Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan muu lopettanut hiustensa värjäystä vaikka...

Vierailija
24.11.2016 |

... ennen vannoi ettei ikinä halua " pitää oikeita hiuksiaan" ? Luullen, että ne ovat maantien väriset. Minä lopetin, ja kun pahin muka-maantienvärinen juurikasvu kasvoi enemmän, huomasin, että hiukseni ovatkin melko kauniin ruskeat eivätkä todellakaan harmahtavat! Nyt puolitoista vuotta värjäämättä ja ruskeat polkkahiukseni ovat paksut ja kauniin väriset! Lisäksi kasvoni näyttävät luonnollisimman värisiltä. En kadu! Ja värjätä ehdin noin 25 vuotta... En enää!

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi, mutta mun hiusväri on tummenut aivan blondista sellaiseen hieman harmahtavaan, vaalea se on silti mutta selvästi tummempi kuin ennen... En tiedä miten muuttuu kasvaessaan,  nyt ehkä 15cm omaa väriä.

En kyllä sinänsä inhonnut omaa väriä, vaan tykkäsin enemmän tummista hiuksista. En vain enää jaksa enkä haluakaan värjätä.

Vierailija
62/72 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esitän aika erikoisen kysymyksen, mutta mahtavatkohan hiusvärien kemikaalit edesauttaa harmaantumista? Tunnen paljon vaihdevuosi-ikäisiä naisia jotka ovat värjäyskierteessä harmaiden takia. Mun 57-vuotias äitini taas ei ole koskaan värjännyt tukkaansa ja harmaita ei juuri ole. Mahtavan paksu, tummanruskea tukka. 

Mä itse värjäsin tukkaani melkein 10 vuotta, mutta piti lopettaa kun päänahka alkoi hilseillä. Sitä tuli kuin lumipyryä. Pisti kyllä miettimään minkälaisille cocktaileille olen altistunut sinä aikana ja kuinka paljon myrkkyjä on varastoituneena kehooni loppuiäksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä värjäsin hiukseni kuukausi sitten ensimmäisen kerran. Olen vasta 35, mutta harmaita oli jo liikaa. Minulla on siis tummanruskeat hiukset ja olen niistä ollut aina todella ylpeä. Harmaat näkyivät rumasti ja viimeisen vuoden aikana ihmiset alkoivat huomautella (!) niistä. En vaan kestänyt niitä enää, mutta tulevaisuus värjäyskierteessäkään ei houkuttele. :(

Kampaaja teki hyvää työtä, väri on kuin omani. Juurikasvussa harmaita näkyy, mutta kun valtaosa on tummanruskeaa, se ei ainakaan vielä haittaa. Värien myrkyt vaan ahdistavat. Osaisiko kukaan neuvoa edes vähän turvallisempaa värisarjaa?

Kasvivärit. :)

Vierailija
64/72 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin pakon edessä, kun väriaineista tuli allerginen reaktio. Vaaleita raitoja laitatin vielä nelisen vuotta sitten, mutta sitten luovuin niistäkin. Oma alkuperäinen hiusväri sopii kasvoihini paremmin kuin keltaiseen taittuva blondaus punaisesta tukasta puhumattakaan. 

Vierailija
65/72 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkasin siiliksi 15 kuukautta sitten. Nyt todella luonnonkihara tukka ja silti ulottuu jo olkapäille. Halusin mieluummin olla siili kuin kärsiä juurikasvusta.

Vierailija
66/72 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin värjäämisen 2,5 vuotta sitten. aluksi näytti tosi karseelta, kun oli tummanruskeaksi värjätyt pitkät hiukset ja sitten alkoi sitä maantien harmaata pukata. Nyt kun on kokonaan oma väri päässä, niin näyttää kivalta. Ei todellakaan näytä maantienharmaalta enää, vaan sellainen luonnollisen vaalea. Olen todella tyytyväinen päätökseeni. Rahaakin säästyy paljon. Kiva kuulla, että näin moni on lopettanut värjäämisen.

Vierailija
67/72 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatin pari vuotta omaa väriäni, joka on maantienharmaa. Varmaan ihan kiva väri jonkun mielestä, mutta en vaan tuntenut oloani kotoisaksi siinä värissä. Mulla on kirkkaanvihreät silmät ja ihan vähän pisamia ja punaiseksi värjätyt hiukset korostavat erikoisia silmiäni ja sopivat enemmän luonteeseeni. Mutta värjäyskertoja olen vähentänyt radikaalisti, värjään joku 2-3 kertaa vuodessa. Joskus lisäilen shokkipunaista suoraväriä hiuksiin tuomaan punaisuutta lisää.

Vierailija
68/72 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mitään ainetta jolla saisi sitä väriä pois sen oman värin päältä?

Tuote nimeltä Colour B4, täällä vanha mutta hyvä keskustelu: http://www.juurikasvu.org/smf/index.php?topic=5260.0

Vierailija
69/72 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus teininä värjäilin hiuksia, kun olivat jonkun "kaverin" mielestä ruman väriset..

14-vuotiaana leikkasin tukan kokonaan pois ja sen jälkeen en ole värjäillyt.

Tyytyväinen olen omien hiusten sävyyn, sellainen tumman ruskea ja latvoissa vaaleampi sävy.

Joku joskus kysellyt, onko hiukseni värjätty, voipi iloisena vastat ettei ole ole. :)

Enkä niitä myrkkyjä enää haluaisikaan.

Vierailija
70/72 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei te kaikki joilla onnistuneet omat värit. Voisitteko laittaa kuvia, miltä näyttää? Vaikka niin ettei kasvoja näy. Ois kiva nähdä miltä teidän hiukset näyttää. Itse pelkään että roikkuis päätämyöten ja rasvottuis helpommin. Onko näin vai onko kuvitelmaa.

Sori,en saa nyt kuvaa laittetua,mutta siis 20 vuotta värikierre takana, nyt oma väri ja joo, mulla hiuslaatu muuttunut tietenkin paljon paremmaksi (värjättynä oli karhea) nyt enemmän lasimaisempi ja rasvoittuu nopeammin..Eli nykyään tuotteet muuttunut enemmän tuuhettavaksi ja pesevämmäksi ja hoitoaineet taas kevyemmiksi ja silikonittomiksi,muuten menis päätä myöten.

Eli oon tyytyväinen,mutta siis tuotteet oli vaan pakko vaihtaa.

Vierailija
71/72 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli aiemmin blondeiksi värjätyt hiukset. Siis oikein kunnon tekoblondeiksi. Luulin, että oma värini on maantienharmaa. Kun kasvatin hiuksiani reilun vuoden ilman värjäystä ja leikkasin lyhyehköiksi, ne näyttävät nyt todella mukavilta.

Alta on keskiruskeat ja päältä kullanvaaleaa / aavistus punertavaa, kuin olisi raitoja! Moni on luullut että minulle on värjätty vaaleita raitoja. Hiukseni vain ovat sen väriset. Ja ne näyttävät paksummilta kuin aiemmin, ehkä myös ovat, sillä ne ovat terveemmät. En kadu yhtään värjäyksen lopettamista. 

Vierailija
72/72 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin oon ollut jo yli kaksi vuotta värjäämättä, hiukset on keskiruskeat. Toisinaan tuntuu, että joku pieni sävytys tummemmaksi olisi kiva, kasvot näyttäisivät kuulaammilta, mutta en kyllä jaksa enää siihen värjäämiskierteeseen lähteä! Olen herkistynyt iän myötä hieman ylipäätään, ja väritkin kirveli jo kovin, en todellakaan halua herkistyä enää enempää, ja onhan tuo oma värikin kuitenkin varsin hyvä. Plus kyllähän se ainainen värjäys oli työlästäkin, ja hiukset kärsi.