Tein eilen elämäni suurimman ja hölmöimmän riskintoton!
Onneksi mitään ei kuitenkaan sattunut. Olin meinaan pistänyt astianpesukoneen päälle vasta kello 21. Minua kuitenkin rupesi väsyttämään niin paljon jo kello 22 aikoihin, että menin yläkertaan nukkumaan, jotta jaksaisin herätä aamulla töihin suht virkeänä. Olen kaiken lisäksi tottunut nukkumaan korvatulpat päässä. Nyt jos olisi sattunut vesivahinko tai tulipalo kello 22.30-23 välillä, niin en olisi kuulluut mitään. Olisin ehkä herännyt siihen, että alakerta on tulessa tai aamulla huomannut, että lattia lainehtii. Vakuutuksesta en olisi saanut euroakaan, kun jätin valvomisvelvollisuuteni noudattamatta. Koko elämänajan säästöni olisivat haihtuneet ilmaan omakotitalon myötä.
Huh. Vieläkin kylmää ajatus. Onneksi ei sattunut mitään. Varmaan pakko ensi kerralla hyppää lumihankeen tai ottaa amfetamiinina. tms. vastaavaa, jotta pysyy hereillä koko pesuohjelman läpi. Siitä olis kuitenkin sydänsairaalle vähemmän haittaa kuin saada vakuutusyhtiöltä hylkypäätös.
Kommentit (12)
0/5 pistettä lähtee Porvooseen tai siis ei lähde, kun on tyhjää täynnä.
Miten niin ei kaikki istu tiskikoneen vieressä silmä kovana ja jauhesammutin valmiina tähdättynä? Se pataohjelma on kyllä aika pitkä, kun ei voi edes kirjaa lukea koska on valvomisvelvollisuus. Hajoisipa koko masiina, on ikävä käsitiskaamista.
Elämää reunalla.
Oikee repäsit?
Kokeile tänään jättää sänky petaamatta, tai ikkuna auki kun lähdet ulos. Voi sitä adrenaliinisyöksyä!
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei kaikki istu tiskikoneen vieressä silmä kovana ja jauhesammutin valmiina tähdättynä? Se pataohjelma on kyllä aika pitkä, kun ei voi edes kirjaa lukea koska on valvomisvelvollisuus. Hajoisipa koko masiina, on ikävä käsitiskaamista.
Nyt ymmärrän vähän paremmin, miten jotkut voivat tehdä 8 tuntia kotitöitä päivässä. :-)
Iiikk! En kestäisi tuota jännitystä yhtään!
Tuo on syy miksi en voi tehdä mitään pitkään uunissa haudutettavia ruokia kun en jaksa tuntitolkulla istua keittiössä tuijottamassa uunia!
En voi käydä töissäkään, ettei jääkaappi, mikro tai vesivaraaja syty sillä välin tuleen. Ruoankin tilaan kotiin, jotta voin herkeämättä vahtia sähkö- ja vesilaitteita.
Kerran kyllä kävin vessassa uunin ollessa päällä, ja ikinä ei ole vessareissu ollit niin ahdistava kun vain mietin, että kohta uuni palaa kun en ole vahtimassa.
Joten, feel you bro!
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin vakuutus korvaa, jos olet kotona. Toisekseen, elämäsi taitaa olla aika köyhää?
Luuletko todellaakaan, että uskon / luotan johonkin random-neuvoon ilman kunnon perusteluita?? En todellakaan on vastaus.
Ensinnäkin miten sinä perustelet sillä, että valvollisuusvelvollisuus täyttyy pelkästään sillä, että olet kotona, varsinkin jos olet tiedottomassa tilassa / syvässä unessa???
Miten tämä tilanne eroaa esim. tilanteesta, jossa olet naapurilla kylässä 300 m päässä (et kotona), mutta täytät kuitenkin huolellisesti valvontavelvollisuutesi astianpesukoneen valvonnassa. Esim. olen käynyt muutaman kerran naapurissa kylässä, kun astianpesukone on päällä. Olen kuitenkin virittänyt astiapesukoneen viereen videokameran äänillä. Ollessani naapurilla kaffeella katson koko ajan sivusilmällä läppäristä, että astianpesukoneeni toimii normaalisti. Tarvittaessa olen paikalla 2-3 minuutissa. Tällöin täytän paremmin valvontavelvollisuuteni kuin jos esim. nukkuisin kotona eri kerroksessa. Tosin tämäkin voi olla jo myöhäistä?? Koska tuli leviää hyvin nopeasti ja vedet valuu minuutissa lattialla, olet sinä kotona tai et. AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin vakuutus korvaa, jos olet kotona. Toisekseen, elämäsi taitaa olla aika köyhää?
Luuletko todellaakaan, että uskon / luotan johonkin random-neuvoon ilman kunnon perusteluita?? En todellakaan on vastaus.
Ensinnäkin miten sinä perustelet sillä, että valvollisuusvelvollisuus täyttyy pelkästään sillä, että olet kotona, varsinkin jos olet tiedottomassa tilassa / syvässä unessa???
Miten tämä tilanne eroaa esim. tilanteesta, jossa olet naapurilla kylässä 300 m päässä (et kotona), mutta täytät kuitenkin huolellisesti valvontavelvollisuutesi astianpesukoneen valvonnassa. Esim. olen käynyt muutaman kerran naapurissa kylässä, kun astianpesukone on päällä. Olen kuitenkin virittänyt astiapesukoneen viereen videokameran äänillä. Ollessani naapurilla kaffeella katson koko ajan sivusilmällä läppäristä, että astianpesukoneeni toimii normaalisti. Tarvittaessa olen paikalla 2-3 minuutissa. Tällöin täytän paremmin valvontavelvollisuuteni kuin jos esim. nukkuisin kotona eri kerroksessa. Tosin tämäkin voi olla jo myöhäistä?? Koska tuli leviää hyvin nopeasti ja vedet valuu minuutissa lattialla, olet sinä kotona tai et. AP
Koska tuossa tilanteessa yleensä herätään viimeistään palohälyttimeen. Jos olet kylillä kaffella niin olet autuaan tietämätön että talo palaa ja hälytin huutaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska tuossa tilanteessa yleensä herätään viimeistään palohälyttimeen. Jos olet kylillä kaffella niin olet autuaan tietämätön että talo palaa ja hälytin huutaa.
Juurihan totesin, että nukuin hyvin sikeästi korvatulpat päässä. En välttämättä olisi herännyt palohälyttimen ääneen parissa minuutissa ja sitten en olisi päässyt kuin vaivoin pelastautumaan yläkerran palotikkaita pois, kun alakerta on tulessa. Toisekseen jo vesivahinko olisi tullut, niin hiljaista lorinaa nyt ei kuule kukaan. Sen sijaan naapurissa voin katsoa (ja kuunnella) tehokkaasti läppärin kautta suoraa video-live kuvaa astianpesukoneesta ja sen toimisesta. AP