"Suutarin lapsella ei ole kenkiä"
Onko teillä elävästä elämästä esimerkkejä ko. sanontaan liittyen?
Esimerkiksi itse tunnen lääkärin, jonka kolmesta lapsesta kaksi on vahinkolapsia (myöntänyt asian). Lisäksi tunnen automekaanikon ja bussikuskin (pariskunta), eikä heidän lapsellaan ole ajokorttia. Ei ollut edes mopokorttia.
Kommentit (24)
Pappa oli sähkömies ja hänen sähköjohtoviritelmät kotona oli aivan liian vaarallisia.
Äitini on sairaanhoitaja. Emme juurikaan sairastelleet tai käyneet lääkärissä/terveyskeskuksilla.
Isäni on kapiainen, vastoin olettamuksia mieheni ei ole käynyt armeijaa :D
Opettajaäiti, joka laittaa lapsensa bussiin ilman riittävää lippua ja kännykkää, sekä itse on harrastamassa.
Vierailija kirjoitti:
Pappa oli sähkömies ja hänen sähköjohtoviritelmät kotona oli aivan liian vaarallisia.
Isäni ajoi aikoinaan roska-autoa ja oli erittäin lepsu kierrätysasioissa.
Äitini on kokki. Itse sairastin anoreksiaa koko nuoruuteni.
Oma äitini on lastensuojelusossu ja itse teininä olin väkivaltainen, kiroilin jatkuvasti, kärsin bulimiasta ja masennuksesta. En sentään ryypännyt tai varastellut.
Tätini on lääkäri ja hänen poikansa on äärettömän surullinen tapaus, peräkammarinpoika joka ei poistu luolastaan kuin mikropitsaa lämmittämään. Kiloja kertyy, kaverit ja ammatti loistaa poissaoloaan.
Olen sosialialalla ja mun usean läheisen elämä on ihan sekaisin, enkä osaa auttaa. Vastaavia tapauksia asiakkaissa, eikä mitään ongelmaa.
Lapsia en edes ajatellut hankkia, kun niistä tulisi varmaan jotain massamurhaajia.😂
Puheterapeutin lapsella oli R-vika ja päiväkodin hoitaja oli joutunut sanonaan että lapsi voisi tarvita puheterapiaa.
Periytyvä ominaisuus..vaarini oli pappa, minulla on vain pari paria kenkiä ja kävelen pääasiassa Crockseilla...
Psykologi jonka lapsella autismi ja toisella kaksisuuntainen mielialahäiriö.
Vierailija kirjoitti:
Periytyvä ominaisuus..vaarini oli pappa, minulla on vain pari paria kenkiä ja kävelen pääasiassa Crockseilla...
Ajatus ei oikein toiminut, eli vaarini oli suutari, mutta minulla on pari paria kenkiä ja kävelen pääasiassa Crokseilla..jopa talvella.
Itse olen kirjaimellisesti suutarin lapsi! Köyhä perhe, ei ollut kunnon vaatteita, koulusta sai kuulla valitusta, kun ei ollut liikuntatunnille sopivia vaatteita...
Oli mulla tietysti aina jonkinlaiset kengät jalassa, mutta ei isän tekemiä. Se teki vain jotain "hienoja" (ei mun mielestä hienoja) nahkakenkiä, jotka ei sopinut lapsille, saati kouluun. Ei tuonut tuo ammatti juurikaan rahaa, pikemminkin päinvastoin. Tukirahoista olisi ollut enemmän hyötyä, jos niillä olisi ostanut vaikka ravitsevaa ruokaa eikä kalliita nahkoja isän "ammattiin", joka oli mun näkökulmasta pikemmin turha harrastus, jolla se vain ylpeili, kun ei voinut myöntää olevansa pelkkä lompakkoloinen (äitin saamille rahoille). Kyllä, miehetkin voi sellaisia olla.
Lääkärin lapsi on aina sairas. Opettajan lapsi ei opi. Poliisin lapsi varastaa. Nämä kyllä keksin omasta päästä, mutta aika hyviä, vaikka itse sanonkin. :D
Tuttu omistaa maitotilan ja hänen kahdella lapsella on paha laktoosi-intoleranssi.
Isäni oli sivutoiminen kuvataiteilija mutta kukaan hänen lapsista eikä lapsenlapsista ei osaa piirtää kuin ehkä tikku-ukkoja.
Kokki, joka tarjoaa lapsilleen eineksiä kotona
Uusrikkaan, laveasti rahaa käyttävän ja hauskaa pitävän perheen tytär on sairaalloisen pihi nipottaja, joka ei koskaan juhli eikä matkusta.
Vierailija kirjoitti:
Lääkärin lapsi on aina sairas. Opettajan lapsi ei opi. Poliisin lapsi varastaa. Nämä kyllä keksin omasta päästä, mutta aika hyviä, vaikka itse sanonkin. :D
Ihan paskoja.
Olen kokki enkä kotona viitsi kokata kuin minimin. Nykyään vihaan ruoanlaittoa mutta en tiedä mitä muutakaan tekisin.