Aloin pestä hiukset pelkällä kananmunalla (tarkemmin keltuaisella) ja hiukseni on paremmassa kunnossa kuin ikinä:)
Mulla on aina ollut ohut lättätukka jossa ei ole kiiltoa nimeksikään, aloin n.6kk sitten pestä hiuksia ensin pelkästään vedellä ja otin sitten nopeasti mukaan keltuaiset kananmunista.
En olisi ikinä uskonut, että sillä edes puhdistuu tukka saati että hiuslaatu paranisi näin paljon.
Suosittelen kokeilemaan, kaikilla ei tosin kuulemma toimi, mutta mulla ei alkanut tukka haisemaan ja lähtee puhtaaksi :)
Jos kokeilette niin muistakaa pestä haalealla/viileällä vedellä. Kuuma vesi voi jähmettää keltuaisen hiuksiin.
Kommentit (44)
Itsellä oli vaikea huuhdella , tukka jäi rasvaisen oloiseksi. Lisäksi hilsettä kehitti.
Ällöttävää ruoalla leikkimistä. Oletko Possesta?
Käsittämätöntä, että ihmiset muuten hinkkaa kroppaansa suihkun alla vähintään kerran päivässä mutta PÄÄ jätetään pesemättä. Munankeltuainenhan ei puhdista yhtään mitään.
Aikanaan oli Silkki-Leene munashampoota, se oli hyvää. Paljonkohan siinä oli oikeasti munaa sitä en tiedä .
Varmasti se, mikä aine on sopivin hiustenpesuun, riippuu omasta hiustyypistä. Monet pärjäävät pelkällä vesipesulla ja uskovat, että se sopii kaikille. Mä kokeilin tuota pelkkää vesipesua näin: leikkasin hiukset pois, muutaman millin siiliksi. Aloin pestä hiuksia vain vedellä. Se toimi, kunnes hiukset olivat n. 10 cm pituiset, sen jälkeen tukka jäi edestä rasvaiseksi. Nykyään pesen oliiviöljysaippualla, sampoo pesee tukkani aivan liiskaiseksi.
Niin ei varmaan kaikilla toimikkaan kuten sanoin :) Pesin ensin viikon pelkällä vedellä jolloin tukka oli todella rasvainen ja sitten otin avuksi kananmunat ja näin saan ihanan pehmeät, puhtaat ja ilmavat hiukset :) shampoota en enää suostu päähäni laittamaan :)
Ap
Mulla sama kokemus. Käytin kananmunaa silloin, kun työn vuoksi piti pestä hiukset jopa kahdesti päivässä. Todisteena siitä ovat valokuvat, joissa minulla on erikoinen kiiltävät ja terveet hiukset.
Vesi on se, joka puhdistaa. Kananmunankeltuiaisessa on emulgointiainetta, joka sitoo rasvaa, myös hiuksista. Sitähän käytetään mm. majoneesiin öljyn kanssa. Vesi on muuten se aine, joka puhdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama kokemus. Käytin kananmunaa silloin, kun työn vuoksi piti pestä hiukset jopa kahdesti päivässä. Todisteena siitä ovat valokuvat, joissa minulla on erikoinen kiiltävät ja terveet hiukset.
Vesi on se, joka puhdistaa. Kananmunankeltuiaisessa on emulgointiainetta, joka sitoo rasvaa, myös hiuksista. Sitähän käytetään mm. majoneesiin öljyn kanssa. Vesi on muuten se aine, joka puhdistaa.
Sinä et sitten varmaan käytä edes käsienpesusaippuaa. Koska vesihän on aine, joka puhdistaa. Huh huh mitä idiootteja tällä palstalla onkaan.
Ap millainen hiuslaatusi on ? Ja kuinka pitkät ?
Vierailija kirjoitti:
Tukka on tosi ohut, helposti rasvoittuva, sellainen "lasinen".
Pituudeltaan n. Lapaluiden alapuolelle.
Ollut kamalan näköinen luiru shampoopesu aikoina, nyt paljon parempi :)
Ap
Kivaa tuhlaamista hei.
Jokaisen naisen pitäisi ymmärtää että ei se keilapallon tunkeminen sieltä reiästä ole kovin kivaa, niin onko sitten pakko tuhlata niitä kananmunia kun on kerran ihan shampootkin keksitty?
Vierailija kirjoitti:
Kivaa tuhlaamista hei.
Jokaisen naisen pitäisi ymmärtää että ei se keilapallon tunkeminen sieltä reiästä ole kovin kivaa, niin onko sitten pakko tuhlata niitä kananmunia kun on kerran ihan shampootkin keksitty?
Googletappa huviksesi, että mitä kaikkea niissä shampoissa on joita päähäsi työnnät :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukka on tosi ohut, helposti rasvoittuva, sellainen "lasinen".
Pituudeltaan n. Lapaluiden alapuolelle.
Ollut kamalan näköinen luiru shampoopesu aikoina, nyt paljon parempi :)
Ap
Minullakin on superliukas piikkisuora hiuslaatu, tosin melko "painava" eli yksittäinen hius ei ole ohuimmasta päästä, ja rasvaisena/likaisena todella luiru. Tekeekö kananmuna siis hiuksistasi jotenkin karheammat = ilmavammat, AP, vai miten se toimii?
Toimiihan se, mutta mieti, mitä tapahtuisi, jos kaikki pesisivät hiuksensa munalla? Ei ole maailman eettisin ja ekologisin vaihtoehto tämä. Oliiviöljysaippualla saat saman tuloksen halvemmalla, helpommin ja ekologisemmin.
Yksi luiru lasitukka täälläkin. Hiukset vyötäröpitkät, painavat ja piikkisuorat, vastustavat kaikkea kihartamista jne.
Mulla siirtyminen saippuapesuun oli luiruuden loppu. Myös muotoilu on helpompaa, vauvatukka ei enää "lentele" joten kaikki muotoilutuotteet ovat jääneet pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et sitten varmaan käytä edes käsienpesusaippuaa. Koska vesihän on aine, joka puhdistaa. Huh huh mitä idiootteja tällä palstalla onkaan.
En ole edellinen, mutta käytän saippuaa vain p*skan hajun poistamiseen sormista vessassa käynnin jälkeen. Haju ei aina lähde kovin hyvin pelkällä vedellä. Muuhun en saippuaa käytä. Hiukset pesen sampoolla.
Keltuainen ei kyllä puhdista päänahkaa. Hyi olkoon. Jos tuota menoa jatkat, voit saada pahoja ongelmia päänahkaasi.