Onko kukaan muu lopettanut hiustensa värjäystä vaikka...
... ennen vannoi ettei ikinä halua " pitää oikeita hiuksiaan" ? Luullen, että ne ovat maantien väriset. Minä lopetin, ja kun pahin muka-maantienvärinen juurikasvu kasvoi enemmän, huomasin, että hiukseni ovatkin melko kauniin ruskeat eivätkä todellakaan harmahtavat! Nyt puolitoista vuotta värjäämättä ja ruskeat polkkahiukseni ovat paksut ja kauniin väriset! Lisäksi kasvoni näyttävät luonnollisimman värisiltä. En kadu! Ja värjätä ehdin noin 25 vuotta... En enää!
Kommentit (72)
Minun oli pakko luopua värjäämisestä. Piilottelin tosin lähinnä harmaita. En tiedä oliko syy vai seuraus, mutta hiukseni alkoivat tippua päästä. Suihkussa itkin kun paksuja suortuvia valui viemäriin. Nyt olen ollut vasta puoli vuotta värjäämättä, enkä kyllä voi sanoa rakastavani näitä harmaita ohimoitani. Mutta hiustenlähtö on ehkä aavistuksen rauhoittunut.
Lopetin värjäämisen 2,5 vuotta sitten. Eivät ne ainakaan rumemmat ole värjäämättöminä. Eipähän ole juurikasvua tai latvojen kuivuutta eivätkä mene takkuun yhtä helposti. Eikä ole "vihertäviä" sivuvärejä tms.
Rahaakin säästynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin lopettaa hiusten värjäyksen, mutten tiedä miten se onnistuisi ilman että tukka on tosi pitkään ihan järkyttävä. :/ Tällä hetkellä mulla on hennalla punaiseksi värjätty tukka, joten mikään raidoituskaan ei oikein tule kyseeseen. Hiukseni ovat myös tosi pitkät, enkä haluaisi niitä pätkäistä. Oonko vaan tuomittu ikuiseen värjäyskierteeseen, ellen halua olla iät ja ajat maantienvärisellä juurikasvulla ja haalistuneen punaisilla latvoilla. Jos jollain on hyviä ideoita, niin kuulisin mielelläni!
Lähtisin värjäämään hiuksia sen juurikasvun mukaan. Eli koita löytää väri, joka ei paljoa poikkea juurikasvun väristä. Loput hoituukin sitten lähes itsestään.
Tää olis muuten hyvä, mutta on kaksi ongelmaa. Ensinnäkin mun oma väri on selkeästi tätä hennattua vaaleampi, ja voimakkaasti kerrostunutta hennaa on jotakuinkin mahdotonta lähteä vaalentamaan. Toisekseen vaikka vaalennus onnistuisi, se vaatisi varmasti lukuisia käsittelyjä ja luulen, että näin pitkissä hiuksissa muutenkin hieman kuivumaan taipuvaiset latvat kärähtäisi pahasti.
Oon hankala tapaus, tiedän. :( Kiitos viestistä kuitenkin!Rupesin googlettamaan tuota hennaa, ja mitä muutakaan sieltä löytyi kuin toinen av-ketju :) http://www.vauva.fi/keskustelu/4407969/ketju/hennanpunaisesta_omaan_maa…
Kiitos! Näemmä mitään ihmekikkoja ei oikein ole, vaan pitkä kasvatusurakka rumasta juurikasvusta kärsien olisi edessä. Jos raaskisinkin leikata vaikka polkan, niin homma helpottuisi, mutta kun en millään haluaisi... Pidän pitkää tuuheaa tukkaani tosi kauniina, ja se hennanpunainenkin on ihana väri (ja kuulemma sopiikin mulle), mutta rasittaa tää jatkuva värjääminen. Pienikin juurikasvu näyttää rumalta ja kun se pääsee vähänkin pidemmäksi, niin siitä on kauneus kaukana.
Aika moni kuvailee hiuksissaan olevan punaista tai kuparista sävyä, myös minulla tuli tuo kuparin vivahde esiin kun kasvatin oman värin.
Eikö henna lähtisi öljyhoidoilla? Itse sain värin pikkuhiljaa kun joka toinen viikko pidin yhden illan öljyä päässä.. Käytin vuoroin jojoba, hamppu ja pähkinäöljyjä. Teki hyvää kuivuneille latvoillekin.
Vierailija kirjoitti:
Eikö henna lähtisi öljyhoidoilla? Itse sain värin pikkuhiljaa kun joka toinen viikko pidin yhden illan öljyä päässä.. Käytin vuoroin jojoba, hamppu ja pähkinäöljyjä. Teki hyvää kuivuneille latvoillekin.
Tosi vaikea kyllä uskoa, että nää öljyllä lähtisi. Oon siis hennannut jo monta vuotta, ja tää väri on niin voimakkaasti kerrostunut, ettei oikeastaan edes haalistu värjäysten välillä. Väri pysyy niin kirkkaana, etten nykyään värjää pituuksia kuin noin kolmesti vuodessa, muuten vain juurikasvua. Mutta voisin kyllä kokeilla, koska eihän tuosta ainakaan haittaa ole, vaan tekee varmaan ihan hyvää hiuksille. :)
Mä en ole koskaan värjännyt tukkaani. Käytän kuitenkin paljon meikkiä ja panostan vaatteisiin. Moni onkin sitten ollut hyvin yllättynyt, kun olen tokaissut, etten ole ikinä värjännyt :) pidän omasta väristäni, joka on rehellinen keskiruskea. Sitä paitsi, minkä väriseksi sitä pitäisi värjätä? Vaaleammaksi tuntuisi hullulta, mustemmaksi tai punaisemmaksi en halua. Kun alan harmaantumaan, aion harmaantua ihan rauhassa :)
Kaksi vuotta olen ollut värjäämättä. Oma hius on jo melko harmaa mutta mitä sitten. Ikää on 47v. Kesä näköjään vaalentaa niin ettei harmaa erotu kamalan pahasti.
Nyt liukuvärjättyjen hiusten aikakaudellahan on harvinaisen helppoa kasvattaa oma väri takaisin vaikka juurikasvu näkyisikin räikeästi. Tai en tiiä onko se jo mennyt / menossa pois muodista. Mutta paljon helpompaa se on nyt kuin sellaisena aikana, jolloin hiusten pitää olla tyvestä latvaan saman väriset.
Mä oon värjännyt viimeksi noin kolme vuotta sitten. Syynä jaksamista rajoittavat sairaudet, on mennyt kaikki energia siihen että selviäisin joten kuten jokapäiväisestä arjesta. Mutta kun toivun taas normaaliin elämään missä jaksaisin panostaa ulkonäkööni, niin en välttämättä siltikään värjää. On jo 40 cm omaa väriä, ja todella huomaamaton värin vaihdos koska latvojen väri on niin haalistunut. Mun oma väri on aika lailla maatienharmaa, mutta eipä sen niin väliä. Tai sitten värjään, ei voi tietää.
Itsellä tällähetkellä punainen tukka, värjännyt viimeksi joskus syyskuussa(?). Ajattelin juuri värjätä värjätyn päälle tummemman kylmän ruskean, ettei tyvikasvu erottuisi niin pahasti ja saisi kasvatettua terveempää ja mahdollisesti paksumpaakin hiusta. Monta vuotta typeryyttäni vaalensin (välillä voimakkaastikin) ja hiusten katkeaminen ja päänahan herkistyminen säikäytti miettimään. Leikkasin vuosi sitten tukkani lyhyeksi (vaikkei se olekaan kovin pitkä ollut moneen vuoteen), heti huomasi kuinka tervettä hiusta sen tilalle kasvaa kun vain malttaa antaa olla.
Värjäsin hiuksiani 15 vuotta, ensin punaruskeiksi, sitten tummanruskeiksi ja melkein kymmenen vuotta mustaksi. Aloin kyllästyä ja halusin punaiset hiukset, joten tein värinpoiston jolla ei ollut mitään merkitystä. Sitten tein uudestaan oikein kunnon myrkyllä jossa oli värinpoisto+blondaus. Jo se väri oli aika lähellä omaa väriäni (juurikasvu näytti aina maantienväriseltä), hieman punertavana vain. Värjäsin sen sitten vielä punaiseksi, jääräpää kun olin.
Ihana väri, mutta sain aavistuksen allergista reaktiota niin päätin etten värjää enää ikinä. Oli se hieman tuskaista kun oma (punaiseen verrattuna tylsä) väri sieltä kasvoi, mutta nyt on oma väri päässä ja on niin kaunis mielestäni, sopii ihooni täydellisesti. Sellainen keskiruskea, hieman punertava, myös hieman kultaista joukossa. Ei yhtään tylsä!
En voi millään suositella värinpoistoa, se tappoi hiukset ja niistä tuli muoviset ja kuolleet tönköt. Tuntuivat todella inhottavilta! Pari vuotta olin aika epätoivoinen niiden kanssa, kunnes terveet hiukset olivat kasvaneet tilalle. Ennemmin jos mahdollista niin värjätkää lähelle omaa väriä ja antakaa kasvaa vain, vaikka juurikasvu ärsyttävä onkin.
Lopetin hiusten värjäämisen reilu pari vuotta sitten. Ihanan helppoa ja huoletonta, ei enää peilistä tutkailua, että joko täytyy taas värjätä.. ja se koko ruljanssi sai päreet palamaan ja ensin värjäsin mahdollisimman lähelle omaa väriä ja lopulta annoin vaan oman värin kasvaa. Kivuttomasti meni siirtyminen omaan väriin.
Oma värini on jokin ruskean tapainen, vähän tylsä ehkä, mutta sata kertaa parempi näin kuin värjätty.
Täällä myös yksi omaan väriinsä palannut. Luulin myös, että mun tukka on "maantienharmaa", mutta onkin kaunis tummahko kylmänsävyinen ruskea. Nyt on 15 cm oman väristä hiusta jo, latvat ovat vähän lämpöisemmän sävyiset vanhan punaruskean värjäyksen jäljiltä.
On ollut ilo huomata, miten hyvältä oma väri näyttää kasvoja vasten! Iho näyttää terveen väriseltä ja hehkuvalta, vaikka olenkin perus kalpea suomalainen. :) Silmien värikin korostuu kauniisti. Lisäksi rahaa säästyy, kun ei tarvitse ostaa värejä, väriä suojaavia tuotteita ja sävyttäviä shampoita.
Mulla tää menee kausiluonteisesti. Kasvattelin jonkin aikaa omaa väriä ja kyllästyin kun halusin punaisen tukan. Nyt pidän tätä aikani.
Palaan yleensä punaisesta seiska-asteiseen omaan väriini laitattamalla raitoja ja olen taas hetkeen sävyttämättä. En tosin muuta tummuusastetta kuin keskimäärin parin asteen välillä, joten muutos on aika helppo. Oma väri on kaunis, mutta olen vaihtelunhaluinen. Hiusväreissä on tosin niin paljon myrkkyjä, että en uskalla olla jatkuvasti värjäämässä. Jaksaispa sitä itsekin olla luomu, mutta välillä on vain saatava nähdä peilistä toisenlainen luukki.
Värjäsin reilu 20 vuotta hiuksia kauppojen kestoväreillä,useimmiten tummanruskeaksi,välillä punertavan ruskeaksi..
Jossain vaiheessa alkoi päänahka reagoimaan kirvellen ja poltellen,en enää edes ihan tarkalleen tiennyt hiusteni omaa sävyä,muuten kuin että on tylsä maantieharmaa... No onneksi vihdoin vaan lopetin värjäilyn ja annoin pokkana kasvaa omaa väriä.
Näky oli kieltämättä hirveä, kun omaa väriä kasvoi ja pituudet haalistuneen tumman/punertavan ruskeat,oma väri näytti likaisen harmaalta.
Nyt mulla on täysin oma väri päässä ja oon tyytyväisempi kuin vuosiin, hiukset parhaassa kunnossa ja nyt se oma sävy on nätti,vivahteikas ja luonnollinen, sopii mulle paljon paremmin kuin se aiempi värikypärä.
Olin puoli vuotta vaalentamatta hiuksia kokeeksi. Ensin siis tehtiin liukuvärjäys mahdollisimman lähelle omaa väriä. Puolen vuoden päästä oli pakko alkaa vaalentamaan uudestaan, sillä vaikka mun hiuksien väri on ihan nätti, niin se oli liian tumma ja näytin vanhemmalta ja väsyneeltä ja näytin oudolta, kun mun kulmakarvat ovat niin vaaleat ja hentoa karvaa.
Itse kasvatin tyvikasvua kolmisennkuukautta ja leikkasin lyhyen tukan. Siinä viihdyin vuoden päivät ja sitten aloin kasvattamaan pitkää. En suosittele tätä muille, mutta toimi itselleni ihan hyvin. Lyhyt tukka oli minulla ihan ok, mutta ei tietenkään niin kiva kuin pitkä.
Hei te kaikki joilla onnistuneet omat värit. Voisitteko laittaa kuvia, miltä näyttää? Vaikka niin ettei kasvoja näy. Ois kiva nähdä miltä teidän hiukset näyttää. Itse pelkään että roikkuis päätämyöten ja rasvottuis helpommin. Onko näin vai onko kuvitelmaa.
Minä värjäsin hiukseni kuukausi sitten ensimmäisen kerran. Olen vasta 35, mutta harmaita oli jo liikaa. Minulla on siis tummanruskeat hiukset ja olen niistä ollut aina todella ylpeä. Harmaat näkyivät rumasti ja viimeisen vuoden aikana ihmiset alkoivat huomautella (!) niistä. En vaan kestänyt niitä enää, mutta tulevaisuus värjäyskierteessäkään ei houkuttele. :(
Kampaaja teki hyvää työtä, väri on kuin omani. Juurikasvussa harmaita näkyy, mutta kun valtaosa on tummanruskeaa, se ei ainakaan vielä haittaa. Värien myrkyt vaan ahdistavat. Osaisiko kukaan neuvoa edes vähän turvallisempaa värisarjaa?
Mä repäsin niin, että leikkasin värjätyt hiukset pois jättäen jäljelle vain tyvikasvun (n.5cm) ja nyt kasvanut kivasti joskin en lyhyessä tukassa viihdy niin hyvin