Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloin pestä hiukset pelkällä kananmunalla (tarkemmin keltuaisella) ja hiukseni on paremmassa kunnossa kuin ikinä:)

Vierailija
24.11.2016 |

Mulla on aina ollut ohut lättätukka jossa ei ole kiiltoa nimeksikään, aloin n.6kk sitten pestä hiuksia ensin pelkästään vedellä ja otin sitten nopeasti mukaan keltuaiset kananmunista.
En olisi ikinä uskonut, että sillä edes puhdistuu tukka saati että hiuslaatu paranisi näin paljon.

Suosittelen kokeilemaan, kaikilla ei tosin kuulemma toimi, mutta mulla ei alkanut tukka haisemaan ja lähtee puhtaaksi :)

Jos kokeilette niin muistakaa pestä haalealla/viileällä vedellä. Kuuma vesi voi jähmettää keltuaisen hiuksiin.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap millainen hiuslaatusi on ? Ja kuinka pitkät ?

Tukka on tosi ohut, helposti rasvoittuva, sellainen "lasinen".

Pituudeltaan n. Lapaluiden alapuolelle.

Ollut kamalan näköinen luiru shampoopesu aikoina, nyt paljon parempi :)

Ap

Minullakin on superliukas piikkisuora hiuslaatu, tosin melko "painava" eli yksittäinen hius ei ole ohuimmasta päästä, ja rasvaisena/likaisena todella luiru. Tekeekö kananmuna siis hiuksistasi jotenkin karheammat = ilmavammat, AP, vai miten se toimii?

Mulla siis shampoo+hoitoaineet joko kuivatti tai sitten lättäsi päätämyöten + teki tosi sähköiseksi. Tukasta tulee kananmunalla sellainen ilmava ja kiiltävä eikä lainkaam sähköinen :)

Jos kokeilet, netistä löytyy hyvät vinkit! Mutta itse siis erottelen kaksi keltuaista lasiin ja lisään joukkoon haaleaa vettä. Sekoitan lusikalla, että tulee vähän "kuplia/vaahtoa" pinnalle ja sitten vain peseydyn ja kastelelen tukan ja kaadan sitä vaahtoa vähän kerrallan päähän ja hankaan hyvin. Huuhtelu tosiaan haalealla tai viileällä vedellä ja pitää huuhdella hyvin :) Itselläni tukka tuntuu märkää oudolta, mutta kun sen kuivaa niin tulee ihana :)

Ap

Vierailija
22/44 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi luiru lasitukka täälläkin. Hiukset vyötäröpitkät, painavat ja piikkisuorat, vastustavat kaikkea kihartamista jne.

Mulla siirtyminen saippuapesuun oli luiruuden loppu. Myös muotoilu on helpompaa, vauvatukka ei enää "lentele" joten kaikki muotoilutuotteet ovat jääneet pois.

Ja saippualla tarkoitan saippuoiduista öljyistä tehtyä saippuaa (ei sls ja sles -pohjainen), mutta muuten käy mikä tahansa muukin saippua kuin se vihreä Oliva ☺

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivaa tuhlaamista hei.

Jokaisen naisen pitäisi ymmärtää että ei se keilapallon tunkeminen sieltä reiästä ole kovin  kivaa, niin onko sitten pakko tuhlata niitä kananmunia kun on kerran ihan shampootkin keksitty?

Kivaa tuhlaamista hei se shampoonkin käyttö. Kaikkien iho ei kestä sitä shampoota hei. Keilapalloa en ole koskaan mistään rei'ästä tunkenut hei. Muitakin vaihtoehtoja on keksitty.

Vierailija
24/44 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonkin miettinyt, mitä tekisi leivonnassa ylijääville keltuaisille!

Kerran kokeilin kermasta ja hunajasta tehtyä hoitoainetta hiuksille... Hiukset sekä suihkutilat haisivat happamalle kermalle päiviä. Hyi, edelleen voin muistaa sen lemun! Sen jälkeen olen suhtautunut todella varauksella tuollaisiin kokeiluihin.

Pakko kyllä sanoa, että "no poo" -henkilöt kyllä haistaa, mutta lähipiiristä harva siitä kehtaa mainita. 

Vierailija
25/44 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus mulla, ap. :) Kirjoitin siitä joku viikko sitten johonkin keskusteluun.

Mulla pitkät hiukset puoleen selkään, ennen ohuet, nykyään paremmat. Keltuaispesun jälkeen ei tarvita edes hoitoainetta.  Ja todellakin keltuainen pesee kaikki töhnät päänahasta myös, kuten joku tuolla jo hyvin selittikin 1. sivulla. Millä luulit isomummojesi pesseen hiuksiaan ennen kuin shampoot jylläsivät markkinoille? Kananmunilla ja muilla luontaisemmilla vaihtoehdoilla ilman kemikaaleja.

Itsellä ei iho kestä enää kemikaaleja (en pysty värjäämään tukkaa enää enkä käyttämään muotoilutuotteita) ja keltuainen oli se juttu, joka ei rikkonaisessa päänahassa sattunut ollenkaan. Pelkkä vesikin sattui, kosteusvoidepesuista sun muista puhumattakaan. Sen avulla sain ihon takaisin kuntoon.

Lämmintä vettä kyllä ihan käytän, sillä huuhtoutuu parhaiten. Valkuainen aiheuttaa herkemmin sitä kokkeloitumista, joten kannattaa siilata hyvin pois keltuaista erotellessaan. Ja voin vahvistaa, ettei haise millekään hiukset pesun jälkeen. :)  (Joo, en itsekään ensin uskonut.)

Viitseliäisyyttä se vaatii, aika vähän, mutta vaatii kuitenkin, että aina erottelee kananmunan ennen hiustenpesua. Mieluummin se kuin ärtynyt, kutiseva ja vesistävä päänahka. Iloitaan me tässä onnistuneet siitä eikä välitetä muista, jotka haluavat kemikaaleja kuontaloonsa tunkea. Ei se ole kummaltakaan pois.

Vierailija
26/44 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätöntä, että ihmiset muuten hinkkaa kroppaansa suihkun alla vähintään kerran päivässä mutta PÄÄ jätetään pesemättä. Munankeltuainenhan ei puhdista yhtään mitään. 

Kuinka SINÄ sen voisit tietää, miten se puhdistaa kun et ole koskaan kokeillut. 

Tässä keskustelussa monen oma kokemus todistaa aivan päinvastaista.

Vierailija
27/44 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama kokemus. Käytin kananmunaa silloin, kun työn vuoksi piti pestä hiukset jopa kahdesti päivässä.  Todisteena siitä ovat valokuvat, joissa minulla on erikoinen kiiltävät ja terveet hiukset.

Vesi on se, joka puhdistaa. Kananmunankeltuiaisessa on emulgointiainetta, joka sitoo rasvaa, myös hiuksista. Sitähän käytetään mm. majoneesiin öljyn kanssa. Vesi on muuten se aine, joka puhdistaa.

Sinä et sitten varmaan käytä edes käsienpesusaippuaa. Koska vesihän on aine, joka puhdistaa. Huh huh mitä idiootteja tällä palstalla onkaan.[/quote]

Totta, katsopa peiliin niin näet yhden!

Ei tässä keskustelussa ollut kyse käsienpesusta ja saippuasta vaan siitä, miten hiukset saa kauniiksi ja puhtaiksi. 

Jos olisit lukenut lainauksen, olisit nähnyt siinä selityksen sille, miksi kananmunan keltuainen puhdistaa hiuksistakin rasvaa. Tässä uudestaan: "Kananmunankeltuaisessa on emulgointiainetta, joka sitoo rasvaa, myös hiuksista. Sitähän käytetään mm. majoneesiin öljyn kanssa."

Vierailija
28/44 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas olen jättänyt "tavallisen" shampoon ja siirtynyt orgaaniseen. Siis oikeasti orgaaniseen, tilasin Iherbsistä. Hiukset ovat muuttuneet kiiltävimmiksi ja ilmaviksi.

Vierailija
29/44 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö se ruiskupurkitettu kananmuna? Vai vaan pelkkä keltuainen?

Vierailija
30/44 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran kokeilin kermasta ja hunajasta tehtyä hoitoainetta hiuksille... Hiukset sekä suihkutilat haisivat happamalle kermalle päiviä. Hyi, edelleen voin muistaa sen lemun! Sen jälkeen olen suhtautunut todella varauksella tuollaisiin kokeiluihin.

Pakko kyllä sanoa, että "no poo" -henkilöt kyllä haistaa, mutta lähipiiristä harva siitä kehtaa mainita. 

Joo, haju on sellainen melko voimakas eltaantunut tali/lika ja siihen päälle vielä joku "kotikutoinen" shampoon korvike. Ei tarvitse kuin istua viereen sohvalle niin sen haistaa. Hyi hitto.

Sama on niiden ihmisten kanssa, jotka lopettavat deodorantin käytön ja "yhtään en enää hikoile" ja "hiki ei haise enää". Toisinsanoen ovat itse tulleet immuuneiksi omalle löyhkälleen, mutta muut kyllä haistavat sen kainaloissa muhivan eltaantuneen hien.

Vierailija
31/44 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä no poo -trendi voisi jo mennä ohi niin ei tarvisisi haistella näitä pesemättömiä päitä, kainaloista ja varpaanvälejä. Parhaassa tapauksessa päähän hierotaan vielä ruokaa shampoon sijasta ja kainaloon puolet pullataikinan ainesosista dödön korvikkeena. Sitten hehkutetaan miten ei yhtään haise ja hyvin puhdistuu samalla, kun kanssaihmiset yrittää silmät vetistäen haukkoa henkeä siinä löyhkässä.

Vierailija
32/44 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ruiskupurkitettua kananmunaa kokeillut, koska ideana valmiiksi rikottu kananmuna on mielestäni jo pöljä. Jos siinä on valkuaista, niin en käyttäisi hiustenpesuun, koska se valkuainen helposti lämpimässä vedessä jähmettyy. Jotkut käyttävät koko kananmunan hiusnaamioon kylläkin.

Kokeile mieluummin pelkällä keltuaisella, koska se huuhtoutuu hyvin pois ja sitoo sitä rasvaa myös. Niin, ja deodoranttia kyllä käytän edelleen, vaikka hiustenpesu onkin pakosti muuttunut.

Vierailija
33/44 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

¨hyi hemmetti varmaan haiset kamalalta! Ootko viime aikoina tavannut sun ystäviä vai ono kaikilla jostain syystä jotain menoa?

Vierailija
34/44 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, toimin kampaajana ja tuntuu, että olen huijannut asiakkaitani kaikki nämä vuodet kun olen käyttänyt ja suositellut kalliita kemikaaleja luonnollisten tuotteiden sijaan.

Osa kyllä haisee ketkä ei shampoota käytä, mutta ei kaikki. Mulla mies ja työkaverit haistelee hiuksiani säännöllisesti ja lopetan HETI jos alan haisemaan :D

Nyt 4 v mennyt kananmunalla ilman ongelmia :)

Vierailija
35/44 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, haju on sellainen melko voimakas eltaantunut tali/lika ja siihen päälle vielä joku "kotikutoinen" shampoon korvike. Ei tarvitse kuin istua viereen sohvalle niin sen haistaa. Hyi hitto.

Sama on niiden ihmisten kanssa, jotka lopettavat deodorantin käytön ja "yhtään en enää hikoile" ja "hiki ei haise enää". Toisinsanoen ovat itse tulleet immuuneiksi omalle löyhkälleen, mutta muut kyllä haistavat sen kainaloissa muhivan eltaantuneen hien.

Ei kaikki ihan oikeesti hikoile/ kaikkien hiki haise. Itse kyllä tarvin dödöä, tai haisen hieltä, mutta esim mun sisko ei käytä deodoranttia eikä ole koskaan haissut hieltä.

Mä kokeilin joskus jättää sampoon, mutta ei siitä tullut mitään. Pelkällä vesipesulla tukka oli rasvainen, ja kananmuna jätti hiuksiin tympeän hajun, vaikka yritin lisätä sekaan esim kanelia. En tiedä, olisiko tilanne tasaantunut ajan kanssa ja hiukset tottuneet pelkkään vesipesuun, mutten halunnut sitä odotellessa elää likaisen tukan kanssa. Toisille varmaan sopii, onhan hiuslaadutkin erilaisia.

Vierailija
36/44 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha homealtistus ja sen aiheuttama monikemikaaliyliherkkyys ja hajusteherkkyys. Minulle arjen kemikaalit myrkkyä ja saan oireita muiden hiuksista kun käyttävät hajusteellisia shamppoita. Tässä tapauksessa muna toimii.

Vierailija
37/44 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha homealtistus ja sen aiheuttama monikemikaaliyliherkkyys ja hajusteherkkyys. Minulle arjen kemikaalit myrkkyä ja saan oireita muiden hiuksista kun käyttävät hajusteellisia shamppoita. Tässä tapauksessa muna toimii.

Vierailija
38/44 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen aloittanut nyt hiustenpesun kananmunalla, laitan kaksi kananmunaa lasiin ja vatkaan niitä haarukalla ja sen jälkeen pesen sillä pääni, olen tyytyväinen nyt hiuksiini. Harmaatkaan eivät näy niin paljon kuin ennen.

Vierailija
39/44 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen jättänyt shampoon pois. Hoitoaine, naamio ja hiuksiin jätettävää hoitoainetta käytän. Nyt ostin taas kananmunia, jospa huomenna rikkoisi yhden ja länttäisi sen hiuksiin. 👍☺️

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi