Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhde, jossa kovin iso tuloero puolisoiden välillä

Vierailija
24.11.2016 |

Löytyykö muita pariskuntia, joilla iso tuloero pariskunnan välillä? Meillä uusperhe, jossa tällainen tilanne. Olen itsekin hyvätuloinen, mutta mieheni tienaa tähtitieteellisiä summia. Ja on jollain tasolla mielestäni erkaantunut ns. tavallisesta elämästä. Minua tämä on alkanut ahdistaa. Koen itse voivani ostaa/tehdä kaikkea tarpeellista ihan riittävästi ihan omin rahoin. Mieheni mielestä taas koko elämän on oltava luksusta: kodin on oltava mieletön linna, autojen huippukalliita, kalliita ravintoloita vähän väliä, ulkomaanmatkoja muutaman kuukauden välein, todella kalliita vaatteita ja huonekaluja. Tykkään toki itsekin ostaa kivaa, matkustella, syödä hyvin jne., mutta saan iloa myös tavallisista asioista kuten ulkoilusta, koti-illasta sohvalla jne. En tarvitse koko ajan ostamista ja kaiken ei mielestäni tarvitse olla kalleinta mahdollista. Minua myös hieman hävettää mitä kaverit ajattelevat kaikesta "luksuksesta", en haluaisi niitä "esitellä". Ehkä teen kärpäsestä härkäsen, mutta minua ahdistaa asia kovasti. Parisuhteemme voi muuten mainiosti, mutta minä en tykkää järjettömästä tuhlaamisesta. Mielestäni myöskään lasten ei tule saada kaikkea, toisin kuin mies ajattelee, että lapsensa elämän tulee tällä tavoin olla mahdollisimman helppo. Minä taas olen sitä mieltä, että tällainen lapsi ei koskaan opi arvostamaan mitään eikä tekemään töitä asioiden eteen. Miten voisin saada miehen arvostamaan tavallisia asioita elämässä, joihin minunkin budjettini riittää? Inhottaa, että joko hän maksaa asiat ja sanoo kuinka tienaan niin hienosti (reilusti keskivertoa parempaa palkkaa) tai sitten hän pyytää minua maksamaan osuuteni (ja minulla taas ei riitä kaikkeen hänen haluamaansa luksukseen enkä sellaisia koe itse tarvitsevankaan).

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro miehellesi, että todella varakkaat tekevät varoillaan jotain hyödyllistä, eivätkä enää perusta identiteettiään statussymbooleihin. Henkistä pääomaa haloo? Elämä on lyhyt ja mitä merkitystä sillä on, jos auto on vaihtunut Audista Ferrariin jne? Mitä elämän tuhlaamista tuokin, kun kuluttaminen ja näyttämisen halu alkavat käydä jo toisesta työstä! Huomio juokseviin kuluihin ja ajankäyttöön!

Vierailija
2/53 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu sille miehelle.

Kuulostaa silta etta paikkaa jotain tolla tolkuttomalla kuluttamisella. Lomamatkat viela tajuaa mutta jatkuva tavaran ostelu kuulostaa oudolta vaikka siihen varaa olisikin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan, useimmat rikkaat eivät mielestäni kauheasti näyttele" rahojaan. Minäkin ymmärtäisin, jos joskus juhlistettaisiin kunnolla jotain ja ostettaisiin/tehtäisiin oikein spesiaalia, mutta minua ahdistaa valtavasti nykyisin tämä kaiken kietoutuminen rahaan. Se kun ei minusta ole kuitenkaan elämän tärkein asia. Mies myös aina ihmettelee, jos on joku paljon tienaava ja ei joko asu miljoonatalossa tai aja hyvin kalliilla autolla. Minusta on päivän selvää, etteivät kaikki rikkaatkaan välitä sellaisesta pinnallisuudesta.,

Ap

Vierailija
4/53 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt puhua, mutta miehen vastaus on, että pitäähän elämässä nyt olla jotain hauskaakin.  Ja kaikki ei siis ole vain tavaran ostoa, vaan myös tapahtumissa/paikoissa itää käydään kilpaa joka viikko. Minusta esim. lasten ei pidä päästä joka viikko showhun, sirkukseen, huvipuistoon, leffaan, sisäleikkihalliin tms. Minusta niitä pitää olla välillä, jotta lapset oppivat niitä arvostamaan. Ja toisekseen mielestäni lapsilla pitää olla ns. normaalia arkeakin eli ollaan kotona, tehdään kotitöitä jne. Mies on ulkoistanut kotityöt ja vain vie lastaankin paikasta toiseen kokemaan elämyksiä.

ap

Vierailija
5/53 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen mania sun miehelläs on?

Vierailija
6/53 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä opiskelen ja teen vähän töitä siinä sivussa. Joten mies tienaa bruttona suunnilleen 9-kertaa sen minkä minä. Onneksi käytetään molemmat samanlailla rahaa, joten ongelmia ei ole ollut.

Vierailija
7/53 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitä minäkään en ymmärrä. Mies on lähtöisin köyhästä perheestä, joten ehkä hänellä on jotenkin mennyt "kuppi" ylin rikastuttuaan.

Ap

Vierailija
8/53 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä mies tienasi viime vuonnakin 15 kertaa sen mitä minä hyväpalkkaisessa työssäni.

Ap

Vierailija
9/53 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitä minäkään en ymmärrä. Mies on lähtöisin köyhästä perheestä, joten ehkä hänellä on jotenkin mennyt "kuppi" ylin rikastuttuaan.

Ap

Tämä. Mies on elämänsä haaveillut materiasta ja kalliista elämyksistä ja nyt niitä sitten saa.

Vierailija
10/53 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on varakas ja minä olen köyhä ja ei ole mitään ongelmaa.

Elämme ihan tavallisesti ja mies maksaa kaiken eikä pyytele minua maksamaan "omaa osuutta" vaan hänen mielestään kaikki on yhteistä ja voin käyttää omat vähät rahani itseeni ihan vapaasti. Mies ei ole pihi tai itsekäs vaan todella antelias luonne. Hän myös auttaa vanhoja sukulaisiaan aina kun tarvitsevat apua (ei siis rahaa vaan ihan tekoja).

Vierailija
11/53 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin numero 10, tuon minäkin ymmärtäisin. En ole kiinnostunut mieheni rahoista enkä  ole koskaan pyytänyt häneltä mitään. Meillä asiaa vain varmaan mutkistaa vielä uusperhe. Mies haluaa säästää valtavaa pottia lapselleen (edellisestä liitosta). Mutta samaan aikaan haluaisi meillä kaiken olevan luksusta. Hieman vaikeaa ja ahdistavaa minulle, etenkin kun en itse tarvitsisi ko. asioita vaikka olisi rahaakin.

ap 

Vierailija
12/53 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikilla rikkailla miehillä on köyhä nainen.

Vierailija
13/53 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on varakas ja minä olen köyhä ja ei ole mitään ongelmaa.

Elämme ihan tavallisesti ja mies maksaa kaiken eikä pyytele minua maksamaan "omaa osuutta" vaan hänen mielestään kaikki on yhteistä ja voin käyttää omat vähät rahani itseeni ihan vapaasti. Mies ei ole pihi tai itsekäs vaan todella antelias luonne. Hän myös auttaa vanhoja sukulaisiaan aina kun tarvitsevat apua (ei siis rahaa vaan ihan tekoja).

Kuulehan lompakkoloinen, jos eräs kaunis päivä sinä olisitkin varakkaampi ja miehesi olisi köyhä niin olisiko mitään ongelmaa?

Luulen että ongelma olisi aivan mahdoton ja heivaisit miehen saman tien.

Vierailija
14/53 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis miksi olette yhdessä jos on sinulle vaikeaa ja ahdistavaa?

Vierailija
15/53 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

JJJ kirjoitti:

No, mä opiskelen ja teen vähän töitä siinä sivussa. Joten mies tienaa bruttona suunnilleen 9-kertaa sen minkä minä. Onneksi käytetään molemmat samanlailla rahaa, joten ongelmia ei ole ollut.

samallatavalla miten? mies säästää 8/9 palkasta vai maksaa sun kulut?

Vierailija
16/53 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on muutoin elämäni mies: kohtaamme kaikilla muilla tasoilla, hän on hellä, kiltti yms. Arvostamme koulutusta ja työtä, mutta suhteemme rahaan on hyvin erilainen.

ap

Vierailija
17/53 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meillä mies tienasi viime vuonnakin 15 kertaa sen mitä minä hyväpalkkaisessa työssäni.

Ap

No joo, eli sun mies tienaa varmaan 900k vuodessa. Kyllä mäkin noilla tuloilla ostelisin ja veisin lapsia. Miksi ei saisi tuhlata?

Vierailija
18/53 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on muutoin elämäni mies: kohtaamme kaikilla muilla tasoilla, hän on hellä, kiltti yms. Arvostamme koulutusta ja työtä, mutta suhteemme rahaan on hyvin erilainen.

ap

Ja huomasit sen vasta nyt?

Vierailija
19/53 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt puhua, mutta miehen vastaus on, että pitäähän elämässä nyt olla jotain hauskaakin.  Ja kaikki ei siis ole vain tavaran ostoa, vaan myös tapahtumissa/paikoissa itää käydään kilpaa joka viikko. Minusta esim. lasten ei pidä päästä joka viikko showhun, sirkukseen, huvipuistoon, leffaan, sisäleikkihalliin tms. Minusta niitä pitää olla välillä, jotta lapset oppivat niitä arvostamaan. Ja toisekseen mielestäni lapsilla pitää olla ns. normaalia arkeakin eli ollaan kotona, tehdään kotitöitä jne. Mies on ulkoistanut kotityöt ja vain vie lastaankin paikasta toiseen kokemaan elämyksiä.

ap

Minusta lasten pitää päästä johonkin sirkukseen tasan niin usein kuin vanhemmat jaksavat heitä sinne roudata. Se nimittäin on myös lasten kanssa vietettyä aikaa, ja sitä ei ole koskaan liikaa.

Myönnän, vertaan tässä itseeni, jota ei kiinnosta käydä lapsen kanssa missään.

Vierailija
20/53 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tienaan 3x mitä mieheni, eikä se ikinä ole ollut mikään ongelma. Molemmilla omat tilit mutta myös yhteinen käyttötili johon laitamme prosentuaalisesti yhtä suureen osuuden nettopalkastamme. Tuolta tililtä teemme ruokaostokset ja muut yhteiset menot, esim lasten harrastusvälineet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä