja vaikka pesin ne vaatteet, niin haju ei lähteny.

Kummisetäni asui -60 luvulla rakennetussa talossa. Siellä oli kans paljon remontoitu ja talo pidetty päällisin puolin hyvässä kunnossa. Olin siellä viikonlopun ja kotia tullessa huomasin vaatteiden haiskahtavan vanhalle talolle. Kaikki mun ja lasten vaatteet pyykkiin. Olin pitäny laukun auki, niin kaikki puhtaatkin vaatteet joutui koneeseen. Mutta en usko tuollakaan mitään homeongelmaa olleen.

Ikävä kyllä se "kellarin haju" on usein sädesienen aiheuttamaa :/

Vierailija
14/21 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talossa on joo kellari!

Vierailija
15/21 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei asuta. Asutaan ihan tuntemattoman vanhan miehen vuokraamassa talossa. Poismuutosta puhuminen on vaikeaa siksi, koska vanhemmat rahoittaa asumisen.. Niin monesti olen kuullut vanhemmilta siitä, kuinka heillä on tiukkaa vaikka onkin edullinen vuokra jaettuna kahdelle.

Nyt ei oikein avaudu. Onko vuokra halpa ja toinen asunto kallis? Eikö poikaystäväsi ja sinä saa asumistukea?

Vierailija
16/21 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra on 55 neliön talossa 450e ja se jaetaan kahdelle. Saadaan asumistukea molemmat mutta ei läheskään tarpeeksi, juuri ja juuri yksi puolisko saataisiin YHDESSÄ maksettua tuilla. Siksi tein vanhempien kanssa sopimuksen, että he maksavat vuokrat ja minä ruuat ja muun asumisen.

Vierailija
17/21 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä pois sieltä! Voi olla pahastikki homeessa ja on ikävä kantaa mahdollisesti koko loppuelämän mukanaan hometalosta johtuvaa sairastelua!

Vierailija
18/21 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäänkö etteivät vanhempasi usko homejuttuun, vai mikä on se ongelma?

Vierailija
19/21 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantajat hakivat varmaankin juuri sen takia pitkäaikaisia vuokralaisia, että tuossa hometalossa ei kukaan ole pystynyt asumaan pitkää aikaa.

Älkää leikkikö terveydellänne. Mitä kauemmin altistutte homeelle, sitä todennäköisemmin alatte saada oireita pienistäkin sisäilmaongelmista, ja siinä vaiheessa voi olla todella vaikea löytää sopivaa asuntoa.

Vierailija
20/21 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä on ongelma?! Se on pelkkä VUOKRA-asunto sulle. Sieltähän pitäis olla helppo lähteä pois kun haluaa. Eriasia olisi jos se olisi omistus. Silloin ymmärtäisin harmituksen. Lähe nyt helkkari pois sieltä homeen seasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän