Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhde, jossa kovin iso tuloero puolisoiden välillä

Vierailija
24.11.2016 |

Löytyykö muita pariskuntia, joilla iso tuloero pariskunnan välillä? Meillä uusperhe, jossa tällainen tilanne. Olen itsekin hyvätuloinen, mutta mieheni tienaa tähtitieteellisiä summia. Ja on jollain tasolla mielestäni erkaantunut ns. tavallisesta elämästä. Minua tämä on alkanut ahdistaa. Koen itse voivani ostaa/tehdä kaikkea tarpeellista ihan riittävästi ihan omin rahoin. Mieheni mielestä taas koko elämän on oltava luksusta: kodin on oltava mieletön linna, autojen huippukalliita, kalliita ravintoloita vähän väliä, ulkomaanmatkoja muutaman kuukauden välein, todella kalliita vaatteita ja huonekaluja. Tykkään toki itsekin ostaa kivaa, matkustella, syödä hyvin jne., mutta saan iloa myös tavallisista asioista kuten ulkoilusta, koti-illasta sohvalla jne. En tarvitse koko ajan ostamista ja kaiken ei mielestäni tarvitse olla kalleinta mahdollista. Minua myös hieman hävettää mitä kaverit ajattelevat kaikesta "luksuksesta", en haluaisi niitä "esitellä". Ehkä teen kärpäsestä härkäsen, mutta minua ahdistaa asia kovasti. Parisuhteemme voi muuten mainiosti, mutta minä en tykkää järjettömästä tuhlaamisesta. Mielestäni myöskään lasten ei tule saada kaikkea, toisin kuin mies ajattelee, että lapsensa elämän tulee tällä tavoin olla mahdollisimman helppo. Minä taas olen sitä mieltä, että tällainen lapsi ei koskaan opi arvostamaan mitään eikä tekemään töitä asioiden eteen. Miten voisin saada miehen arvostamaan tavallisia asioita elämässä, joihin minunkin budjettini riittää? Inhottaa, että joko hän maksaa asiat ja sanoo kuinka tienaan niin hienosti (reilusti keskivertoa parempaa palkkaa) tai sitten hän pyytää minua maksamaan osuuteni (ja minulla taas ei riitä kaikkeen hänen haluamaansa luksukseen enkä sellaisia koe itse tarvitsevankaan).

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin sitä, että jokin sama mikä muille hyvätuloisille koulutetuille ihmisille lähipiirissä kelpaa. En ymmärrä miksi kaikessa pitää vain yrittää olla se eniten ja kalleinta ostava ja pitää sitä kauheaa näyttämistä. Minusta se ei tuo onnea.

Vierailija
42/53 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivoisin sitä, että jokin sama mikä muille hyvätuloisille koulutetuille ihmisille lähipiirissä kelpaa. En ymmärrä miksi kaikessa pitää vain yrittää olla se eniten ja kalleinta ostava ja pitää sitä kauheaa näyttämistä. Minusta se ei tuo onnea.

Eikö erona ole se, ettei miehesi koulutettu hyvätuloinen. Ilmeisesti hän on miljonääri. Kyllähän sen arvaa että se näkyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suuri tuloero puolisoiden välillä tuo haasteita parisuhteelle. Oli suurempituloinen sitten kuinka kiva ihmisenä, niin jonkinlaisen valta-aseman tämä raha hänelle kyllä tuo. Siitä ei pääse minnekään. Miten tähän sitten toinen (huonommin tienaava) suhtautuu, on jokaisen oma asia. Tuttavapariskunnan mies (joka oli suurituloinen) tokaisi kerran, ettei hän lähde mihinkään pieneen keskusta-asunnon läävään, joka maksaa 750 000. Hänen puolisollensa olis tuollainen "läävä" kyllä kelvannut mainiosti. En osaa sanoa, ovatko esimerkiksi nämä tällaisessa asemassa olevat, suurituloisten vaimot, kauhean onnellisia, loppujen lopuksi. Kaikella on hintansa, kirjaimellisesti:)

Vierailija
44/53 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on erilaiset arvot tältä osin. Sinun pitää uskaltaa sanoa miehelle, ettet aio osallistua hankintaan X, koska koet sen tarpeettomaksi. Onhan tuossa hyvääkin: Suomen talous kaipaa tuollaisia suurkuluttajia:)

Vierailija
45/53 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on just niitä asioita, mistä erottaa nousukkaat ja vanhan rahan.. Ei tietenkään aina. Miksi olet miehesi kanssa? Hän kuulostaa rasittavalta.

Vierailija
46/53 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitä minäkään en ymmärrä. Mies on lähtöisin köyhästä perheestä, joten ehkä hänellä on jotenkin mennyt "kuppi" ylin rikastuttuaan.

Ap

Jos tuosta on kyse, niin kyllä se ajan kanssa meni ohi. Itsellä oli tuo sama, mutta toki pienemmässä mittakaavassa. Ne lapsuuden traumat ja vaille jäämiset purkautuivat aikuisena, kun pääsin omalle lapselle ostamaan kaikkea, mitä en itse koskaan saanut. Minusta tuo on ihan inhimillistä ja ymmärrettävää, ja jollain tavalla terapeuttistakin. Kunhan se ei jää päälle. Minäkin pääsin niistä omista traumoistani yli ja kuluttamiseen tuli tolkkua. 

Jos ansiotulot on tähtitieteelliset, niin ymmärrettävästi tuo köyhä tausta tekee sen, että oma pää on vähän aikaa sekaisin kuin lottovoittajalla. Toivottavasti vauhti kuitenkin hiljenee ja mieskin alkaa ymmärtää, että ei se pelkän materian ja elämysten syytäminen lapsille ole se juttu, vaan lasten kanssa vietty aika arkisissa kuvioissa. Vaikka piparkakkujen leipominen tai mikä tahansa simppeli juttu, jossa isä on läsnä vain heitä varten.

Vierailija
47/53 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanottu mieheni on täydellinen kumppani muilta osin. Mutta juuri tuollaista meilläkin on; esim. 750 000 euron asunto/talo on tosiaan hikinen läävä, joka ei ikimaailmassa kelpaisi mihinkään edes varakäyttöön. Huoh, ja minulle taas kelpaisi hyvinkin. Inhottaa ostaa järjettömän hintaisia taloja, kun niitä ei halutessaan sitten saa myytyäkään, kun vuosien myynnillä.

ap

Vierailija
48/53 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen odottanut, että ymmärtäisikin. mutta mies siis jo yli keski-iän eikä mitään loppua näy!

ap

Vierailija
49/53 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun mies tarvitsee perspektiiviä.

Lähtekää kahdestaan reissuun 2 viikoksi jonnekin, missä ihmisillä ei ole edes niitä perustarpeita: vettä, ruokaa, tulevaisuutta. 

Jos ei tuollainen matka laita ajattelemaan sitä omaa hölmöilyä, niin sitten on toivoton tapaus.

Rehellisesti, en kestäisi tuollaista pinnallista tyhjäpäätä vaikka sillä olisi niin paksu lompakko ettei se taskussa mahdu ovesta kävelemään.

Vierailija
50/53 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kas vain, taas sä.

Joko päätit muutatteko miehen kanssa yhteen?

Aloituksesta päätelleen vatvot edelleen vaikka sua on tuhannesti neuvottu etsimään itsellesi sopivampi mies.

Miksi hakkaat päätä seinään kuukaudesta toiseen?

Onnittelut kuitenkin miehen kotiin hommatuista petivaatteista, ei tarvitse enää joka viikonloppu sun raahata kaikkien teidän tavaroite miehen luo... 

Vierailija
51/53 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mielestäni olenkin hyvätuloinen, saan käteen kuussa noin 5000 euroa. Mutta se on hyvin kaukana mieheni tuloista, jotka ovat yli miljoonan per vuosi.

ap

Ehkä sinulle kuitenkin sopisi paremmin mies, joka olisi ikionnellinen saadessaan noin hyvätuloisen vaimon? Tienaat naiseksi todella hyvin ja olet parisuhteessa, jossa sinun pikkurahojesi päälle syljetään ja sinulle sopivaa elämäntapaa pidetään ihan nolona köyhäilynä. En nyt ehdota, että etsisit itsellesi jonkun työttömän tai pienituloisen miehen, mutta sellaisen, joka olisi kanssasi enemmän samalla viivalla.

Meillä mies tienaa sen minkä sinä ja itse olen pienituloinen, olen ollut liikaa kotona ja työttömänä ja vähän menetetty tapaus työuran suhteen. Rahat riittää ihan mukavaan elämään, mutta välillä miehen puolesta harmittaa, ettei hän pääse elämään ihan sillä tulotasolla, mitä omat tienestit mahdollistaisivat. Mutta sorry, en nyt hänestä raaskisi luopuakaan :-) Mutta jos löytäisit jonkun, joka tienaa suunilleen saman verran kuin sinä, niin voisit saada itsellesi ja lapsellesi omien arvojesi mukaisen ja omannäköisesi elämän.

Vierailija
52/53 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten sanottu mieheni on täydellinen kumppani muilta osin. Mutta juuri tuollaista meilläkin on; esim. 750 000 euron asunto/talo on tosiaan hikinen läävä, joka ei ikimaailmassa kelpaisi mihinkään edes varakäyttöön. Huoh, ja minulle taas kelpaisi hyvinkin. Inhottaa ostaa järjettömän hintaisia taloja, kun niitä ei halutessaan sitten saa myytyäkään, kun vuosien myynnillä.

ap

"Täydellinen kumppani muilta osin"

Mun mielestä teillä on isoja ongelmia, ei puhuta pelkästä rahasta. Teillä on ongelmia arvoissa, lasten kasvatuksessa, tasa-arvoisuudessa, ihmisten kohtelussa.....

Siis todella tärkeissä asioissa, niin parisuhteen kuin vanhemmuuden kannaltakin.

Älä vähättele ongelmianne, ongelma ei todellakaan ole vain se että on liikaa rahaa.

Vierailija
53/53 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt esimerkiksi olemme ostamassa uutta taloa ja miehen mielestä tarvitsemme vähintään 400 neliöisen talon. Olen yrittänyt puhua vaikka kuinka kauan, etten ymmärrä mihin tarvitsemme sen kokoista. mutta ei mies suostu muuhun; hänen täytyy päästä koko ajan ylöspäin ja eteenpäin. uuden talon on oltava isompi ja kalliimpi kuin entisen, uuden auton aina entistäkin kalliimpi jne.

ap

Siis nyt sä olet lastesi kustannuksella ostamassa tän miehen kanssa taloa?

Eikö sulle tule mieleen, jos useamman kerran kuukaudessa vatvot täällä näillä erinäisillä aloituksilla, että teidän suhteessa on oikeasti jotain vialla?

Jos teidän olisi tarkoitus olla yhdessä, se ei olisi noin vaikeaa.

Uskomatonta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme