Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan muu lopettanut hiustensa värjäystä vaikka...

Vierailija
24.11.2016 |

... ennen vannoi ettei ikinä halua " pitää oikeita hiuksiaan" ? Luullen, että ne ovat maantien väriset. Minä lopetin, ja kun pahin muka-maantienvärinen juurikasvu kasvoi enemmän, huomasin, että hiukseni ovatkin melko kauniin ruskeat eivätkä todellakaan harmahtavat! Nyt puolitoista vuotta värjäämättä ja ruskeat polkkahiukseni ovat paksut ja kauniin väriset! Lisäksi kasvoni näyttävät luonnollisimman värisiltä. En kadu! Ja värjätä ehdin noin 25 vuotta... En enää!

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin värjäyksen vuosi sitten, mutta omat hiukset ovat melko tylsän maantienväriset, joten nyt otan silloin tällöin raitoja hiuksiin piristämään omaa väriä. Raidoissa väriainetta ei tule paljon päänahkaan, kun se tehdään folioilla ja juurikasvu ei näy niin selvästi.

Vierailija
22/72 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahteen vuoteen en ole hiuksia värjätty minäkään ja samoja mietteitä. Oma väri onkin kaunis, toki jo muutamia kimaltelevia hiuksia joukossa. Moni on kehunut väriä ja aidosti yllättynyt kun olen kertonut että väri on omani. Nyt voisin ottaa korkeintaan raitoja, mutta koko päätä en enää halua värjätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketjun aloittaja :) kirjoitti:

Jes, ihania kommentteja! Eikö vaan olekin niin että kun juurikasvua on pari senttiä, se näyttää rumemman väriseltä kuin silloin kun sitä on reilusti enemmän? Ei pidä luovuttaa, sillä lopussa kiitos seisoo. :)

Juuri näin se on!. Mulla se pahin vaihe (alle 5 cm juurikasvua) sijoittui talviaikaan, joten ulkona oli myssy päässä ja sisällä piti vaan kärsiä :D

Pahinta oli se, kun juuri näytti ihan harmaalta verrattuna keinoväriin, vaikkei se todella ole sitä, kun kasvaa pidemmäksi (lohdutukseksi numerolle 14, myös täällä oli lämpimänsävyiseksi värjätty). Long hair communityssä neuvotaan odottamaan oman värin kasvua leuankärkeen saakka, ennen kuin sitä voi arvioida ihoa ja silmiä vasten luotettavasti.

Prosessi alkoi vaikuttaa tarkoitukselliselta ehkä 8 cm:n kohdalla. Nutturakampaus ja ranskanletti helpottaa paljon, etenkin siinä oudossa vaiheessa, kun tukkaa ei voi edes kuvitella liukuvärjätyksi. Tosin jossain kohtaa nekin ovat erivärisiä kuin juuret :)

Urakkaa on edessä vielä paljon, lopetin pari vuotta sitten. Tukka on vyötärölle ja siitä pitäisi leikata noin 30 senttiä, jos haluaa värin pois. En raaski, ja tässä kohtaa, kun oma väri on polkkamitassa, se alkaa vähitellen näyttää edes jotenkin järkevältä myös auki.

-5-

Vierailija
24/72 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla otsalla harmaa läntti. Ikää 35v Pakko värjätä vaikka en tykkää

Vierailija
25/72 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmalla yhä useampi julkkisnainen kulkee ylpeästi harmaissaan, joka siis voi olla mitä vain lumivalkoisen ja teräksenharmaan välillä. Tämä siis niille, jotka harmaiden pelossa eivät uskalla jättää värjäämättä.

Mitä tulee nuorempiin ihmisiin: en tiedä yhtään oikeasti rumaa luonnollista hiusväriä. Meidän maantienväristä tukkaa kadehditaan maailmalla ja sitähän ei purkista oikein tahdo saada aikaseksi.

Lopetin itse värjäämisen jo yli kymmenen vuotta sitten. Ainoa huono puoli asiassa on, että hiusten muotoilu on vaikeampaa. Toisaalta tukkani on nykyisin tyyliltäänkin kovin luonnollinen.

Vierailija
26/72 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on nyt kohta 2 vuotta värjäämättä ja olenkin oikeasti paljon vaaleatukkaisempi, kuin tiesinkään, ikää jo 50-vuotta ja kuvittelin olevani hyvin maantienvärinen. En aio enää värjäyttää. Joku tuolla sanoi, että "olette ilkkuneet meille lestadiolaisille". No, ehkäpä me juuri emme ole teitä ilkkuneet, en minä ainakaan. 

Vierailija
27/72 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida pystyä ei kyetä lopettamaan. Oma väri ollut aikoinaan vaalea, ei hajuakaan mikä se voisi olla tätä nykyä, 20 v olen hiuksia värjännyt, viimeiset 10v tummanruskealla. Jotenkin nykyisin näyttää että tyvi olisi harmaa :/ On kait se mahdollista, ikää 41v. Aina kun on päässyt juurikasvu pariin senttiin niin hiukset ovat aivan todella ärsyttävät, sähköiset lutkut, menee päätä myöten, tuntuu likaiselta nopeasti ja rumahan se on kuin perkele...Kasvata siinä sitten omaa väriä jos sitä edes on. Näyttää kuin olisi pahasti kaljuuntumassa jos värjäysten väli on pitkä.

Vierailija
28/72 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 8 vuotta värjännyt kaikilla mahdollisilla väreillä. Blondannutkin todella usein, mutta suurimmaksi osaksi mustaksi kerran kuukaudessa. Nyt alan kasvattaa omaa ihanaa ruskeaa tukkaa, enkä värjää, mutta sävytettä voisin hyvin harvoin käyttää. Syy tähän on kemikaalit. Aivan järkyttävää myrkkyä. Kaduttaa, etten sitä ole aiemmin tajunnut. En ole värjännyt 4 kuukauteen, eikä juurikasvu haittaa. Hiukset tuntuu jotenkin omilta nyt :) <3

Vierailija
29/72 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin värjäämisen neljä vuotta sitten herkistymisen vuoksi. Ei jäänyt paljon vaihtoehtoja harmitella tyvikasvua, joten vain päätin mielessäni, ettei haittaa, kun ei kerran mitään voi tehdä. Hiukset ovat paksummat nyt kuin ennen ja jopa muotoutuvat itsestään ihan hyvin ilman aineita.

Punainen tukka haaleni ensin kuparinruskeaksi, sitten kupariseksi ja lopulta punertavan vaaleaksi aika tasaisesti. Välivaihe ei ollut kovin nätti, sellainen haalentuneen onneton, mutta en ottanut itseeni.

Olen harkinnut aitoa hennaa nyt, josko sitä uskaltautuisin kokeilemaan, ei pitäisi aiheuttaa allergioita.

Vierailija
30/72 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja niin olette aina meille lestadiolaisille ilkkuneet kun emme ole halunneet värjätä hiuksiamme... :D

Monet ei kyllä ilku, ihmettelee vaan miksi värjäämisen katsotaan olevan jotenkin epäsopivaa/paheellista jos permanentti on kerran ok. 

Vierailija
31/72 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä haluaisin lopettaa hiusten värjäyksen, mutten tiedä miten se onnistuisi ilman että tukka on tosi pitkään ihan järkyttävä. :/ Tällä hetkellä mulla on hennalla punaiseksi värjätty tukka, joten mikään raidoituskaan ei oikein tule kyseeseen. Hiukseni ovat myös tosi pitkät, enkä haluaisi niitä pätkäistä. Oonko vaan tuomittu ikuiseen värjäyskierteeseen, ellen halua olla iät ja ajat maantienvärisellä juurikasvulla ja haalistuneen punaisilla latvoilla. Jos jollain on hyviä ideoita, niin kuulisin mielelläni!

Lähtisin värjäämään hiuksia sen juurikasvun mukaan. Eli koita löytää väri, joka ei paljoa poikkea juurikasvun väristä. Loput hoituukin sitten lähes itsestään.

Tää olis muuten hyvä, mutta on kaksi ongelmaa. Ensinnäkin mun oma väri on selkeästi tätä hennattua vaaleampi, ja voimakkaasti kerrostunutta hennaa on jotakuinkin mahdotonta lähteä vaalentamaan. Toisekseen vaikka vaalennus onnistuisi, se vaatisi varmasti lukuisia käsittelyjä ja luulen, että näin pitkissä hiuksissa muutenkin hieman kuivumaan taipuvaiset latvat kärähtäisi pahasti.

Oon hankala tapaus, tiedän. :( Kiitos viestistä kuitenkin!

Vierailija
32/72 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se parin sentin juurikasvu vaan näyttää jostain syystä harmaammalta ja värittömämmältä kuin mitä oma väri todellisuudessa on, sitten kun se on koko päässä.

Vierailija
33/72 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kammosin juurikasvuakin. Nykyään oma väri eikä tunnu kulahtaneelta.

Vierailija
34/72 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailmalla yhä useampi julkkisnainen kulkee ylpeästi harmaissaan, joka siis voi olla mitä vain lumivalkoisen ja teräksenharmaan välillä. Tämä siis niille, jotka harmaiden pelossa eivät uskalla jättää värjäämättä.

Mitä tulee nuorempiin ihmisiin: en tiedä yhtään oikeasti rumaa luonnollista hiusväriä. Meidän maantienväristä tukkaa kadehditaan maailmalla ja sitähän ei purkista oikein tahdo saada aikaseksi.

Lopetin itse värjäämisen jo yli kymmenen vuotta sitten. Ainoa huono puoli asiassa on, että hiusten muotoilu on vaikeampaa. Toisaalta tukkani on nykyisin tyyliltäänkin kovin luonnollinen.

Mä olen aina ihaillut harmaita hiuksia :) Olen vähän kade miehelle kun hänelle on alkanut tulla harmaata ohimoille, itsellä ei näy mitään (oma väri sellainen lämmin keskiruskea, oisko pähkinä?). En aio värjätä jos harmaita tulee.

N38

Vierailija
35/72 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin, kun aloin odottaa esikoista. Siitä on nyt yli 13 vuotta. Muutama vuosi lopettamisen jälkeen olin värianalyysissä, jossa minulle kerrottiin, että minulla on upea kullanruskea hiusten väri, joka sopii minulle täydellisesti. Sen jälkeen onkin ollut helppo olla värjäämättä. Pikkuhiljaa pitää varmaan alkaa jännittää, koska harmaita alkaa mahdollisesti pukata. Äitini on jo yli 70 ja hänellä on edelleen kaunis elovena-tukka, joten ehkäpä itsekin vältyn harmaantumiselta...

Vierailija
36/72 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli hiuksissa usean vuoden kerrostukset tummanruskeaa kestoväriä. Annoin ensin haalistua eli ei enää värjätty pituuksia. Ja niin vaan lähti kampaajan vaalennuspesulla (ei siis edes varsinaisella värinpoistolla) pois tosi hyvin, kampaaja tarkkaili koko ajan milloin ollaan juurikasvun tummuutta/vaaleutta lähellä. Jäi aika kivan väriseksikin eikä oranssiksi, taittava kevytväri päälle riitti. Toki tuli kommenttia että vaalennuspesu ei aina onnistu noin hyvin ja tasaisesti. Mutta jos olisin toiste samassa tilanteessa että värjätty tukka on hyvin erivärinen, niin en oikein muutakaan vaihtoehtoa näkisi kuin taas kokeilla tuota. 2-4 vuotta pelkkää luonnollista uloskasvua on liian pitkä aika olla bad hair day.

Vierailija
37/72 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä haluaisin lopettaa hiusten värjäyksen, mutten tiedä miten se onnistuisi ilman että tukka on tosi pitkään ihan järkyttävä. :/ Tällä hetkellä mulla on hennalla punaiseksi värjätty tukka, joten mikään raidoituskaan ei oikein tule kyseeseen. Hiukseni ovat myös tosi pitkät, enkä haluaisi niitä pätkäistä. Oonko vaan tuomittu ikuiseen värjäyskierteeseen, ellen halua olla iät ja ajat maantienvärisellä juurikasvulla ja haalistuneen punaisilla latvoilla. Jos jollain on hyviä ideoita, niin kuulisin mielelläni!

Lähtisin värjäämään hiuksia sen juurikasvun mukaan. Eli koita löytää väri, joka ei paljoa poikkea juurikasvun väristä. Loput hoituukin sitten lähes itsestään.

Tää olis muuten hyvä, mutta on kaksi ongelmaa. Ensinnäkin mun oma väri on selkeästi tätä hennattua vaaleampi, ja voimakkaasti kerrostunutta hennaa on jotakuinkin mahdotonta lähteä vaalentamaan. Toisekseen vaikka vaalennus onnistuisi, se vaatisi varmasti lukuisia käsittelyjä ja luulen, että näin pitkissä hiuksissa muutenkin hieman kuivumaan taipuvaiset latvat kärähtäisi pahasti.

Oon hankala tapaus, tiedän. :( Kiitos viestistä kuitenkin!

Rupesin googlettamaan tuota hennaa, ja mitä muutakaan sieltä löytyi kuin toinen av-ketju :) http://www.vauva.fi/keskustelu/4407969/ketju/hennanpunaisesta_omaan_maa…

Vierailija
38/72 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on kun ei enää tarvitse värjätä ja huolehtia tyvikasvusta. Rentoa olla omalla värillä!

Vierailija
39/72 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kohta 3v värjäämättä. Minkä luulin olevan maantienharmaa onkin upea vivahteikas keskiruskea väri! Olen rakastunut hiuksiini! Ne ovat paljon paksummat ja ryhdikkäämmät ja luonnonkiharani ovat paljon upeammat nyt.

Vierailija
40/72 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkasin hiukseni "pixieen" muutama vuosi sitten, kun päätin lopettaa värjäämisen (hennaa). Juurikasvu oli juuri sopivan pituista eli napsaistiin kaikki värjätyt latvat pois. Tuolloin harmitti koska hiukset oli pitkät. Mutta nyt hiukset ovat jo kasvaneet yli olkapäiden, eikä värissäkään ole mitään vikaa. Väri on varmaan lähellä keskiruskeaa punertavalla/oranssihtavalla vivahteella. :D